tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:27

Jildau schreef:
CalipsoLover schreef:
Nergens gelezen Avalanche, maar daar moet ik je gelijk in geven. Dat is niet correct. Maar als Marlinde aandringt dat vriend bij haar moet komen wonen bijvoorbeeld, vind ik ook niet correct. Zoals ik hierboven ook zeg, hij mag Marlinde niet tegen houden om haar eigen leven te lijden.

Dat laat hij haar wel doen. :D

:')

Daphara

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:34

Maar over naar andere mensen in het topic! Calipso, ik las een paar pagina’s terug dat de pauze goed bevallen was en hij jou de nodige ruimte gegeven had. Fijn om te lezen! Hoe gaat het nu?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:36

_O- lijden

Maar hij moest wennen aan die studio, daar was hij later enthousiast over. Maar ik weet pas volgende week of ik die krijg. Ik vrees van niet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:47

Daphara schreef:
Maar over naar andere mensen in het topic! Calipso, ik las een paar pagina’s terug dat de pauze goed bevallen was en hij jou de nodige ruimte gegeven had. Fijn om te lezen! Hoe gaat het nu?

Heel fijn :) Denk echt dat het een beetje de combinatie van de heftige situaties en emotie was. Ik die reageer op die situatie door me te gaan afsluiten, en hij die dan reageert door me juist minder ruimte te geven. Was een beetje een vicieuze cirkel zo. Maar nu gaat het heel goed, hij geeft me echt wel duidelijk meer ruimte en is ook veel minder klef. Gisteren een hele leuke date gehad en we kunnen gewoon zo goed met elkaar lachen <3

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:53

CalipsoLover schreef:
Nergens gelezen Avalanche, maar daar moet ik je gelijk in geven. Dat is niet correct. Maar als Marlinde aandringt dat vriend bij haar moet komen wonen bijvoorbeeld, vind ik ook niet correct. Zoals ik hierboven ook zeg, hij mag Marlinde niet tegen houden om haar eigen leven te lijden.

Ik heb ook niet helemaal goed gelezen geloof ik :o excuus.

CalipsoLover schreef:
Daphara schreef:

Heel fijn :) Denk echt dat het een beetje de combinatie van de heftige situaties en emotie was. Ik die reageer op die situatie door me te gaan afsluiten, en hij die dan reageert door me juist minder ruimte te geven. Was een beetje een vicieuze cirkel zo. Maar nu gaat het heel goed, hij geeft me echt wel duidelijk meer ruimte en is ook veel minder klef. Gisteren een hele leuke date gehad en we kunnen gewoon zo goed met elkaar lachen <3

Goed zo, heerlijk voor je <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:22

CalipsoLover schreef:
Daphara schreef:

Wat fijn om te lezen! Soms is dit dus niet het liefdesverdriet topic, maar het “ik weet even niet meer hoe we hier uit/door moeten komen” topic en dan is het fijn als je wat handige tips kunt krijgen.
Met elkaar kunnen lachen is wel belangrijk hoor, dat ontspant elke situatie. Goed om te lezen en ga vooral zo door!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:20

Fijn Calipso! +:)+
Hopelijk blijft deze trend zich zo voortzetten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:11

Inderdaad Daphara, denk dat ik zonder jullie ook niet de stap had genomen om even een weekje afstand te nemen. Dit heeft ons beide deugd gedaan en gaf ons beide ook echt wel even de ruimte om na te denken. Dat zegt mijn vriend nu ook, dat die week hem ook wel deugd heeft gedaan en hij zo ook even kon voelen dat het niet altijd zonnestralen en regenbogen zijn :+

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:37

Fijn te horen Calipso! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 01:30

Ik heb mezelf maar een nieuwe lijfspreuk gegeven...
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:42

Oei, hopelijk niet iets gebeurd? :(:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:41

Marlinde ik denk dat die quote wel goed is want je hebt hem al meerdere kansen gegeven toch??

