Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:31

Nou, toen ik nog op de flat woonde was daar ook een redelijk groot portiek en daar werd onder de trap altijd van alles neergezet, we hadden iemand die bij de kringloop werkte in ons gebouw en hij haalde 1x per week het goede spul op met de vrachtwagen, dus je moest er rap bij zijn. Alles wat niet naar de kringloop ging, moest je dan zelf naar de stort brengen, aardig wat sociale controle dat iedereen dat ook netjes deed.
Ik heb destijds toch heel wat leuke dingen gescoord op die manier en ook van heel wat dingen op die manier af gekomen.

Dus ik herken het wel dat spullen wat in een portiek staat “voor het oprapen” is. Maar zelf zou ik het wel voor de zekerheid even navragen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 01:13

pillow schreef:
Doe even normaal zeg ben jij gelijk een idioot als je te laat bent? Ik moest gisteren naar de garage op 18 km afstand. Normaal doe ik dat in een kwartier. Maar door diverse obstakels en een wegomleiding deed ik er nu 25 minuten over. Dus als ik van te voren had gebeld met ik vertrek nu was ik alsnog 10 minuten later als verwacht. En hoe moeilijk kan het zijn om even te wachten, ga je hoofdstel poetsen oid.
De persoon bij Luca is helemaal niet komen opdagen, dat is wel aso.

Dat zeg ik niet... ik baseer me op het bericht van luca03 waarbij iemand nog niet eens vertrokken was en niks verwittigt . (En dan uberhaupt eigelijk niet van plan bleek om effectief op te dagen). Dat is een reinste idioot ja. Zou niet meer moeten reageren bij mij.

Daarbij... die uitspraken van dat de verkoper maar even moet wachten en haar hoofdstel poetsen ofzo vind ik eigelijk Ook wel absoluut niet getuigen van enig fatsoen. Je kan ook zelf 10 min op voorhand vertrekken en gewoon op tijd komen ipv er maar vanuit te gaan dat de ander niets beters te doen heeft dan op je te zitten wachten. Wat extra reistijd is normaal om in te calculeren hoor.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:02

Ohhhh, stoom komt uit mijn oren!

Ik koop zwarte flextrainers in extra grote maat, die te koop staan als “Zo goed als nieuw”, de verkoper vertelde dat ze alleen gepast waren.
Vandaag krijg ik ze binnen, zijn ze gewoon beschadigd en zit er een gat in de toplaag van 2 bij 1 cm. Dus terug gekeken in de advertentie (ik maak altijd screenshots van alles dat ik koop) en als je het weet kun je het inderdaad op de foto zien, maar de foto is bij kunstlicht gemaakt en de flextrainers zijn zwart, dus als je het niet weet, dan zie je het ook niet.

De binnenkant is ook vies, duidelijk dus gebruikt en niet alleen gepast.
Dus ik stuur de verkoper bericht en een foto en vraag of ze hier een passende oplossing voor heeft, want ik heb de flextrainers gekocht als zijnde zo goed als nieuw.

Afbeelding

Haar reactie, ze haalt meteen de advertentie weg (wat verrassend) en zegt dat ze het niet gezien had en dat het te risico is van kopen via marktplaats.

Euh, pardon? Ik moet even tot 10 tellen, blijf netjes en leg haar uit dat ik de koopprijs voor een zo goed als nieuw artikel, niet in verhouding vind staan tot het gebruikte en beschadigde product wat ik ontvangen heb.
Ik verwachtte een product dat alleen gepast is, de beschadiging is niet genoemd in de advertentie.

Verkoper zegt dan dat het bij haar nog niet beschadigd was.
Dus ik laat haar haar eigen advertentie foto zien, dus dat smoesje was snel ontkracht, want als je het weet, dan zie je het ook.

Maar verkoper blijft erbij dat dit het risico is van kopen via marktplaats en dat zij ook wel eens bruine peesbeschermers heeft ontvangen, terwijl ze zwarte had gekocht.
Maar ik mag ze op eigen kosten terug sturen.
En dan? Krijg ik mijn geld terug? Geen reactie.

