Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:47

Wat is er moeilijk aan niet meer dan 3 gasten ontvangen? Ik begrijp dat niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:53

Idd mensen kunnen toch wel tellen?

Ik lees net dat we op het werk ook preventief mondkapjes moeten gaan dragen als de 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden. Vind dat nu toch wel een fijn idee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:53

Nee snap ik ook niet.

Wij zouden morgen gaan eten samen met een ander stel bij buren. Die ontvangen dan 4 personen.

Tja, niet dus. Afgezegd. Het is niet anders.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:54

Omdat het soms wat lastig uit te leggen is.... :)

Nl mensen in hun eigen huis zijn 1 gezin, maar zodra zij bij een ander gezin op visite gaan, tellen ze ineens als individu.. (geen idee hoe de situatie daar is, maar zoiets dus)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:58

Wat betreft Trump, het lijkt alsof diegene die als eerste positief getest was al getest was voor ze mee ging op fondsenwerving, samen met de president en een zooi verslaggevers. Hope Hicks is er naar gevraagd (positieve) maar zegt niets en het vermoeden rijst dat die woordvoerder van Trump, Christy, het ook heeft geweten. Mocht het zo zijn dan is dat wel erg ondoordacht.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:04

Soms is dat 3 gasten regel ook erg krom.

We hadden het al over oudjaar.
Doen we om beurten bij iemand.
Wij met 2.
schoonmoeder want die zit anders ook maar alleen.
En mijn zwager, schoonzus en 2 kinderen boven de 12.

Mochten de regels zo blijven mogen wij wel bij mijn zwager oudjaar vieren, want wij+ schoonmoeder zijn 3 gasten.

Maar we mogen het niet bij ons of schoonmoeder houden, want dan zijn het teveel gasten.

Is toch raar?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:05

Dat is inderdaad wat ik bedoel Penotti.. Dat vind ik ook raar :j

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:06

Cer schreef:
Dat is inderdaad wat ik bedoel Penotti.. Dat vind ik ook raar :j

Ik dacht al dat je zoiets bedoelde en omdat we het daar van de week over hadden vond ik dat een mooi voorbeeld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:07

Mooie reden geen Nieuwjaar te hoeven vieren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:08

Margoooo schreef:
Ik zou morgen bij mijn ouders gaan eten met mijn broers + aanhang (dus 7 pers in totaal). Ik heb maandag al aangegeven niet zeker te weten of ik wel kom, omdat ik met ov moet komen vanuit Amsterdam naar Drenthe. Werd beetje lacherig over gedaan, "kan toch wel", "we zijn toch gewoon een gezin" (we wonen allemaal op ons zelf, broers wel allebei samenwonend met partner). Vanochtend toch de knoop doorgehakt dat ik er iig niet in persoon bij ben. Maar dit doen zoveel families/vrienden natuurlijk.. Zelf afwegingen maken "dat het heus wel kan".... Zo gaan we het virus er zeker niet onder krijgen..

Daar komt ook bij dat ik sinds vanochtend lichte keelpijn heb, dus ik word vanmiddag nog getest via mijn werk.

Ik vind het onverstandig van je ouders om met zo'n grote groep tegelijk af te willen spreken. Waarom nodigen ze niet elk weekend een ander kind (met eventueel partner) uit? Dan beperk je toch de risico's.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:08

Waarom Echwel, want het mag bij mijn zwager, als de regels zo blijven.
Lijkt me nog altijd veiliger dan in een restaurant.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:10

_Penotti schreef:

Voor mij, ik heb er hekel aan.
Kwam verkeerd over denk.ik.

Heb hier honden die zooo bang zijn nadat een fietser paar jaar geleden rotje naar ze heeft gegooid.

Wij pakken ze op en gaan 20km verderop in het bos bivakkeren :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:14

Echwel schreef:
_Penotti schreef:

Voor mij, ik heb er hekel aan.
Kwam verkeerd over denk.ik.

Heb hier honden die zooo bang zijn nadat een fietser paar jaar geleden rotje naar ze heeft gegooid.

Wij pakken ze op en gaan 20km verderop in het bos bivakkeren :D

Dat kan ik me dan helemaal voorstellen :j

Van mij mag het geknal ook verboden worden, al hebben wij er helemaal geen last van hier gelukkig.
Maar al die arme diertjes in meer bewoond gebied |(

Mijn zwager woont ook in het buitengebied, dus daar verwacht ik ook wel rust.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:18

Hier in het buitengebied carbid. Dat maakt nog meer herrie dan vuurwerk. Ik hoop wel dat we met de feestdagen weer bezoek mogen. Ik ben eindelijk eens vrij met oud en nieuw dit jaar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:20

SusanH schreef:
Hier in het buitengebied carbid. Dat maakt nog meer herrie dan vuurwerk. Ik hoop wel dat we met de feestdagen weer bezoek mogen. Ik ben eindelijk eens vrij met oud en nieuw dit jaar.

