Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:23

Neonlight schreef:
Wij zitten in het Zwarte Woud nu weg te spoelen. Maar doorrijden heeft dus weinig zin hoor ik al. Camper heeft een thermostaat, kunnen het dus wel mooi op temperatuur houden.

Je zou even een lange ruk kunnen maken en naar Frankrijk kunnen rijden. Hier zijn de nachten fris maar overdag gewoon nog meer dan prima.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:27

Interessante site! Wij bekeken steeds de grafiek op Google bij statistieken. Geeft ook een beeld. :j

Volgens mij is het weer op veel plekken in Europa even van slag. Als het goed is krijgen wij vandaag één mooie dag, morgen weer iets minder en daarna beter.

Dit was gister:

Afbeelding

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:29

Neonlight schreef:
Wij zitten in het Zwarte Woud nu weg te spoelen. Maar doorrijden heeft dus weinig zin hoor ik al. Camper heeft een thermostaat, kunnen het dus wel mooi op temperatuur houden.

Ah wat balen -O- Wij zijn net op tijd vertrokken met ons tentje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:33

Mandyy schreef:
Interessante site! Wij bekeken steeds de grafiek op Google bij statistieken. Geeft ook een beeld. :j

Volgens mij is het weer op veel plekken in Europa even van slag. Als het goed is krijgen wij vandaag één mooie dag, morgen weer iets minder en daarna beter.

Dit was gister:

[ [url=m/HplvrV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige foto!!

Die site is heel fijn, is ook officieel. Keurig elke dag update.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:34

Frankrijk wilde we juist niet aan doen, vanwege diverse oranje gebieden. Is mij allemaal vrij onduidelijk waar de gebieden precies zijn en wil me niet laten verrassen.

En geen standkachel denk ik, gaat op gas of elektriciteit en zit echt in de camper ingebouwd als standaard uitrusting. Alleen in de meeste campers zonder thermostaat, deze heeft hem wel wat echt fijn is, vaak wordt het te warm en dan moet je hem weer uit doen, en daarna weer aan omdat het te koud is enz.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:45

De camper die wij hebben heeft dat ook. Ingebouwde ringverwarming die je gewoon goed gericht kan zetten op een temperatuur. Zo fijn. :j

Maar een verschil met vorig jaar toen was ik met de tent weg en steeds s nachts 15 plus en overdag 20 plus in Frankrijk.

De vlucht vanaf griekenland, tjsa dat houd me nu echt tegen te gaan vliegen. Mensen hebben zonder masker rondgelopen met elkaar gepraat enz.en de bemanning heeft niet echt ingegrepen. :n en het nare is je kunt dan ook uren de situatie niet ontlopen. -O-

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:51

Wij zijn op ameland, lekker zon in onze korte broek! Heerlijk. Mijn ouders zitten in Iseo en hebben kou en regen...
Het is druk, maar afstand lukt best. Al houdt bijna niemand zich eraan...

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:21

karuna schreef:
De camper die wij hebben heeft dat ook. Ingebouwde ringverwarming die je gewoon goed gericht kan zetten op een temperatuur. Zo fijn. :j

Maar een verschil met vorig jaar toen was ik met de tent weg en steeds s nachts 15 plus en overdag 20 plus in Frankrijk.

De vlucht vanaf griekenland, tjsa dat houd me nu echt tegen te gaan vliegen. Mensen hebben zonder masker rondgelopen met elkaar gepraat enz.en de bemanning heeft niet echt ingegrepen. :n en het nare is je kunt dan ook uren de situatie niet ontlopen. -O-

Als je zelf een mondkapje draagt is er niets aan de hand toch? Maar ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vind.
Als het tegenzit zit ik dadelijk bijna 11 uur in totaal met een mondkapje op. Plus nog bijna 5 uur overstaptijd.

MarliesV

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:27

Nee Purny, een standaard mondkapje bescherm je niet jezelf mee maar een ander.
Om die reden werkt het ook alleen maar als iedereen dus een mondkapje draagt, zodat je elkaar beschermd.

Afbeelding

Belachelijk dat mensen wel gaan vliegen trouwens, maar zich dan niet aan de mondkapjesplicht houden.
Idem in het openbaar vervoer.

Dan ga je maar lekker zelf met de auto denk ik dan. Als je niet zo'n ding op wilt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:47

Zweden/Denemarken is nu prachtig weer, strakblauwe lucht en 20 graden s middags. Nachten zijn wel koud, idd ook < 10 ❄️

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:12

MarliesV schreef:
Nee Purny, een standaard mondkapje bescherm je niet jezelf mee maar een ander.
Om die reden werkt het ook alleen maar als iedereen dus een mondkapje draagt, zodat je elkaar beschermd.

