Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:48

Een 4 gelukkig! Behalve op maandag :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:43

Voor mij ook 4.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:30

Toch best hoge cijfers allemaal! Verbaast me, maar wel leuk/goed om te weten!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:00

Een 2 -O- Mijn baas mag me niet en ik heb het gevoel niet helemaal lekker in het team te liggen. Ga dus elke dag met veel tegenzin naar m'n werk toe en zeker nu in de winter is dat echt heeeel vermoeiend.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:18

Bij thuiswerken sowieso altijd een 4, soms een 5.
Op locatie wisselend tussen 2 en 4, afhankelijk van wat er die dag te doen staat.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:48

Ik heb van Gran Canaria een flesje olijfolie meegenomen.
En nu vraag ik me af hoe het open moet :o?.
Het bovenste dopje in het midden is van hard plastic. Moet ik dit eraf wrikken, doorprikken, of wat is de bedoeling :o?
Help!
Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:04

Als dit alles is wat er aan dop is, denk ik dat je dat buitenste plastic dopje eraf kan draaien, het ziet er tenminste naar uit alsof het van die speciale karteltjes heeft die heel veel jerrycans ook bij de dop hebben. Misschien dat je dan daarna nog iets moet doorprikken, maar ik denk het niet. Heb je anders nog een foto van de zijkant van de fles met dop?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:43

Het doorzichtige zit dus onder de zwarte gewone dop.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:55

Als het goed is zou je het gewoon zo moeten kunnen schenken, maar het is even zoeken naar de juiste positie. :P Draai hem te ver op z'n kop en er kan geen lucht meer in, dus komt er ook niks uit.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:59

Dat lijkt inderdaad gewoon de schenkdop.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 00:09

Mkango schreef:
Als het goed is zou je het gewoon zo moeten kunnen schenken, maar het is even zoeken naar de juiste positie. :P Draai hem te ver op z'n kop en er kan geen lucht meer in, dus komt er ook niks uit.

Er zit nergens een gat in, dus er komt sowieso niets uit :+.
De foto is niet heel scherp, maar eronder zit voor mij duidelijk zichtbaar een (schenk)tuitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 00:20

Roodvos schreef:
Mkango schreef:

Er zit nergens een gat in, dus er komt sowieso niets uit :+.
De foto is niet heel scherp, maar eronder zit voor mij duidelijk zichtbaar een (schenk)tuitje.
Dat dacht ik ook de eerste keer dat ik zo'n ding zag, tot het er ineens uit gutste. :+ Als er echt geen gat in zit, moet je die er zelf in het midden in prikken.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 00:27

is het dan niet zo'n uittrekdop zoals van afwasmiddel?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 01:17

Zou je een wat scherpere foto van de bovenkant kunnen maken? (waarschijnlijk telefoon wat verder er vandaan houden)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:14

Meestal zit er dan een heel klein gaatje of sneetje in, bijna niet te zien. Dan zou je er inderdaad zo mee moeten kunnen schenken. Ik zou dat eerst voorzichtig proberen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:07

Mkango schreef:
Jij gaat door voor de wasmachine *\o/* !

Naar aanleiding van de vraag van Bowo voor een foto het flesje gepakt. En toen zag ik een klein druppeltje aan de binnenkant van het zwarte dopje. Dus even heel voorzichtig geprobeerd, en zowaar: olie :# !

Bedankt allemaal voor het meedenken +:)+ .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:14

Wat is een jump-in ticket bij jumping Amsterdam? Wat houdt het in?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:04

Heeft iemand hier een ct scan gehad? En kan die mij zijn of jaar ervaringen vertellen? Ik heb namelijk net gehoord dat ik er morgen een krijg en ik vraag me af hoe het is

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:13

Lestrange01 schreef:
Heeft iemand hier een ct scan gehad? En kan die mij zijn of jaar ervaringen vertellen? Ik heb namelijk net gehoord dat ik er morgen een krijg en ik vraag me af hoe het is

Ik heb vorig jaar 2 CT-scans moeten laten maken van mijn bovenbeen. Mijn ervaring was dat het heel snel ging, sneller dan verwacht. De voorbereidingen duren langer dan de scan zelf. Je gaat liggen, de tafel wordt langzaam de buis in geschoven en schuift er weer uit. Het is zo gepiept en helemaal niet eng. Was zelf een beetje gefascineerd door alle kleuren die ik zag in de scanner en lette daar vooral op. Ik heb alleen geen contrastvloeistof gehad, dus daar heb ik geen ervaringen mee. Zijn er nog dingen die je wilt weten? :)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:16

leintje_ schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik heb vorig jaar 2 CT-scans moeten laten maken van mijn bovenbeen. Mijn ervaring was dat het heel snel ging, sneller dan verwacht. De voorbereidingen duren langer dan de scan zelf. Je gaat liggen, de tafel wordt langzaam de buis in geschoven en schuift er weer uit. Het is zo gepiept en helemaal niet eng. Was zelf een beetje gefascineerd door alle kleuren die ik zag in de scanner en lette daar vooral op. Ik heb alleen geen contrastvloeistof gehad, dus daar heb ik geen ervaringen mee. Zijn er nog dingen die je wilt weten? :)

Oke dat klinkt niet zo erg :). Toen mijn moeder een mri moest maken een tijd terug duurde dat best lang namelijk. Maakte het veel geluid?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:30

Lestrange01 schreef:
leintje_ schreef:

Oke dat klinkt niet zo erg :). Toen mijn moeder een mri moest maken een tijd terug duurde dat best lang namelijk. Maakte het veel geluid?

Het is niet zo heel erg. Het maakt echt amper geluid, je hoort die tafel natuurlijk wel schuiven, maar het is geen oorverdovend geluid als bij een MRI

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:37

MRI maakt echt veel herrie en duurt inderdaad lang. Een CT scan is zo klaar!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:42

Oke dat klinkt goed! Ik denk dat het wel goed komt dan :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:03

Hier ook dezelfde ervaring met een CT scan. Totaal niet eng, geen lawaai en zo gepiept.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 11:39

Hoe verwijs je volgens APA 7 naar een coderingstabel (of het gehele interview) in de bijlage? Ik heb het nu gedaan als (zie Bijlage X, Tabel Y), maar ik weet niet of dat klopt en kan er in onze APA handleiding niks over vinden...