Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:36

Ik vind het kopen op Vinted juist niet fijn. Je kunt te weinig producteigenschappen aanvinken en ik vind de categorieën verwarrend (of laat ik het zo zeggen: veel items staan verkeerd). Het lukt me niet om in die berg advertenties het juiste product te vinden. Dat lukt me wel in gewone webshops met filters. Daarom vind ik het prettiger om Vinted te gebruiken voor de verkoop. Mocht je nou een bepaald merk zoeken of een designer item voor minder geld willen scoren, dan is het wel ideaal.

Pantykous

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:53

Ik zoek alleen op merk dus dat is idd makkelijker zoeken :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:00

Ik mis nog steeds een google lens achtige functie. Dat je gewoon kan zoeken op een plaatje en gelijkwaardige producten kan zien.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:35

Misschien kunnen jullie me helpen?
Ik heb gisteren een pakketje ontvangen. Bij ontvangst was ie open, maar de items zaten er nog in. Dus ik heb in de app meteen de 'alles is oké' button aangeklikt. Echter toen ik de 2 bh's uitpakte, zag ik dat eentje stuk was. Dus meteen de verkoper een bericht gedaan, zij wil mijn geld terug doen voor die bh, maar omdat ik al de oke-knop heb ingedrukt kan dat niet meer via Vinted. Ook niet bij navraag van de klantenservice.
Maar nu, de beste dame is Spaans en ze zegt niks met mijn rekening zo te kunnen doen. Dus wat nu?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:05

Niets met je rekening kunnen? We hebben dat hele IBAN gebeuren toch zodat je juist Europees geen problemen hebt?!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:14

Maar waarom lees ik de laatste pagina’s regelmatig dat er oke geklikt is terwijl het niet oke is. Waar is die knop dan voor? :D

Als iemand bij mij op oke drukt en daarna komt met dat hij/zij geld terug wil weet ik niet of ik wel zin heb in omslachtig gedoe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:18

Pantykous schreef:

Same. Ik vind het wel makkelijk.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:20

Kun je niet iets te koop zetten voor het bedrag wat ze terug wilt geven?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:02

Ik koop ook liever dan ik verkoop. Echt mooie spullen die er heel goed uitzien wil ik nog wel op vinted gooien. De rest gaat naar een kledingwinkel hier in de buurt voor mensen met weinig geld. Die mogen enkele keren per jaar gratis winkelen. Is ook voor kinderen en dat vind ik vaak nog fijner voelen dan die paar euro verdienen.

Alles met een gat erin of echt in slechte staat gaat in de container. Die spullen gaan eigenlijk altijd door de shredder, dus dan zorg ik liever voor een echte fijne plek.

Voor kopen zoek ik heel specifiek op merk. Voor de kinderen vaak mini rodini, soft gallery of Emile et Ida en voor mijzelf fabienne chapot. Soms wat anders, maar hierbij ken ik de maatvoering.
Zoekopdrachten staan opgeslagen, ik weet wat ik mooi vind en wanneer het een goede deal is. Weinig miskopen en vooral gewoon goede duurzame kleding voor de prijs waar de h&m eigenlijk niet tegenop kan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:18

Jildau schreef:
Maar waarom lees ik de laatste pagina’s regelmatig dat er oke geklikt is terwijl het niet oke is. Waar is die knop dan voor? :D

Als iemand bij mij op oke drukt en daarna komt met dat hij/zij geld terug wil weet ik niet of ik wel zin heb in omslachtig gedoe.

Ja stom, ik had het zo snel niet gezien. :') Maar ik heb haar nu 2 keer mijn rekeningnummer gegeven maar ze snapt het niet. :')

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 19:59

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Ik heb mijn kast bijna leeg... en ik kan me er niet toe zetten om het op Vinted te zetten. Ga er liever shoppen dan zelf plaatsen, dan moet ik ook alles bewaren en voor die paar euro...

Heb serieus 2 vuilniszakken vol klaar staan om in de kledingcontainer te gooien. Soms wat goedkopere rommel zoals hemdjes die ik ergens onder draag, maar ook nog genoeg nagenoeg nieuwe items van Scotch and Sode, 7 for all Mankind, Liu Jo, Josephine & co.
Hoop dat er iemand nog heel blij van wordt.

Maar het shoppen op Vinted gaat goed. Heb nu wat items besteld, eens kijken of dat wat is of dat ik genaaid wordt ;)

Dat doe ik ook eerlijk gezegd. Ik stop ook alles in vuilniszakken en stop het in de kledingcontainer. Ook merkkleding. Ik hoop altijd maar dat iemand er blij van wordt. Al dat gedoe met foto’s maken en vragen beantwoorden en advertenties maken. En dan nog wegbrengen naar een pakketpunt voor een paar euro. Ik heb daar vaak geen zin in. Maak ik er liever iemand blij mee.

