Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:43

Nu op tlc extreme cheapskates.. Een stel dat een borstkolf maakt van materiaal afkomstig van de stort :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:47

Relaxed schreef:
Nu op tlc extreme cheapskates.. Een stel dat een borstkolf maakt van materiaal afkomstig van de stort :')

Ze eet ook medicijnen uit de afvalbak.... Iek

Toevallig zat ik al te kijken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:48

Oooh ik viel in bij de fietsenpomp opmerking :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:50

Relaxed schreef:
Oooh ik viel in bij de fietsenpomp opmerking :+

Spoel maar terug, echt vies :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:00

Relaxed schreef:

Lekker hygiënisch zeg :wow:

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:10

Kijk dan ook even naar die mensen die zoveeeeeeel bonnen inleveren dat ze vaak 3 karren vol boodschappen gratis hebben...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:12

x_Jeanine_x schreef:
Kijk dan ook even naar die mensen die zoveeeeeeel bonnen inleveren dat ze vaak 3 karren vol boodschappen gratis hebben...

Dat couponing vind ik dat weer totaal niet gierig, dat is gewoon slim gebruik maken van de mogenlijkheden.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:15

Vjestagirl schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Dat couponing vind ik dat weer totaal niet gierig, dat is gewoon slim gebruik maken van de mogenlijkheden.

Als men daarna de spullen weggeeft die ze niet nodig hebben vind ik het een super initiatief maar veel mensen hebben thuis een halve winkel alleen voor de show.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:35

Maar de huizen van die mensen van extreme couponing staan vol schappen vol boodschappen. Wat moet je nou met 78 vakantieverpakkingen shampoo en 80 pakken kattenvoer?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:36

Wachten op de derde wereldoorlog :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:38

Kwam denk ik wel goed van pas tijdens het begin van de coronacrisis. In het begin waren daar toch de supermarkten praktisch leeg door al het hamsteren.
Maar verder kunnen die mensen haast een winkel beginnen :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:56

Dat extreme couponing is echt wel een vorm van zuinigheid/gierigheid. Zij maken het een supermarktmedewerker ook vaak lastig als een coupon niet geaccepteerd wordt en kunnen daar in de winkel echt stennis over schoppen. Dat doe je niet als je niet heel erg hard op je centen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 13:58

Vjestagirl schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Eens, maar die mensen zijn allemaal wel een beetje bijzonder hoor. Iets te fanatiek wat mij betreft :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:24

Maar dat extreme couponing is toch echt Amerikaans? Volgens mij kan dat in hier niet eens.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:36

Relaxed schreef:

Nu moet ik zeggen dat ik het inventief vind om materialen her te gebruiken en dat ik denk dat dit de standaard moet zijn. Vind dit niet perse gierig.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:45

Ceffyl schreef:
Maar dat extreme couponing is toch echt Amerikaans? Volgens mij kan dat in hier niet eens.

Denk t ook niet. In de meeste winkels heb je volgens mij ook vaak dat je maar een bepaald aantal coupons mag inleveren toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:49

Danique_G schreef:
Relaxed schreef:

Nu moet ik zeggen dat ik het inventief vind om materialen her te gebruiken en dat ik denk dat dit de standaard moet zijn. Vind dit niet perse gierig.

Het is toch super ranzig.. En zie je jezelf al met een fietspomp kolven? :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:54

Ik zie mezelf sowieso nooit moeder worden dus ik kan me niet eens voorstellen of dat vies is maar ik geloof je op je woord _O-
Nee sommige dingen moet je misschien even professioneel reinigen inderdaad

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 14:57

Gini schreef:
Dat extreme couponing is echt wel een vorm van zuinigheid/gierigheid. Zij maken het een supermarktmedewerker ook vaak lastig als een coupon niet geaccepteerd wordt en kunnen daar in de winkel echt stennis over schoppen. Dat doe je niet als je niet heel erg hard op je centen zit.

Maar dat is niet couponing, dat is een Karen zijn. Couponing is gewoon geld besparen met bonnetjes...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:13

Vjestagirl schreef:
Gini schreef:

Maar dat is niet couponing, dat is een Karen zijn. Couponing is gewoon geld besparen met bonnetjes...

