Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:26

Nu zien we meteen ook de consequenties van het verplaatsen van productie naar het buitenland en verkoop van bedrijven aan andere landen. Mosterd na de maaltijd want zo’n pandemie had niemand aan zien komen maar onze regering is nu wel wakker geschud , bvb binnenlandse productie van medische artikelen weer opstarten en daar mogen vrije medicijnen ook bijkomen wat mij betreft. Dit is geen kritiek maar een leermoment , ook voor ons want we willen vaak heel veel voor zo weinig mogelijk centen .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:28

Helemaal mee eens. Ook productie in eigen land houden.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:31

Cer schreef:
SinneJ schreef:
Ik schrijf dat als je beperking maakt dat je je niet aan de richtlijnen kan houden (wat ik snap, sommige beperkingen werken nu eenmaal zo) dan moet iemand voor je gaan winkelen die dat wel kan.

Is dat duidelijker? Want ik denk dat vooral jij niet doorhebt wat ik schrijf.

dan begreep ik je verkeerd want met 'uit handen geven' las ik 'je moet je eraan overgeven' en dat gaat in die gevallen natuurlijk niet.

maar nu is het helder :j

En je moet met maatregelen zeker geen onderscheid maken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een groep mensen echt heel lastig kan zijn ..

En Change03, volgens mij mogen mensen nog wel naar buiten, toch? Of bedoel je dat anders?

NB: ik ben ook een slechte planner :') bij mij is het altijd maar de vraag wat er op mn bord ligt, dat is nu niet anders.. alleen doe ik inderdaad ook nu 1x per week de meeste boodschappen ipv 5x per week. Koken kan ik toch ook niet, dus als ik een paar ingredienten heb ben ik al blij :') maakt niet zo heel veel uit wat het is..

Nee het ging over onderstaand bericht

Esirene schreef:
Ik ben zo iemand, maar ik wil een perfecte maaltijd en zorg voor een perfect boodschappenlijstje voordat ik wegga. Dus misschien moet ik wel 5 keer de winkel door, maar ik winkel toch echt veel sneller dan mensen die 5 minuten naar het juiste pak melk aan het zoeken zijn of ter plekke nog nadenken wat ze eigenlijk moeten halen :') (Ik klaag er niet over tho) Gewoon zorgen voor een lijstje en pas er in, niet treuzelen in de supermarkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:34

Italië gisteren voorzichtige hoop op kantel punt met 4789 positief en 601 doden, vandaag 5249 positief en 743 doden!

Wat betreft positieven , op een Italiaanse site staat ruim 3300 en op site die dit bijhoud voor de hele wereld 5249 dus ergens is een fout gemaakt .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-03-20 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:36

Ik was net bij de Jumbo en iedereen moest dus een karretje meenemen, daar stond ook een man voor om dat te vertellen. Nou, geen probleem natuurlijk, maar die karren werden niet schoongemaakt. Dan heeft het toch ook weinig zin?
Verder ook de pinmachine niet, en er was geen controle in de winkel.
Laatst bijgewerkt door Storm op 24-03-20 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:36

bigone schreef:
Italië gisteren voorzichtige hoop op kantel punt met 4789 positief en 601 doden, vandaag 5249 positief en 743 doden!

En de 1e persoon die uit de coma ontwaakt is, mocht het ziekenhuis verlaten.
Iedereen stond hem uit te wuiven aan de uitgang. Echt hartverwarmend !

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:40

Storm schreef:
Ik was net bij de Jumbo en iedereen moest dus een karretje meenemen, daar stond ook een man voor om dat te vertellen. Nou, geen probleem natuurlijk, maar die karren werden niet schoongemaakt. Dan heeft het toch ook weinig zin?
Verder ook de pinmachine niet, en er was geen controle in de winkel.

Ik weet niet of ze je hebt liggen maar ik heb vandaag een paar handschoentjes aangetrokken omdat ik de maatregel al gelezen had over verplicht een winkelkarretje.

Vond het wel raar dat ik zo gek bekeken werd maar dat kwam waarschijnlijk door de felblauwe kleur :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:46

Vraag mij af met zelfscan voeren ze nog controles uit
Dat is toch binnen de 1.5meter

Edit dom tikfoutje
Laatst bijgewerkt door Echwel op 24-03-20 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:47

Firelight schreef:
Ik duim voor je opa Jolligirl. Sterkte.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/belgisch ... over-virus

Belgische minister klapt uit de school: Hoekstra in paniek over virus
Onze minister vreest dus voor Italiaanse toestanden in Nederland.

Je zou maar zo'n minister hebben. Kan geen coronavirus tegenop :n

BigOne

Iemand vroeg naar Chiren, zag dat ze vandaag iets gepost heeft dus ze zal zich wel een keer melden , gelukkig maar.

imaudy

Echwel schreef:
Vraag mij af met zelfscan vieren ze nog controles uit

Hier laatst ook, ik vind dat lastig..

