Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:47

Schemerdier schreef:
Geen idee, ik wil niet als saai bekeken worden door mijn collega's (al is dat waarschijnlijk al te laat :+ ). Ik heb ook niet de energie voor al die activiteiten (ik moet genoeg mijn rust nemen om daarna weer een werkweek aan te kunnen... Ondanks kantoorbaan) en ben er ook veel te introvert voor. Ergens vind ik het dan jammer dat ik niet wat meer was als hen... Ook een soort van FOMO zeker? Maar het zit gewoon echt niet in mij.

Gewoon omarmen wie je bent :)

Ik ben ook intravert, heb 0 behoefte aan drukke feestjes en haal er te weinig plezier uit om daar zoveel energie in te steken. Heb er nooit over gelogen op mijn werk en eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het me dan "raar" maakt.

Schemerdier

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:51

Leuke berichten! Inderdaad, eigenlijk moet je gewoon jezelf zijn en je niets aantrekken van wat anderen daarvan vinden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :))

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:55

Ik ben een introvert extravert
Klinkt heel stom, maar ik hou van leuke feestjes en er op uit gaan. Maar het kost mij wel enorm veel energie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:57

Ik ben ook iemand die niet mee hoeft te doen met de sociale druk die er is.
Mijn auto hoeft niet mooier als die van de buren, mijn keuken hoeft niet verbouwd te worden omdat men hem oud vind, ik draag geen merkkleding, als het maar zuiver is. En dat we niet op vakantie gaan vinden mensen idd maar vreemd.
Maar dat geeft zoveel rust, doen wat je echt wilt, niet wat een ander wil of vind.

Makkelijker gezegd dan gedaan ligt denk ik aan wat je mindset van nature is.
Die van mij heeft altijd zo gestaan, dus heb er niets voor hoeven doen.
Ik herken ook geen jaloerse gevoelens als een ander iets heeft wat ik ook we zou willen.
Natuurlijk denk ik dan wat gaaf dat wil ik ook wel, maar nooit met een naar gevoel erbij.

Maar mijn ene broer heeft dat bijvoorbeeld wel. Die kan ook gewoon niet begrijpen dat mensen niet mee doen aan al die sociale verplichte dingen.
En die hele vriendengroep is zo. En ik vind die vriendengroep zo leeg...zo nep. Allemaal voor een ander.
Hoe vermoeiend moet dat zijn....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:59

Ik houd van festivals en concerten, maar niet op de “normale” manier, ik ga het liefst alleen zodat ik me kan terugtrekken wanneer ik dat wil.
Verder ben ik ook graag lekker “saai” thuis. Ik heb daar nooit een geheim van gemaakt en wil ook niet per se anders zijn om mee te kunnen praten met collega’s. Een aantal hebben constant mensen op de koffie en gaan 15 keer per jaar op vakantie en doen niks anders dan socializen, van het idee alleen al word ik al gek :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:59

Schemerdier schreef:
Leuke berichten! Inderdaad, eigenlijk moet je gewoon jezelf zijn en je niets aantrekken van wat anderen daarvan vinden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :))

Helemaal waar, vind ik ook heel moeilijk. Maar je moet het juist oefenen, anders blijft dat moeilijk! Dus dit is een mooie manier om te oefenen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:08

Mooi om te lezen hoe mensen echt kiezen voor zichzelf en de rust. Ik doe het steeds meer en vaker en het bevalt me zó goed!

We hebben hier enorm veel kennissen en familie op bezoek gehad uit Nederland, van een paar dagen tot soms wel twee weken. Zó klaar mee! Nu wil ik alleen nog hele goede vrienden, mijn kinderen (maar ook geen weken, behalve als het uit nood is) en ben ik vooral blij met de vrienden die een huis in de buurt huren op vakantie en waar we dan gewoon wel leuke dingen mee gaan doen.

