Nachtbrakers meld u!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:49

Ja iedereen heeft inderdaad in zijn leven wel even zo'n punt dat je niet meer weet hoe je verder moet.. Het hielp mij al om met bekende om me heen te praten en me hart te luchten..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:50

Snoraly schreef:
Heb het nu eigenlijk al te lang uitgesteld, waardoor dingen erger zijn geworden.
Dacht elke keer: 'Ah komt wel goed joh'
En aangezien ik graag alles alleen wil doen is hulp zoeken een vrij lastige stap voor me, maar begin te merken dat ik voor mezelf en mijn omgeving niet meer prettig ben in de omgang, en dat hulp zoeken nodig is.

Lijkt me niks trouwens van die rustige nachtdiensten :+

In mijn geval was het ook zo...
Ik heb dan geen last van angst of paniek aanvallen, maar ik zat mezelf in de weg en andere hadden laat van het gedrag wat daar uit voort kwam..
Voor mij was/is het echt en verademing geweest om hulp te krijgen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:50

avaluna schreef:
Ook wakker, lig in het ziekenhuis.
Even vragen of ze morgen nog een extra voorraad slaappillen mee nemen, heb het wel gehad met die vreselijke nachten, al bijna aan jaar lang, dus bij slechte periodes doe ik niet meer moeilijk.

Vervelend dat je daar zo lang op moet wachten, veulen, hier was meteen duidelijk wie voor welk deel aansprakelijk was.

Werken lijkt me dan wel weer prima in de nachten.

Idd werk van maken, Snoraly; sterkte!

Voor wat lig je in het ziekenhuis? Kan je nu niet om een slaappil vragen dan?

Ginootje

Re: Nachtbrakers meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:51

Ik kwam een paar weken geleden ook op zo'n punt dat ik met mezelf in de knoop zat wist echt niet hoe ik hier uit moest komen.. ben gaan praten mijn vriend en ouders en die helpen me tot op de dag van vandaag nog steeds.. Ik vind het erg moeilijk om te praten en dat heeft me er wel doorheen geslagen dat ik het nu doe. Hulp is gelukkig niet nodig geweest.. Hopelijk kom je hier snel uit Snoraly!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:52

Ginootje schreef:
Ja iedereen heeft inderdaad in zijn leven wel even zo'n punt dat je niet meer weet hoe je verder moet.. Het hielp mij al om met bekende om me heen te praten en me hart te luchten..

Mijn hart luchten vond ik ook erg prettig... echter loste het net zoveel op.. De opluchting was vaak van korte duur...
En de gesprekken met de psycholoog hebben dan toch een andere werking..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:54

Fem schreef:
Kan ik mij voorstellen..
Maar financiële compensatie maakt vaak weer veel mogelijk, zoals bijvoorbeeld psychische ondersteuning, etc.

Ik hoop in ieder geval dat alles goed voor je uitpakt.

:) Zonder de stress is mijn psyche normaal de meest saaie en pragmatische wat er maar kan zijn. Ik ben dat type mens dat altijd alleen maar in oplossingen en feiten denkt. Vinden mensen heerlijk omdat ze hun ellende zo groot op me uit kunnen storten en met logica meestal wel een pad weet te zetten.
De tijdelijke mij vinden de meeste van mijn kennissen ook echt heel verwarrend. Eerlijk vind ik mezelf ook maar raar op het moment. Maar logica dicteert dat het er bij hoort en dat het straks wel weer weggaat.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:55

Fem schreef:
Ginootje schreef:

Mijn hart luchten vond ik ook erg prettig... echter loste het net zoveel op.. De opluchting was vaak van korte duur...
En de gesprekken met de psycholoog hebben dan toch een andere werking..

Ik heb wel een 3 tal keer met een hele lieve vrouw gesproken <3 (http://www.devitaliteitsdolfijn.nl/) ik moest afrijden maar had daar zoveel stress van dat ik niet meer funcioneerde en 6 keer heb moeten afrijden.. Na de gesprekken met haar ben ik zoveel sterker in me schoenen gaan staan en denk nog zo vaak terug aan onze fijne gesprekken. Heb ook hulp middelen meegekregen om me door moeilijke dagen heen te slaan (denk aan olie, steen, kaartje met teksten die me kracht geven)

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:58

Werken in de nachten zou ik denk ik ook prima vinden, maar lijkt me niks als het zo rustig is haha.
Ben eigenlijk altijd wel een nachtmens geweest, maar niet altijd handig geweest voor mijn dagelijks functioneren :')