Ze zegt dan dat het gewoon een verschil in interpretatie wat “zo goed als nieuw” inhoudt. Echt, je wil een product met een gat er in nog goedpraten met een verschil in interpretatie?

Ze zegt dat ze geen zin heeft in de discussie, dan had ik maar nieuw moeten kopen, bij zo goed al nieuw kan er best een krasje op zitten.

Een krasje, een krasje, EEN KRASJE? Weer op mijn handen gaan zitten, boos worden lost niets op. Maar oliebol zeg, ik ben mooi bedonderd en verkoper reageert niet meer.

Wel heb ik haar naam en adres, ze is een jonge vrouw, ze hebben een sport/pensionstal, van de ouders waarschijnlijk (denk ik, want de stal draagt haar achternaam). Ik heb er al vanalles over gevonden op Facebook en overweeg nu een bericht bij de stal achter te laten als verkoper het niet zelf netjes oplost.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:08

Wat poedersuiker zeg.
‘T hangt natuurlijk ook af van het bedrag dat je hebt betaald (als in voor 200 euro doe ik die moeite wel en voor 20 niet). Maar is idd echt niet netjes. Kan je niet naar die stal gaan en ze rechtstreeks aanspreken dat je je geld terug wilt?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:22

Poekkie schreef:
Wat poedersuiker zeg.
‘T hangt natuurlijk ook af van het bedrag dat je hebt betaald (als in voor 200 euro doe ik die moeite wel en voor 20 niet). Maar is idd echt niet netjes. Kan je niet naar die stal gaan en ze rechtstreeks aanspreken dat je je geld terug wilt?

Ik snap dat het voor dat geld de moeite eigenlijk niet is, maar het gaat mij wel om het principe.
Naar de stal zelf gaan is geen optie, verkoper woont niet op de stal zelf, haar postadres is een andere straat in dezelfde plaats als de stal. Maar op haar Facebook heeft ze een heel aantal check-ins op die stal en de stal heeft dezelfde naam als haar achternaam, ook komt het 06 nummer op FB overeen met haar nummer op marktplaats.
Helaas ligt de stal bij het Markermeer en is het is bijna 2 uur rijden voor mij, anders was ik er echt zo heen gereden.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 06-11-20 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:25

Vind het gewoon oplichting , vind het altijd zo schijnheilig van dat soort mensen.
-:(-

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:00

ff mailtje naar stal sturen met de vraag of ze hun dochter zo hebben opgevoed. Of op fb berichtje zetten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:34

Verkoper reageert niet meer, maar ik heb mijn bankrekeningnummer gestuurd en verteld dat ik de helft van de aankoopprijs terug verwacht, of anders een verzendlabel en het gehele bedrag terug, dan stuur ik het netjes terug en mag ze haar zo goed als nieuwe beschermers aan iemand anders verkopen.

De binnenkant:

Afbeelding

Edit:

IHN schreef:
ff mailtje naar stal sturen met de vraag of ze hun dochter zo hebben opgevoed. Of op fb berichtje zetten

Ik denk dat zij de Facebook (waarschijnlijk ook de mail) van de stal beheert, omdat haar nummer bij de Facebookpagina staat. De stal heeft helaas geen website.
Ik geef haar nog wel de kans dit op te lossen, ik verwacht er niets van, maar volgende week zal ik inderdaad actie gaan ondernemen.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 06-11-20 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:37

Ik snap dat je boos bent. Dit is inderdaad niet enkel ‘even’ gepast.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:42

Ohw wauw das echt niet netjes zeg!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:48

Ik heb het al 3 keer meegemaakt dat paardenspul absoluut niet meer de staat heeft die aangegeven werd in de advertentie. Het ergste was zelfs een halster, nou, eigenlijk kan ik niet beschrijven hoe dat ding aankwam, maar ik kan je vertellen dat het nog niet volledig uitgepakt was toen ik het al in de kliko flikkerde. Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet wat je precies met een halster moet doen om het in die ranzige staat te krijgen. Nu koop ik paardenspul eigenlijk niet meer tweedehands, te vaak belazerd geweest. Voor een paar tientjes meer heb je het gloednieuw uit de webshop met garantie en een pak meer rechten.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:49