Als ik tenminste nog eens buiten de deur kom ... nog steeds niet zeker genoeg van mezelf vanwege die stomme diarree. Eindelijk deze week verder onderzoek.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:24

daantjuhhh schreef:
Klinkt heel stom, maar ik hou van leuke feestjes en er op uit gaan. Maar het kost mij wel enorm veel energie.

Ik was altijd extravert, maar sinds corona ben ik meer introvert geworden.
Het kost mij allemaal zoveel energie.
Ik kan enorm genieten van feestjes, concerten, uitjes en dingen met vrienden, maar waar ik vroeger er echt mijn energie uithaalde kost het tegenwoordig alleen nog maar energie :(

Ik heb ook tegenwoordig 2 weekenden in de maand waarin we dingen plannen en 2 weekenden in de maand waarin we niks plannen... (in de praktijk wil dit nog wel eens mis gaan, want valt de bbq met mijn ouders onder een "uitje" of is dat gewoon eten? etc )

Vooral voor mijn man is dit enorm wennen, omdat wij voor ik ziek werd, elk weekend volgepland hadden :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:25

ik heb dus de feestjes echt gemist tijdens de corona periode en ben zo blij dat dat er weer is.
en dan is 1x per maand meer dan voldoende. maar gewoon helemaal ff los gaan op een festival of een feestje.. verstand op nul en dom dansen en dom doen. heerlijk. met mijn vaste vriendinnen dan.

verjaardagen en verplichte bezoekjes vallen hier niet onder en kunnen me gestolen worden.

verder vind ik het heerlijk om mijn eigen ding te doen en heb ik ook echt me-time nodig.

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:55

Aan het denken gezet door lollige gesprekken met een vriendin over een familielid van haar en hoe goed wij op papier klikken voor een relatie. Het was puur grappend, maar het is niet de eerste keer dat ik hierover denk. Mijn biecht is dus dat ik diegene best zie zitten en ik hier alleen niks mee kan..ken diegene amper en wat als het niet wederzijds is. Ben al geen held met dit soort dingen :') Maar het blijft een beetje in mijn hoofd rond spoken.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:59

daantjuhhh schreef:

Ben je dan niet ambivert?

Ik ben erg introvert, ben het liefste op mezelf. Af en toe een feestje vind ik prima maar ik vermaak me goed. Heb ook weinig vrienden maar ook weinig behoefte aan sociaal zijn. M'n man noemt me daarom kluizenaar. Maar ook omdat ik ADD en HSP ben/heb heb ik veel tijd nodig om op te laden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:08

Oh, ik ga ook graag naar feestjes en vind dingen doen met vrienden super leuk, maar ik heb ook echt tijd nodig om op te laden. Na sociale activiteiten moet ik altijd weer eventjes opladen voordat ik weer goed gezelschap ben :Y) .
Vrienden weten dat en ik zeg ook wel eens dat ik niet kan komen omdat ik mijn batterij eerst weer moet opladen :P .

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:10

Firefly289 schreef:
Aan het denken gezet door lollige gesprekken met een vriendin over een familielid van haar en hoe goed wij op papier klikken voor een relatie. Het was puur grappend, maar het is niet de eerste keer dat ik hierover denk. Mijn biecht is dus dat ik diegene best zie zitten en ik hier alleen niks mee kan..ken diegene amper en wat als het niet wederzijds is. Ben al geen held met dit soort dingen :') Maar het blijft een beetje in mijn hoofd rond spoken.

Heel vaak op zijn fb profiel kijken, dan kom je vanzelf tussen zijn vriendschapverzoeken te staan en zal hij hopelijk aan die vriendin van jou vragen wie jij bent omdat jullie gemeenschappelijke vrienden op fb zijn en wie weet gaat het balletje dan vanzelf rollen. Of, de stoute schoenen aan trekken en je vriendin vragen of ze een blind date regelt voor hem (of haar). Je leeft maar één keer *\o/*

fjordjes schreef:
daantjuhhh schreef:

Ik ben erg introvert, ben het liefste op mezelf. Af en toe een feestje vind ik prima maar ik vermaak me goed. Heb ook weinig vrienden maar ook weinig behoefte aan sociaal zijn. M'n man noemt me daarom kluizenaar. Maar ook omdat ik ADD en HSP ben/heb heb ik veel tijd nodig om op te laden.

