tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:17

Yonker: Oeps dan heb ik daarover gelezen := Vraag me dan wel af wat haar vriend dan daadwerkelijk fout gedaan heeft. Vriendschappelijk contact met een collega kan echt geen kwaad in mijn ogen. Fliterig/seksueel getinte smsen wel...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:23

Je hoeft niet lichamelijk vreemd te gaan om een relatie te verknallen, hij zal niet lichamelijk vreemd zijn gegaan maar wanneer je weet dat je partner erg veel moeite met zo'n contact hebt dan hoef je het imo niet te verbreken maar wel er alles aan doen om gewoon normaal contact te onderhouden en niet continue bezig zijn met die ander. Wanneer je dan zegt, je zoekt het maar uit maar ik wil dit en jij hebt het maar te accepteren, tja.
Komt imo nog bij dat hij weliswaar een relatie heeft met Marlinde maar samenwonen, geen schijn van kans, eerst nog vier jaar bij paps en mams als 26 jarige want dan kan hij sparen. Denk eerder dat zijn ouders hier grote invloed op hebben aangezien ze haar een mislukte school drop out vinden die geen cent te makken heeft.
Wanneer je een relatie hebt die goed zit dan stel je de belangen van je partner en je relatie voorop, daar moet je mee verder in de toekomst en niet met je ouders. En hier bungelt Marlinde aan het eindje van het koord, na hem, ouders en zijn contacten.
En ik hoop dat ze inziet dat ze beter, veel beter verdient.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:26

Hij heeft behoorlijk wat dingen tegen die collega gezegd die imo echt niet kunnen. Vreemdgaan hoeft niet perse fysiek te zijn. Als je over gesprekken en contact gaat liegen ben je al ver over de streep gegaan imo.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:40

Mijn vriend heeft ook gewoon vriendinnen en ik heb ook gewoon vrienden waarmee ik via sms soms lange gesprekken heb en regelmatig mee afspreek. Maar zoals ik hierboven zeg, vanaf het flirterig is of seksueel getint is dan stopt het voor mij ook. Intensief contact met een goede vriend/vriendin vind ik persoonlijk echt niet erg, dat heb ik ook met vrienden van mij. Misschien niet dagelijks maar wel zeker wekelijks. Ik ken die vrienden ook al veel langer dan mijn vriend, moest mijn vriend plots gaan eisen dat ik contact verbreek dan zou ik daar ook niet mee gediend zijn. Natuurlijk denk ik dat het bij Marlinde ook anders zit, en haar vriend wel het een en het ander mispeutert heeft. Maar ik hoop ook dat zij niet ziek van jaloezie is, want dat is ook niet gezond.

Echter wat hij wil op zijn 26 jaar is iets waar wij als buitenstaanders geen oordeel over mogen hebben denk ik. Ongeacht zijn opvoeding. We kennen hem niet, we kennen zijn ouders niet en je hoort het verhaal ook maar langst een kant. Het kan echt heel goed zijn dat je op je 26 niet klaar bent voor grote stappen, dat is zijn keuze. Enjha, dat hij en Marlinde dan niet op dezelfde lijn zitten is heel jammer, maar er zijn wel al meer koppels uit elkaar gegaan voor die reden en dat mag ook geen reden zijn voor Marlinde om haar doelen na te streven en haar eigen leven te gaan lijden. Dat is meer een kwestie dan van niet op dezelfde lijn zitten. Ik sluit niet uit dat hij een stomme ouders heeft of een slechte opvoeding gekregen heeft hoor, maar als hij nog thuis wil blijven wonen en zijn ouders daar oké mee zijn, wie zijn wij dan om daar een oordeel over te heffen?

Echter ben ik het ook met Yonker eens, even blijven doorzetten en tanden bijten Marlinde. Jullie passen niet bij elkaar en hij respecteert je niet genoeg. Je verdient beter dan dat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:58

__Sannne schreef:
Hij heeft behoorlijk wat dingen tegen die collega gezegd die imo echt niet kunnen. Vreemdgaan hoeft niet perse fysiek te zijn. Als je over gesprekken en contact gaat liegen ben je al ver over de streep gegaan imo.

