Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:14

Avalanche81 schreef:
Ja, en ik heb liever dat ze ze daar laten.

Ik vind ook dat het gros van de mensheid maar beter in hun eigen land blijft en daar hun problemen op lost.
We kunnen ze daar steriliseren bijvoorbeeld. :)* :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:15

LadyMadonna schreef:
Avalanche81 schreef:
Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.

Uche - Dogstar - uche :') :')

Daarom heb ik daar dus wel aan gedoneerd :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:35

Daarop inhakend vind ik het belachelijk dat dieren bij lijden per direct worden ingeslapen maar bij mensen het alleen kan bij aantoonbaar uitzichtloos lijden. En zelfs dan is het niet gemakkelijk.

En hoe kan het toch dat Nederland zo vergrijst en de zorg zo duur is (en onderbetaald) ..

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:11

Dat de zorg zo duur is is een direct gevolg van de vergrijzing. Als er minder kinderen worden geboren, zijn er naar verhouding meer andere mensen en dus een grotere zorgvraag.

Maar jouw voorstel is dus om euthanasie makkelijker te maken, om vergrijzing tegen te gaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:13

Dat: Als iemand je op social media vraagt of je singel bent ,je beter single kunt blijven :') :o

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:15

Dat hoeft echt helemaal niet :) de meeste mensen ontmoeten hun toekomstige partner op plekken waar ze het totaal niet verwachten :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:25

Avalanche81 schreef:
Dat de zorg zo duur is is een direct gevolg van de vergrijzing. Als er minder kinderen worden geboren, zijn er naar verhouding meer andere mensen en dus een grotere zorgvraag.

Maar jouw voorstel is dus om euthanasie makkelijker te maken, om vergrijzing tegen te gaan? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik vind dat euthanasie toegankelijker moet worden, vooral voor ouderen. Er zijn tal oudere mensen die ziek zijn, of moeilijk ter been of simpelweg gewoon levensmoe maar die hebben geen van allen recht op euthanasie volgens de wet. Die mensen willen het niet meer en kosten alleen maar geld, dus ze in leven houden is mijn inziens nutteloos.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:57

De wetgeving is nu zo omdat het voor diegenen die de spuit moet zetten ook niet zo simpel is. Je bent wel de doder van een mens en dan is het maar goed dat er eerst aan honderdduizend regeltjes voldaan moet worden. Dat je tenminste de last van 'heb ik hier nu echt wel goed gedaan?' niet moet torsen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:19

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:

Ik vind dat euthanasie toegankelijker moet worden, vooral voor ouderen. Er zijn tal oudere mensen die ziek zijn, of moeilijk ter been of simpelweg gewoon levensmoe maar die hebben geen van allen recht op euthanasie volgens de wet. Die mensen willen het niet meer en kosten alleen maar geld, dus ze in leven houden is mijn inziens nutteloos.

Dank, dan heb ik je goed begrepen, denk ik.

Gini schreef:
De wetgeving is nu zo omdat het voor diegenen die de spuit moet zetten ook niet zo simpel is. Je bent wel de doder van een mens en dan is het maar goed dat er eerst aan honderdduizend regeltjes voldaan moet worden. Dat je tenminste de last van 'heb ik hier nu echt wel goed gedaan?' niet moet torsen.
Ik vind zelf de wetgeving goed zo. Je wilt mensen ook niet opzadelen met die schuldgevoelens.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:37

Gini schreef:

Dat snap ik zeker maar als ik sommige ouderen of mensen zie lijden, of dat nou mentaal of fysiek lijden is dan vind ik het zeker de moeite waard om die wetsregeling eens onder de loep te nemen en wat aanpassingen te doen.

Vooral omdat er best veel voordelen aan zitten naast dat het het lijden stopt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:53

Avalanche81 schreef:
Dat hoeft echt helemaal niet :) de meeste mensen ontmoeten hun toekomstige partner op plekken waar ze het totaal niet verwachten :)

Ja maar ik irriteer me aan singel ipv single -O-

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:55

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:

Daarbij komt ook nog dat zelfmoord er ook niet altijd chic uit ziet.... ben dus altijd pro euthanasie .
Als iemand geen zin meer heeft en moe is of de pijn beu is moet het gewoon kunnen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:59

shilady schreef:
Avalanche81 schreef:

Die mensen moet je kalmpjes afwijzen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:04

shilady schreef:
Avalanche81 schreef:

* Ik erger mij aan.
* Het irriteert mij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:10

Dat is mooi voor jouw
Ondertussen blijf ik die mensen in mn inbox dus afwijzen tica ;)

Avalache het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt
Was volgesmij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen
Laatst bijgewerkt door shilady op 30-12-19 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:11

Shaggy09 schreef:
Gini schreef:

Dat snap ik zeker maar als ik sommige ouderen of mensen zie lijden, of dat nou mentaal of fysiek lijden is dan vind ik het zeker de moeite waard om die wetsregeling eens onder de loep te nemen en wat aanpassingen te doen.

Vooral omdat er best veel voordelen aan zitten naast dat het het lijden stopt.

Mee eens

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:30

Maar als er sprake is van lijden zonder uitzicht op verbetering is het toch mogelijk om tot euthanasie over te gaan? Ik snap niet waar de huidige regelgeving daar nog in kan versoepelen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:40

shilady schreef:
Dat is mooi voor jouw

Avalache het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt
Was volgesmij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen

Ik wil nu niet vervelend zijn, maar je maakt zelf ook een heleboel spelfouten en grammaticale fouten. Waarom wijs je mensen dan daarop af? Dat snap ik niet zo goed. Als je nu zelf perfect Nederlands schreef, zou je een punt hebben, maar nu vind ik het een beetje bijzonder.

En Tica heeft gelijk. Het is 'je ergeren aan' en 'iets irriteert je'.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:41

Cowboy55 schreef:
Waarschijnlijk ook unpopular: 5 jaar alimentatie lijkt me voldoende tijd om van je reet te komen en in je eigen inkomen te voorzien.

Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:08

shilady schreef:
Dat is mooi voor jouw

En jij wijst mensen af omdat ze singel in plaats van single schrijven? :+ OK.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:24

shilady schreef:
Dat is mooi voor jouw jou
Ondertussen blijf ik die mensen in mn m'n/mijn inbox dus afwijzen tica Tica ;)

AvalacheAvalanche het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt (punctuatie is belangrijk, daar hoort een punt)
Was volgesmij volgens mij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl RTL over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen (nogmaals punctuatie)

Alstublieft :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:29

Avalanche81 schreef:
shilady schreef:

AvalacheAvalanche het is natuurlijk ook na heel veel gesprekken met dokters dat je een Ok krijgt (punctuatie is belangrijk, daar hoort een punt)
Was volgesmij volgens mij vorig jaar nog een documentaire over geweest op rtl RTL over een vrouw met ontzettend veel geestelijke problemen (nogmaals punctuatie)

Alstublieft :+

Dat is op meer dan een manier erg grappig...... _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:31

Avalanche81 schreef:
[quote=shilady shylady]

Alstublieft :+[/quote]

Ik heb het nog even afgemaakt :+

Ah crap ik faal

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:44

Dank u Niobe, ik heb ze waarschijnlijk niet allemaal :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:45

Avalanche81 schreef:
Dank u Niobe, ik heb ze waarschijnlijk niet allemaal :D

Hahaha ik heb alleen de naam gedaan, beetje flauw :+