Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:28

bigone schreef:
Iemand vroeg naar Chiren, zag dat ze vandaag iets gepost heeft dus ze zal zich wel een keer melden , gelukkig maar.

Fijn!

@Jolliegirl: sterkte!!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:41

mvdende schreef:
Wat mij steeds meer opvalt is dat een aantal bokkers eigen regels lijken te bepalen. Iedereen die zich niet aan de door hun bepaalde regels houdt, is egoïstisch bezig en verspreid het virus....

Er is namelijk nog géén landelijke regel wat betreft boodschappen doen. Dat mag gewoon... er is ook géén regel dat je maar 1x per week boodschappen mag doen en er is nog géén tijdlimit op het boodschappen doen gezet door de overheid.

Ik houd me dus prima aan de officiële regels.....

Ik vind het daarom eigenlijk ook ongepast dat ik zo "aangevallen" wordt door sommigen hier!

Nogmaals ik houd me gewoon netjes aan de regels die zijn opgesteld door het kabinet en het RIVM.

Dat andere voor zichzelf strengere regels hanteren omdat ze zich daar fijn bij voelen, prima

Als je met kwetsbare groepen te maken hebt, snap ik dat heel goed.

Maar zullen we aub stoppen met zelfbedachte regels opleggen hier op Bokt.nl?

:j
Viel mij ook al op.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:44

suze_ schreef:
Hebben de mensen met klachten hier ook een reutelend geluid in de longen voornamelijk bij uitademen? Een soort knisperen van binnen?

Ik wel gehad!! Is weg nu.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:47

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:51

suze_ schreef:
Hebben de mensen met klachten hier ook een reutelend geluid in de longen voornamelijk bij uitademen? Een soort knisperen van binnen?

Ja, vooral tussen de uitademing en de nieuwe inademing in. Net alsof er diep uit mijn longen nog wat lucht uit moet. En meer als ik lig dan wanneer ik zit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:53

Loretta schreef:
In Baarle Nassau is het tijdens deze crisis bijna net Oost en West Berlijn.
Maar dat de grens zelfs midden door de winkel loopt is toch wel het toppunt.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... meer-kopen

Weet nu niet of ik hier nu wel of niet om moet lachen, maar erg is het wel

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:53

Een vriend van mijn ouders is sinds vanmorgen terug thuis na 12 dagen in het ziekenhuis met Corona. Tot zondag nog aan de beademing gelegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:56

Tiwi ja dat klinkt erg herkenbaar.
Bedankt voor je reactie! En Sureido ook :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:01

Granoek schreef:
Een vriend van mijn ouders is sinds vanmorgen terug thuis na 12 dagen in het ziekenhuis met Corona. Tot zondag nog aan de beademing gelegen

Super fijn te horen, geeft weer moed

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:08

mag schreef:
Mijn vader is vandaag naar ha geweest (speciale ruimte voor geopend naast de praktijk). Ha denkt zeker dat het Corona is. Kan me zo voorstellen dat dat misschien wel geregistreerd wordt?

Wordt het niet. Alleen bij bewezen corona..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:11

Hanafubuki schreef:
Ik heb ook symptomen: longpijn en moeilijker ademen. Ik mag niet eens bellen volgens de site van de huisarts.

Dus zelf in isolatie gegaan. Blijft zo een heel groot deel potentiele besmettingen buiten beeld:

Indien u klachten heeft die mogelijk kunnen wijzen op Corona (koorts, moeheid, hoesten, verkoudheid, spierpijn, keelpijn, buikpijn of diarree) verzoeken wij u niet naar de praktijk te komen maar thuis te blijven en contact te vermijden. Gebruik dan http://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus voor adviezen m.b.t luchtwegklachten en vragen over het Coronavirus.

Alleen als u ernstige (luchtweg)klachten heeft of extra kwetsbaar bent vanwege andere aandoeningen, willen wij u vragen waar mogelijk in de ochtend met de praktijk te bellen zodat wij een inschatting kunnen maken of u die dag door een huisarts gezien moet worden. Bij lichte klachten dus geen contact op nemen.

Tuurlijk mag je wel bellen..maar wat wil je horen? Ja het kan Corona zijn.. of een verkoudheid. Beleid blijft gelijk tenzij je klachten zo ernstig zijn dat je opgenomen moet worden (lage saturatie -> hoge ademfrequentie). Mensen zijn echt doodmoe als ze bijv naar toilet lopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:13

tiwi1969 schreef:
suze_ schreef:

Ja, vooral tussen de uitademing en de nieuwe inademing in. Net alsof er diep uit mijn longen nog wat lucht uit moet. En meer als ik lig dan wanneer ik zit.