Voila. En om dan iemand onder druk te zetten met te zeggen dat je dat niet stopt, zolang het uit is, is imo emotionele chantage.
Dan hou je er dus gewoon 2 aan het lijntje. Imo de enige manier om daar los van te komen is zeggen: fiets die gladjakker en doorgaan met je eigen leven. Met misschien een hoop tranen in het begin, maar kom zeg, iemand die je op die manier onder druk zet, dat is toch belachelijk?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:24

Zo ik ben ook even aan het werk. := Ben vanavond pas 21:00 thuis dus lees even bij op mijn telefoon.

Even wat dingen: ik kruip zeker niet huilend van zelfmedelijden naar hem toe. Ook gaat dit niet een beslissing zijn van 1 week of 1 dag. Als het wel / niet lukt wordt dan een weloverwogen en niet overhaast besluit.

Maar, hij heeft met die collega niks “verkeerds” gedaan. Als in fysiek. Het enige foute wat gebeurd is, is dat hij zei dat hij alleen was terwijl ik er was. En zij vroeg of hij haar knap vond, toen beaamde hij dat. Dit was niet mijn reden voor de break-up. Die reden was dat we een afspraak gemaakt hadden. Namelijk geen ongepast contact met collegas of andere vrouwen meer. Maar in zijn ogen was dit niet ongepast. Helaas ondersteund zijn omgeving zijn mening. Hij ziet nu wel zelf in, dat gezien de hele context het niet gepast was

Ik weet écht dondersgoed dat dit een risicovol ding is. En dat er een heel dikke kans is dat dit mis loopt. Maar ik ga sowieso eerst samen met hem weer naar (zijn) de psych. En dan maar eens goed de kop breken over wat wijsheid is.

En nee dat is niet de makkelijkste optie. Met om de hoek: mijn vaders verjaardag, Pasen en de familiedag. Dat mag ik allemaal alleen doen. Tja, dat kan ik wel. Maar ik heb gewoon een heel sterke band met hem en dat wil ik niet zomaar weggooien in een emotie.

Want ik ben een emotionele controlefreak. Zou het liefst de hele dag in zijn broekzak zitten. Is niet alleen op relatievlak. Ik raak enorm gestressed als ik geen controle heb. Dus ik moet ook leren om dat los te laten. Maar dat is niet makkelijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:29

Maar Marlinde, wat maakt nu dat je heel graag voor jullie relatie wil vechten en hulp voor wil zoeken? Ik denk dat je verder en dieper moet kijken en eerst moet leren om van jezelf te houden en de controle durven los te laten. Ik krijg vanuit de verhalen het gevoel dat jullie beide in een cirkel ronddraaien en teveel om elkaar geven en daarin jezelf verliest. Ik kan het verkeerde gevoel hebben, maar het laatste wat ik je gun is dat je zoveel moeite doet voor een relatie, maar daarbij je eigen ik verliest.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:32

Als hij dit niet ongepast vond en hij wel, hebben jullie daar duidelijk niet concreet over gesproken.
Mochten jullie ooit weer voor elkaar kiezen, bespreek dan wat 'ongepast' voor jullie beiden inhoudt. Je neemt hem nu iets heel erg kwalijk waarvan hij zich niet bewust is. Tja, dan wordt het een lastig verhaal.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:34

Hij wist dondersgoed dat ik niet wilde dat hij dat deed. Want hij deed het stiekem. Maar hij dacht niet dat het zó erg over de grens was.
Hij heeft wel toegegeven dat het hem een bepaalde spanning geeft. En dat hij het moeilijk vindt om dat soort aandacht te stoppen. Want hij is bang om niet meer leuk gevonden te worden. En zijn werk is héél belangrijk voor hem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:37

MarlindeRooz schreef:
Hij wist dondersgoed dat ik niet wilde dat hij dat deed. Want hij deed het stiekem. Maar hij dacht niet dat het zó erg over de grens was.
Hij heeft wel toegegeven dat het hem een bepaalde spanning geeft. En dat hij het moeilijk vindt om dat soort aandacht te stoppen. Want hij is bang om niet meer leuk gevonden te worden. En zijn werk is héél belangrijk voor hem.

