Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:01

Roosch schreef:
Die van ons staat per ongeluk al. Hij was beneden om de piek te repareren en hij is maar blijven staan. :D :D

Och, per ongeluk nog wel. :')

Roosch

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:11

Ja, onze boom is al jaren kant en klaar (kattenkerstboom) dus het was zo simpel om hem gewoon te laten staan. :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:20

Mijn boom staat ook al een week! <|-
Niet per ongeluk, gewoon omdat ik het gezellig vind en (een deel van) de adventskalenders er onder liggen :j

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 01:27

Onze kerstboom na Sinterklaas. Wij hebben altijd een echte kerstboom, die gaat niet zo lang mee dat die nu al op kan, en hier verkopen ze de bomen ook nog niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 01:27

Volgende week voor het eerst vrij op een zondag, ga maar even flink shoppen dnek ik! En thuis schoonmaken met mn nieuwe Fabulosa geuren :)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 02:41

Even bij gelezen na een avondje uit
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben geboren en getogen Australiër vandaar dat mijn zinsopbouw soms wat vreemd kan zijn. Als ik mensen dat vertel staan ze mij met grote ogen aan te kijken “ maar je hoort daar heeeeeelemaal niks van” tot ik Engels begin te praten dan komt mijn crocodile Dundee stem tevoorschijn. Al mijn veulens hebben dus Australische namen Dundee, Sydney, Slim Dusty en Bindi. Ik heb jaren lang stellig geroepen ik wil nooit meer terug maar de laatste jaren heb ik toch echt wel last van heimwee ik merk dat ik vooral last van het gebrek aan ruimte heb. Dat het dicht op elkaar wonen op mij af komt. Ik zou het liefst ergens in niemandsland zitten voel ik mij het fijnst.
Vanmiddag nog een dagje Amsterdam nog kijken of ik wat leuks kan scoren voor mijn lootje.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 05:23

Hier meestal na sinterklaas

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:15

Die van mij staat al dik een maand. Als je toch een neppert hebt waarom niet

irisskib

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:34

Ik heb nog geen kerstboom :(

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:38

Haha zo grappig om al die voorkeuren voor dialecten te lezen. Ik ben gezegend met een Brabander die wel netjes praat... niet zo plat.
Ik werk geregeld in Limburg en heb hiervoor 5 jaar in België gewerkt en gestudeerd. En ik heb daar wel een licht zwak voor het Vlaams aan over gehouden.

Ik vind alles wat uit zuid Holland en noord Holland komt altijd zo hard klinken... ik denk dat ik dat niet zou verdragen als ik een partner zou hebben die dat de hele dag uitkraamt :') maar Drents en Achterhoeks wordt ik ook een beetje kriebelig van...

Wij hadden gisteren een vegan AVG'tje... toevallig eigenlijk. Ik had gekruide kipstuckjes meegenomen en die waren echt verrassend lekker!

Kerstboom staat hier nog niet. Maar manlief moet er voor zijn werk komende week overal gaan opzetten, dus ik heb mijn kerstbomen optuig service ook al besteld := <|-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:53

Ik ben opgegroeid op de grens tussen Groningen en Friesland, heb een lief uit West-Vlaanderen (het Fries van België) en woon in Gent. Toch kan ik heel goed ABN maar kan mij aanpassen indien nodig. :D wat een talent. :')

Ik heb gisteren mij nog eens over een hint gebogen en hoop dat hij goed uit de verf komt..

En aan de hand van een berichtje van mijn lootje deze week nog een héél goed cadeau kunnen aanschaffen. :D

Kerst is hier wel al aanwezig in huis. Maar ik ben van mening dat het vooral winterse decoratie is en dat het daarom wel mag. :j

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:56

Hier even wat minder actief, sorry! Heb al sinds donderdag hoofdpijn en het gaat maar niet weg. :\

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 08:56

Ik hou van accenten <3 Alleen dat hele harde, Amsterdams bijvoorbeeld, dat vind ik minder mooi. Maar erop afknappen, dat niet.
Zelf heb ik mijn Limburgse accent wel een klein beetje afgeleerd toen ik in Boxtel op school zat. Ik krijg nu regelmatig de vraag of ik uit Brabant of zelfs uit België kom :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:35

Roosch schreef:
Ja, onze boom is al jaren kant en klaar (kattenkerstboom) dus het was zo simpel om hem gewoon te laten staan. :D

Alles vast gelijmd?

Ik heb mijn boom van de week neergezet, maar ik doe 't in etappes. Een dag kaal, nu met een paar onbreekbare hangers. Kijken of het gaat met de kat. Tot nu toe is maar 1x een hanger eruit "gevallen". Van de week zet ik 'm op een tafeltje en krijgt ie lampjes. Zo stap voor stap verder haha.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:44

Was het leuk bij de toppers?

Wel een leuk thema dit jaar.

