[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:39

[***] schreef:
Nou zal ik ons gezamenlijke antwoord dan maar even mailen naar wzud@volkskrant.nl? :Y)

Omg doen _O-.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:45

[***] schreef:
Nou zal ik ons gezamenlijke antwoord dan maar even mailen naar wzud@volkskrant.nl? :Y)

Nou ik moet echt op mn handen gaan zitten om geen hele groffe mail te gaan sturen :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 20:50

HopeMyDay schreef:
[***] schreef:

Zolang je het antwoord wat je krijgt maar in het topic zet :') Ik ben voor!

Eens!

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:11

Doen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:16

Nou hij is verstuurd :D Ben benieuwd of ze me terug mailen als ze hem gaan plaatsen, anders moet jij het even in de gaten houden @Laurora

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:18

[***] schreef:
Nou hij is verstuurd :D Ben benieuwd of ze me terug mailen als ze hem gaan plaatsen, anders moet jij het even in de gaten houden @Laurora

Sowieso, ik lees deze rubriek standaard :D
Ben zeer benieuwd!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:27

Wauw wat bizar. Dat is gewoon heel hard weglopen voor je verantwoordelijkheid. Heel kortzichtig en hopelijk dat deze vrouw haar mening doorzet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:02

Laurora schreef:
[***] schreef:

Sowieso, ik lees deze rubriek standaard :D
Ben zeer benieuwd!

Ik ook :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:42

Stille meelezer in dit topic, maar dit artikel moet ik hier even delen. Geschreven door een dame die een broertje met het syndroom van Down heeft, haar ouders wisten dit al tijdens de zwangerschap. En nu heeft zij dus haar 'volwassen' broer in huis:

https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/karl ... 1604690690

Voor mij toch wel een duidelijk geval van ouders die niet beseften waarmee ze hun dochter zouden opzadelen... Aan de andere kant kan zij hier ook een andere keuze in kunnen maken misschien, maar ik snap dat het heel moeilijk is voor haar. :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:58

Ik had als dochter dit ook helemaal niet zo aangepakt. Het zou er waarschijnlijk eerder toe geleid hebben dat ik heel jong het ouderlijk huis had verlaten als ze hem niet ergens intern hadden laten zitten.
Maar vind het wel heel erg idioot dat iemand die tijdens de zwangerschap al weet dat ze een gehandicapt kind gaat krijgen, het niet gewoon laat weghalen. Nu is dit hele gezin ontwricht omdat die ouders geen beslissingen kunnen maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:14

Wijslander schreef:
Stille meelezer in dit topic, maar dit artikel moet ik hier even delen. Geschreven door een dame die een broertje met het syndroom van Down heeft, haar ouders wisten dit al tijdens de zwangerschap. En nu heeft zij dus haar 'volwassen' broer in huis:

https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/karl ... 1604690690

Voor mij toch wel een duidelijk geval van ouders die niet beseften waarmee ze hun dochter zouden opzadelen... Aan de andere kant kan zij hier ook een andere keuze in kunnen maken misschien, maar ik snap dat het heel moeilijk is voor haar. :n

Of ze wisten het wel, maar vonden dat gevolg acceptabel. Wie weet.

Ik heb medelijden met die vrouw. Wat een tweestrijd. En toch zal ze een beslissing moeten maken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:58

Ik lees nergens dat ze wisten dat hun kind downsyndroom had voor hij geboren was?

Wel een goed, eerlijk verhaal dat duidelijk dit soort struggles weergeeft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:36

Pfoe, dat is heftig zeg. Ik ben even oud als zij, ook een broer met down. Die ging sinds ie 16 was eens per maand in een woongroep logeren om te wennen, en geleidelijk steeds meer. Wel nog een keer gewisseld want de eerste was helemaal niet leuk, degene waar hij nu zit wel. Eigenlijk een soort studentenhuis voor mensen met down. Hij gaat ook naar dagbesteding enzo. Ik vraag me af of de broer van die vrouw dat ook wel doet, dat zou zoveel schelen.

