Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:Sonja_vR schreef:Maar sowieso
Ze willen ook dat abortus altijd zelf betaald moet worden(tenzij medisch noodzakelijk)
SGP doodmoe word je er van
Misschien dat ze de vierde gratis maken?
Laurora schreef:een gelovige partij, of ze nou christelijk, katholiek, protestants, joods, moslim, boeddhist, satanist of wat dan ook is, hoort sowieso niet thuis in de regering imo.
iets met scheiding tussen kerk en staat.
je eigen zieltjes "regels" opleggen, prima. maar ga er geen anderen mee lastig vallen die misschien een ander geloof hebben of helemaal niet gelovig zijn.
edit: ze moeten abortus stempelkaarten invoeren! stempelkaart vol? volgende abortus gratis
elnienjo schreef:Laurora schreef:een gelovige partij, of ze nou christelijk, katholiek, protestants, joods, moslim, boeddhist, satanist of wat dan ook is, hoort sowieso niet thuis in de regering imo.
iets met scheiding tussen kerk en staat.
je eigen zieltjes "regels" opleggen, prima. maar ga er geen anderen mee lastig vallen die misschien een ander geloof hebben of helemaal niet gelovig zijn.
edit: ze moeten abortus stempelkaarten invoeren! stempelkaart vol? volgende abortus gratis
Of na 3 stempeltjes gratis door naar de sterilisatiekliniek
corinep schreef:Een extra premie voor een 4e kind lijkt mij ook niet echt een goed idee... Dan ga je ongetwijfeld mensen krijgen die voor het geld voor een 4e gaan.
Ik denk dat het belangrijkste is dat er alleen kinderen op de wereld komen die gewenst zijn. Hier in dit topic zijn ze niet gewenst dus dat is duidelijk. Maar dat er kinderen geboren moeten worden is wel duidelijk, vergrijzing enzo... Er worden nu al jaren minder kinderen geboren dan dat er mensen dood gaan. Het tekort wordt nu opgevuld met migranten...
Even gekscherend gezegd dat onze kinderen zich straks uit de naad moeten werken voor jullie kinderlozen, zorg en pensioen en dergelijke. Misschien kunnen ze daar wat in korten dan hoeven er minder kinderen te komen. Grapje natuurlijk.
corinep schreef:Een extra premie voor een 4e kind lijkt mij ook niet echt een goed idee... Dan ga je ongetwijfeld mensen krijgen die voor het geld voor een 4e gaan.
Ik denk dat het belangrijkste is dat er alleen kinderen op de wereld komen die gewenst zijn. Hier in dit topic zijn ze niet gewenst dus dat is duidelijk. Maar dat er kinderen geboren moeten worden is wel duidelijk, vergrijzing enzo... Er worden nu al jaren minder kinderen geboren dan dat er mensen dood gaan. Het tekort wordt nu opgevuld met migranten...
Even gekscherend gezegd dat onze kinderen zich straks uit de naad moeten werken voor jullie kinderlozen, zorg en pensioen en dergelijke. Misschien kunnen ze daar wat in korten dan hoeven er minder kinderen te komen. Grapje natuurlijk.
Qimm schreef:Er bestaat een groep vrouwen die abortus als een vorm van (post)anticonceptie gebruiken. Dus verder op geen enkele manier verantwoordelijkheid nemen en als ze dan onvermijdelijk een keer weer zwanger raken een 'abortusje nemen'. En hoewel ik zeker niet tegen abortus ben, vind ik dit te belachelijk voor woorden. Dat soort mensen mogen er wat mij betreft lekker dik voor betalen. Maar ja, hoe kom je daar achter?
corinep schreef:Even gekscherend gezegd dat onze kinderen zich straks uit de naad moeten werken voor jullie kinderlozen, zorg en pensioen en dergelijke. Misschien kunnen ze daar wat in korten dan hoeven er minder kinderen te komen. Grapje natuurlijk.
Roodvos schreef:corinep schreef:Een extra premie voor een 4e kind lijkt mij ook niet echt een goed idee... Dan ga je ongetwijfeld mensen krijgen die voor het geld voor een 4e gaan.
Even gekscherend. Ik werk mij als kinderloze (alleenstaande) uit de naad voor andermans kinderen. Wie denk je dat uiteindelijk die gratis zorgverzekering tot 18 jaar, betaling zwangerschafsverlof door het UWV, bijdrage aan de kinderopvang, subsidie voor scholen, sportverenigingen enz enz betaald?
Ik ben het met je eens dat er kinderen geboren moeten worden. Ik vind het daarom ook prima dat mee te financieren. Maar ik vind ook dat ik voor het subsidiëren van andermans kinderen daar als ik oud ben wat voor terug mag verwachten. Dat is sociale solidariteit en daarmee de peilers onder onze verzorgingsstaat.
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon korten op die kindersubsidie en dat door de mensen met kinderen allemaal zelf laten betalen. Dan kunnen de belastingen omlaag en kan je daarmee sparen voor je oude dag om zelf zorg in te kopen.