Accenten vind ik wel grappig.

Ik weet nog dat wij als kind op een camping in Weert (limburg) stonden.
Een ander kind zei gedag en ik dacht echt toen wat zegt ze nou :')

Onze boom komt pas na sinterklaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:47

Ik lees hier van alles over accenten, maar ben daar echt ontzettend slecht in om die te herkennen, ik hoor bijna nooit waar iemand vandaan komt. Zelf ben ik wel echt te herkennen als Brabander blijkbaar :+

Kerstboom zetten wij al jaren niet meer, man en ik geven daar beide niks om. Soms wil ik nog wel eens een grote (nep)plant voorzien van lampjes of ballen maar dat is dan meestal een impulsieve actie.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:54

Wij gaan volgende week rustig aan de boom opzetten. beginnen met een paar plastic dingen voor de kat haha. Vorig jaar wel een beetje kerstdorp neer gezet en gaan dat dit jaar weer doen. Wel zonder de nepsneeuw kleed. Daar bleef ze in hangen met haar nagels.

Lekker lampjes en lekker knus in huis <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 09:55

Als neerlandicus (in spé) ben ik gek op dialecten en accenten. Maar op liefdesvlak heb ik ze het liefst accentloos.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:07

Wij praten dialect thuis dus ik heb een zwaar accent :Y

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:09

Kijk eens wat een mooi kaartje <3

Afbeelding
Afbeelding

In mijn lievelingskleur met een eenhoorn, past perfect bij mij *\o/*.

Of zou dit de hint zijn en houdt mijn SS ook van roze en eenhoorns _O-

Wel heel leuk hoor zo'n kaartje! Heb al veel edities meegedaan maar dan was ik altijd druk met mijn pakket maken en daarna kwam mijn pakket. Dit is voor het eerst dat ik SS post krijg, super leuk!

Ik heb er zeker zin in en hoop dat je me mijn late reactie van de week vergeven hebt **\O/**

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 10:43

Iedereen lekker weekend aan het vieren? Ik zag allerlei lekker (en minder lekker :P ) eten voorbij komen. Wij hebben gister heel lui diepvriesproducten gegeten. Dan eten de kinderen eerst en die gaan naar bed en daarna eten wij samen <3 . Eens per week doen we dat wel. Kunnen we ook eens gewoon praten zoals we willen of de tv tijdens het eten lekker aan zetten en even genieten van de rust :')

Ik ben dol op Brabantse en Vlaamse accenten. Limburgs kan, zolang het geen dialect is maar alleen accent. Inmiddels zelf ook woonachtig in Brabant en ‘getrouwd’ met een Brabander. Hem kan ik goed verstaan, maar mijn schoonvader is wel een vak apart hoor. Soms zou ondertiteling wel handig zijn :+

Hier dus nog geen kerstboom. Ik heb het aan mijn oudste gevraagd, maar die zei al dat dat niet kon als Sint nog niet weg was. Dus 5 december doe ik de voorbereidingen en 6 december, als ze vrij zijn, gaan we versieren. De lampjes hangen al wel en tot die tijd geniet ik gewoon mee van alle andere kerstboom foto’s die hier en in andere topics geplaatst worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:12

Weekend? Ik was om half 7 al aan het werk vanmorgen. _O- En moet nog tot 16 uur, zo was het gisteren ook dus weekend kennen we hier niet.

Kerstboom in de woonkamer wordt na Sinterklaas opgezet, maar wil die van kantoor al iets eerder doen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:13

Wij hebben lekker aan de kaasfondue gezeten gisteren :9 maar als Zwitserland-o-fielen is dat ook wel een beetje mandatory voor ons :')

Leuk kaartje Charxhebe :)

Qua dialect praat ik over het algemeen ABN maar wel met een zachte G. Hoewel ik een echte Gelderse ben denken mensen vaak dat ik uit Brabant. Dat komt omdat wij op het grensgebied liggen met Brabant en dat maakt dat ons dialect een echte mengelmoes is van boven en onder de Moas :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:24

Wat een lief kaartje hierboven

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 11:46

Wat een mooi kaartje. :)

Leuk, al die dialecten en accenten. :D

Tof, candalisa! Was het leuk?
Haha, Crocodile Dundee stem :') Die veulennamen zijn leuk bedacht.

Wij hebben ook een echte boom, eens kijken vanaf wanneer de boer ze weer heeft staan.
Vanmorgen hebben we besloten om toch wel een begin te maken met ons kerstdorp. *\o/*
Dus straks eens de hele bende van zolder halen, eens kijken wat we ook alweer hebben. :=

Op mijn werk moeten we natuurlijk eerst wachten tot Sinterklaas weer weg is maar 5 december, zodra de kinderen de deur uit zijn, komen de kerstbomen tevoorschijn. Dat vindt ik altijd zo gezellig in de klas met overal lampjes.