:wave: that's me. Ik word alleen theeleuterige huismus genoemd en geen kluizenaar. Terwijl ik niet eens alleen maar thuis zit op mezelf, ga ook gewoon graag op pad met alleen mezelf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:42

fjordjes schreef:
daantjuhhh schreef:

Ik moest het even googelen maar ik denk dat ik dat ben ja! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:05

Ik vind ambivert vooral een term die voortkomt uit de stereotype beelden over introvert en extravert. :')

Ik ben wel introvert, maar niet antisociaal. Ik ga ook echt wel mee naar de pub als ik zin heb, vind het heerlijk om voor m'n werk met mensen in contact te zijn, maar het zuigt me wel leeg. Dat is het voornaamste kenmerk van introvert zijn, dat je tijd alleen nodig hebt om weer op te kunnen laden, terwijl extraverte mensen juist energie krijgen van onder de mensen zijn. Het zegt verder niets over hoe sociaal je bent en of je wel of niet van feestjes houdt.

Schemerdier schreef:
Daarom "waarschuw" ik mensen altijd bij voorbaat al dat ik de saaiste persoon op aarde ben. :)) En doordat ik de feestbeesten ( :+ ) in hun waarde laat, doen zij dat ook bij mij. Als we het dan vervolgens hebben over hoe ik in m'n eentje de wereld rondreis, ben wezen hiken in de Himalaya's, aan de Tafelberg heb gehangen en heerlijk tussen de haaien ben gaan duiken op St Kitts, blijk ik toch ook weer niet zó saai te zijn, en ik krijg ook vaak opmerkingen als "Alisha is thuis weer een of ander kunstwerk aan het produceren en wat doen wij? Wij zuipen ons leven weg in de pub," dus ergens is er ook wel een soort waardering voor "the sensible one" zijn. :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:19

Oh ik zit me als introvert met alle liefde in de kroeg kapot te zuipen, maar dan 1x in zoveel tijd en met een klein clubje omdat het anders te vermoeiend wordt :o

Voor de rest zijn mijn weekend activiteiten meer in de trant van dagje rotsklimmen of een wedstrijd met mijn paard en dat wordt in mijn ervaring echt niet als saai en burgerlijk gezien door de feestbeesten, het is gewoon net wat anders. Ik zou mijn tijdbesteding niet inruilen voor strand uitstapjes en festivals etc maar kan me voorstellen dat anderen het weer leuker vinden dan vloekend ergens aan een rots hangen :P ieder zijn ding :j
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 15-08-22 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:21

Ondanks dat ik eigenlijk het contact wil afhouden met mn moeder doet het pijn vandaag nog niks gehoord te hebben

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:51

Anke98 schreef:
Ondanks dat ik eigenlijk het contact wil afhouden met mn moeder doet het pijn vandaag nog niks gehoord te hebben

Ah ja. Ik snap dat dat lastig is.
Maar ik snap ook dat als ik aangeef geen contact te willen er geen felicitatie komt. Dan respecteer je de wens van geen contact ook niet.
Al snap ik goed dat het een dubbel gevoel is.

Van mij in ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik hoop ondanks dit, dat je toch een leuke dag hebt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:32

Ik vind het leuk om met (bepaalde) mensen te zijn en geniet ook van uitjes met vriendinnen of familie. Maar het kost me wel energie en heb daarna ook echt tijd voor mezelf nodig om weer op te laden.

