Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:19

Karma schreef:
xSannee schreef:
Dit is mijn feed inmiddels.

[ [url=m/rkzfno.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik post gewoon wat ik die dag maak of wat ik leuk vind haha

Hoe doe je je bio zo mooi onder elkaar zetten? Ik kan niet op enter drukken op mijn insta. Ik snap er nog zo weinig van! :')

Ik kan wel gewoon op enter drukken volgens mij :Y)

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:58

Sheehan schreef:
ninaphilo schreef:
Hoi, ik meld mij hier ook! Ik heb een account voor mijn (hobby)fotografie.

Gisteren heb ik foto's gemaakt van een paardenyoutuber, 1 foto staat al wel op haar account waardoor mijn aantal profiel bezoeken erg veel is :wow: .

Ik heb niet super veel volgers, maar eergisteren had ik nog maar zo'n 80 volgers, dus ik ben hier wel blij mee :D
[ [url=m/BO6PkE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah jij was het met Feline! Was het leuk?

Ja erg leuk! Wel spannend, want dit was de eerste keer shooten bij een 'vreemd' iemand. Tot nu toe had ik alleen maar bij vriendinnen en hun dieren gefotografeerd.

Mand

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:32

Wel leuk meteen zo'n groot iemand! Goed voor je promo!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:36

Tinniie: zo'n posts heb ik idd ook al geplaatst en die scoren goed! Zag de jouwe ook al voorbij komen! :D

ninaphilo: goede zet om met iemand bekend te gaan shooten :j wil ik ook weer graag doen zodra ik het fotograferen weer oppak. Heb in het verleden een paar keer een gratis fotoshoot gedaan bij een bekend paardenpersoonlijkheid hier in België. Toen ze de eerste keer een foto deelde op haar social media kreeg ik 400 volgers bij op 2 dagen tijd :+

Heb na lange tijd nog eens iets op m'n fotografie account geplaatst. Ongeveer even veel volgers als m'n paardenaccount, maar wat gaan die likes traag zeg := wel opvallend hoor. Paardenaccount krijg ik gemiddeld rond de 300 likes, fotografie account met moeite 100 tot 150.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:48

Sheehan schreef:
Wel leuk meteen zo'n groot iemand! Goed voor je promo!

billionache schreef:
ninaphilo: goede zet om met iemand bekend te gaan shooten :j wil ik ook weer graag doen zodra ik het fotograferen weer oppak. Heb in het verleden een paar keer een gratis fotoshoot gedaan bij een bekend paardenpersoonlijkheid hier in België. Toen ze de eerste keer een foto deelde op haar social media kreeg ik 400 volgers bij op 2 dagen tijd :+

Ze is inderdaad echt groot online! Het was niet eens een bewuste zet om zo meer volgers te krijgen. Ik wil al langer voor andere mensen fotograferen maar ik durfde het niet en wist ook niet hoe ik het moest aanpakken. Toen ik zag dat Feline iemand snel zocht, ook nog vlakbij waar ik woon, toen had ik maar een berichtje gestuurd. Dan moest ik wel haha! Had toen niet helemaal verwacht dat ze 'ja' zou zeggen :')

@billionache Wat is jouw fotografieaccount? Je paardenacc volg ik nu!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:24

Zeker goed hoor, zo begint iedereen :D kan me nog goed herinneren dat ik bloednerveus was toen ik voor het eerst bij een 'vreemde' een fotoshoot ging doen haha!

Mijn fotografie account is @joycepauwelsfotografie!

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:35

billionache schreef:
Zeker goed hoor, zo begint iedereen :D kan me nog goed herinneren dat ik bloednerveus was toen ik voor het eerst bij een 'vreemde' een fotoshoot ging doen haha!

Mijn fotografie account is @joycepauwelsfotografie!

Je hebt echt prachtige foto's! Zou niet weten waarom deze minder likes krijgen. Misschien kan je bij je paardenaccount dit account in je verhaal promoten? Dat die actievere volgers ook je fotografie account volgen en gaan liken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:15

Merken jullie trouwens ook dat jullie ineens zo veel volgers erbij hebben? Het gaat hier ineens best hard en ik heb geen flauw idee waardoor :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:18

Ik had laatst een super erge stijging, maar dat komt omdat ik in een youtube video zat + omdat mijn artiest (die beats maakt voor PewDiePie) een nieuwe release uit had haha.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:22

Ik heb er een stuk of 15 bij, maar vooral de likes zijn bij mij vooruit gegaan.

