Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:18

Als mensen onderaan de trap op zijn gemak gaan zitten eten..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:21

Waarom is dat een ergenis? :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:55

vevina schreef:
In vliegtuigen is het normaal dat een 'dik' iemand 2 vliegtuigstoelen koopt. Waarom is het opeens beledigend om te vinden dat die persoon in de trein niet zomaar 2 stoelen kan gebruiken voor de prijs van 1?

Ik vind het heel raar dat mensen vinden dat wij rekening moeten houden met deze mensen, en hierdoor onze eigen comfort maar moeten opgeven. Ik vind het oprecht heel vervelend voor ze dat ze zich rot en onzeker voelen over hun postuur. Maar heel eerlijk gezegd is dat op geen enkele manier 'mijn probleem'.

Vliegtuig heeft vaak kleinere plaatsen en inderdaad je betaald daar voor je stoel. In de trein betaal je voor de reis.

Ja joh waarom zou je rekening houden met een ander?

Shadow0 schreef:
Uiteindelijk is die af en toe een extra stoel nauwelijks iets dat uitmaakt, want als het echt zo druk is dat er geen andere plek is in de trein, dan is de kans heel groot dat die ene extra stoel op de paarhonderd allang al ingepikt was door iemand anders.

En als er wel een andere plek is, is het geen probleem.

Oftewel: stel dat in een coupé, waar toch al zo'n 60 mensen kunnen zitten volgens mij, 1 stoel niet beschikbaar is. Er zitten dus 59 mensen ipv 60. Dan wordt er dus slechts 1,6% ruimte 'verspild'. Da's niet echt veel.
Ten tweede krijg je dan het effect dat er bv 10 mensen langslopen op zoek naar een plekje, en er 10 mensen zich ergeren aan die verspilde plek. Maar er had toch echt maar 1 persoon kunnen zitten - die andere 9 hadden nog steeds geen zitplaats gehad.

Dan heb je nog het punt dat het niets oplost als mensen meer betalen. Dat zie je namelijk niet. In diezelfde coupé zitten mensen met allerlei verschillende kaartjes: gratis, 40% korting, trajectabo's, volle prijs, gratis reizen-dag, kruidvat-aanbieding, en jij hebt geen idee wie wat precies betaalt. Het maakt voor jou ook niet uit. Als iemand dus meer betaalt voor twee zitplaatsen, dan kom jij dat niet te weten, en dus kan het je ergernis niet oplossen.

Dus uiteindelijk is het vooral iets om een negatief gevoel mee te versterken, met een extra sausje van negatief zijn over dikke mensen.

En dat is ook vrij specifiek, want hier in de buurt is de parkeerruimte wat aan de krappe kant, en staan er toch wat extra grote auto's. Toch betalen die niet meer aan de gemeente om de parkeerplekken te voorzien dan ik. Zelfs als betaald parkeren ingevoerd wordt, betaal je niet per strekkende meter. Oh nee! Da's niet eerlijk! Hoe durven ze! Maar weet je? Misschien moeten we niet de hele tijd zo vreselijk bang zijn dat je een keertje ergens nadeel van zou hebben. Want dat tot de millimeter bekijken of de auto's wel binnen hun lijntjes passen en de mensen wel op hun stoel - daar wordt het leven niet bepaald leuker van. Het levert een kleinzielige wereld op, maar geen extra zit- of parkeerplekken. Dus eh, deal with it?

En mensen die wat extra ruimte nodig hebben: gewoon nemen. Puh!

Helemaal mee eens!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:04

Captain schreef:

Omdat die mensen gewoon onwijs in de weg zitten en de trap geen stoel is?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:05

Steeph schreef:
Captain schreef:

Maar als ze zouden eten in de coupe is het ook niet goed want dan klagen mensen dat het stinkt. :P

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:10

Steeph schreef:
Captain schreef:

Dit en omdat hij bij de leuning zit en omdat er tegenover de trap gewoon genoeg lege bankjes staan

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:10

Ik zit ook wel eens op de trap hoor. Meer dan 3 uur in dezelfde trein staan met een kleine koffer en een rugzak is echt geen pretje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:18

Ik zit ook wel eens op de trap... zolang de trein rijdt heeft niemand er toch last van (behalve die ene persoon die onverhoopt naar de wc moet), en zodra je een station binnenrijdt sta je even op om mensen er langs te laten. Ik zie het probleem ook niet zo :o

Kijk, je moet natuurlijk niet stug midden op de trap blijven zitten als de trein Utrecht Centraal binnenrijdt, maar dat is gewoon logisch nadenken. En dan nog wordt je er wss snel genoeg van af gebeukt :')
Laatst bijgewerkt door Foaly op 05-07-17 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:21

Jeetje ik dacht dat je gewoon hier ergenissen kwijt kon . Die hoeven verder niet redelijk te zijn toch? Ik heb dagen dat ik mij werkelijk ook overal aan erger en dan is dit een gaaf topic om dat even kwijt te kunnen. Zie er zelfs vaak genoeg ook de humor ervan in.
Met andere woorden zie het allemaal niet zo persoonlijk ! We zijn zo snel gekwetst tegenwoordig!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:56

Is er tegenwoordig een commissie die ergernissen eerst moet goedkeuren in dit topic?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:05

Jolien87 schreef:
Is er tegenwoordig een commissie die ergernissen eerst moet goedkeuren in dit topic?