Ik shop beter op Vinted dan ik verkoop in ieder geval. Laatst nog een vest gekocht. Nieuw met kaartjes eraan, 12,50 euro inclusief verzending. Dat is leuk.

Ik vind verkopen op Vinted ook teveel gedoe. Echt goed spul breng ik naar Appel&Ei voor verkoop, ben je in één keer klaar in plaats telkens voor 3 euro iets te moeten inpakken en naar een pakketpunt te moeten. Andere spullen geef ik af bij de kringloop. Kledingcontainer gebruik ik alleen voor dingen die kapot of afgedragen zijn. In kledingcontainers wordt zo vaak smerige zooi gegooid dat kleding regelmatig niet meer bruikbaar is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:05

Appel & Ei heb ik ook geprobeerd, maar dat is voor mij heel lastig wegbrengen en ophalen + hoge parkeerkosten. Ze verkopen items niet die ik zelf wel heel makkelijk kwijt kan, maar soms ben ik te laat met ophalen en is het al afgevoerd. :+ Andere items verkopen ze juist voor veel meer geld dan ik er ooit via Vinted voor had gekregen, dat wel... Alleen gebeurt dat minder vaak. Al met al is Vinted gemakkelijker en dan maak ik tenminste niet zoveel kosten voor benzine + parkeren. Rijkleding verkoop ik ook het gemakkelijkst via Vinted.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:14

Nou probeert ze mijn rekening, maar het lukt niet. Want ze zegt dat ze 11 cijfers nodig heeft, maar mijn rekeningnummer heeft er maar 10 (los van abna en NL97). Weet iemand hoe dat werkt?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:30

_Lorette_ schreef:
Appel & Ei heb ik ook geprobeerd, maar dat is voor mij heel lastig wegbrengen en ophalen + hoge parkeerkosten. Ze verkopen items niet die ik zelf wel heel makkelijk kwijt kan, maar soms ben ik te laat met ophalen en is het al afgevoerd. :+ Andere items verkopen ze juist voor veel meer geld dan ik er ooit via Vinted voor had gekregen, dat wel... Alleen gebeurt dat minder vaak. Al met al is Vinted gemakkelijker en dan maak ik tenminste niet zoveel kosten voor benzine + parkeren. Rijkleding verkoop ik ook het gemakkelijkst via Vinted.

Ja, soms prijzen ze dingen wel bizar hoog waardoor het niet verkoopt. Kreeg laatst een broek terug met een prijskaartje dat hoger was dan wat ik er oorspronkelijk voor betaald had :j

Earth schreef:
Nou probeert ze mijn rekening, maar het lukt niet. Want ze zegt dat ze 11 cijfers nodig heeft, maar mijn rekeningnummer heeft er maar 10 (los van abna en NL97). Weet iemand hoe dat werkt?

IBAN is anders opgebouwd in sommige landen: https://wise.com/nl/iban/spain

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:37

Maar wat is mijn filiaalcode? En een nationaal controlegetal? :o? :o? :o?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:41

Laten we dit even fixen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:55

Nou het wordt nog erger, want ik hield voet bij stuk. Nu heeft ze een probleem met het artikel gemeld, want het zou niet zijn zoals omschreven. De foto’s die ze heeft geupload zijn ook echt niet representatief voor de staat waarin ik het artikel heb opgestuurd. Dus ik heb een heel bericht naar vinted gestuurd daarover. Wat een gezeik voor die paar euro, maar ik gun het haar niet dat ze zo alsnog haar zin krijgt..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:02

Wat erg. Die snapt het niet joh. Wat een doos.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:05

Urbanus schreef:
Pantykous schreef:

Same. Ik vind het wel makkelijk.

Ja dat heb ik nu ook gedaan en best wat dingen gevonden, nieuw met prijskaartje er nog aan.

Ik moet wel heel erg wennen aan de lange verzendtijd!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:07

Je kunt gewoon PostNL of DHL binnen Nederland kiezen. Die verzenden snel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:10

Lisitano schreef:
Je kunt gewoon PostNL of DHL binnen Nederland kiezen. Die verzenden snel.

A oke, moet ik daar dan zelf iets voor aanklikken?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:11

Ja je kunt de verzender zelf kiezen. Ik kies altijd PostNL.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:23

Urbanus schreef:
Ja je kunt de verzender zelf kiezen. Ik kies altijd PostNL.

A dat heb ik niet gezien als Vinted newbee. Wat leer ik hier toch veel op jullie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:27

Als je niet zelf kiest krijg je homerrr en dat duurt echt megalang.

Ik kies altijd voor DHL en vanuit het buitenland mondial relay.

Je bent nog wel afhankelijk van wanneer ze het op de post doen maar dat is max een week.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:52

Ik kies ook het liefst dhl. Is spotgoedkoop, zit hier vlak bij en verzend heel erg snel.