Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:19

Definieer gelijkwaardig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:56

Asciugamano schreef:
Sowieso zijn heel veel relaties niet gelijkwaardig en ziet (in ieder geval) één van beiden dat niet. ;)

Kan je daar even naar je quote kijken? Nu staat er iets wat ik niet heb gezegd...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:04

troi schreef:
speedfiets_2 schreef:
Ik vind verschillen van plus 10 jaar ook niks. De jongste ziet vaak ook niet dat het niet gelijkwaardig is.

Ook unpopular: niet elke relatie hoeft gelijkwaardig te zijn!

Zat mensen vinden het heerlijk om hun zelfstandigheid overboord te zetten in ruil voor geborgenheid en zorg. En waarom niet? Tis maar waar je gelukkig van wordt.

Nou ik mag toch hopen dat je dit niet echt meent, dit is namelijk wel het fundament waarom pedofilie en zoofilie illegaal is in Nederland :o
Daarnaast zijn er gewoon veel mensen die die beslissing niet rationeel kunnen maken. Ik had een vriendin vroeger die depressief is geworden op haar 17e en toen zwanger is geworden van een man van 31. Eigen keus? Misschien wel. Maar een blinde kon zien dat die twee niet gelijkwaardig in de relatie stonden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:51

Zat mensen vinden het heerlijk om hun zelfstandigheid overboord te zetten in ruil voor geborgenheid en zorg. En waarom niet? Tis maar waar je gelukkig van wordt.[/quote]

Prima als je hiervoor je zelfstandigheid inlevert, maar nu de keerzijde: 40 procent van de vrouwen is niet economisch zelfstandig. Partner alimentatie gaat terug naar 5 jaar. Eenderde van de huwelijken eindigt in een scheiding. Als het economisch slechter gaat dan moeten deze mensen allemaal gebruik maken van het sociale vangnet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:02

Paardenfan25 schreef:

Zat mensen vinden het heerlijk om hun zelfstandigheid overboord te zetten in ruil voor geborgenheid en zorg. En waarom niet? Tis maar waar je gelukkig van wordt.

Prima als je hiervoor je zelfstandigheid inlevert, maar nu de keerzijde: 40 procent van de vrouwen is niet economisch zelfstandig. Partner alimentatie gaat terug naar 5 jaar. Eenderde van de huwelijken eindigt in een scheiding. Als het economisch slechter gaat dan moeten deze mensen allemaal gebruik maken van het sociale vangnet.[/quote]

Waarschijnlijk ook unpopular: 5 jaar alimentatie lijkt me voldoende tijd om van je reet te komen en in je eigen inkomen te voorzien.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:23

Cowboy55 schreef:
Waarschijnlijk ook unpopular: 5 jaar alimentatie lijkt me voldoende tijd om van je reet te komen en in je eigen inkomen te voorzien.

Maar dan moet er wel werk zijn.
Als je 4 tot 6 jaar op kosten van de overheid hebt gestudeerd, ben je dan niet moreel verplicht, al is het in deeltijd, te blijven werken?

Anders is het wel terecht dat je partner, waarmee je deze afspraken maakte, hier ook verantwoordelijk voor blijft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:51

Partneralimentatie gaat naar 5 jaar als er geen of grote kinderen zijn, anders is het tot de jongste 12 is.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 30-12-19 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:05

Paardenfan25 schreef:
Cowboy55 schreef:

Maar dan moet er wel werk zijn.
Als je 4 tot 6 jaar op kosten van de overheid hebt gestudeerd, ben je dan niet moreel verplicht, al is het in deeltijd, te blijven werken?

Anders is het wel terecht dat je partner, waarmee je deze afspraken maakte, hier ook verantwoordelijk voor blijft.