Ik heb t weekend best wel wat afleiding gehad en ga zo weer werken waar ik ontzettend tegenop zie......
Het valt zwaar, geen slaap lekker en goedemorgen appjes meer..... het waarom enzo is nog steeds zo aanwezig en frusterend, ga als het goed is vrijdag langs om mijn spullen op te halen die had die ook niet hij donderdag wat eigenlijk beetje raar is wel. Zoveel gemixte signalen ;(

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:28

Mijn ex wilde ook een 2e kans. Maar in plaats van beter werd het veel slechter dan het al was. Hij veranderde in een hork 2.0. Echt bizar. Dat soort acties laat ik dus liever achterwege in de toekomst. Mensen veranderen alleen als ze echt willen. Anders niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:03

Hij wil collega 2 niet van instagram gooien. want alleen Snapchat was ook genoeg toch. Alleen was hij vergeten te zeggen dat hij ook via instagram met haar prive sprak dagelijks. En hij had principes en bepaalde zelf wie hij volgde. Dus hij ging haar niet wissen. Echt dikke discussie over gehad. Want hij is bang dat ik alles voor hem ga bepalen. En snapt niet dat ik dit wil. Terwijl ik gewoon dit meisje uit zijn privéleven wil voordat we überhaupt nog dingen proberen te fixen.

En nu net heeft hij haar ontvolgt dus het is nu toch goed??? Maar zij volgt hem nog wel, en gaat en kan dus nog steeds berichten sturen. :+

Dat is het hele fiets punt...

Dusja

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:11

Iemand kan niet veranderen als ze zelf niet inzien dat het nodig is. Als hij het zou inzien zou hij er alles aan doen om het goed te maken en zou hij uit zichzelf dat contact verbroken hebben. Dus ik denk dat je die nieuwe quote maar goed moet omarmen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:13

Jup hij denkt ze blijft toch wel achter me aan rennen. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:20

Nu echt die gedachte blijven vast houden. Waarom verbreek je niet gewoon alle contact? Je hebt al meerdere keren getwijfeld, nieuwe kans overwogen etc. Dat weet die ook wel dus het is wel logisch dat hij ergens denkt: Ik doe wel lekker verder, ze komt wel terug. Gewoon einde contact en nergens meer op reageren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:06

Ik zou idd contact verbreken. Lijkt me voor alle partijen rustiger.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:54

En, stel dat het wel echt de ware voor je is, dan kan het over 3 maanden nog goedkomen hé. Dat hoeft niet nu.

Als ik nou die drie maanden pak, dan hebben we half juli. Lekker zomer, de wereld zal er heel anders uit zien. Stel dat hij in die drie maanden zich nou echt rustig houdt met die meid, hij stopt ermee, hij is tot bezinning gekomen.. jij hebt je rust gehad, hebt kunnen nadenken. Wat is een betere tijd om te kijken of het nog iets kan worden, dan over die drie maanden?

Neem even je tijd, ik denk dat je het heel hard nodig bent..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:15

MarlindeRooz, jouw verhaal klinkt heel erg bekend voor mij. Mijn beste vriendinnetje zat in een soortgelijke situatie. Haar vriend bleef maar grenzen opzoeken en ging net iets te vaak nét over het randje. Zij gaf meerdere keren aan dat ze het echt geen probleem vond dat ie gezellig met andere meiden danst, kletst etc., maar alleen persoon X vertrouwde ze voor geen donder. Maar hij zag het niet in, of wilde het niet inzien, en stond dus doodleuk in de kroeg op 10cm afstand van haar, haar intiem aan te kijken, dansen en ga zo maar door. Ze zijn op dat moment niet fysiek vreemdgegaan, maar m'n vriendin had het niet meer natuurlijk. En ik moet eerlijk toegeven dat het me niet zou verbazen als ie daadwerkelijk vreemd met haar is gegaan hoor. Zij is overstuur naar huis vertrokken die avond, hij is daar gebleven want "ze moest zich niet aanstellen". Conclusie: ze zijn een jaar later alsnog uit elkaar gegaan, want vriendlief bleef constant zich op deze manier gedragen. Inderdaad niet luisteren naar haar gevoelens, niet begrijpen wat ie nou verkeerd deed en probleem lag nooit bij hem. Iedereen om haar heen zei dat dit hem niet ging worden. Maar ze heeft tijd nodig gehad om dit in te zien.

En ook niet onbelangrijk by the way: ze is nu samen met een schat van een vent, hij begrijpt haar volledig en ze vullen elkaar op de perfecte manier aan. Maar pas nu durft m'n vriendin toe te geven dat haar vorige relatie niet gezond was. Pas door afstand van hem te nemen ging ze dat inzien.

Ik denk dat wij dus kunnen schreeuwen dat dit hem niet gaat worden, maar dat we je niet kunnen overtuigen van dat je beter af bent zonder hem. Het punt dat je dit zelf gaat inzien gaat nog wel een keer komen. Hopelijk voor jou op korte termijn. :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:43

Zo had ik er echt geen lekker gevoel bij wanneer ex-vriend met een vriendin van me afsprak. Dat wel eens aangegeven maar ik wilde me ook niet continu jaloers opstellen, plus zij was een vriendin van me dus er gebeurde heus niks. Zij spraken wel eens samen af (biertje doen, samen hardlopen) en dat vond ik goed maar ik voelde me er zelf niet okee bij. Ex is ook met een andere goede vriendin van me naar een concert geweest maar daar had ik dan totaal geen problemen mee. Alleen met die ene voelde het niet goed maar kon niet vertellen waarom niet.

