palousa_boy schreef:Je mag hier ook wel wat komen halen
Wel zelf plukken....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Gemaakt om veel gewicht uit een weiland te slepen. 
HopeMyDay schreef:Mijn oude haan heeft een longontsteking.. Nu met multi vitamines en heel veel liefde hopen dat hij het red tot dinsdag (dan kan ik de medicatie meenemen van mijn werk)..
Ik kan zelf ook altijd aan medicatie komen (ik ben dierenarts) maar in het weekend is even langsgaan nou net niet de bedoeling.. HopeMyDay schreef:Haha bedankt maar hij is gelukkig allang weer beterIk kan zelf ook altijd aan medicatie komen (ik ben dierenarts) maar in het weekend is even langsgaan nou net niet de bedoeling..
alhoewel.. Soludox was voor mij toen wel een dingetje om te krijgen. Bijna geen enkele kliniek had dit op voorraad.
Altijd fijn, haha. Helaas door de warmte en droogte toch best wel weer een bruine bende. Zeker het weiland. Hoopte nog een beetje gras te kweken zodat de schapen lekker naar buiten kunnen als de ram er bij gaat. Maar helaas... Onze vaste hooiboer heeft ook aangegeven geen hooi meer te kunnen verkopen en al zijn connecties ook niet. Gelukkig had ik de wintervoorraad al binnen voor hooi, nu alleen nog stro zien te scoren ergens.
.
Hoop dat je snel stro vindt! En wat ruk van die wormen!
4 schapen zwaar ziek. 2 met hele hoge koorts, 2 met iets lagere koorts. Flinke diarree. Longen zijn ok. Bij 2 van de 4 zijn ook de pensgeluiden prima. Bij 1 ligt de pens stil. Bij die 4 zitten mijn 2 ramlammen die binnen enkele weken geslacht gingen worden. Helaas hebben zij op enkele dagen echt flink ingeleverd.
Geen verdere symptomen. Buiten 1 eten ze allemaal nog super.
. Bij thuis komst 1 varken heel ziek en uiteindelijk die nacht doodgegaan. Waarschijnlijk te veel zwarte nachtschade bessen gegeten bij het omploegen van de wei.