Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:19

voor mijn gevoel heb ik mijn blog pas een week, terwijl ik er toch al 2 maanden heel actief mee ben.
en officieel vanaf begin januari!

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

Ik blog ook eigenlijk wel bijna elke dag, of nou je, elke werkdag.
Maar als ik een keer een dag oversla is er ook geen man overboord.

En soms mis ik een paar dagen, ook geen probleem.
Ik vind het, net als de gemiddelde blogger, leuk als ik veel bezoekers heb, maar soms heb je gewoon geen zin, tijd, of weet ik veel wat om te bloggen.
Mijn echte leven gaat eigenlijk altijd voor ;)

Vandaag wel weer een post: My blue heaven

Polivy

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:13

Helemaal vergeten om gisteren mijn nieuwe blog hier te plaatsen Military Moment Monday #7.

Ik weet niet meer wie het zij over mijn blog, maar wat leuk om te horen dat je die regelmatig even checkt. Dat zijn toch de gave berichten voor een blogger hoor :D

Leuk ook om hier te lezen dat er ook gewoon over hoe we het bloggen aanpakken wordt gesproken.

Verder zag ik de blog van Chanen en vroeg ik mij af of het aan het lettertype ligt of hoe mijn browser (Chrome) het lettertype weergeeft, maar ik vind het wat onrustig en lastig te lezen. Misschien een tip om eventueel naar te kijken :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:55

Ik krijg vandaag mijn nieuwe Naked2 palet binnen ik denk er over om een vergelijking blog post te maken van Naked2 en W7 in the buff.

Ik ben toch niet helemaal happy met het W7 palet omdat hij enorm veel fallout geeft en de kleuren toch nét iets anders zijn. Hoewel de pigmentatie niet heel erg slecht is. Toch is hij niet overall slecht dus ik denk dat een vergelijkingspost wel heel erg leuk is. Zeker voor jonge meiden die toch de looks van een Naked2 willen maar niet het budget hebben voor de real deal.

Ik wil even jullie advies. Ik blog nu op drie vaste dagen in de week en soms een extraatje tussendoor. Ik word morgen voor 8-11 weken opgenomen in een revalidatie centrum. Ik twijfel enorm of ik dat op mijn blog meld of dat niet doe. Ik hoop dat ik de frequentie van het posten gelijk kan houden maar ik weet niet of dat echt gaat lukken.
Wat denken jullie? Vertellen of niet?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:03

Als je standaard op die dagen blogt en dat al een poos volhoudt zou je het kunnen vermelden. Je kan natuurlijk zoveel en zo weinig melden als je zelf wilt. Daar ben je helemaal vrij in. Dan zou je bv kunnen zeggen dat het de komende periode mogelijk kan zijn dat je minder post. Maar niet getreurd, daarna ben je weer op volle sterkte aanwezig. Of zoiets.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:06

Polivy schreef:
Verder zag ik de blog van Chanen en vroeg ik mij af of het aan het lettertype ligt of hoe mijn browser (Chrome) het lettertype weergeeft, maar ik vind het wat onrustig en lastig te lezen. Misschien een tip om eventueel naar te kijken :)

Zelf gebruik ik Chromium, dus ik denk dat het lettertype bij jou hetzelfde wordt weergegeven als bij mij. Helaas kan ik geen printscreen maken om het te checken (aftandse laptop en afwijkend besturingssysteem), maar ik zal er eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:07

Dat is wel een idee inderdaad. Ik heb wel een aantal artikelen vooruit gewerkt maar niet voldoende voor 11 weken. Ik verwacht nog een aantal pakketjes met spullen. Ik kijk even hoe het in dat centrum gaat want als ik een eigen kamer krijg dan kan ik gewoon mijn foto stuff mee sjouwen en daar gewoon op volle kracht verder gaan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:13

Heb zojuist dit op mijn blog geplaatst;

Even een berichtje aan mijn bloglezers; Ik zit nu in mijn laatste blok van mijn opleiding, en alle eindopdrachten komen eraan. Ik heb het zo druk met school in combinatie met fotografie en mijn blog, dat ik het niet meer red om regelmatig te updaten op mijn blog. Ik heb nog 2 posts in de planning staan, en die zullen gedurende 3 weken online komen. Na deze 3 weken hoop ik weer meer tijd te hebben om weer regelmatig te posten!