Dit is echt een uitschieter voor mij

Afbeelding

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:35

Die van mij zijn nu zo, in het algemeen, aardig wat impressie's maar niet veel accounts reached. Misschien omdat ik sinds 12 december niks meer gepost heb :D

Afbeelding

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:42

Melisje_92 schreef:

[ [url=m/iVxG8U.png]Afbeelding[/url] ]

Hey daar heb ik net nog op gereageerd! Had niet door dat je ook in dit topic zat, volgens mij heb ik je terug gevolgd :).

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:44

Dat is een goed idee ninaphilo :D Ga ik eens proberen!

Ik merk de afgelopen dagen ook wel ietsje meer/sneller volgers, geen spectaculaire stijging maar toch.

Die statistieken en het hele algoritme is toch maar iets raar hoor :') had de laatste tijd qua bereik maar iets van 20 à 50 via hashtags. Laatste foto had ik plots 1000+ bereik via hashtags. Maar qua likes scoorde die post eigenlijk niet veel beter dan de voorafgaande :+

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:45

ninaphilo schreef:
Melisje_92 schreef:

Hey daar heb ik net nog op gereageerd! Had niet door dat je ook in dit topic zat, volgens mij heb ik je terug gevolgd :).

Ja zag je hier voorbij komen dus ging je volgen *\o/*

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:27

Hebben jullie niet het idee dat je account minder getoond wordt als je een bedrijfsaccount hebt? Ik heb dat idee wel dus heb hem weer terug gezet, maar een vriendin had een artikel gevonden waarin instagram ontkent dit te doen :) Volgens haar is het enige verschil dat je dus meer inzicht hebt..

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:37

Hebben jullie nog tips voor mij. Ben nog maar een maand of twee 'echt' bezig met insta en heb momenteel enkel mijn gsm om foto's mee te nemen.

Ik probeer zoiso dagelijks iets interessant te posten, maar aangezien ik weinig rijdt en altijd alleen op stal ben, is het moeilijk om te variëren.

https://www.instagram.com/lolliepaloosa/

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:04

Coloured schreef:
Sinds kort ben ik ook gestart met Instagram maar heb niet echt het idee dat het aan mij besteed is. >;)
Maar goed, ik lees gezellig mee hier, misschien dat ik er nog wat van opsteek. :o?

En voor de liefhebbers hier zijn we te vinden :o :

https://www.instagram.com/colouredcoloured/

@colouredcoloured

Ik volg je

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:06

Melisje_92 schreef:

ik volg je nu ook

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:19

Het gaat hier wel redelijk laatste fotos hebben wel meer likes als normaal, het was gemiddeld rond de 40-60

Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:46

Leuk om die overzichtjes zo te zien! Ik heb er ook eens naar gekeken, ik wist niet dat je dat ook per foto kon zien :')

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:36

Ik heb momenteel 666 volgers :+

Volgers gaan goed de laatste tijd, als ik elke dag een foto post + zelf foto's like via de tags die ik gebruik dan krijg ik er zo'n 10 - 20 per dag bij ... De likes gaan ook wel iets omhoog maar totaal niet in verhouding, haal nu wel wat makkelijker de 100 likes dus misschien komt het nog goed.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:22

Ik wil graag een foto van mezelf posten maar weet niet welke :+ First world problems.

Wat doet het bij jullie beter? Selfies of fotos die andere van jullie maken?

Lotte_Bjorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:21

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:50

@Sheehan Bij mijn privé account doen selfies het wel net ietsje beter. Maar welke soort foto je kiest, het ligt er denk ik grotendeels aan of de foto 'mooi' is. Dan denk ik bijvoorbeeld aan compositie, kleur en licht.

Dit staat nu bij de statistieken van mijn meest recente foto:
Afbeelding

Bizar mijn bereik via hashtags! Het viel me al op dat ik veel likes kreeg van niet-volgers. Ik gebruik deze hashtags onder elke paardenfoto.. Alleen #appaloosa staat er extra bij, maar alleen die zorgt denk ik niet voor dit hoge aantal.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:17

Ik probeer veel "goede" kwaliteit foto's te plaatsen. Laatst een telefoon foto geplaatst en die krijgt in een keer meer dan 400 likes :') nog nooit zo veel likes gehad hahaha. Ben echt verbaasd. Volgers gaan nu wel harder maar rest van de foto's allemaal 100/130 likes en lijken de hashtags niet zoveel te doen..

Afbeelding