Werk zat op dit moment lijkt me. Zeker als je 4 tot 6 jaar op kosten van de overheid gestudeerd hebt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:08

Magrathea schreef:
troi schreef:

Nou ik mag toch hopen dat je dit niet echt meent, dit is namelijk wel het fundament waarom pedofilie en zoofilie illegaal is in Nederland :o
Daarnaast zijn er gewoon veel mensen die die beslissing niet rationeel kunnen maken. Ik had een vriendin vroeger die depressief is geworden op haar 17e en toen zwanger is geworden van een man van 31. Eigen keus? Misschien wel. Maar een blinde kon zien dat die twee niet gelijkwaardig in de relatie stonden.

Zeker meen ik dat. Ik zie best veel om me heen vrouwen en mannen die het bijv heel prettig vinden dat ze niet de belangrijke beslissingen hoeven te nemen. Die doen graag wat hun partner van ze verlangt. Om meerdere redenen. Als zij daar gelukkig van worden (en dat is zo doorgaans als de dominantere in de relatie zich matigt want de balans is wel fragiel) wie ben ik om dat fout te vinden?

Enne de link naar pedofilie is vrij onzinnig hoor..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:09

Paardenfan25 schreef:

Prima als je hiervoor je zelfstandigheid inlevert, maar nu de keerzijde: 40 procent van de vrouwen is niet economisch zelfstandig. Partner alimentatie gaat terug naar 5 jaar. Eenderde van de huwelijken eindigt in een scheiding. Als het economisch slechter gaat dan moeten deze mensen allemaal gebruik maken van het sociale vangnet.[/quote]

Klopt idd, deze dames en heren zijn na de scheiding niet goed af. Maar wint er aan een relatie om weer te scheiden?

Ieder zijn ding hoor,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:10

Paardenfan25 schreef:

Nee, je hebt geen morele verplichtingen naar de overheid. Helemaal niet als dit in gaat tegen je "morele verplichting je eigen kinderen op te voeden" of je partner te ondersteunen.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:59

Dat men elk dier maar redden moet , er zijn grenzen wat nog humaan is . Dier is happy , hoe weet je of dat dier happy is met een rolstoel en steeds maar de blaas worden uitgeknepen omdat het niet meer kan plassen. Het geeft geen pijn aan , nee he he logisch in de natuur ben je san gelijk dood

Voorbeeldje van wat voor mij persoonlijk veel te ver gaat
https://www.facebook.com/59184489091884 ... 681165379/

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:06

Belachelijk dit........

En voor het geld wat daaraan gespendeerd wordt, kunnen we heel veel kindjes helpen....... en dat is met name wat mijn probleem is met die dingen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:07

Dat er dierenartsen zijn die daaraan meewerken...

*Kunnen we heel veel andere dieren in nood helpen, bedoel je.
Laatst bijgewerkt door Schemerdier op 30-12-19 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:08

Rebecca schreef:
Dat men elk dier maar redden moet , er zijn grenzen wat nog humaan is . Dier is happy , hoe weet je of dat dier happy is met een rolstoel en steeds maar de blaas worden uitgeknepen omdat het niet meer kan plassen. Het geeft geen pijn aan , nee he he logisch in de natuur ben je san gelijk dood

Voorbeeldje van wat voor mij persoonlijk veel te ver gaat
https://www.facebook.com/59184489091884 ... 681165379/

God, arm beest. Die had ik per direct een spuit gegeven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:16

Schemerdier schreef:

Nope. Kindjes in arme landen die heel hard medicatie nodig hebben, en dat niet krijgen, die bedoel ik echt.

