Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:39

Sheran schreef:
Mijn punt is: telefoon grijpen (met reden of niet) is zo gedaan en meteen rijbewijs kwijt vind ik gewoon heel erg heftig voor even je telefoon vasthouden/verplaatsen en weer loslaten. Dus ben blij dat wij dat niet hebben :)

Wat mij betreft meteen invoeren, of punten op je rijbewijs, niet alleen voor beginnende bestuurders. Drie punten voor telefoon en bij vijf opnieuw rijbewijs halen. Naast een hele dikke boete. Gedachteloos iets doen achter het stuur is gewoon niet goed. Want dan heb je je focus niet op het verkeer. En wat mensen met drugs, lachgas, alcohol en zware snelheidsovertredingen betreft , meteen rijbewijs invorderen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:41

Zou ik al beter vinden. Maar je doet heel, heel veel dingen gedachteloos achter het stuur... Aan je been krabben, kuchen, even meezingen met de radio (ook niet goed).

elnienjo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:43

Met meerdere mensen in één auto zijn chauffeurs ook vaker afgeleid (zeker als er kinderen op de achterbank zitten bijvoorbeeld)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:44

Ik vind het heel mooi dat het over wat anders gaat dan corona... maar ik vraag mij wel af of deze discussie hier hoort ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:48

Als je ziet hoeveel truck chaufeurs er wel niet op hun mobiel zitten te turen op de rechtse baan!! Dat is echt niet normaal zo vaak als je dat ziet. Die mogen van mij ook flink bestraft worden daarvoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:49

Popstra schreef:
Als je ziet hoeveel truck chaufeurs er wel niet op hun mobiel zitten te turen op de rechtse baan!! Dat is echt niet normaal zo vaak als je dat ziet. Die mogen van mij ook flink bestraft worden daarvoor.

Of voor het stoplicht en ze gaan zachtjes optrekken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:51

Ja klopt, je weet ook gelijk dat ze op hun telefoon zitten te klooien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:46

Weer een jipiiiiiii...
Misschien ;) ;)

Een anti-Covid19 avontuur bedacht. Ervan uitgaande dat ergens in de zomermaanden reizen mag wil ik een 81 kaar oude motorfiets met zijspan van Barcelona naar Málaga rijden.
Een week of zo over doen door het binnenland met pothelm als ´De Gemaskerde Hollander´ _O-
Reparatie-handboek in het zijspan ;)

Heb vijf jaar terug een 50 jaar oud DAFje van Den Haag hierheen gereden met toen 13-jarige zoon. Hij navigerend met papieren kaart; niets gps!
Hij is daar nu te druk voor.
Ik niet en wel kriebelende, wát? jéukende!, wanderlust door al die restricties/quarantaines.

Positief Covid19 denken; er is vást de hele zomer nog steeds veel minder verkeer op de locale wegen +:)+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:10

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:18

Dat maakt het verschil goed duidelijk. Snap de Duitsers wel wanneer je naar de kaarten kijkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:27

Kruidvat gaat de goedgekeurde sneltest van Roche aanbieden voor 5 euro per stuk, goede zaak. Net zo goedkoop als bij de Aldi en Lidl in Duitsland . Kun je nagaan wat de rest er op verdient.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:30

En blijkbaar werden de getallen tot voor kort op een andere manier geïnterpreteerd door beide landen.
De cijfers zijn nu in perspectief te plaatsen tov de verschillende regio’s.
Desalniettemin vind ik het positief opmerkelijk dat een regio waar veel Nederlanders in Duitsland wonen en in Nederland werken en/of kinderen naar school laten gaan, heel licht gekleurd is.
Dat is toch typisch een regio waar veel grensoverschrijdend/forenzen wonen en werken.

De Roche test kost € 59,- bij commerciële teststraat. 2epaasdag laten doen. Negatief gelukkig ondanks mijn verkoudsheidsklachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:31

Dat is met personeel Tienus, in vervolg kun je hem voor vijf euro thuis doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:35

Ik had het er gisteren nog met iemand over, ik vind de pcr test best meevallen. Ook de sneltest. Maar ik betwijfel of ik die bij mijzelf correct kan uitvoeren.
Ik heb toch de neiging om dat stokje eerder uit mijn neus te willen hebben dan voor de test noodzakelijk is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:56

bigone schreef:
Kruidvat gaat de goedgekeurde sneltest van Roche aanbieden voor 5 euro per stuk, goede zaak. Net zo goedkoop als bij de Aldi en Lidl in Duitsland . Kun je nagaan wat de rest er op verdient.