Mijn biecht: ik vind het overal weer irritant druk sinds er geen maatregelen meer zijn. :o

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:13

Suliko,
Hij weet wel wie ik ben. Ook wel eens gesproken, best een leuke klik dan. Alleen vind het zo ongemakkelijk, zal hem nog wel vaker zien namelijk. Dus tenzij ik weet dat het gewaardeerd word.. Het je leeft maar één keer heb je groot gelijk in. Zou soms wat vaker volgens dat motto moeten leven. Misschien eens een balletje opgooien bij die vriendin, kan ze eens wat informeren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:10

Firefly289 schreef:
Suliko,
Hij weet wel wie ik ben. Ook wel eens gesproken, best een leuke klik dan. Alleen vind het zo ongemakkelijk, zal hem nog wel vaker zien namelijk. Dus tenzij ik weet dat het gewaardeerd word.. Het je leeft maar één keer heb je groot gelijk in. Zou soms wat vaker volgens dat motto moeten leven. Misschien eens een balletje opgooien bij die vriendin, kan ze eens wat informeren.

Oooh joh, ik heb gescharreld met een collega, waar ik vlak nadat het over was (hij zag er niet meer in) een project mee moest doen. Ging dikke prima, we zitten nu weer in een project samen.

Het is zo ongemakkelijk als je het zelf maakt. Ik maak er gewoon grappen over met hem en we herinneren elkaar er nog wel eens aan. We hebben ook nog steeds dezelfde inside jokes. Hij was overigens degene die aan het begin echt letterlijk zei: We moeten misschien nog wel 30 jaar samenwerken.
Waarop ik reageerde: "Als je elkaar na zo'n tijd nog niet recht aan kan kijken, heb je iets HEEEL erg goed gedaan <<) , of iets HEEL erg fout gedaan."

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:48

Dat ik iemand volg op insta aan wie ik me ontzettend erger. Ik vind haar heel negatief en nep, maar doen overkomen alsof ze perfect is. Maar geen gezond en realistisch beeld laat zien. Maar ik wil niet ontvlogen want ik kan het niet missen :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:25

Een heeeeeeel lang geleden vakantie crush reageerde op een Facebook bericht van mij, en ik biecht op dat ik dat stiekem wel heel leuk vind dat in gelijk weer kriebels krijg als ik aan die tijd terug denk. Inmiddels 14 jaar geleden en hele levens (en hij kinderen) verder, maar oh wat was ik toen verliefd en wat was 't toen leuk en speciaal <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:05

Flying_Angel schreef:
Dat ik iemand volg op insta aan wie ik me ontzettend erger. Ik vind haar heel negatief en nep, maar doen overkomen alsof ze perfect is. Maar geen gezond en realistisch beeld laat zien. Maar ik wil niet ontvlogen want ik kan het niet missen :+

Ik ben nu benieuwd :')

Is het ook zo'n fitness-instagrammer die claimt het écht niet voor de volgers te doen, maar vervolgend wel miept als het volgersaantal onlaag gaat? :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:22

Janine1990 schreef:
Firefly289 schreef:
Suliko,

Oooh joh, ik heb gescharreld met een collega, waar ik vlak nadat het over was (hij zag er niet meer in) een project mee moest doen. Ging dikke prima, we zitten nu weer in een project samen.

Het is zo ongemakkelijk als je het zelf maakt. Ik maak er gewoon grappen over met hem en we herinneren elkaar er nog wel eens aan. We hebben ook nog steeds dezelfde inside jokes. Hij was overigens degene die aan het begin echt letterlijk zei: We moeten misschien nog wel 30 jaar samenwerken.
Waarop ik reageerde: "Als je elkaar na zo'n tijd nog niet recht aan kan kijken, heb je iets HEEEL erg goed gedaan <<) , of iets HEEL erg fout gedaan."

Hier ook.
Ook gescharreld met een collega.
In dit geval heb ik het afgekapt omdat het van uit mij niks ging worden.
Maar we zijn nog steeds maatjes op werk hoor.
Helemaal niet ongemakkelijk.
Wel hebben wij het voor ons zelf gehouden.
Alleen 2 werk vriendinnen van mij wisten het en een werk vriend van hem.