Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Sannne schreef:Hij heeft behoorlijk wat dingen tegen die collega gezegd die imo echt niet kunnen. Vreemdgaan hoeft niet perse fysiek te zijn. Als je over gesprekken en contact gaat liegen ben je al ver over de streep gegaan imo.
MarlindeRooz schreef:Hij wist dondersgoed dat ik niet wilde dat hij dat deed. Want hij deed het stiekem. Maar hij dacht niet dat het zó erg over de grens was.
Hij heeft wel toegegeven dat het hem een bepaalde spanning geeft. En dat hij het moeilijk vindt om dat soort aandacht te stoppen. Want hij is bang om niet meer leuk gevonden te worden. En zijn werk is héél belangrijk voor hem.
MarlindeRooz schreef:Ja en we hebben gepraat. Er zijn helaas te veel dingen gebeurd. Ik had ook geen kriebels of niks toen ik hem zag. Nu speelt ook nog mee dat hij bij zij ouders woont en daar wil blijven wonen. (Hij wordt in augustus 26) En die hebben blijkbaar een enorme hekel aan mij. Zijn vader heeft blijkbaar lopen juichen en gezegd YES!!! Zijn we daar eindelijk vanaf, wat fijn voor je.
En ook dat ik ondankbaar ben (zijn zus) en dat hij alleen maar zich aan moest passen en dat ik alleen maar over hem geen donderde.
Olympia schreef:Ik kan het verkeerde gevoel hebben, maar het laatste wat ik je gun is dat je zoveel moeite doet voor een relatie, maar daarbij je eigen ik verliest.
Goof schreef:Als hij dit niet ongepast vond en hij wel, hebben jullie daar duidelijk niet concreet over gesproken.
Mochten jullie ooit weer voor elkaar kiezen, bespreek dan wat 'ongepast' voor jullie beiden inhoudt. Je neemt hem nu iets heel erg kwalijk waarvan hij zich niet bewust is. Tja, dan wordt het een lastig verhaal.
MarlindeRooz schreef:Hij wist dondersgoed dat ik niet wilde dat hij dat deed. Want hij deed het stiekem. Maar hij dacht niet dat het zó erg over de grens was.
Hij heeft wel toegegeven dat het hem een bepaalde spanning geeft. En dat hij het moeilijk vindt om dat soort aandacht te stoppen. Want hij is bang om niet meer leuk gevonden te worden. En zijn werk is héél belangrijk voor hem.
CalipsoLover schreef:Mijn vriend heeft ook gewoon vriendinnen en ik heb ook gewoon vrienden waarmee ik via sms soms lange gesprekken heb en regelmatig mee afspreek. Maar zoals ik hierboven zeg, vanaf het flirterig is of seksueel getint is dan stopt het voor mij ook. Intensief contact met een goede vriend/vriendin vind ik persoonlijk echt niet erg, dat heb ik ook met vrienden van mij. Misschien niet dagelijks maar wel zeker wekelijks. Ik ken die vrienden ook al veel langer dan mijn vriend, moest mijn vriend plots gaan eisen dat ik contact verbreek dan zou ik daar ook niet mee gediend zijn. Natuurlijk denk ik dat het bij Marlinde ook anders zit, en haar vriend wel het een en het ander mispeutert heeft. Maar ik hoop ook dat zij niet ziek van jaloezie is, want dat is ook niet gezond.
Echter wat hij wil op zijn 26 jaar is iets waar wij als buitenstaanders geen oordeel over mogen hebben denk ik. Ongeacht zijn opvoeding. We kennen hem niet, we kennen zijn ouders niet en je hoort het verhaal ook maar langst een kant. Het kan echt heel goed zijn dat je op je 26 niet klaar bent voor grote stappen, dat is zijn keuze. Enjha, dat hij en Marlinde dan niet op dezelfde lijn zitten is heel jammer, maar er zijn wel al meer koppels uit elkaar gegaan voor die reden en dat mag ook geen reden zijn voor Marlinde om haar doelen na te streven en haar eigen leven te gaan lijden. Dat is meer een kwestie dan van niet op dezelfde lijn zitten. Ik sluit niet uit dat hij een stomme ouders heeft of een slechte opvoeding gekregen heeft hoor, maar als hij nog thuis wil blijven wonen en zijn ouders daar oké mee zijn, wie zijn wij dan om daar een oordeel over te heffen?
CalipsoLover schreef:Nergens gelezen Avalanche, maar daar moet ik je gelijk in geven. Dat is niet correct. Maar als Marlinde aandringt dat vriend bij haar moet komen wonen bijvoorbeeld, vind ik ook niet correct. Zoals ik hierboven ook zeg, hij mag Marlinde niet tegen houden om haar eigen leven te lijden.