Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mick75 schreef:Ik weet eigenlijk niet of het echt als gierig omschreven kan worden, maar mijn destijds 78 jarige oma kocht, toen ze aan een nieuwe auto toe was, expres een 3 deurs auto zodat ze haar zussen niet altijd hoefde op te halen. Die konden dan niet meer naar de achterbank kruipen.
mick75 schreef:Ik weet eigenlijk niet of het echt als gierig omschreven kan worden, maar mijn destijds 78 jarige oma kocht, toen ze aan een nieuwe auto toe was, expres een 3 deurs auto zodat ze haar zussen niet altijd hoefde op te halen. Die konden dan niet meer naar de achterbank kruipen.
Britta31 schreef:Een goedkoop kado en altijd leuk voor kinderen.Een scheetkussen.
Poekkie schreef:Ik vind 5 euro Voor een cadeau voor familie wel heel erg weinig en eigelijk zelfs een beetje gierig (afhankelijk van de persoon. Voor een student bvb niet, maar voor iemand met modaal inkomen en levensstijl wel) Hier rond de 20-25 euro voor kinderen en dan zijn we idd redelijk wat kwijt op een jaar ja. ‘T is toch ook familie en een beetje delen is vaak fijner dan alles maar krampachtig vasthouden. (Op voorwaarde dat je het kan missen natuurlijk, no offence voor degenen die echt wel op hun uitgaves moeten letten voor de basisdingen).
Poekkie schreef:56 neefjes en nichtjes?![]()
![]()
Maar waarschijnlijk heb je maar met enkelen daarvan een goed contact toch?
Luxorvalkje schreef:86 verjaardagen ?!![]()
Maar goed dat je die niet allemaal af hoeft, anders ben je het hele weekend aan het rijden.
Jeetje. Hier is het ruzie in de familie. Krijg niks en hoef niks te geven.
marjannuh schreef:Poekkie schreef:Ik vind 5 euro Voor een cadeau voor familie wel heel erg weinig en eigelijk zelfs een beetje gierig (afhankelijk van de persoon. Voor een student bvb niet, maar voor iemand met modaal inkomen en levensstijl wel) Hier rond de 20-25 euro voor kinderen en dan zijn we idd redelijk wat kwijt op een jaar ja. ‘T is toch ook familie en een beetje delen is vaak fijner dan alles maar krampachtig vasthouden. (Op voorwaarde dat je het kan missen natuurlijk, no offence voor degenen die echt wel op hun uitgaves moeten letten voor de basisdingen).
Wij doen bij m'n schoonfamilie bij kinder verjaardag 5 euro. Omdat ik 56 neefjes en nichtjes heb. Dus zou ik 20/25 euro per kind doen Zou ik er een baan bij kunnen nemen. Dus vind aan 5 euro niks gierig.
Mijn man komt uit een gezin van 14 kinderen dus met aanhang en ouders kom je op 30 personen. en met de grote mensen verjaardag doen we al geen geld meer. Gaan 1 keer per jaar gewoon met z'n allen uiteten omdat je het toch heen en weer blijft geven. En de verjaardagen worden met meerdere tegelijk gevierd en dan warm en koud buffet. Komt goedkoper uit dan het in huis houden en niet wekelijks een verjaardag.
Bij mijn ouders en broer en broertje geven we ze gewoon een cadeau wat ze willen. Vorig jaar vroeg mijn vader een ereader die heeft die van al zijn kinderen gehad.
KarenQ schreef:Tjee, dat tikt wel aan. Maar als er zoveel familie is, dan krijgen ze per verjaardag toch best wat cadeautjes.
Wel fijn dat de verhoudingen dusdanig goed zijn, dat je toch naar veel verjaardagen gaat. En slim dat ze het samen doen.Woont iedereen ook een beetje in de buurt.
Schemerdier schreef:Je woont in Urk, dat verklaart veel![]()
Zo'n grote familie zou ik niet moeten hebben en ook geen cadeaus voor kopen, dan maar gierig. Ik betaal liever meer aan een de familie waar ik daadwerkelijk een band mee heb.
Sowieso denk dat je bij 5eurocadeautjes rapper bij brol dingetjes uitkomt waar dan uiteindelijk niemand echt iets aan heeft.