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:48

Echwel schreef:
Vraag mij af met zelfscan vieren ze nog controles uit

En als de klant dan zelf de afstand neemt? Of gaat dat niet?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:49

Wordt er eigenlijk bijgehouden wie afgaande op symptomen besmet zijn (wel of niet door arts beoordeeld), zonder dat ze getest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:50

mag schreef:
Wordt er eigenlijk bijgehouden wie afgaande op symptomen besmet zijn (wel of niet door arts beoordeeld), zonder dat ze getest zijn.

Voor zover ik weet niet. Ik heb gebeld naar mijn huisarts omdat ik klachten had die erop leken en dat was eigenlijk gewoon 'blijf thuis en kijk of het minder wordt'. Voor zover ik weet is dat ook nergens genoteerd ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:52

Ik heb ook symptomen: longpijn en moeilijker ademen. Ik mag niet eens bellen volgens de site van de huisarts.

Dus zelf in isolatie gegaan. Blijft zo een heel groot deel potentiele besmettingen buiten beeld:

Indien u klachten heeft die mogelijk kunnen wijzen op Corona (koorts, moeheid, hoesten, verkoudheid, spierpijn, keelpijn, buikpijn of diarree) verzoeken wij u niet naar de praktijk te komen maar thuis te blijven en contact te vermijden. Gebruik dan http://www.thuisarts.nl/nieuw-coronavirus voor adviezen m.b.t luchtwegklachten en vragen over het Coronavirus.

Alleen als u ernstige (luchtweg)klachten heeft of extra kwetsbaar bent vanwege andere aandoeningen, willen wij u vragen waar mogelijk in de ochtend met de praktijk te bellen zodat wij een inschatting kunnen maken of u die dag door een huisarts gezien moet worden. Bij lichte klachten dus geen contact op nemen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-20 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:54

Mijn vader is vandaag naar ha geweest (speciale ruimte voor geopend naast de praktijk). Ha denkt zeker dat het Corona is. Kan me zo voorstellen dat dat misschien wel geregistreerd wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:55

Hebben de mensen met klachten hier ook een reutelend geluid in de longen voornamelijk bij uitademen? Een soort knisperen van binnen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:58

Trouwens iets heel aparts
Gisteren demente buurman afgevoerd naar ziekenhuis met tia/hersenbloeding.
Ze hebben hen opgenomen op ic
Werd al gezegd voor max 6 uur, dus volgepompt met bloedberdunners en vanmorgen is hij weer thuis.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:04

Ik heb een saturatiemeter besteld. Het cruciale kantelpunt is wanneer je een lager zuurstofgehalte in je bloed krijgt. Heb 't idee dat je in Nederland gewoon te laat behandeld wordt aangezien je thuis uit moet zieken tot je al bijna stikt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:05

Echwel schreef:
Werd al gezegd voor max 6 uur, dus volgepompt met bloedberdunners en vanmorgen is hij weer thuis.

Die gaan ze echt niet naar huis laten gaan als het onverantwoord is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:08

elnienjo schreef:
Ik heb een saturatiemeter besteld. Het cruciale kantelpunt is wanneer je een lager zuurstofgehalte in je bloed krijgt. Heb 't idee dat je in Nederland gewoon te laat behandeld wordt aangezien je thuis uit moet zieken tot je al bijna stikt.

Die hebben wij ook al in huis :o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:08

Firelight schreef:
Ik duim voor je opa Jolligirl. Sterkte.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/belgisch ... over-virus

Belgische minister klapt uit de school: Hoekstra in paniek over virus
Onze minister vreest dus voor Italiaanse toestanden in Nederland.

Alles wijst er ook steeds meer op dat we in Nederland Italiaanse toestanden gaan krijgen. Die vrees is bij mij vandaag weer groter geworden na de schrikbarende cijfers en uitspraken van buitenlandse deskundigen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:21

Jolliegirl schreef:
Mijn opa is vandaag opgenomen in ZKH... Getest op corona.
Morgen de uitslag...

Willen jullie mee duimen?

Tuurlijk duimen we heel hard mee!

Echwel schreef:

Jeetje dat is best sws al heftig om mee te maken, maar ook bizar snel weer naar huis. Op zich wel begrijpelijk met het oog op corona besmetting. Maar toch.
Hopelijk komt hij er snel weer bovenop

elnienjo schreef:

Dat vind ik op zich wel een goede idd, zeker met het oog naar mijn dochter.

Hier begin ik hem stiekem iets te knijpen.
Oudste 2 weken terug grieperig voor 1 dag (hoesten, niezen, verhoging en paar dagen diarree). Dachten een gewoon griepje.
Maar jongste begint nu meer te hoesten, keelpijn niet fit. Hoop op een gewoon griepje. Zeker met haar astma en zeer gevoelig voor longontstekingen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:21

PSvanLot schreef:
Echwel schreef:

Die gaan ze echt niet naar huis laten gaan als het onverantwoord is.

Maar we sneller dan anders

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:28

bigone schreef:
Iemand vroeg naar Chiren, zag dat ze vandaag iets gepost heeft dus ze zal zich wel een keer melden , gelukkig maar.

Ah wat fijn! Krijg het amper bijgelezen hier dus die had ik gemist