[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:58

Fokpremie mogen ze afschaffen.
Als je dan geld aan kinderen besteed, zorg dan dat ze tussen de middag een gezonde maaltijd op school krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:59

Luxorvalkje schreef:
Fokpremie mogen ze afschaffen.
Als je dan geld aan kinderen besteed, zorg dan dat ze tussen de middag een gezonde maaltijd op school krijgen.

Goede inderdaad. Nederland en de wereld is al overbevolkt, ga fokken dan vooral stimuleren 8)7.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:06

Maar sowieso
Ze willen ook dat abortus altijd zelf betaald moet worden(tenzij medisch noodzakelijk)
SGP doodmoe word je er van

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:15

Sonja_vR schreef:
Maar sowieso
Ze willen ook dat abortus altijd zelf betaald moet worden(tenzij medisch noodzakelijk)

Dat krijg je wanneer je je religie je beleidsrichting laat bepalen. Dat werkt gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:15

Sonja_vR schreef:
Maar sowieso

Misschien dat ze de vierde gratis maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:18

[***] schreef:
Sonja_vR schreef:
Maar sowieso

Misschien dat ze de vierde gratis maken?

Hmmmm, stel dat je de eerste drie laat aborteren en de vierde wel houdt, telt dat dan ook? O:) En dan gewoon ter adoptie afstaan als je die 1000E gecasht hebt. *D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:24

een gelovige partij, of ze nou christelijk, katholiek, protestants, joods, moslim, boeddhist, satanist of wat dan ook is, hoort sowieso niet thuis in de regering imo.
iets met scheiding tussen kerk en staat.
je eigen zieltjes "regels" opleggen, prima. maar ga er geen anderen mee lastig vallen die misschien een ander geloof hebben of helemaal niet gelovig zijn.

edit: ze moeten abortus stempelkaarten invoeren! stempelkaart vol? volgende abortus gratis *D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:43

Laurora schreef:
een gelovige partij, of ze nou christelijk, katholiek, protestants, joods, moslim, boeddhist, satanist of wat dan ook is, hoort sowieso niet thuis in de regering imo.
je eigen zieltjes "regels" opleggen, prima. maar ga er geen anderen mee lastig vallen die misschien een ander geloof hebben of helemaal niet gelovig zijn.

edit: ze moeten abortus stempelkaarten invoeren! stempelkaart vol? volgende abortus gratis *D

Of na 3 stempeltjes gratis door naar de sterilisatiekliniek :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:03

elnienjo schreef:
Laurora schreef:

Of na 3 stempeltjes gratis door naar de sterilisatiekliniek :D

Ja, dat lijkt me beter...

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:50

Een extra premie voor een 4e kind lijkt mij ook niet echt een goed idee... Dan ga je ongetwijfeld mensen krijgen die voor het geld voor een 4e gaan.

Ik denk dat het belangrijkste is dat er alleen kinderen op de wereld komen die gewenst zijn. Hier in dit topic zijn ze niet gewenst dus dat is duidelijk. Maar dat er kinderen geboren moeten worden is wel duidelijk, vergrijzing enzo... Er worden nu al jaren minder kinderen geboren dan dat er mensen dood gaan. Het tekort wordt nu opgevuld met migranten...

Even gekscherend gezegd dat onze kinderen zich straks uit de naad moeten werken voor jullie kinderlozen, zorg en pensioen en dergelijke. Misschien kunnen ze daar wat in korten dan hoeven er minder kinderen te komen. Grapje natuurlijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:56

corinep schreef:
Een extra premie voor een 4e kind lijkt mij ook niet echt een goed idee... Dan ga je ongetwijfeld mensen krijgen die voor het geld voor een 4e gaan.

Ik denk dat het belangrijkste is dat er alleen kinderen op de wereld komen die gewenst zijn. Hier in dit topic zijn ze niet gewenst dus dat is duidelijk. Maar dat er kinderen geboren moeten worden is wel duidelijk, vergrijzing enzo... Er worden nu al jaren minder kinderen geboren dan dat er mensen dood gaan. Het tekort wordt nu opgevuld met migranten...

Even gekscherend gezegd dat onze kinderen zich straks uit de naad moeten werken voor jullie kinderlozen, zorg en pensioen en dergelijke. Misschien kunnen ze daar wat in korten dan hoeven er minder kinderen te komen. Grapje natuurlijk.