Ik vraag vaak tig foto’s als ik iets koop op afstand. Dat voorkomt vaak ellende.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:01

Ik wacht nog op een paar flextrainers in een andere kleur, daar staat ook bij “zo goed als nieuw” maar in de advertentie staat wel dat ze gebruikt zijn, er wat krassen op zitten, maar ze nog prima een ronde mee kunnen. Ik denk dat verkoper gewoon vergeten is de conditie aan te passen. Ze zijn uitgewassen en de vraagprijs was €5
Nou, daar kan ik prima mee leven en aan de (duidelijkere) foto’s te zien zijn die in betere staat dan deze zwarte.

Alleen is de verkoper van de blauwe vergeten ze te verzenden. Ik heb ze zondag gekocht en vandaag maar een berichtje verstuurd of ze het nog ging verzenden. Ze bleek het straal vergeten te zijn en heeft wel 6x haar excuses aangeboden. Kan gebeuren.

Met mijn paard gebruik ik meestal geen beenbescherming, maar vond het laatst op buitenrit toch wel fijn toen we in de struiken terecht kwamen, wat krassen op de flextrainers, maar zijn benen bleven heel.

Ik ben alleen erg van de setjes, mijn bruine flextrainers passen lang niet bij al mijn setjes, dus ik probeer nu via MP voor leuke prijzen verschillende kleuren flextrainers in maat XL te krijgen. Met black friday zal ik proberen wat nieuw te kopen. Ik vind het anders nieuw iets te veel geld voor een product wat ik weinig gebruik.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:03

Daphara schreef:
Verkoper reageert niet meer, maar ik heb mijn bankrekeningnummer gestuurd en verteld dat ik de helft van de aankoopprijs terug verwacht, of anders een verzendlabel en het gehele bedrag terug, dan stuur ik het netjes terug en mag ze haar zo goed als nieuwe beschermers aan iemand anders verkopen.

De binnenkant:

[ [url=m/T6su0B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw dat is gewoon smerig. Als je dit als “als nieuw” durft te adverteren ben je gewoon niet goed _-:(

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:33

Duidelijk niet zo goed als nieuw, ook niet even gepast, maar overduidelijk intensief gebruikt.
Dit is gewoon iemand belazeren. En dat heeft dan een eigen stal? Als je voor zo iets kleins al willens en weten iemand wil bedonderen, kun je er naar beter nooit staan of er een paard kopen.
Ik begrijp dat je heel boos bent, zou ik ook zijn.
Je kunt ook dit melden bij marktplaats als zijde oplichting, want ik vind dat het daar onder valt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:51

Vandaag super ervaring en 2 zoete doornloze bramen en 2 japanse wijnbes opgehaald en ook nog 2 flessen eigen gemaakte sap meegekregen (aalbes en braam). *\o/*

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:09

Als je een adv op marktplaats zet staat er altijd "zo goed als nieuw" als je het niet zelf handmatig aanpast. Scroll er ook zo vaak overheen, dus zou je daar niet aan vastpinnen, gewoon vragen naar de staat. En als je het zeker wilt weten, ophalen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:30

Ik durf de tekst zo goed als nieuw ook alleen te gebruiken als je bijna niet kan zien dat het gebruikt is.
Ik gebruik dan nog liever de keuze gebruikt met een nette omschrijving van de staat

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:23

Nou, ik ben er eindelijk klaar mee!

Ze las mijn berichten, maar reageerde eerst nergens meer op. Uiteindelijk aan het begin van de avond een bericht gestuurd dat ik haar gegevens had en die van de familie stal en dat ik haar nu nogmaals de kans gaf het netjes op te lossen, anders zou ik het openbaar maken, beginnend bij haar familie.

Dat gaf binnen 10 seconden reactie over dat ik haar bedreigde en dat ik niet moeilijk moest doen want het ging maar over tientjes.
Weer verteld dat het voor mij om het principe gaat en dat ik niet aan het dreigen was, maar ik gewoon vertelde wat de gevolgen zouden zijn als zij dit niet zou oplossen.