Heb nu zoveel eindopdrachten tegelijk dat ik het niet meer trek.. Ik ga dus even 3 weken mijn blog 'negeren' en al mijn tijd in school stoppen. Of ten minste, alle tijd die ik nog over heb naast de rest :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:34

Heel slim Marit :j Net berichtje. En succes!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:15

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:38

Wow! Ik hou het niet meer bij!

Wat zijn er toch veel verschillende blogs qua onderwerp, stijl, etc he? Ik vind zelf in een blog tekst het meest belangrijk, een aansprekende schrijfstijl maakt dat ik een blog vaker bezoek. Dat hoeven geen lappen tekst te zijn, maar iemand moet wel iets eigens hebben wat me aanspreekt.

Ik lees hier dat een aantal mensen ook interviews doen om de blog te vullen. leuk! Ik zit ook in die hoek te denken, nu schrijf ik nu vooral over werk zoeken, maar dat is (hopelijk :+ ) geen houdbaar onderwerp omdat ik straks weer gewoon werk. Daarentegen wil ik wel graag interviews gaan afnemen in 'mijn' sector (agrarisch/ food) .

Wordt aan gewerkt, nu nog even geïnspireerd door de sollicitatie posts:"Hoe houd je werkeloos zijn leuk?" http://krulletje.com/2014/05/06/top-10- ... zijn-leuk/

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:47

Oeh grassie, da's ook mijn sector :D (hence the avatar :') ) Interessant!

Vind je laatste post een hele goede by the way, leuke schrijfstijl ook :)

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:57

imd schreef:

Oeh leuk! :D En dan zie ik in je profiel ook nog dat jij ook into de marketing bent..? Leuk! (ik ben speciaal geinteresseerd in agrofood marketing en innovatie ;) )

Dank je wel voor het compliment, erg leuk om te horen! Ik ben nog erg in de uitprobeer fase mbt categorieën, lay out, etc, maar ik laat het maar gewoon gebeuren en probeer vooral te blijven schrijven.

Ga ook is op jou blog spieken ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:01

Tja ik weet niet goed waar mijn blog onder valt qua stijl en type. dus als je het wel weet meld het maar :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:03

grassie schreef:
Wordt aan gewerkt, nu nog even geïnspireerd door de sollicitatie posts:"Hoe houd je werkeloos zijn leuk?" http://krulletje.com/2014/05/06/top-10- ... zijn-leuk/

Heel leuk geschreven en erg herkenbaar! Ik zit nu voor de 2e keer werkloos thuis en ben nog een beetje aan het opladen. Maar omdat ik een doener ben, merk ik wel dat de muren af en toe op me af beginnen te komen. Gelukkig heb ik 3 katten en een hond: super gezellig tijdens de lunch, het zorgt voor voldoende afleiding en voor voldoende beweging in de buitenlucht :D Ik hoop van harte dat mijn webshop explosief gaat groeien als ik mijn SEO strategie straks heb doorgevoerd, maar stel dat het niet voldoende resultaat geeft, moet ik toch maar eens over een plan B na gaan denken 8-)

Ik ga je blog in elk geval volgen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:38

grassie schreef:
imd schreef:

Oeh leuk! :D En dan zie ik in je profiel ook nog dat jij ook into de marketing bent..? Leuk! (ik ben speciaal geinteresseerd in agrofood marketing en innovatie ;) )

Dank je wel voor het compliment, erg leuk om te horen! Ik ben nog erg in de uitprobeer fase mbt categorieën, lay out, etc, maar ik laat het maar gewoon gebeuren en probeer vooral te blijven schrijven.

Ga ook is op jou blog spieken ;)

Ja klopt, studeer momenteel nog in de richting van marketing en ik heb 1,5 jaar bij een bedrijf in de sector als marketing & sales assistent gewerkt! Leuk zeg! Ben je ook op zoek naar een baan in die richting? Welk niveau/functie?

