Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Het zit je niet mee Molenhoek. Ik hoop dat ze er allemaal bovenop komen.
Wij hebben óók een verpleeg schaap in de stal liggen, op haar rug gevonden, en had al vrij lang zo gelegen ( nadeel van free range, je kunt ze niet checken...). Goddank niet zulke vliegen hier.
We zijn voorzichtig optimistisch dat we haar weer in de benen krijgen, ze staat nog niet, maar ze eet en drinkt redelijk, en ligt goed met haar hoofd omhoog. De tijd zal het leren....
lizy29 schreef:[
Hier hangen we ze nog wel eens een aantal keer per dag in lakens om de bloedsomloop naar de poten te stimuleren. Zoiets een optie voor jullie?
Wij vonden gisteren een drachtige ooi op de rug (minder dan 24 uur gelegen maar hoe lang precies geen idee) die staat inmiddels gelukkig weer en scharrelt wat rond op stal. Maar soms is het ook gewoon geluk hebben.
Veriye schreef:Jeetje DMH, wat een tegenslag weer. Maar gelukkig gaat het de goede kant op!
Ik heb hier niet meer echt meegelezen. Wij hebben een huis gekocht met grotere tuin (114m2 ipv 35m2), maar niks wat echt voldoende is voor een beetje meer productie.
Er staan wel al bloemenbedden en 8/9 druivenplanten, maar de helft is teras. Dus had zo een beetje een meh gevoel...MAAR...ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven bij de volkstuinverenigingAls ik geluk heb, krijg ik volgend jaar al een plekje.
Verder ben ik druk bezig mij in te lezen in Permacultuur etc.
Ik heb er dus zin in.
Prairy schreef:Leuk Veriye, gefeliciteerd. Maar ook in je achtertuin kun je meer als je denkt, kipjes (goed schoonhouden en geen haan), verticaal tuinieren, moestuin evt in bakken etc. Ook in een voortuin kun je best iets laten groeien, als je vooraf al accepteert dat er misschien ongewild iets gedeeld wordt
idinn schreef:Oh nee.. wat een pech met de schapen! Sterkte!
Prairy, heb jij tips voor pawpaws? Hier lijken ze niet aan te slaan