Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:34

Vind dat niet perse gierig :+ eerder slim -:) en misschien wel gierig van haar zussen dat ze maar verwachte dat ze altijd maar opgehaald werden?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:37

mick75 schreef:
Ik weet eigenlijk niet of het echt als gierig omschreven kan worden, maar mijn destijds 78 jarige oma kocht, toen ze aan een nieuwe auto toe was, expres een 3 deurs auto zodat ze haar zussen niet altijd hoefde op te halen. Die konden dan niet meer naar de achterbank kruipen.

Sorry, maar deze is echt fantastisch. :') haha heb er echt om gelachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:37

mick75 schreef:
Ik weet eigenlijk niet of het echt als gierig omschreven kan worden, maar mijn destijds 78 jarige oma kocht, toen ze aan een nieuwe auto toe was, expres een 3 deurs auto zodat ze haar zussen niet altijd hoefde op te halen. Die konden dan niet meer naar de achterbank kruipen.

Wel slim :+

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 03:30

Er zitten echt erge en herkenbare tussen zeg! Molenhoek, stiekem familie?

Haha die van oma is leuk!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:22

mick75 schreef:

Eerlijk, dat doe ik dus ook haha, maar dan qua achterbank.
Ik had een cabrio, een hele ruime zelfs. Maar ik gooide altijd mijn dak open, en legde dan het wind-net over de achterbank. "Sorry, 't is een tweezit!" :+
De volgende wordt een Jimny, zonder achterbank. Ruimte zat voor mijn boodschappen, en ik vermijdt taxi-spelen op die manier :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:56

Dat jarig zijn met kerst of na pud en nieuw is altijd sneu voor kinderen ook ro d sinterklaas.

Ik heb zelf geen kids word wel op de kinderfeestjes uitgenodigd van familie gierig ben ik niet maar ik ga echt niet bij 10 kids 20 euro geven. Terwijl de ouders soms niet eens elkaar en ik de mijne samen vieren. Dan ben ik misschien gierig maar dan ben ik zo 200 keijt in het jaar.

Kids van mijn zus wel.

Kids van vrienden nog niet meegerekend maar die nodigen me ook niet uit gelukkig

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:53

Ik vind kindercadeautjes daarom ook gewoon ontzettend lastig.
Het makkelijkste is als het een kind is dat van knutselen of zo houdt, want dan kan je vaak wel leuke budgetvriendelijke dingen vinden. Maar als ze bv Lego is, dan krijg je 9 van de 10 keer ook een lijst met wat ze nog niet hebben en die kleine doosjes staan er meestal niet op...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:55

Tja, dan zoek ik toch echt zelf wel wat uit. No way dat ik hele dure cadeaus ga kopen omdat dat nou eenmaal op het wensenlijstje staat. Vind het ook eigenlijk best onbeschoft om mensen alleen keus uit dure cadeaus te geven.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:03

Ik ook hoor, maar ik lijk soms de enige te zijn. En dat vind ik soms wel irritant.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:21

Voor kinderen geef ik echt max 5-7 euro met een enkele bijzondere uitschieter naar 10-15. Als ik weet dat de ouders er geen problemen mee hebben liefst iets tweedehands. Vaak nog zo goed als nieuw en dan heb je voor dat bedrag een machtig mooi cadeau.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:21

Een goedkoop kado en altijd leuk voor kinderen.Een scheetkussen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:28

Ik vind 5 euro Voor een cadeau voor familie wel heel erg weinig en eigelijk zelfs een beetje gierig (afhankelijk van de persoon. Voor een student bvb niet, maar voor iemand met modaal inkomen en levensstijl wel) Hier rond de 20-25 euro voor kinderen en dan zijn we idd redelijk wat kwijt op een jaar ja. ‘T is toch ook familie en een beetje delen is vaak fijner dan alles maar krampachtig vasthouden. (Op voorwaarde dat je het kan missen natuurlijk, no offence voor degenen die echt wel op hun uitgaves moeten letten voor de basisdingen).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:40

mick75 schreef:

Dan zijn wij ook gierig. We hebben beide een lichte vracht (ik heb mijne laten ombouwen.) omdat die goedkoper zijn om in te schrijven en het is niet meer elke keer ‘oh jullie rijden wel he’ van mijn schoonbroer omdat hij de benzine niet wil oprijden aangezien er maar twee mensen in passen. :+ wij leggen overigens wel gewoon bij aan het vervoer. Maar andersom was dat niet zo. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:47

Britta31 schreef:
Een goedkoop kado en altijd leuk voor kinderen.Een scheetkussen.

