Avalanche81 schreef:Ja, en ik heb liever dat ze ze daar laten.
Ik vind ook dat het gros van de mensheid maar beter in hun eigen land blijft en daar hun problemen op lost.
We kunnen ze daar steriliseren bijvoorbeeld.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Avalanche81 schreef:Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.
Uche - Dogstar - uche![]()
Avalanche81 schreef:Dat de zorg zo duur is is een direct gevolg van de vergrijzing. Als er minder kinderen worden geboren, zijn er naar verhouding meer andere mensen en dus een grotere zorgvraag.
Maar jouw voorstel is dus om euthanasie makkelijker te maken, om vergrijzing tegen te gaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Shaggy09 schreef:Avalanche81 schreef:Dat de zorg zo duur is is een direct gevolg van de vergrijzing. Als er minder kinderen worden geboren, zijn er naar verhouding meer andere mensen en dus een grotere zorgvraag.
Maar jouw voorstel is dus om euthanasie makkelijker te maken, om vergrijzing tegen te gaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik vind dat euthanasie toegankelijker moet worden, vooral voor ouderen. Er zijn tal oudere mensen die ziek zijn, of moeilijk ter been of simpelweg gewoon levensmoe maar die hebben geen van allen recht op euthanasie volgens de wet. Die mensen willen het niet meer en kosten alleen maar geld, dus ze in leven houden is mijn inziens nutteloos.
Gini schreef:Ik vind zelf de wetgeving goed zo. Je wilt mensen ook niet opzadelen met die schuldgevoelens.De wetgeving is nu zo omdat het voor diegenen die de spuit moet zetten ook niet zo simpel is. Je bent wel de doder van een mens en dan is het maar goed dat er eerst aan honderdduizend regeltjes voldaan moet worden. Dat je tenminste de last van 'heb ik hier nu echt wel goed gedaan?' niet moet torsen.
Gini schreef:De wetgeving is nu zo omdat het voor diegenen die de spuit moet zetten ook niet zo simpel is. Je bent wel de doder van een mens en dan is het maar goed dat er eerst aan honderdduizend regeltjes voldaan moet worden. Dat je tenminste de last van 'heb ik hier nu echt wel goed gedaan?' niet moet torsen.
Shaggy09 schreef:Avalanche81 schreef:Dat de zorg zo duur is is een direct gevolg van de vergrijzing. Als er minder kinderen worden geboren, zijn er naar verhouding meer andere mensen en dus een grotere zorgvraag.
Ik vind dat euthanasie toegankelijker moet worden, vooral voor ouderen. Er zijn tal oudere mensen die ziek zijn, of moeilijk ter been of simpelweg gewoon levensmoe maar die hebben geen van allen recht op euthanasie volgens de wet. Die mensen willen het niet meer en kosten alleen maar geld, dus ze in leven houden is mijn inziens nutteloos.
Shaggy09 schreef:Gini schreef:De wetgeving is nu zo omdat het voor diegenen die de spuit moet zetten ook niet zo simpel is. Je bent wel de doder van een mens en dan is het maar goed dat er eerst aan honderdduizend regeltjes voldaan moet worden. Dat je tenminste de last van 'heb ik hier nu echt wel goed gedaan?' niet moet torsen.
Dat snap ik zeker maar als ik sommige ouderen of mensen zie lijden, of dat nou mentaal of fysiek lijden is dan vind ik het zeker de moeite waard om die wetsregeling eens onder de loep te nemen en wat aanpassingen te doen.
Vooral omdat er best veel voordelen aan zitten naast dat het het lijden stopt.
shilady schreef:Dat is mooi voor jouw
Ondertussen blijf ik die mensen in mn inbox dus afwijzen tica![]()
Avalache het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt
Was volgesmij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen
shilady schreef:Dat is mooi voor jouw
Ondertussen blijf ik die mensen in mn inbox dus afwijzen tica![]()
Avalache het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt
Was volgesmij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen
shilady schreef:Dat is mooi voorjouwjou
Ondertussen blijf ik die mensen inmnm'n/mijn inbox dus afwijzenticaTica![]()
AvalacheAvalanche het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt (punctuatie is belangrijk, daar hoort een punt)
Wasvolgesmijvolgens mij vorig jaar nog een documentaire over geweest oprtlRTL over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen (nogmaals punctuatie)
Avalanche81 schreef:shilady schreef:Dat is mooi voorjouwjou
AvalacheAvalanche het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt (punctuatie is belangrijk, daar hoort een punt)
Wasvolgesmijvolgens mij vorig jaar nog een documentaire over geweest oprtlRTL over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen (nogmaals punctuatie)
Alstublieft
Avalanche81 schreef:[quote=shiladyshylady]
Dat is mooi voorjouwjou