Ik heb dat van de winter 2x een periode gehad, dat er nog wat na reutelt / piept / knispert na het uitademen. Kwam er pas na een poosje achter dat dat stomme geluid uit mezelf kwam want gevoelsmatig ademde ik helemaal niet meer uit op die momenten :=

Ik ben er maar vanuit gegaan dat dat bronchitis-achtige klachten waren ofzo :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:15

Ik vind het opmerkelijk hoe weinig nieuwsgierig men echt lijkt te zijn vanuit de overheid naar wie er Corona heeft. Want dat de huisartsen en ziekenhuizen je niet over de vloer willen hebben snap ik nog wel enigzins. Maar als je een vermoeden hebt maar niet ziek bent, komt het helemaal nergens.

En de huisarts heeft op hun site gezet: 'De criteria voor testen veranderen telkens, maar u moet minimaal koorts hebben' en daar proef ik toch een heel klein beetje frustratie over onduidelijkheid in, maar ook geeft het niet echt de indruk dat we nu een goed beeld kunnen hebben van wat er gebeurt. Dat vind ik wel zorgelijk.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:19

Daar maak ik me inderdaad ook wel zorgen over. Ik hoor in m'n (digitale) omgeving zo ontzettend veel mensen met klachten die er (deels) op duiden, maar die niet getest worden omdat ze niet aan alle criteria voldoen (wel benauwd, geen koorts, of andersom) of niet in de doelgroep vallen.

Als je het positief zou bekijken (en dat doe ik graag :D ) dan zou je misschien ook wel kunnen stellen dat er waarschijnlijk heel veel meer besmettingen zijn en dat het percentage mensen dat het op eigen kracht overwint ook heel hoog gaat liggen?

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:21

En dat is ook de reden dat men zegt dat je de cijfers van NL niet met andere landen kan vergelijken. Wij testen veel minder dus ons sterfepercentage toont in vergelijking heel hoog.

Ik word ook niet getest, wel benauwd, longpijn, hoofdpijn maar geen koorts dus dan testen ze niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:23

Doordat het een wereldwijd probleem is en de VS nu enorm hard op de markt gesprongen zijn is er een enorm tekort aan goede beschermende kleding voor het medisch personeel ontstaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:24

suze_ schreef:

Dat heb ik altijd. Al jaren. Bij mij komt dat door taaislijm.
Geen idee hoe dat hij klachten door Corona is. Wellicht ook door vocht!?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:25

In een normale griep piek is dat ook altijd zo, als je dan griepklachten hebt mag je pas komen als je koorts hebt. Heel vervelend maar ook heel standaard

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:26

Afbeelding

Herkent iemand dit?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:30

Belangrijk corona-onderzoek onder scholieren niet klaar voor 6 april - https://nos.nl/l/2328223 dat lijkt erop dat het nog wel heel wat langer duurt voordat de kinderen weer naar school kunnen. Eerlijk? Hoor dat liever zo snel mogelijk in plaats van kort voor 6 april. Dit wisten ze toch gister ook al? Waarom dan toch nog 6 april noemen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:30

Hanafubuki schreef:
En dat is ook de reden dat men zegt dat je de cijfers van NL niet met andere landen kan vergelijken. Wij testen veel minder dus ons sterfepercentage toont in vergelijking heel hoog.

Ik word ook niet getest, wel benauwd, longpijn, hoofdpijn maar geen koorts dus dan testen ze niet.

En al is het in vergelijking hoog vind ik het voor nu nog meevallen.
Uiteraard niet wetende wat de komende weken gaat gebeuren.
Het ergste is nog steeds dat het in zo'n korte tijd veel is. En daardoor de zorg het zwaar heeft.
Maar kijk je bij een gewone griep zijn 2000 doden heel normaal maar daar hoor je niet over.
De bijna 10.000 in winter 2017/18 is ook aan ons voorbij gegaan zonder extra maatregelen.

Nogmaals niet wetende waar het gaat eindigen vind ik het aantal doden nu niet extra beangstigend.
Uiteraard wel enorm zwaar voor de ziekenhuizen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:46

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:53

Hanafubuki schreef:

Helaas heeft testen dan ook niet zoveel zin omdat we inmiddels hebben ontdekt dat de viral load veelal te laag is en je dan vals negatieve uitslagen krijgt. Maw.. je hebt het wel maar test negatief. Dat is helemaal k@t want dan ga je overal naar toe in de veronderstelling dat je het niet hebt..
Daarom.. bij klachten.. thuis blijven. Testen heeft geen zin.. helaas.

Anoniem

veerledec schreef:
Ineke2 schreef:
https://nos.nl/l/2328167
Het virus schijnt dus 17 dagen te overleven -O-

Citaat:
De onderzoekers van het CDC benadrukken dat hun ontdekking niet per se betekent dat het virus zich via materialen verspreidt.

Dat wil nog niet zeggen dat het dan nog op mensen kan overgaan. Alleen dat er nog iets van gevonden is.

Er is nu een vervolgartikel in de NOS app hierover, dat je er niet ziek kan worden als het het virusdeeltje niet meer intact is.
https://nos.nl/l/2328213

LadyMadonna

Viral load :?