Of kindbruiden die zo enorm geholpen zouden zijn als ze niet hoefden te trouwen en kinderen krijgen, maar naar school zouden kunnen, waardoor de welvaart in een land omhoog gaat, ze minder kinderen krijgen, en zelf veel meer te zeggen hebben over hun eigen leven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:18

Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:24

Degene die vandaar komen, worden/zijn allemaal geholpen voor ze hierheen komen volgens mij.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:24

Ja, en ik heb liever dat ze ze daar laten.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:28

Zo lang als alle beestjes redders hier niet ingetoomd moeten worden door bv een proeve van bekwaamheid (zoals met de Exotenhandel) doe je daar niets aan. Maar dat is mijn unpopular opinion ;)
Je wil niet weten hoeveel er eigenlijk van de regen in de drup komen omdat zo'n dierenhoarder zonder geld er weer eentje moest redden maar geen geld heeft voor de medische mallemolen. Die natuurlijk wel er volledig overheen moet en als je dan als dierenarts daar ook een vergoeding voor vraagt, ben je weer een harteloos iemand die niet van dieren houdt. Knettergek.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:32

Avalanche81 schreef:
Nog een unpopular opinion: ik vind het echt grote onzin om zielige hondjes van het buitenland naar Nederland te gaan halen. Ga die honden en katten daar castreren en steriliseren, licht mensen voor zodat ze anders met de dieren omgaan, bied medische hulp indien nodig, ben ik allemaal voor, maar haal alsjeblieft de ellende van daar niet hierheen.

Helemaal eens met deze. Honden uit het buitenland zijn in mijn optiek voor veel mensen ook echt een hip mode-item geworden in plaats van dat het echt gaat om een hart hebben voor dieren in nood. Zoveel mensen die het maar wat stoer vinden zo'n "buitenlander", liefst ook nog een met een zo groot mogelijke gebruiksaanwijzing om extra stoer over te kunnen doen. En even zoveel mensen die werkelijk niet met zo'n probleemdier om kunnen gaan waardoor een ander mens/dier er de dupe van moet worden en/of het arme beest na een jaar weer met zogenaamde "pijn in ons hart" ergens anders gedumpt word. ;(

Daarnaast realiseren zich veel te weinig mensen dat al die buitenlandse adoptie van dieren het lokale probleem alleen maar keihard in stand houd, want zolang die mensen daar er geld in zien gaan die praktijken ook gewoon door. Moet echt bij de bron aangepakt worden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:36

Avalanche81 schreef:
Ja, en ik heb liever dat ze ze daar laten.

Juist, het is namelijk een florerende handel die in stand gehouden wordt door de zogenaamde redders.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:41

Wij hebben alleen nog maar buitenlandse honden gehad maar niet bepaald onder het mom van oh wat zielig, laten we er eentje redden! We hebben rondgekeken op het internet bij fokkers, asiels en tja, ook bij buitenlandse adoptiesites. Ze hadden een leuk koppie en karakter paste perfect bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:47

Avalanche81 schreef:
Schemerdier schreef:

Nope. Kindjes in arme landen die heel hard medicatie nodig hebben, en dat niet krijgen, die bedoel ik echt.

Of kindbruiden die zo enorm geholpen zouden zijn als ze niet hoefden te trouwen en kinderen krijgen, maar naar school zouden kunnen, waardoor de welvaart in een land omhoog gaat, ze minder kinderen krijgen, en zelf veel meer te zeggen hebben over hun eigen leven.

Dat is toch geen vergelijking?
Als mijn eigen hond een dure behandeling nodig heeft dan gaat mijn geld daar ook heen ipv naar zielige kindertjes.. Genoeg andere dingen waar op bezuinigd kan worden en waarmee je mensen kan helpen, hoeft niet altijd ten koste van de dieren te gaan. (Al vind ik deze behandeling ook te ver gaan maar dan alleen omdat ik dit de hond niet aan zou doen.)

Wat de buitenlandse stichtingen betreft, het is gewoon uit de hand gelopen.. Er zijn teveel honden die hier zijn maar geen plek hebben, te veel verschillende stichtingen waarbij de ego's het belangrijkst zijn, en te veel honden die er daar elke keer bij komen omdat er ter plekke te weinig veranderd..
Ook te veel mensen die zo'n hond aanschaffen en geen idee hebben waar ze aan beginnen trouwens zodat er weer één "ontsnapt" en rondzwerft..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:10

Avalanche81 schreef:

Uche - Dogstar - uche :') :')