Ik kreeg allemaal smoesjes, niet iedereen poetst hun paard voor het passen, het had lang in de kast gelegen, ze verkoopt bijna nooit via MP, enz.
Toen was het mijn fout, ik had niet gevraagd of het beschadigd was en ik had het zelf niet op de (slechte) foto gezien, daar kon zij niets aan doen, het was mijn fout bla bla bla. Als ik het openbaar zou maken zou zij overal openbaar zeggen dat ik “voor een dubje op de eerste rij wil zitten“.

Ik weer terug naar het feit dat het haar verantwoordelijkheid is, dat zij onder valse voorwendselen een product verkoopt en dat ik alleen uit kan gaan van de advertentie, wat zij erover verteld had (alleen gepast, verder helemaal nieuw) en ik nooit deze flextrainers gekocht zou hebben als zij eerlijk was geweest.

Toen ging ze weer door over dat het niet eerlijk was dat ik haar bedreigde, dat het maar een klein bedrag was enz.

Dus maar gezegd dat de enige reden waarom het voor haar aanvoelt als een bedreiging, is omdat zij weet dat ze fout zit, anders zou ze er totaal geen probleem mee moeten hebben dat het openbaar wordt.

Toen mocht ik haar een tikkie sturen voor (jawel) €2,50
Ik heb verteld dat ik niet aan tikkies doe en dat ik heel duidelijk was dat ik de helft van mijn aankoopbedrag terug wilde. Ze heeft zich in alle mogelijke bochten gewrongen, maar ik heb voet bij stuk gehouden, ik stuur geen tikkie, ik heb je mijn bankrekeningnummer gegeven, je boekt het maar over, ik verwacht de helft terug.

Ik ben de hele tijd netjes gebleven en nooit persoonlijk geworden.
Uiteindelijk heeft ze het overgeboekt, met nog een prachtige sneer er achteraan...

Afbeelding

Oké toen iets persoonlijk geworden, maar mens toch wat een gedoe. Heeft mij 7,5 uur gekost, maar ik hoop echt dat ze er wat van geleerd heeft.
De andere paarden artikelen die ze te koop had staan waren ook ineens omgezet van “zo goed als nieuw” naar gebruikt. Jong geleerd is hopelijk oud gedaan.

Dat geld kan me niet zoveel schelen, geef het even lief aan een goed doel, maar het gaat gewoon om een principe.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:45

Zoooo wat een heks. Dat heb je goed afgehandeld.~~}> Ik ben het ook echt met je eens over het principe kwestie. Dat ze al zei dat ze alleen gepast zijn terwijl dit duidelijk niet zo is, dus ook als het wel per ongeluk als 'zo goed als nieuw' aangeboden word, is geen excuus. Ze is gewoon niet eerlijk geweest.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:48

Wauw wat een geval zeg. Vind dat je nog netjes heb gereageerd, ik weet niet of ik op m’n handen had kunnen blijven zitten. Hopelijk heeft ze haar lesje geleerd!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:49

Wow idd! Goed dat het is opgelost! Maar echt haar argumenten... het is bij mijn weten nog altijd de verkoper die correcte info dient te geven hoor!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:12

Ik zou iig een erg slechte review geven als ik jou was!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 07:20

Ze weet dondersgoed dat ze kapotte heeft verstuurd, ze had het gewoon in de tekst moeten vermelden en dan weet de koper wat die koopt..
En dan jou nog de schuld willen geven dat jij er zelf naar moet vragen, beetje raar.
Als ze een eerlijk persoon was (en ze had het echt niet gezien(wat onmogelijk is in mijn ogen Hihi ) ) zou ze gelijk al de helft van het geld terug sturen.
Zij is gewoon gewetenloos en niks kan haar schelen. Lekkere houding.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 08:35

Ik vrees dat deze oplichter verkoper niks gaat leren. Wat een vreselijke trut zeg... jij moest verder vragen? Dat is toch het toppunt.