Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:speedfiets_2 schreef:Ik vind verschillen van plus 10 jaar ook niks. De jongste ziet vaak ook niet dat het niet gelijkwaardig is.
Ook unpopular: niet elke relatie hoeft gelijkwaardig te zijn!
Zat mensen vinden het heerlijk om hun zelfstandigheid overboord te zetten in ruil voor geborgenheid en zorg. En waarom niet? Tis maar waar je gelukkig van wordt.
Paardenfan25 schreef:Ook unpopular: niet elke relatie hoeft gelijkwaardig te zijn!
Zat mensen vinden het heerlijk om hun zelfstandigheid overboord te zetten in ruil voor geborgenheid en zorg. En waarom niet? Tis maar waar je gelukkig van wordt.
Cowboy55 schreef:Waarschijnlijk ook unpopular: 5 jaar alimentatie lijkt me voldoende tijd om van je reet te komen en in je eigen inkomen te voorzien.
Paardenfan25 schreef:Cowboy55 schreef:Waarschijnlijk ook unpopular: 5 jaar alimentatie lijkt me voldoende tijd om van je reet te komen en in je eigen inkomen te voorzien.
Maar dan moet er wel werk zijn.
Als je 4 tot 6 jaar op kosten van de overheid hebt gestudeerd, ben je dan niet moreel verplicht, al is het in deeltijd, te blijven werken?
Anders is het wel terecht dat je partner, waarmee je deze afspraken maakte, hier ook verantwoordelijk voor blijft.
Magrathea schreef:troi schreef:
Ook unpopular: niet elke relatie hoeft gelijkwaardig te zijn!
Nou ik mag toch hopen dat je dit niet echt meent, dit is namelijk wel het fundament waarom pedofilie en zoofilie illegaal is in Nederland![]()
Daarnaast zijn er gewoon veel mensen die die beslissing niet rationeel kunnen maken. Ik had een vriendin vroeger die depressief is geworden op haar 17e en toen zwanger is geworden van een man van 31. Eigen keus? Misschien wel. Maar een blinde kon zien dat die twee niet gelijkwaardig in de relatie stonden.
Paardenfan25 schreef:Ook unpopular: niet elke relatie hoeft gelijkwaardig te zijn!
Paardenfan25 schreef:Als je 4 tot 6 jaar op kosten van de overheid hebt gestudeerd, ben je dan niet moreel verplicht, al is het in deeltijd, te blijven werken?
Rebecca schreef:Dat men elk dier maar redden moet , er zijn grenzen wat nog humaan is . Dier is happy , hoe weet je of dat dier happy is met een rolstoel en steeds maar de blaas worden uitgeknepen omdat het niet meer kan plassen. Het geeft geen pijn aan , nee he he logisch in de natuur ben je san gelijk dood
Voorbeeldje van wat voor mij persoonlijk veel te ver gaat
https://www.facebook.com/59184489091884 ... 681165379/
Schemerdier schreef:Dat er dierenartsen zijn die daaraan meewerken...
*Kunnen we heel veel andere dieren in nood helpen, bedoel je.
Avalanche81 schreef:Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.
Avalanche81 schreef:Schemerdier schreef:Dat er dierenartsen zijn die daaraan meewerken...
*Kunnen we heel veel andere dieren in nood helpen, bedoel je.
Nope. Kindjes in arme landen die heel hard medicatie nodig hebben, en dat niet krijgen, die bedoel ik echt.
Of kindbruiden die zo enorm geholpen zouden zijn als ze niet hoefden te trouwen en kinderen krijgen, maar naar school zouden kunnen, waardoor de welvaart in een land omhoog gaat, ze minder kinderen krijgen, en zelf veel meer te zeggen hebben over hun eigen leven.
Avalanche81 schreef:Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.