Denk dat in deze generatie niemand meer zijn kinderen Karen gaat noemen _O-

Ik vind het niet perse gierig zijn. Vind het vooral ook heel mooi om te zien dat sommige daar gebruik van maken om het aan de voedselbank te doneren. Als ik in Amerika zou wonen en goed zou zijn in couponing, zou ik een eigen voedselbank beginnen of alleen maar aan de voedselbank doneren oid. Er wordt blijkbaar ook maar 3% van de coupons gebruikt zag ik in de laatste aflevering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:34

Danique_G schreef:
Ik zie mezelf sowieso nooit moeder worden dus ik kan me niet eens voorstellen of dat vies is maar ik geloof je op je woord _O-
Nee sommige dingen moet je misschien even professioneel reinigen inderdaad

Ik ga er ook nooit ervaring mee hebben.. Maar een slang gebruiken waar weet ik het wat doorheen is gegaan.. :r

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:38

Vjestagirl schreef:
Gini schreef:

Wat is gierig zijn? Krenterig zijn, zuinig zijn, voortdurend geld willen uitsparen, belust zijn op geld, liefst zoveel mogelijk daarvan houden.

1.Couponing is gewoon geld besparen met bonnetjes.
2. Voortdurend of extreme couponing en geen boodschappen kunnen doen zonder tig kortingsbonnetjes is dan extreem geld besparen met bonnetjes en valt dus bij mij onder het kopje 'gierig'.

Iemand mag het als hobby doen en ik zal de persoon in zijn geheel daarvoor niet als een Karen wegzetten, maar die ene welbepaalde actie om met ik weet niet hoe veel bonnen en actiecodes naar de kassa te stappen, ja, ik vind het wel een gierige actie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:43

Gini schreef:
Wat is gierig zijn? Krenterig zijn, zuinig zijn, voortdurend geld willen uitsparen, belust zijn op geld, liefst zoveel mogelijk daarvan houden.

1.Couponing is gewoon geld besparen met bonnetjes.
2. Voortdurend of extreme couponing en geen boodschappen kunnen doen zonder tig kortingsbonnetjes is dan extreem geld besparen met bonnetjes en valt dus bij mij onder het kopje 'gierig'.

Iemand mag het als hobby doen en ik zal de persoon in zijn geheel daarvoor niet als een Karen wegzetten, maar die ene welbepaalde actie om met ik weet niet hoe veel bonnen en actiecodes naar de kassa te stappen, ja, ik vind het wel een gierige actie.

Voor mij is iemand die gierig is, iemand die op niet ethische of onvriendelijke manieren geld bespaard. Bijvoorbeeld dus door je vrienden altijd de rekening te laten betalen omdat jij altijd nèt je portemonnee vergeten bent. Of door te doen alsof je eten in het restaurant niet goed was en daarom niet te willen betalen. Of door iemand een halve fles doucheschuim voor de verjaardag te geven.

Maar die bonnetjes en actiecodes zijn gemaakt om geld mee te besparen, dat is het hele idee erachter. Het slim combineren van bonnetjes zodat je meer kunt besparen vind ik niet gierig.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:54

Poeh hele topic van begin tot einde gelezen en zo te zien loopt het heel erg uiteen wat mensen gierig vinden.

Ik denk dat super veel mensen mij gierig zullen vinden maar dat zie ik zelf toch echt anders. Door slim om te gaan met geld kan ik met minder werken meer leuke dingen doen en alles kopen wat ik nodig heb en komen mijn kinderen ook niets tekort. Zolang het niet ten koste gaat van een ander mag je toch zelf je keuzes maken als het over je eigen geld gaat?

Ik zie hier veel reacties over cadeautjes, als jij ervoor kiest om iemand een duur cadeau te geven is dat toch helemaal prima en doe je omdat je dat graag wil. Maar om dan vervolgens hetzelfde bedrag terug te verwachten vind ik dan weer appart. Iedereen kan en mag voor zichzelf bepalen wat ie geeft.

Ook met andere dingen, als jij ervoor kiest om iemand iets te geven, eten te betalen, brandstof geen vergoeding voor te vragen als je samen rijd of andere gulle acties vind ik niet dat je dat 1 op 1 terug kan verwachten. Iedereen is anders opgevoed en andere normen en waarden. Iets geven moet je doen omdat je dat zelf wilt, niet om er vervolgens iets voor terug te verwachten. Dat maakt de ander niet gelijk gierig...

Ik zelf spreek eigenlijk altijd af vantevoren hoe we kosten verdelen, of door de helft of de een de brandstof de ander de parkeerkosten oid.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:03

corinep schreef:
Ik zie hier veel reacties over cadeautjes, als jij ervoor kiest om iemand een duur cadeau te geven is dat toch helemaal prima en doe je omdat je dat graag wil. Maar om dan vervolgens hetzelfde bedrag terug te verwachten vind ik dan weer appart. Iedereen kan en mag voor zichzelf bepalen wat ie geeft.

In principe mee eens hoor, je moet alleen iets geven als je dat die persoon gunt en niet om er wat voor terug te krijgen. Maar als echt iedereen uit de familie altijd een cadeau van 50.- krijgt en jij als enigste altijd iets van een tientje dan snap ik wel dat je gaat twijfelen hoe aardig ze jou eigenlijk vinden :P