Het ging uit en een week later waren zij samen, en nog steeds. :D Ik vertrouw sindsdien meer op mijn gevoel. Als het binnen m'n huidige relatie echt niet goed voelt dat mijn vriend met een meid afspreekt dan ga ik het er zeker over hebben en hoop ik echt dat hij er wat mee gaat doen. Dat verwacht ik ook van hem. Gelukkig zijn z'n 50 koeien en z'n moeder op dit moment de enige vrouwen in z'n leven naast mij. :D

Maar tenzij je zelf een heel erg jaloers type bent, als het echt niet goed voelt is er 9 van de 10 keer ook iets echt niet goed. Daar ben ik inmiddels van overtuigd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:47

Ja dat denk ik dus ook... maar als hij ooit wat met haar krijgt sta ik niet voor mezelf in. :n

Maar ben vandaag dus weer kotsmisselijk. Maar nuchter naar de tandarts lijkt me niet handig. :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:55

MarlindeRooz schreef:
Ja dat denk ik dus ook... maar als hij ooit wat met haar krijgt sta ik niet voor mezelf in. :n

En ook dat komt weer goed, echt. Want dat m'n ex (na 8 jaar relatie) er met een vriendin vandoor ging voelde ook niet heel lekker. Dan word je eigenlijk door twee personen bedonderd want beide logen ze er in eerste instantie over. En dat zij bij hem introk in 'ons' huis met 'onze' spullen vond ik ook alles behalve leuk.

En toen ontmoette ik m'n huidige vriend en leefden we nog lang en gelukkig. <3 Nee maar zonder gekheid, m'n leven is nu zoveel leuker dan toen. En dat besef jij je ook over een jaar!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:07

Over de situatie van MarlindeRooz: Ik denk dat het wel belangrijk is om duidelijk te maken dat het niet gaat om contact hebben met andere vrouwen want dat is op zich prima (tenminste daar zijn we het over eens volgens mij), maar het gaat om de inhoud van de gesprekken.
Ik krijg de indruk dat hij tegen zijn ouders en vrienden alleen maar heeft gezegd dat hij liep te appen met collega's en dat dit van jou niet mag. Daardoor wordt jij als de boeman weggezet en wordt hij door zijn ouders en omgeving alleen maar gesterkt in het idee dat hij prima contact met hen mag hebben en dat jij niet voor hem kan bepalen met wie hij vrienden is.
Terwijl het daar helemaal niet om gaat, hij gaat veel te ver in die gesprekken maar de kans is groot dat hij dat aan zijn ouders er niet bij heeft verteld...
Dat hij geen moeite doen om de situatie beter te maken voor jou bevestigt nog eens dat de kans minimaal is dat dit in de toekomst beter wordt.
Of hij wel of niet onzeker is heeft er dan in mijn ogen niet zoveel mee te maken, er zijn gewoon grenzen aan wat je wel en niet doet.

@Jildau dat geen goed gevoel erbij hebben herken ik heel erg. Ik heb ook een situatie meegemaakt van een vriendin waarbij hij met heel veel vrouwen omging en dat was nooit een probleem, maar bij 1 iemand voelde het niet goed. En jawel daar is toen ook meer mee gebeurd uiteindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:10

Jildau schreef:
MarlindeRooz schreef:

En ook dat komt weer goed, echt. Want dat m'n ex (na 8 jaar relatie) er met een vriendin vandoor ging voelde ook niet heel lekker. Dan word je eigenlijk door twee personen bedonderd want beide logen ze er in eerste instantie over. En dat zij bij hem introk in 'ons' huis met 'onze' spullen vond ik ook alles behalve leuk.

En toen ontmoette ik m'n huidige vriend en leefden we nog lang en gelukkig. <3 Nee maar zonder gekheid, m'n leven is nu zoveel leuker dan toen. En dat besef jij je ook over een jaar!

Zelfde situatie zelfde uitkomst! Ben zoveel ontspannener nu en ook blij met wie ik zelf ben!
Achteraf gezien heb ik me in die relatie nooit echt fijn gevoeld.

Ik blijk toch geen jaloers kreng te zijn :+