Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:11

Rebecca schreef:
Wie zegt dat dat mijn verdere rijden beïnvloed , jullie hebben ook moeten leren rijden. Vrienden heb ik niet , is mijn pa zijn oude auto daar verwacht en wil ik geen hulp van . Van een december 2018 auto naar een oktober 1998 auto is gewoon een heel verschil. Geen stuurbekrachtiging en ik rol nog de ramen omlaag , door pa ziet hij er niet uit en is hij bijna sloopwaardig maar ook een perfecte leermeester , bedankt voor de gebruiksaanwijzing van een gewone handrem ik ga van de week stoeien ermee ergens afgelegen :)

Het is niet dat ik niks geleerd heb die 50 lessen , ben onzeker en kan het niemand anders vragen

Ik vind het juist goed van je dat je dit soort dingen durft te vragen.
1000x liever iemand die vragen stelt dan iemand die denkt alle wijsheid in pacht te hebben.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:42

Anoniem schreef:
Rebecca schreef:
Wie zegt dat dat mijn verdere rijden beïnvloed , jullie hebben ook moeten leren rijden. Vrienden heb ik niet , is mijn pa zijn oude auto daar verwacht en wil ik geen hulp van . Van een december 2018 auto naar een oktober 1998 auto is gewoon een heel verschil. Geen stuurbekrachtiging en ik rol nog de ramen omlaag , door pa ziet hij er niet uit en is hij bijna sloopwaardig maar ook een perfecte leermeester , bedankt voor de gebruiksaanwijzing van een gewone handrem ik ga van de week stoeien ermee ergens afgelegen :)

Het is niet dat ik niks geleerd heb die 50 lessen , ben onzeker en kan het niemand anders vragen

Ik vind het juist goed van je dat je dit soort dingen durft te vragen.
1000x liever iemand die vragen stelt dan iemand die denkt alle wijsheid in pacht te hebben.

Nou, inderdaad!

Schemerdier

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:44

Ik stel voor dat aangezien Janine zo'n expert is en vindt dat iedereen onmiddellijk instructeurs moet inroepen, zij Rebecca wel een paar lesjes starten op de helling wil gaan geven ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:57

Schemerdier schreef:
Ik stel voor dat aangezien Janine zo'n expert is en vindt dat iedereen onmiddellijk instructeurs moet inroepen, zij Rebecca wel een paar lesjes starten op de helling wil gaan geven ;)

Lezen is een vak... Iets specifieks willen lezen niet.

Ik heb nergens gesteld dat ik een expert ben. Alleen dat ik het idioot vind om te gaan rijden met iets waarvan je geen idee hebt hoe het werkt en pas achteraf op internet gaat vragen. Zou wat zijn als ik in een Amerikaanse automaat met handbediening ga rijden zonder te vragen hoe het precies werkt. :roll:

Als je een proefrit in een nieuwe /andere auto maakt vraag je toch ook naar bijzonderheden voordat je instapt?

Ik vind het wel schandalig dat dit soort dingen niet besproken worden door de instructeur die lesgeeft in een nieuwere auto, wetende dat het gros van de leerlingen niet in zulke auto's komt te rijden. Maar die ex-leerlingen hebben ook zeker een eigen verantwoordelijkheid voordat ze de weg betreden.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:35

Janine1990 schreef:
Schemerdier schreef:

Ik heb nergens gesteld dat ik een expert ben. Alleen dat ik het idioot vind om te gaan rijden met iets waarvan je geen idee hebt hoe het werkt en pas achteraf op internet gaat vragen. Zou wat zijn als ik in een Amerikaanse automaat met handbediening ga rijden zonder te vragen hoe het precies werkt. :roll:

Als je een proefrit in een nieuwe /andere auto maakt vraag je toch ook naar bijzonderheden voordat je instapt?

Ik vind het wel schandalig dat dit soort dingen niet besproken worden door de instructeur die lesgeeft in een nieuwere auto, wetende dat het gros van de leerlingen niet in zulke auto's komt te rijden. Maar die ex-leerlingen hebben ook zeker een eigen verantwoordelijkheid voordat ze de weg betreden.

Nou, nou, nou, overdrijven is ook een vak zeg.

Ik rol ook wel eens achteruit met de hellingproef, zeker toen ik mijn auto net had. Ook ik kwam van een diesel af en mijn Twingo uit 2001 was dan wel iets heel anders. Heb ik "dan ook geen flauw idee hoe het werkt"? Sommige dingen kan iemand je wel uitleggen, maar zeker met een nieuwe auto is het gewoon een kwestie van gevoel met de koppeling krijgen.
Je bent als achterligger trouwens nog altijd degene die verantwoordelijk is om genoeg afstand te houden naar de auto voor je, zo ook op een heuvel. Lijkt me toch dat je er dan juist extra rekening mee houdt dat iemand terug kan rollen?

Ook heb ik ook wel eens met mijn vriend zijn auto een kusje gegeven aan een boom bij het inparkeren, dan ook maar mijn rijbewijs in kunnen leveren omdat daar in plaats van een boom een oud oma'tje had kunnen staan?

Het had kunnen gebeuren (verwijzing naar Zondag met Lubach :+ )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:40

Balenciaga schreef:
Janine1990 schreef:

Nou, nou, nou, overdrijven is ook een vak zeg.

Ik rol ook wel eens achteruit met de hellingproef, zeker toen ik mijn auto net had. Ook ik kwam van een diesel af en mijn Twingo uit 2001 was dan wel iets heel anders. Heb ik "dan ook geen flauw idee hoe het werkt"? Sommige dingen kan iemand je wel uitleggen, maar zeker met een nieuwe auto is het gewoon een kwestie van gevoel met de koppeling krijgen.
Je bent als achterligger trouwens nog altijd degene die verantwoordelijk is om genoeg afstand te houden naar de auto voor je, zo ook op een heuvel. Lijkt me toch dat je er dan juist extra rekening mee houdt dat iemand terug kan rollen?