Dat is idd het beste cadeau voor kinderen, kost geen drol en kinderen vinden dat hilarisch :')

Ik vraag nooit dure cadeaus voor de kinderen, en iedereen neemt altijd iets leuks mee, en tweedehands vind ik ook meer dan prima van Lego of Duplo bv.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:04

Poekkie schreef:
Ik vind 5 euro Voor een cadeau voor familie wel heel erg weinig en eigelijk zelfs een beetje gierig (afhankelijk van de persoon. Voor een student bvb niet, maar voor iemand met modaal inkomen en levensstijl wel) Hier rond de 20-25 euro voor kinderen en dan zijn we idd redelijk wat kwijt op een jaar ja. ‘T is toch ook familie en een beetje delen is vaak fijner dan alles maar krampachtig vasthouden. (Op voorwaarde dat je het kan missen natuurlijk, no offence voor degenen die echt wel op hun uitgaves moeten letten voor de basisdingen).

Wij doen bij m'n schoonfamilie bij kinder verjaardag 5 euro. Omdat ik 56 neefjes en nichtjes heb. Dus zou ik 20/25 euro per kind doen Zou ik er een baan bij kunnen nemen. Dus vind aan 5 euro niks gierig.
Mijn man komt uit een gezin van 14 kinderen dus met aanhang en ouders kom je op 30 personen. en met de grote mensen verjaardag doen we al geen geld meer. Gaan 1 keer per jaar gewoon met z'n allen uiteten omdat je het toch heen en weer blijft geven. En de verjaardagen worden met meerdere tegelijk gevierd en dan warm en koud buffet. Komt goedkoper uit dan het in huis houden en niet wekelijks een verjaardag.

Bij mijn ouders en broer en broertje geven we ze gewoon een cadeau wat ze willen. Vorig jaar vroeg mijn vader een ereader die heeft die van al zijn kinderen gehad.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:09

56 neefjes en nichtjes? :wow: :wow:
Maar waarschijnlijk heb je maar met enkelen daarvan een goed contact toch?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:10

86 verjaardagen ?! :oo

Maar goed dat je die niet allemaal af hoeft, anders ben je het hele weekend aan het rijden.

Jeetje. Hier is het ruzie in de familie. Krijg niks en hoef niks te geven.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:29

Poekkie schreef:
56 neefjes en nichtjes? :wow: :wow:
Maar waarschijnlijk heb je maar met enkelen daarvan een goed contact toch?

De oudste 10 ongeveer houden het niet meer. Dus die vallen al af. Wonen allemaal in hetzelfde dorp. Sommige zie ik wekelijks andere alleen met verjaardag. Heb zelf 1 dochter en een kleine op komst. En dan merk je wel dat je meer contact hebt met de jongere kinderen. Heb ook neefjes en nichtjes 1 ouder als mij en een paar net iets jonger.

Luxorvalkje schreef:
86 verjaardagen ?! :oo

Maar goed dat je die niet allemaal af hoeft, anders ben je het hele weekend aan het rijden.

Jeetje. Hier is het ruzie in de familie. Krijg niks en hoef niks te geven.

Gelukkig worden de kinder verjaardagen door de weeks gehouden. En als ik niet kan hebben ze pech dan kom ik niet. Sturen nu wel een tikkie omdat je niet altijd losgeld thuis hebt betaal ik die wel.