Nee hoor, maak je niet dik, gezet, snelgekwetst.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:08

Het is meer ik had heel erg haast om mijn bus te halen en nogal hoogtevrees met trappen dus de leuning is altijd mijn beste vriend. Als ik alle tijd had had ik er rustig op het laatst langs gekund maar nu ging dat niet. Vooral als er gewoon lege bankjes regelrecht tegenover de trappen staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 00:25

Er was een dronken persoon die maar riep en riep en riep... De persoon was niet agressief, maar wel erg luidruchtig. :)
Fijn na een lange dag op pad te zijn geweest. :=

Het werd snel en netjes opgepakt door het personeel! Dat is wel echt goed gedaan.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:21

LisannePruts schreef:
Als mensen onderaan de trap op zijn gemak gaan zitten eten..

Precies dit ga ik nu doen (en doe ik wel vaker), maar dan bovenaan. Trein is praktisch vol en ik vind de trap best prima zitten. Daarnaast heb ik honger omdat ik vanmorgen te lang gesnoozed heb en daardoor geen tijd meer had om te ontbijten :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:39

Door dit topic ben ik er achter gekomen dat ik echt maar 3 cm overhou in die treinstoelen. Met een gezond gewicht en broekmaat 40/42... maar ik ben 1.83 en heb een dikke reet en brede bovenbenen. -O-
Moet zeker nog een kilo of 8 afvallen voordat ik in maat 38 pas vrees ik. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:55

Mag ik met maat 52 nog wel treinreizen maken -O-

Ik ben te dik dus voor de trein ,dan weet ik dat op tijd :D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:15

Gewoon sch**t aan hebben :D als jij je goed voelt in je lichaam, wie is dan iemand anders om te zeggen dat dat niet mag :(:)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:11

Ik vind het ook heel irritant als ik heerlijk ergens zit en er komt opeens iemand naast me zitten die me tegen het raam aan drukt. Of dat nou is omdat diegene zeer breed is door overgewicht, of dat het een man is met een grote balzak (of weet ik veel wat er mis is bij hem). Maar ook deze mensen hebben gewoon betaald voor hun reis en hebben dus ook gewoon recht op een stoel, als er daar genoeg van zijn.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:59

ik heb mij weer lekker geeegerd aan een paar zwaar asociale galbakken op de trein.

Sorry als ik daar iemand mee beledig overigens Y;( het lucht gewoon op om het hierr even te melden
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 06-07-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:00

Jolien87 schreef:

Gewoon als laatste zin alvast je excuses maken mocht je er iemand mee kwetsen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 14:14

De bus is leeg en ik heb 3 tassen mee... Moet en zou een volle vrouw exact naast mij zitten... dus zit volgepropt tegen raam in deze warmte

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:34

Gianti schreef:
De bus is leeg en ik heb 3 tassen mee... Moet en zou een volle vrouw exact naast mij zitten... dus zit volgepropt tegen raam in deze warmte

:(:)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:50

Oma had het over een man die zelfmoord heeft gepleegd in haar straat, wat gebeurt er; een uur langer op het station wachten omdat iemand per see z'n leven wil beëindigen onder een trein...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:09

Carol_Beer schreef:
Oma had het over een man die zelfmoord heeft gepleegd in haar straat, wat gebeurt er; een uur langer op het station wachten omdat iemand per see z'n leven wil beëindigen onder een trein...

ik lees hier alrijd mee om te leuke verhalen.

maar bah wat is dit ineens voor een walgelijk iets er tussen ineens. 1 uur extra wachten. och wat erg, ik zou in therapie gaan omdat je moest wachten. heb je het wel kunnen verwerken dat uurtje wachten?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:28

Ik baal daar ook van hoor. Tuurlijk is het vervelend, verschrikkelijk zelfs! Maar ik baal ook vaak zat van de extra reistijd omdat iemand in de oliebol zat. Zijn zat andere manieren zonder zoveel anderen daarmee van last te zijn. Al zullen ze daar vast niet meer helder over nadenken.