Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeEenhoorn schreef:Eeeen dan komt er een vrouw naast me zitten die al een tijdje niet meer in maatje 40 past. Niks mis met te zware mensen maar wel als je dan 1,5 stoel inneemt. Ik wil ook zitten
goldenarrow schreef:Moeten alle mannen die zodanig breed zitten dat dan ook maar doen? Is toch van de zotteDan ga je maar lekker ergens anders zitten. En ja, ik pas wel in een maatje 40 dus ik voel me niet aangesproken.
oomens schreef:Marjoow schreef:Ik pas ook niet in maatje 40. Moet ik dan maar blijven staan?
Dat ligt eraan. Als je zodanig niet in maatje 40 past dat je ook ruim meer dan één stoel nodig hebt, dan lijkt mij dat wel netjes. Dat, of gewoon twee kaartjes kopen/met twee chipkaarten tegelijk inchecken natuurlijk.
Marjoow schreef:Dat 'groter dan maat 40' in jouw geval 42 betekent en niet 52, dat is natuurlijk niet te ruiken. Vandaar ook mijn "dat ligt eraan".Ja tuurlijk. Kom op zeg doe niet zo bekrompen![]()
Met maatje 42 kom je nog niet eens in de buurt van de split. Daarvoor moet je wel heel erg veel overgewicht hebben en die mensen zie je niet veel.
En daarbij weet jij niet waarom zo iemand zo'n lichaam heeft.
Bah.
oomens schreef:Marjoow schreef:Dat 'groter dan maat 40' in jouw geval 42 betekent en niet 52, dat is natuurlijk niet te ruiken. Vandaar ook mijn "dat ligt eraan".Ja tuurlijk. Kom op zeg doe niet zo bekrompen![]()
Met maatje 42 kom je nog niet eens in de buurt van de split. Daarvoor moet je wel heel erg veel overgewicht hebben en die mensen zie je niet veel.
En daarbij weet jij niet waarom zo iemand zo'n lichaam heeft.
Bah.
Verder weet ik inderdaad niet waarom iemand een bepaald lichaam heeft, en dat kan mij eerlijk gezegd ook weinig schelen. Wat vooral uitmaakt is of dat lichaam het reizen van anderen dan alleen de bewoner ook beperkt.
Shadow0 schreef:Uiteindelijk is die af en toe een extra stoel nauwelijks iets dat uitmaakt, want als het echt zo druk is dat er geen andere plek is in de trein, dan is de kans heel groot dat die ene extra stoel op de paarhonderd allang al ingepikt was door iemand anders.
En als er wel een andere plek is, is het geen probleem.
Oftewel: stel dat in een coupé, waar toch al zo'n 60 mensen kunnen zitten volgens mij, 1 stoel niet beschikbaar is. Er zitten dus 59 mensen ipv 60. Dan wordt er dus slechts 1,6% ruimte 'verspild'. Da's niet echt veel.
Ten tweede krijg je dan het effect dat er bv 10 mensen langslopen op zoek naar een plekje, en er 10 mensen zich ergeren aan die verspilde plek. Maar er had toch echt maar 1 persoon kunnen zitten - die andere 9 hadden nog steeds geen zitplaats gehad.
Dan heb je nog het punt dat het niets oplost als mensen meer betalen. Dat zie je namelijk niet. In diezelfde coupé zitten mensen met allerlei verschillende kaartjes: gratis, 40% korting, trajectabo's, volle prijs, gratis reizen-dag, kruidvat-aanbieding, en jij hebt geen idee wie wat precies betaalt. Het maakt voor jou ook niet uit. Als iemand dus meer betaalt voor twee zitplaatsen, dan kom jij dat niet te weten, en dus kan het je ergernis niet oplossen.
Dus uiteindelijk is het vooral iets om een negatief gevoel mee te versterken, met een extra sausje van negatief zijn over dikke mensen.
En dat is ook vrij specifiek, want hier in de buurt is de parkeerruimte wat aan de krappe kant, en staan er toch wat extra grote auto's. Toch betalen die niet meer aan de gemeente om de parkeerplekken te voorzien dan ik. Zelfs als betaald parkeren ingevoerd wordt, betaal je niet per strekkende meter. Oh nee! Da's niet eerlijk! Hoe durven ze! Maar weet je? Misschien moeten we niet de hele tijd zo vreselijk bang zijn dat je een keertje ergens nadeel van zou hebben. Want dat tot de millimeter bekijken of de auto's wel binnen hun lijntjes passen en de mensen wel op hun stoel - daar wordt het leven niet bepaald leuker van. Het levert een kleinzielige wereld op, maar geen extra zit- of parkeerplekken. Dus eh, deal with it?
En mensen die wat extra ruimte nodig hebben: gewoon nemen. Puh!