Ergens moet je toch beginnen de overbevolking te remmen? En gezien de toch nog forse werkeloosheid (wat alleen nog maar meer gaat worden gezien de verdere automatisering) lijkt het me niet productief nog meer mensen te kweken zodat die een uitkering kunnen gaan zitten vangen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:57

corinep schreef:

Haha, ik word gezonder ouder omdat ik niet de stress van kinderen heb, dus ik kan langer doorwerken! :=

Dat verhaal over betalen voor abortus zonder medische noodzaak vind ik ook wel schokkend. Ok, dus "de vrouw acht het noodzakelijk" is niet voldoende? Ik kan me zomaar indenken dat economisch minder sterke vrouwen een hoger risico lopen op een ongewenste zwangerschap. Ja leuk, laten we vrouwen die geen abortus kunnen betalen wel opzadelen met een kind dat ze zich niet kunnen veroorloven :=
Overigens geldt er bij niet-medische abortus al een eigen bijdrage van .. heel weinig. Juist zodat geld niet de drempel is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:01

Er bestaat een groep vrouwen die abortus als een vorm van (post)anticonceptie gebruiken. Dus verder op geen enkele manier verantwoordelijkheid nemen en als ze dan onvermijdelijk een keer weer zwanger raken een 'abortusje nemen'. En hoewel ik zeker niet tegen abortus ben, vind ik dit te belachelijk voor woorden. Dat soort mensen mogen er wat mij betreft lekker dik voor betalen. Maar ja, hoe kom je daar achter?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:37

Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:41

corinep schreef:

Even gekscherend. Ik werk mij als kinderloze (alleenstaande) uit de naad voor andermans kinderen. Wie denk je dat uiteindelijk die gratis zorgverzekering tot 18 jaar, betaling zwangerschafsverlof door het UWV, bijdrage aan de kinderopvang, subsidie voor scholen, sportverenigingen enz enz betaald?

Ik ben het met je eens dat er kinderen geboren moeten worden. Ik vind het daarom ook prima dat mee te financieren. Maar ik vind ook dat ik voor het subsidiëren van andermans kinderen daar als ik oud ben wat voor terug mag verwachten. Dat is sociale solidariteit en daarmee de peilers onder onze verzorgingsstaat.

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon korten op die kindersubsidie en dat door de mensen met kinderen allemaal zelf laten betalen. Dan kunnen de belastingen omlaag en kan je daarmee sparen voor je oude dag om zelf zorg in te kopen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:14

Qimm schreef:
Er bestaat een groep vrouwen die abortus als een vorm van (post)anticonceptie gebruiken. Dus verder op geen enkele manier verantwoordelijkheid nemen en als ze dan onvermijdelijk een keer weer zwanger raken een 'abortusje nemen'. En hoewel ik zeker niet tegen abortus ben, vind ik dit te belachelijk voor woorden. Dat soort mensen mogen er wat mij betreft lekker dik voor betalen. Maar ja, hoe kom je daar achter?

Vanaf de 3e abortus gelijk een sterilisatie uitvoeren. Sowieso zou sterilisatie makkelijker toegankelijk moeten worden en niet pas voor vrouwen die tegen de menopauze aan zitten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:23

corinep schreef:

Hier haak ik even op in. Ik heb dit weleens naar mijn hoofdgeslingerd gekregen. Dat geen kinderen egoïstisch is omdat andermans kind dan later voor mijn pensioen en ziektekosten moet werken.

En WTF heb ik dan mijn hele godganze werkende leven allerhande premies en belastingen voor betaald? Koop ik daarmee soms geen rechten? Moet ik er persé nog een kind bij krijgen? Echt, ik flip ervan uit! Dus én lekker betalen én mijn lichaam en geest naar de klote helpen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:45

corinep schreef:

We moeten een keer door de zure appel heenbijten om de bevolkingsgroei te remmen
We kunnen simpelweg niet maar doorfokken om vergrijzing te voorkomen, op den duur kan onze planeet niet echt niet meer aan(die groeit niet met de wereldbevolking mee tot nu toe )
Its that simple

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:44

Roodvos schreef:
corinep schreef:

Even gekscherend. Ik werk mij als kinderloze (alleenstaande) uit de naad voor andermans kinderen. Wie denk je dat uiteindelijk die gratis zorgverzekering tot 18 jaar, betaling zwangerschafsverlof door het UWV, bijdrage aan de kinderopvang, subsidie voor scholen, sportverenigingen enz enz betaald?

Ik ben het met je eens dat er kinderen geboren moeten worden. Ik vind het daarom ook prima dat mee te financieren. Maar ik vind ook dat ik voor het subsidiëren van andermans kinderen daar als ik oud ben wat voor terug mag verwachten. Dat is sociale solidariteit en daarmee de peilers onder onze verzorgingsstaat.