Misschien ga ik even kijken of ik erheen kan mailen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:51

Magrathea schreef:
Pfoe, dat is heftig zeg. Ik ben even oud als zij, ook een broer met down. Die ging sinds ie 16 was eens per maand in een woongroep logeren om te wennen, en geleidelijk steeds meer. Wel nog een keer gewisseld want de eerste was helemaal niet leuk, degene waar hij nu zit wel. Eigenlijk een soort studentenhuis voor mensen met down. Hij gaat ook naar dagbesteding enzo. Ik vraag me af of de broer van die vrouw dat ook wel doet, dat zou zoveel schelen.

Ik denk dat dat soort perspectieven van mensen in hetzelfde schuitje wel kan helpen.

Lief dat je het probeert.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:22

Ik zit een bevallingsverhaal te bekijken op youtube :') En ik vraag me steeds meer af waarom je het jezelf aan zou doen om zoveel lichamelijk ongemak en leed te moeten doorstaan pfff 8)7

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:40

Bambi1995 schreef:
Ik zit een bevallingsverhaal te bekijken op youtube :') En ik vraag me steeds meer af waarom je het jezelf aan zou doen om zoveel lichamelijk ongemak en leed te moeten doorstaan pfff 8)7

en ik vraag me af waarom je het jezelf aan zou doen een bevallingsverhaal te kijken :')
brrrrr

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:35

Laurora schreef:
Bambi1995 schreef:

en ik vraag me af waarom je het jezelf aan zou doen een bevallingsverhaal te kijken :')
brrrrr

Haha ik ook :') Ik weet ook niet wat me bezielde :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:15

Laurora schreef:
Bambi1995 schreef:

brrrrr

Dat dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:38

Bambi1995 schreef:
Ik vind ongesteld zijn al de hel op aarde, en dat is dan alleen nog maar het slijmvlies, laat staan dat er nog een hele meloen mee naar buiten moet. :=

Magrathea schreef:

Wat ontzettend lief van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:15

Maar het is zooo bijzonder! Dat je echt zin hebt om nog een keer te bevallen.

Ja vast, ga een ander voor de gek houden 8)7

Vriendin van mij wil graag een derde. Downunder ligt compleet aan gort, lopen/staan kan na anderhalf jaar nog amper, zo depressief als het kan.. maar het is het zoooo waard! En dan klagen dat d'r vent geen derde wil. Nee gek he...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:50

idinn schreef:
Vriendin van mij wil graag een derde. Downunder ligt compleet aan gort, lopen/staan kan na anderhalf jaar nog amper, zo depressief als het kan.. maar het is het zoooo waard! En dan klagen dat d'r vent geen derde wil. Nee gek he...

Wow serieus? :wow: daar snap ik ook echt niks van

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:21

Wat erg! Voor die man dan! Wat bezielt zo'n vrouw? Hopelijk heeft d'r vent een sterilisatie laten doen, want anders heeft ie kans dat ze de pil 'vergeet' als ze zo door haar hormonen bezeten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:12

https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000 ... ~a23569d2/

Typisch... en schijnbaar kan je dan ook ergens spotgoedkoop ruime auto's kopen. Want daar is die 1000 euro dan voor bedoelt bijvoorbeeld.

Misschien een leuk detail, ze willen ook graag van de euro af. Dus die auto krijg je dan denk gratis? :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:25

idinn schreef:
https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000 ... ~a23569d2/

Typisch... en schijnbaar kan je dan ook ergens spotgoedkoop ruime auto's kopen. Want daar is die 1000 euro dan voor bedoelt bijvoorbeeld.

Misschien een leuk detail, ze willen ook graag van de euro af. Dus die auto krijg je dan denk gratis? :+

Dit las ik ook net precies. W-t-f. Ik wil ook graag geld voor mijn paard *houdt handje op*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:57

Het wordt tijd dat de SGP afgeschaft wordt.