Als hij het moeilijk vindt om met dit soort aandacht te stoppen, wat wil en verwacht jij dan nog van hem?
Kies voor jezelf, maak jezelf gelukkig. Hij doet dat kennelijk niet voor je.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:40

MarlindeRooz schreef:
Ja en we hebben gepraat. Er zijn helaas te veel dingen gebeurd. Ik had ook geen kriebels of niks toen ik hem zag. Nu speelt ook nog mee dat hij bij zij ouders woont en daar wil blijven wonen. (Hij wordt in augustus 26) En die hebben blijkbaar een enorme hekel aan mij. Zijn vader heeft blijkbaar lopen juichen en gezegd YES!!! Zijn we daar eindelijk vanaf, wat fijn voor je.
En ook dat ik ondankbaar ben (zijn zus) en dat hij alleen maar zich aan moest passen en dat ik alleen maar over hem geen donderde.

Hoe verwacht je het contact met zijn familie in te vullen? Hij wil nog jaren bij zijn ouders blijven wonen dus daar kun je niet omheen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:14

Olympia schreef:
Ik kan het verkeerde gevoel hebben, maar het laatste wat ik je gun is dat je zoveel moeite doet voor een relatie, maar daarbij je eigen ik verliest.

Is ze zichzelf al niet verloren ?
Het feit dat ze hem toch graag naast zich wil hebben?
Het is namelijk niet de eerste keer dat het uit is, vorige keer volgens mij om dezelfde reden.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:45

Goof schreef:
Als hij dit niet ongepast vond en hij wel, hebben jullie daar duidelijk niet concreet over gesproken.
Mochten jullie ooit weer voor elkaar kiezen, bespreek dan wat 'ongepast' voor jullie beiden inhoudt. Je neemt hem nu iets heel erg kwalijk waarvan hij zich niet bewust is. Tja, dan wordt het een lastig verhaal.

100% mee eens.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:45

MarlindeRooz schreef:

Dat soort spanning nodig hebben heeft toch niks te maken met werk belangrijk vinden? Ten koste van jou én bewust, want het was al besproken. Heel naar en egoïstisch eigenlijk. Nood aan spanning, streling van zijn ego. Dat zijn werk heel belangrijk is zou eerder een rem behoren te zijn om zich met dergelijke dingen bezig te houden, geen reden om het daar op te gaan zoeken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 20:52

Nou marlinde, denk rustig na over de datum en voorwaarden waarop jullie de relatie weer voort gaan zetten. Geniet van de feestdagen samen, want dan hoef je niet alleen. Wel zo fijn. Ik heb even gekeken hoe oud je was maar kon het niet vinden zo gauw. Bij mijn eerste vriendje verloor ik ook mijn eigen principes voor hem. En uiteindelijk stopte hij ermee (na anderhalf jaar knipperlichten) en kon ik ook verder. Ik heb mezelf en mijn principes leren kennen. Alleen was ik 17 toen ik continue weer toegaf aan hem en steeds terug ging naar hem. Inmiddels zijn we 10 jaar verder.
You'll learn. Hoop ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:16

Ik ben 23 en hij is 25. :)

Thanks! Ik geniet nu lekker van mijn pizza en van mijn avondje alleen / met vriendinnen! :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:24

CalipsoLover schreef:
Mijn vriend heeft ook gewoon vriendinnen en ik heb ook gewoon vrienden waarmee ik via sms soms lange gesprekken heb en regelmatig mee afspreek. Maar zoals ik hierboven zeg, vanaf het flirterig is of seksueel getint is dan stopt het voor mij ook. Intensief contact met een goede vriend/vriendin vind ik persoonlijk echt niet erg, dat heb ik ook met vrienden van mij. Misschien niet dagelijks maar wel zeker wekelijks. Ik ken die vrienden ook al veel langer dan mijn vriend, moest mijn vriend plots gaan eisen dat ik contact verbreek dan zou ik daar ook niet mee gediend zijn. Natuurlijk denk ik dat het bij Marlinde ook anders zit, en haar vriend wel het een en het ander mispeutert heeft. Maar ik hoop ook dat zij niet ziek van jaloezie is, want dat is ook niet gezond.