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon korten op die kindersubsidie en dat door de mensen met kinderen allemaal zelf laten betalen. Dan kunnen de belastingen omlaag en kan je daarmee sparen voor je oude dag om zelf zorg in te kopen.

Eens. En daarbij ben ik ook nog iemand die het goed voor elkaar heeft. Ja, ik heb geprofiteerd van het gesubsidieerde onderwijs en kortingen ivm het hebben van kinderen. Oh nee, dat waren mijn ouders, want zij hoefde minder te betalen.

Even zonder dollen, ik verdiende met mijn eerste baan genoeg om blijkbaar max 100 euro zorgtoeslag per jaar te krijgen. Nooit huurtoeslag, kinderbijslag, kindertoeslag ed gekregen. Hypotheekrenteaftrek... nauwelijks. Geen combinatiekorting, want geen kinderen. Ik ben sinds mijn eerste baan gewoon zwaar netto betaler. En als ik tzt wel zorg nodig heb, zal ik het toch echt zelf moeten betalen, want te veel goede/verstandige financiële keuzes gemaakt. (Lees; sparen, niet voor een duur huis gaan enz zonder in te leveren op kwaliteit).
Dus ik mag lijen dat die kinderen mij komen verzorgen, want ik heb waarschijnlijk meer financieel bijgedragen dan hun eigen ouders.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:59

Oh god... iemand op facebook vind glazen potten en andere dingen van glas gevaarlijk voor haar kinderen. Haar kinderen klimmen op het aanrecht en doen kastjes open :\ Zegt ze dat ze geen ogen op haar rug heeft zitten en ze kan niet alles verbieden := Ze gebruikt overdag zelf ook plastic bekers om uit te drinken en als de kinderen op bed liggen pakt ze wel een glas. Oh kom op zeg :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:39

Van opvoeden nog nooit gehoord dus :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:49

Tsja en dan pleuren ze een keer van het aanrecht of snijden hun vingers.
Leren ze ook van.

Ik vind oprecht dat er veel te voorzichtig wordt gedaan tegenwoordig, een grens leer je kennen als je er een keer tegenop loopt, niet als pappa of mamma die grens steeds zo verplaatsen zodat je maar niet op je bek gaat.

Overigens staat dat nog enigszins los van aanrechtklimmen. Dát is echt gebrek aan opvoeding.
Heeft ook met grenzen te maken natuurlijk.
Laat ze maar eens tegen een grens van pappa of mamma aanlopen die een keer écht pissig wordt.
Leren ze ook van.

Geloof maar dat een kind niet bij mij op een aanrecht hoeft te klimmen.
Die ouders zijn sowieso al niet welkom bij mij binnen, maar toch.

In mijn klas ooit een keer een leerling gehad die het nodig vond om over de tafels te lopen terwijl er notabene een microscoop op tafel stond.

Geloof maar dat die dat nooit meer doet in mijn klas, en de kans dat hij het thuis, bij een collega of bij opa en oma doet is ook een héél stuk kleiner geworden.

Já, ik ben dan streng en zo'n jong is daar ook écht zwaar van onder de indruk.

Maar waarom vindt mem dat tegenwoordig toch zo erg, dat een kind even iets niet leuk vind?

Ik heb met die jongen nooit meer problemen gehad in mijn klas, en uiteindelijk ging hij mij zelfs waarderen, want 'U bent streng maar wel altijd eerlijk'.
Prima toch?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:50

Ja, glas is gevaarlijk icm met (kleine) kinderen maar als je ze niet aanleert dat ze met hun klauwen er vanaf moeten blijven leren ze het nooit.
En er bestaat speciaal glas wat geen scherven geeft maar kleine, minder scherpe brokjes wanneer het kapotvalt.
Is niet eens duur ook geloof ik.
Prima spul iig om mee te beginnen als je gewone glazen te eng vind iig.
Overigens horen ongelukjes erbij als je opgroeit, je leert je kinderen toch ook aan dat het fornuis heet wordt als je staat te koken lijkt mij dus waarom glas dan ineens uit den boze moet zijn... :o?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:59

Dat is toch net als met glazen thee of koppen koffie. Als Lente na 3x waarschuwen nog steeds het kopje thee aan wil raken, ga gerust je gang. Geniet ervan! Maar niet janken daarna.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:11

Juistem.
En uiteraard let je op dat het niet iets is wat ze in serieus gevaar brengt maar wie niet wil horen moet maar voelen toch?
Tenminste, zo hebben ze dat met mij aangepakt als ik niet naar 'nee' luisterde en alsnog dat hete glas, de kachel of de oven aan wilde raken. :+
Evt handje er heel dichtbij houden zodat ze voelen hoe warm het is kan ook helpen trouwens. :)