De verjaardagen van de volwassenen worden 4/5 keer ongeveer per jaar gehouden wel in het weekend omdat bijna alle mannen visserman zijn. En dan ongeveer 6 jarige tegelijk
Dus elk weekend valt mee en soms heb je weken niks en dan ineens wel.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:54

marjannuh schreef:
Poekkie schreef:

Wij doen bij m'n schoonfamilie bij kinder verjaardag 5 euro. Omdat ik 56 neefjes en nichtjes heb. Dus zou ik 20/25 euro per kind doen Zou ik er een baan bij kunnen nemen. Dus vind aan 5 euro niks gierig.
Mijn man komt uit een gezin van 14 kinderen dus met aanhang en ouders kom je op 30 personen. en met de grote mensen verjaardag doen we al geen geld meer. Gaan 1 keer per jaar gewoon met z'n allen uiteten omdat je het toch heen en weer blijft geven. En de verjaardagen worden met meerdere tegelijk gevierd en dan warm en koud buffet. Komt goedkoper uit dan het in huis houden en niet wekelijks een verjaardag.

Bij mijn ouders en broer en broertje geven we ze gewoon een cadeau wat ze willen. Vorig jaar vroeg mijn vader een ereader die heeft die van al zijn kinderen gehad.

Tjee, dat tikt wel aan. Maar als er zoveel familie is, dan krijgen ze per verjaardag toch best wat cadeautjes.
Wel fijn dat de verhoudingen dusdanig goed zijn, dat je toch naar veel verjaardagen gaat. En slim dat ze het samen doen. *\o/* Woont iedereen ook een beetje in de buurt.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:54

KarenQ schreef:
Tjee, dat tikt wel aan. Maar als er zoveel familie is, dan krijgen ze per verjaardag toch best wat cadeautjes.
Wel fijn dat de verhoudingen dusdanig goed zijn, dat je toch naar veel verjaardagen gaat. En slim dat ze het samen doen. *\o/* Woont iedereen ook een beetje in de buurt.

Echt cadeaus geven we niet gewoon geld kunnen ze zelf wat halen. Of als ze echt iets willen doe je samen iets.
Iedereen woont in hetzelfde dorp op de fiets max 10 minuten fietsen. Dus allemaal mooi te doen en geen hele dagen of middagen weg.
1 van de kinderen van mijn schoonzus woont dan ergens anders. Heb ik ook niet zoveel contact mee woonde daar al toen ik haar oom leerde kennen. Ze is dan precies een jaar ouder als mij

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:02

Je woont in Urk, dat verklaart veel :+

Zo'n grote familie zou ik niet moeten hebben en ook geen cadeaus voor kopen, dan maar gierig. Ik betaal liever meer aan een de familie waar ik daadwerkelijk een band mee heb.

Sowieso denk dat je bij 5eurocadeautjes rapper bij brol dingetjes uitkomt waar dan uiteindelijk niemand echt iets aan heeft.

marjannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:18

Schemerdier schreef:
Je woont in Urk, dat verklaart veel :+

Zo'n grote familie zou ik niet moeten hebben en ook geen cadeaus voor kopen, dan maar gierig. Ik betaal liever meer aan een de familie waar ik daadwerkelijk een band mee heb.

Sowieso denk dat je bij 5eurocadeautjes rapper bij brol dingetjes uitkomt waar dan uiteindelijk niemand echt iets aan heeft.

Daarom koop ik ook liever geen cadeau voor 5 euro en geef ik geld.
Klopt kom uit urk. Ben zelf een kleine familie gewend waarvan meerdere ooms niet getrouwd.
Maar heb met m'n eigen familie een hechtere band.
Maar met mijn schoonfamilie ook wel een normale band.
Ben eerste paar jaar niet naar verjaardagen geweest de paarden hadden voorrang :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:20

ze woont OP Urk :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:30

Oh juist, dat had ik moeten weten, ik heb er net nog maar een reportage over gelezen! (Anders had ik Urk ook helemaal niet herkend :D )

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:38

mick75 schreef:

O dat klinkt herkenbaar!!!