Ook heb ik ook wel eens met mijn vriend zijn auto een kusje gegeven aan een boom bij het inparkeren, dan ook maar mijn rijbewijs in kunnen leveren omdat daar in plaats van een boom een oud oma'tje had kunnen staan?

Het had kunnen gebeuren (verwijzing naar Zondag met Lubach :+ )

Waar lees je dat ik zeg dat je in een hellingproef niet achteruit mag rollen? Zal mij aan m'n reet roesten. Als je maar niet tegen iets of iemand aanrolt omdat je niet weet hoe je auto werkt.

Dat is wat men kennelijk niet wil lezen. Leren voelen, prima. Wennen, prima. Maar niet weten hoe een essentieel deel van een auto werkt, vind ik gewoon gevaarlijk.

De vraag was letterlijk hoe een manuele handrem werkt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:58

Hoe krijg ik Spotify aan m'n Instagram gekoppeld? Of in iedergeval, hoe kan ik nummers delen in mijn story zoals je overal voorbij ziet komen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:01

casperzazoe schreef:
Hoe krijg ik Spotify aan m'n Instagram gekoppeld? Of in iedergeval, hoe kan ik nummers delen in mijn story zoals je overal voorbij ziet komen?

Klik op die puntjes die achter een nummer staan, klik op delen en als het goed is zou er dan instagram stories tussen moeten staan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:18

casperzazoe schreef:

Je kan ook los muziek toevoegen en dan zoeken naar een nummer.
Dat kan gewoon via dat gifjes dingetje bovenin.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:26

Zou wat zijn als álle klanten in autoverhuur uitleg willen bij de auto. De meeste mensen vinden prima hun weg met dat soort dingen hoor :j zo moeilijk is automaat op handbediening toch niet en dat heb je hier ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:15

Handrem en hellingproef heb ik wel geleerd. Op zich simpel. Handremmen hebben een knopje voorop zitten dat je indrukt om de handrem te lossen zodst je hendeltje naar beneden of omhoog kan doen.

Hellingproef met handrem niet zo moeilijk. Je staat stil in zijn 1 met handrem aan en voet bij gaspedaal standbye en een voet op de koppeling. Dan laat je je koppeling langzaam opkomen terwijl je iets gas bijgeeft, op een moment voel je dat de auto vooruit wil wat wordt gehinderd door je handrem. Op dat moment doe je de handrem weer naar beneden terwijl rechtervoet op gas blijft en linkervoet op de koppeling. Dan zou je zonder afslaan en zonder terugzakken moeten wegkomen.

Bij de camper voor mij erg onhandig. Want handrem zit links heel laag naast de stoel. Ik zit dan half naar links hangend weg te rijden. :+

Waarom willen spinnen op een bed rondstampen als ik daar ook met blote voeten op zit? Madam loopt nu op de muur tegenover me nadat ze vliegles heeft gehad,

Afbeelding
Deze dame dus

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:12

Die komen toch niet in Nederland voor Karuna?? :oo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:37

Wow, eeh, bedankt Karuna! Doe dit in spoiler. Godsamme zeg.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:51

Stel je niet zo aan zeg, die zitten ook gewoon in je paardenstal hoor :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 06:34

karuna schreef:
Madam loopt nu op de muur tegenover me nadat ze vliegles heeft gehad,

[ [url=m/wySZMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze dame dus

Je dame is een heer ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 07:07

Oeh, die spin is ook niet goed voor mijn gezondheid zeg :')

Was de regen van de afgelopen maanden genoeg om de droogte/het watertekort van de laatste zomers te compenseren?
Heeft de natuur het nu opgelost?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 07:14

In België is het nog steeds te droog dacht ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 07:17

Zelfs na die enorme hoeveelheden waarbij de Biesbosch en Uiterwaarden onder water stonden om het kwijt te kunnen?
Of heeft het in België minder geregend?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:17

Vervang je altijd alle sloten als je een nieuwe woning betrekt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:23

Geen idee of wij minder gehad hebben. We hebben ook te weinig plaatsen waar het water rustig in de grond kan trekken dacht ik.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:24

Nikass schreef:

Ja dat lijkt me wel toch, anders bestaat de kans dat de oude eigenaar er in kan

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:26

Wij hebben dit niet gedaan eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:32

xSCWx schreef:
Nikass schreef:

Ja dat lijkt me wel toch, anders bestaat de kans dat de oude eigenaar er in kan

Ik ken niemand die dat ooit gedaan heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:34

Ok dame is een heer weet ik dat. Spreek hem altijd aan met haar. :+ Maar waarom gaan ze op bed zo dicht bij een mens. Kennen ze geen angst? En spoiler, sorry ipad vertikt die te doen, zie ook nooit spoilers bij anderen. :n kan het neerzetten maar ik kan niet controleren of ze werken of niet. :+

Sloten vervangen, hangt af van waar het huis ligt en de omstandigheid van verkoop. Bij bv een gedwongen verkoop zou ik eerder vervangen dan bij een huis waarvan je weet dan eigenaar blij is weg te gaan. Bij huur kun je toch al niet wijzigen.

Wat betreft regen,hier is nu pas het sproeiverbod opgeheven. Nu is het watertekort bijna weg weer.
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-02-20 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:34

Nikass schreef:

Bij huurhuizen worden ze vervangen op het moment dat de oud bewoner er uit is. En als je er even over nadenkt is dat best logisch en hartstikke stom om het met een koophuis niet te doen.