Echter wat hij wil op zijn 26 jaar is iets waar wij als buitenstaanders geen oordeel over mogen hebben denk ik. Ongeacht zijn opvoeding. We kennen hem niet, we kennen zijn ouders niet en je hoort het verhaal ook maar langst een kant. Het kan echt heel goed zijn dat je op je 26 niet klaar bent voor grote stappen, dat is zijn keuze. Enjha, dat hij en Marlinde dan niet op dezelfde lijn zitten is heel jammer, maar er zijn wel al meer koppels uit elkaar gegaan voor die reden en dat mag ook geen reden zijn voor Marlinde om haar doelen na te streven en haar eigen leven te gaan lijden. Dat is meer een kwestie dan van niet op dezelfde lijn zitten. Ik sluit niet uit dat hij een stomme ouders heeft of een slechte opvoeding gekregen heeft hoor, maar als hij nog thuis wil blijven wonen en zijn ouders daar oké mee zijn, wie zijn wij dan om daar een oordeel over te heffen?

Met dit eens! Ik vind dat er wel heel hard geoordeeld wordt over Marlinde haar vriend, ik ken genoeg jonge mensen die op hun 25e nog (gedeeltelijk) thuis wonen, op het platteland en bij boerenvolk, zie je het heel veel.

We krijgen hier via via alles mee, en dan ook nog via de emotionele rollercoaster van Marlinde. Hoe het nu leest, de manier van reageren, de hele relatie en ook de huidige situatie klinkt voor mij in ieder geval niet stabiel, van beide kanten, maar persoonlijk lees ik Marlinde haar posts niet als dat van een heel evenwichtig persoon.

Dussss, Nah ja, meer wil ik er eigenlijk niet aan kwijt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:37

Eens met bovenstaand.
Het heeft voor ons buitenstaander geen enkele zin om marlinde op andere gedachten te brengen, ook al gaat ze er op korte termijn achter komen dat we gelijk hadden.
Ze moet deze les zelf leren.
Als je niet veel ervaring hebt met relaties (lees: meer dan 1) of met een dergeleijk persoon, is deze reactie heel logisch.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:33

Daphara: Mijn vriend is 28 en woont nog thuis, inderdaad vanwege het melkveebedrijf van zijn ouders. Maar hij wilde wel graag samenwonen dus we hebben nu samen een huis gekocht waar we over een maand in gaan. De wil is er wel en was er al die tijd. En daar gaat het voor mij om. De vriend van Marlinde wil zelfs niet dat ze een studio voor zichzelf zoekt. Dus en niet willen samenwonen, en zeuren als ze zelf een studio zoekt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:43

Het is gewoon zo dat hij het liefst alles gewoon houdt zoals het is. :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:32

Dus gewoon verkering, woensdag bokavond en weekend samen tot aan je pensioen??

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:37

Ik ben 20 en zie mezelf ook nog lang niet alleen wonen. Als ik mijn masters doe dan ben ik ook pas klaar als ik 25 ben, en mijn moeder zit alleen in een groot huis dus niemand die het erg vind dat ik hier nog lang zit. Mijn vriend weet ook dat ik niet van plan ben om snel uit huis te gaan. En daar is als alle partijen daar akkoord mee zijn geen enkel probleem. Daar hoeft ook niemand commentaar op te geven.

Bon dat terzijde, denk ik dat je vanaf nu gewoon zelf moet gaan bekijken Marlinde. Wij hebben hier een heleboel advies gegeven en onze mening. Wij vinden het niet stabiel en gezond. Het is jouw keuze, verder ga ik er ook niet meer op in.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:55

Dat hij bij zijn ouders wil blijven wonen, is een ding, dat hij niet wil dat zij een eigen studio zoekt heel iets anders...... dat is keuzes voor een ander maken, en ik vind dat neit oke.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:19

Nergens gelezen Avalanche, maar daar moet ik je gelijk in geven. Dat is niet correct. Maar als Marlinde aandringt dat vriend bij haar moet komen wonen bijvoorbeeld, vind ik ook niet correct. Zoals ik hierboven ook zeg, hij mag Marlinde niet tegen houden om haar eigen leven te lijden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:25

CalipsoLover schreef:
Nergens gelezen Avalanche, maar daar moet ik je gelijk in geven. Dat is niet correct. Maar als Marlinde aandringt dat vriend bij haar moet komen wonen bijvoorbeeld, vind ik ook niet correct. Zoals ik hierboven ook zeg, hij mag Marlinde niet tegen houden om haar eigen leven te lijden.

Dat laat hij haar wel doen. :D