Wat fijn! Anders was ik wel naar Duitsland gegaan hoor. Debiel dat het hier zo duur zou moeten zijn.

Ga er nog wel wat per week nodig hebben. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:32

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:44

Ik vraag me heel vaak af waarom het in NL zo hoog blijft terwijl wij amper nog maatregelen hebben. Snap er niets van.
Ik wil zo graag onze ouders weer zien maar dat is niet echt goed te doen met NL op de risicolijst.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:53

Ik denk dat, dat toch met dichtbevolkt gebied te maken heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:09

Met het niet naleven van regels in ieder geval voor een deel van de besmettingen. Zuipketen op het platteland, elk weekend worden er wel 50 feesten opgedoekt. Daar komen besmettingen uit voort.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:13

bigone schreef:
Met het niet naleven van regels in ieder geval voor een deel van de besmettingen. Zuipketen op het platteland, elk weekend worden er wel 50 feesten opgedoekt. Daar komen besmettingen uit voort.

Nou ja, maar dat is hier in Duitsland ook niet anders helaas.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:16

Wilde net zeggen, ik zie van..mijn duitse vrinden ook vaak heel ,gezellige, fotos op FB voorbij komen

Hoe zit het met het vaccineren daar?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:21

Misschien dat het door de veel minder dichte bevolking meer in één plaats/dorp blijft. En misschien nemen die feestgangers wel een zelftest,daar zijn ze al een paar weken in elke supermarkt te koop.
Vermoedelijk advies van de Gezondheidsraad , Az alleen aan 60+, daaronder ander vaccin. Je kunt wel de tweede halen aangezien de bijwerking blijkbaar alleen bij de eerste voorkomen.
Verstandig besluit en nu maar zorgen dat er druk op Pfizer kan worden gezet om meer te leveren of hun patent tijdelijk op te heffen. Ik las trouwens nog iets over AZ , in Canada en India,waar het voor beide landen word geproduceerd komen de trombosegevallen blijkbaar niet voor. Heel erg vreemd. Canada heeft wel vaccineren voor 55- gestopt, tot nu toe waren er ong 300.000 gevaccineerd dus zou er statistisch 4 a 6 gevallen moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 08-04-21 18:38, in het totaal 3 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:23

Popstra schreef:
Wilde net zeggen, ik zie van..mijn duitse vrinden ook vaak heel ,gezellige, fotos op FB voorbij komen

Hoe zit het met het vaccineren daar?

Laaaaaaaangzaam. Ze zijn hier in de streek net met de 70-plussers begonnen. Dus de komende weken de 79-jarigen. -O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:31

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:42

bigone schreef:
Misschien dat het door de veel minder dichte bevolking meer in één plaats/dorp blijft. En misschien nemen die feestgangers wel een zelftest,daar zijn ze al een paar weken in elke supermarkt te koop.
Vermoedelijk advies van de Gezondheidsraad , Az alleen aan 60+, daaronder ander vaccin. Je kunt wel de tweede halen aangezien de bijwerking blijkbaar alleen bij de eerste voorkomen.
Verstandig besluit en nu maar zorgen dat er druk op Pfizer kan worden gezet om meer te leveren of hun patent tijdelijk op te heffen. Ik las trouwens nog iets over AZ , in Canada en India,waar het voor beide landen word geproduceerd komen de trombosegevallen blijkbaar niet voor. Heel erg vreemd. Canada heeft wel vaccineren voor 55- gestopt, tot nu toe waren er ong 300.000 gevaccineerd dus zou er statistisch 4 a 6 gevallen moeten zijn.

In India zou je nog kunnen denken aan een genetische factor die minder gevoelig is voor zo'n autoimmuunreactie, maar bevolking in Canada komt wel aardig overeen met die bij ons.