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:02

joyce2, dank je wel! Een hond lijkt me helemaal ideaal als 'werkeloze buddy', lekkere stok achter de deur om een frisse neus te halen inderdaad :). Leuk dat je een webshop hebt, ik help je hopen dat dat goed van de grond komt!

Imd,wat leuk, dan zitten we echt in dezelfde hoek! Ik heb Dierwetenschappen gestudeerd (Bsc+ Msc) en Marketing&Consumer Behaviour (Msc) en de laatste 2 jaar als adviseur agrofood marketing/ dierenwelzijn gewerkt. Daarna ben ik op wereldreis gegaan en daar ben ik net van terug, dus nu zoek ik iets op het gebied van marketing en innovatie in agrofood. Denk aan productmanager, adviseur, projectmanager, marketeer, etc.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:11

Ah, ik heb zelf de HAS gedaan, nu de bachelor bedrijfskunde en straks de master marketing intelligence. Gaaf zeg, wereldreis! Staat hier ook nog op het lijstje, al ben ik al wel aan de andere kant van de wereld geweest voor stage op de HAS. Er schiet me zo niet een vacature te binnen (werk nog parttime voor het bedrijf waar ik stage heb gelopen, maar die hebben alleen technische vacatures nu), maar ik zal m'n oren eens goed openhouden!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:19

imd schreef:
Ah, ik heb zelf de HAS gedaan, nu de bachelor bedrijfskunde en straks de master marketing intelligence. Gaaf zeg, wereldreis! Staat hier ook nog op het lijstje, al ben ik al wel aan de andere kant van de wereld geweest voor stage op de HAS. Er schiet me zo niet een vacature te binnen (werk nog parttime voor het bedrijf waar ik stage heb gelopen, maar die hebben alleen technische vacatures nu), maar ik zal m'n oren eens goed openhouden!

Ha wat leuk, ik heb de afgelopen 2 jaar op de HAS gewerkt :D. Bij KennisTransfer. Maar jij hebt dus de HAS afgemaakt en doet nu nog een 2e Bachelor? Dan ben je ook flink aan de studie, knap!

Een wereldreis in welke vorm dan ook kan ik iedereen aanraden. Wij waren 3 maanden naar Zuid- en Noord Amerika (dus eigenlijk nog maar een klein stukje wereld) maar het was zo geweldig!

Super dat je je oren voor me wil openhouden, ik pb je mijn linkedin profiel ook nog wel even door :)

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:37

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:51

Ik heb ook weer post in de wacht staan!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:49

Wat gaan jullie hard! Veel nieuwe blogs hier, ga straks even kijken wat er nog allemaal bijgekomen is.

Nieuwe post van mij, over mijn persreis naar Sziget Festival in Boedapest vorig jaar: Festival Memories: Sziget, Island of Freedom

grassie schreef:
Een wereldreis in welke vorm dan ook kan ik iedereen aanraden. Wij waren 3 maanden naar Zuid- en Noord Amerika (dus eigenlijk nog maar een klein stukje wereld) maar het was zo geweldig!

Gaaf! Ik heb al heel veel van Amerika en Canada gezien (heb in allebei een tijd gewoond), vorig jaar 6 weken naar Australië geweest. Vorige zomer afgestudeerd, in januari beginnen werken en stiekem zit ik nu een wereldreis uit te plannen := Ik wil 5 maanden naar Zuid-Oost Azië gaan, dan 6 maanden werken en reizen in Nieuw-Zeeland, en dan nog naar Fiji, Hawaii, Alaska en IJsland. Eerst wel nog een jaartje flink sparen :+

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 00:03

Vandaag mijn tweede thema post, over mijn bezoekje aan Body Worlds The Happiness Project.

Ik heb het lettertype trouwens aangepast. Hopelijk leest het zo prettiger. Ondertussen ook ontdekt hoe ik meerdere fonts kan importeren, zodat ik de titels in een ander lettertype kan laten weergeven. Ooit word ik nog eens een php-expert. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:05