Daar hebben ze gelukkig geen last zijn doffe knallen en maar 1 dag
Vuurwerk hier bizar

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:21

O dat maakte onze hond niks uit. Die vond alle knallen eng, ook carbid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:26

Mijn zus viert vandaag haar verjaardag en werkt in de zorg. Ik ga er uiteraard niet heen, mijn vader wel. Tsja ik snap aan de ene kant het niet waarom je het risico neemt. Maar aan de andere kant het kan zo maar de laatste verjaardag van haar zijn die hij kan vieren. -O- er komen weinig mensen maar het is wel een totaal andere regio waar ook best veel besmettingen zijn in beide regios. En het is geen noodzakelijke reis en ook niet het beperken van je sociale contacten. Rottig dillema dus, maar ik neem de gok niet.

Oud en nieuw en kerst ja dat is een dillema. Al jaren ben ik niet in nederland juist om die waarheen wel en waarheen niet en de opgefokte sfeer en vuurwerk ellende ontvluchten. En de honden zitten preventief in een knalvrij pension. Zal dit jaar niet kunnen vrees ik. Ik zou graag koken voor mijn vader dit jaar. Nu kan het nog hopelijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:28

SusanH schreef:

Aangezien er dit jaar nog geen vaccin beschikbaar is hoop ik dat mensen hun verstand gebruiken en geen massale familie-etentjes gaan organiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:43

Ik ben volgende maand jarig, zit mijn moeder zich al even met mijn planning te bemoeien.. Ja als wij dan komen, dan kunnen je vriendinnen dan en dan komen... Nou moeders, wat dacht je ervan dat ik het misschien wel gewoon niet vier :+ Officieel mogen mijn ouders, zusje en zwager al niet eens tegelijk komen..

Feestdagen, heb er al niks mee, dus zal lekker rustig zijn dit jaar. Helaas nu ook niet met de kerstdagen naar de zon :(

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:45

Relaxed schreef:
Ik ben volgende maand jarig, zit mijn moeder zich al even met mijn planning te bemoeien.. Ja als wij dan komen, dan kunnen je vriendinnen dan en dan komen... Nou moeders, wat dacht je ervan dat ik het misschien wel gewoon niet vier :+ Officieel mogen mijn ouders, zusje en zwager al niet eens tegelijk komen..

Feestdagen, heb er al niks mee, dus zal lekker rustig zijn dit jaar. Helaas nu ook niet met de kerstdagen naar de zon :(

ik heb besloten een omgekeerde verjaardag te houden. Ik ga dus een tour houden bij iedereen langs. Ik zorg voor de taart ofcourse.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:45

elnienjo schreef:
Margoooo schreef:
Ik zou morgen bij mijn ouders gaan eten met mijn broers + aanhang (dus 7 pers in totaal). Ik heb maandag al aangegeven niet zeker te weten of ik wel kom, omdat ik met ov moet komen vanuit Amsterdam naar Drenthe. Werd beetje lacherig over gedaan, "kan toch wel", "we zijn toch gewoon een gezin" (we wonen allemaal op ons zelf, broers wel allebei samenwonend met partner). Vanochtend toch de knoop doorgehakt dat ik er iig niet in persoon bij ben. Maar dit doen zoveel families/vrienden natuurlijk.. Zelf afwegingen maken "dat het heus wel kan".... Zo gaan we het virus er zeker niet onder krijgen..

Daar komt ook bij dat ik sinds vanochtend lichte keelpijn heb, dus ik word vanmiddag nog getest via mijn werk.

Ik vind het onverstandig van je ouders om met zo'n grote groep tegelijk af te willen spreken. Waarom nodigen ze niet elk weekend een ander kind (met eventueel partner) uit? Dan beperk je toch de risico's.

Eens. Ik heb ze dat ook gezegd maar zij spreken nog gewoon af met zn 6en en zeggen dingen als "jammer dat je tot deze beslissing bent gekomen maar we respecteren het". Echt bizar eigenlijk, beetje doen alsof ik de 'gekkie' ben terwijl zij niet verstandig bezig zijn.

Ik heb er over nagedacht om los langs mijn broers te gaan en naar mijn ouders, maar als ik ze zie in 1 dag vind ik dat eigenlijk net zo onverantwoord. Je kan natuurlijk wel makkelijker afstand houden met een kleinere groep, maar zo veel mensen zien + van Amsterdam naar Drenthe met ov, tsja.. Ik heb er momenteel geen goed gevoel bij.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:49

Mariekooo ..dat is toch niet de bedoeling om overal binnen te wippen ??

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:56

besita schreef:
Pandora2 schreef:
Wat is er in Ijsland aan de gang ?
Ik hoor net dat Belgie heel Ijsland rood ingekleurd heeft...
Leest Kuggur nog mee ? :P

En mogelijk vanaf volgende week heel Frankrijk in rode zone :roll:

Luxemburg ook rood voor Belgie. Ze komen net zo vrolijk

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:03

besita schreef:
Mariekooo ..dat is toch niet de bedoeling om overal binnen te wippen ??

3 op bezoek ik toch de max?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:06

O gut, dan komen er inderdaad van die afspraken dat x bij y thuis moet komen want y is met z‘n 5en en x maar met z‘n 3en dus de een naar de ander kan wel maar omgekeerd niet :=
Ik zou zeggen: het gezond verstand zou toch moeten inzien dat 5x op 1 dag verschillende kleine bezoekjes ook niet de bedoeling is, ook al zeggen de regels dat niet expliciet uitgespeld.