Hangt er dus vanaf :) Sowieso geven de 'goed/fout' indicaties de indruk dat het alleen maar 1 van 2 opties kan zijn. In werkelijkheid is het een stuk gradueler: bv de chirurgische maskers beschermen ook jezelf, een beetje, tegen een specifieke route: tegen speekseldruppeltjes.

De FFP2 / N95 en FFP3 beschermen ook jezelf.

En de type 6, zelf geproduceerd met fatsoenlijk materiaal beschermt anderen wel degelijk ook. Om zinnig te zijn hoeft het niet 100% perfect te zijn. (Maar, de andere kant is natuurlijk wel dat vluchten het misschien gewoon echt niet waard zijn.)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:23

Bo_Y schreef:
Wij zijn op ameland, lekker zon in onze korte broek! Heerlijk. Mijn ouders zitten in Iseo en hebben kou en regen...

[ [url=m/AYnST6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook in Iseo. Vandaag is het lekker weer maar veel kou en regen gehad inderdaad.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:41

Bo_Y schreef:

[ [url=m/AYnST6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha wij zitten er ook! Is heerlijk weer en de drukte kan je best een beetje ontlopen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:14

Niet te filmen :') Ik sprak vandaag (los van elkaar) twee collega's die ik een tijdje niet had gesproken. Ze blijken allebei (los van elkaar) op vakantie te zijn geweest in Ootmarsum - of all places. Tel dat op bij al die andere bekenden die dit jaar naar Ootmarsum zijn geweest...

Ootmarsum stond al op mijn lijstje (met o.a. Oostenrijk en Normandië), maar nu dus met stip bovenaan. :=

Voor het weer hoef je iig momenteel de grens niet per se over, lees ik hier. Hopelijk hebben jullie toch nog allemaal een fijne vakantie!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:22

Karin schreef:
Niet te filmen :') Ik sprak vandaag (los van elkaar) twee collega's die ik een tijdje niet had gesproken. Ze blijken allebei (los van elkaar) op vakantie te zijn geweest in Ootmarsum - of all places. Tel dat op bij al die andere bekenden die dit jaar naar Ootmarsum zijn geweest...

Ootmarsum stond al op mijn lijstje (met o.a. Oostenrijk en Normandië), maar nu dus met stip bovenaan. :=

Voor het weer hoef je iig momenteel de grens niet per se over, lees ik hier. Hopelijk hebben jullie toch nog allemaal een fijne vakantie!

ik ga over 3 weken naar Ootmarsum en zat vanmorgen bij de opticien en die die gaat er volgende week heen, populair oord daar! :+ :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:24

Nou echt hè! De Ootmarsumgangers die ik ken komen ook uit diverse hoeken van het land, van Groningen tot Zeeuws-Vlaanderen. Idd een populair oord! :D Benieuwd wat jij ervan gaat vinden.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:27

Vakantie anno 2020
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:54

Bij mij was de lijst:

- vraag geld terug

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:57

Welke vakantie :')

Nee ik mag niet klagen, ik ben in december en januari nog weggeweest, maar dat voelt echt al 3 eeuwen geleden :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:57

Succes Westhof :+

Wat is er te beleven in Ootmarsum dat t daar zo populair is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:01

Er zijn sowieso veel kledingzaken, galeries en musea. Bijvoorbeeld het onderwijsmuseum en het openluchtmuseum. Er is ook een leuke bierbrouwerij. Daarbij is het een schattig dorp om te zien in een prachtige omgeving. :P

Ben er zelf al vaker geweest. Waarvan 2x in 1 week. Was toevallig dat ik er heen was gegaan en een week later de familiedag er was. _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:15

miccamaaike schreef:
Succes Westhof :+

Wat is er te beleven in Ootmarsum dat t daar zo populair is?

er was nog een plek met privé sanitair op een camping in de week dat ik weg wilde :D
Verder heb ik nog niet onderzocht wat er allemaal te beleven valt daar.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:42

Ootmarsum is wel een leuk dorpje. Vooral als je interesse hebt in kunst enzo, er zitten veel galeries.

Wij zijn ook weer terug van onze rondrit NL en we zijn tegen de verwachting in toch ook nog naar de Moezel gereden. Het was niet de planning maar voor vorige week werd in NL de hele week rotweer voorspeld en voor de Moezel was het een stuk beter. Dus ons campertje maar de sporen gegeven en erheen gereden. Was leuk. Nu nog wat dagen thuis uitbuiken uitrusten en dan mogen we er weer voor de volle 60% tegenaan :))

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:44

Oscar schreef:
Ootmarsum is wel een leuk dorpje. Vooral als je interesse hebt in kunst enzo, er zitten veel galeries.

Zal mijn man leuk vinden, ik ben niet van de kunst enzo

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:55

Morrie het is in Ootmarsum ook heerlijk wandelen/fietsen, ligt op een prachtige plek, mooie omgeving.

Kneuterig gezellig daar.

Ah lekker Oscar, fijn er tussenuit geweest dus.