Ik ben ook best een moeilijke prater, en dan vooral met de mensen die dicht om me heen staan.
Mijn moeder wil ik er niet mee lastig vallen want ik weet dat ze zich dan zorgen gaat maken. Ben vorig jaar het huis uit gegaan, op kamers met ''begeleiding'' (1x per week een gesprek, maar had totaal geen klik met mijn mentor) maar dit heeft eigenlijk niet geholpen.
Sinds anderhalve maand woon ik echt op mezelf, en heb het daar best lastig mee.
Mijn vriend probeert me ook elke keer te helpen, hij bedoelt het allemaal goed, maar het komt op mij vaak verkeerd over, waardoor we de laatste tijd elke keer wel wat hebben. Praten is met hem ook heel lastig.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:59

avaluna schreef:
Ook wakker, lig in het ziekenhuis.
Even vragen of ze morgen nog een extra voorraad slaappillen mee nemen, heb het wel gehad met die vreselijke nachten, al bijna aan jaar lang, dus bij slechte periodes doe ik niet meer moeilijk.

Vervelend dat je daar zo lang op moet wachten, veulen, hier was meteen duidelijk wie voor welk deel aansprakelijk was.

Werken lijkt me dan wel weer prima in de nachten.

Idd werk van maken, Snoraly; sterkte!

Oei, waarvoor lig je in het ziekenhuis? Kun je niet bellen voor wat rust?

Het is opzich volgens de wet ook wel duidelijk wie er aansprakelijk is. Maar persoon is niet verzekerd, kwam met een rits van valse getuigen, komt niet opdagen voor zittingen enzenz. Dan wordt het een verdraaid lang en verwarrend geheel. Ik hoop dat de rechter door alle flauwekul heen prikt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 03:59

Ik denk dat iedereen een ander pad bewandeld, anders functioneert en dus iets anders nodig heeft..

Tot voor kort had ik je uitgelachen als je mij zou zeggen dat ik een depressie zou krijgen..
Ik, rasoptimist... nee, dat kon niet..

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:00

Fem schreef:
Ik denk dat iedereen een ander pad bewandeld, anders functioneert en dus iets anders nodig heeft..

Tot voor kort had ik je uitgelachen als je mij zou zeggen dat ik een depressie zou krijgen..

Precies dit inderdaad :j

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:00

Dan zijn wij compleet het tegenover gestelde. Ik kan juist heel slecht met vreemde praten.. Met mensen die dicht bij me staan voelt het toch vertrouwd. En als ik ga huilen word ik een open boek dan gooi ik alles eruit

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:01

Fem schreef:

Mooi gesproken!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:02

Fijn dat het je zo goed geholpen heeft, Verootje.

Ik heb vorig jaar een erg zwaar ongeluk gehad, te veel letsel om op te noemen.
Verpleging geeft zo laat geen slaapmedicatie meer uit; zijn ze bang dat je in de ochtend niet fit bent, maar ze weten van mijn eigen potje

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:03

Ginootje schreef:
Dan zijn wij compleet het tegenover gestelde. Ik kan juist heel slecht met vreemde praten.. Met mensen die dicht bij me staan voelt het toch vertrouwd. En als ik ga huilen word ik een open boek dan gooi ik alles eruit

Dat heb ik ook...
Mijn moeder en beste vriendinnen weten zo goed als alles sinds het echt niet goed met me gaat...
Mijn moeder heb ik sowieso een goede band mee..

Vreemde vind ik persoonlijk ook lastiger..
Was dan ook blij dat ik direct een klik voelde met de psychologe

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:03

avaluna schreef:

Verpleging geeft zo laat geen slaapmedicatie meer uit; zijn ze bang dat je in de ochtend niet fit bent, maar ze weten van mijn eigen potje

Oke ja zit ook wel weer iets in natuurlijk.. Duurt ook nog wel even voordat het werkt dan slaap je een keer als je moet opstaan ook niet handig :P

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:04

Fem schreef:
Ginootje schreef:

Dat heb ik ook...
Mijn moeder en beste vriendinnen weten zo goed als alles sinds het echt niet goed met me gaat...
Mijn moeder heb ik sowieso een goede band mee..

Vreemde vind ik persoonlijk ook lastiger..
Was dan ook blij dat ik direct een klik voelde met de psychologe

Die mevrouw waar ik toen mee had gesproken voelde ik ook meteen een klik waardoor het allemaal toch wat soepeler verloopt.. In het verleden ook weleens bij een psycholoog geweest maar dat vond ik echt verschrikkelijk!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:04

Snoraly schreef:
Werken in de nachten zou ik denk ik ook prima vinden, maar lijkt me niks als het zo rustig is haha.
Ben eigenlijk altijd wel een nachtmens geweest, maar niet altijd handig geweest voor mijn dagelijks functioneren :')

Ik ben ook best een moeilijke prater, en dan vooral met de mensen die dicht om me heen staan.
Mijn moeder wil ik er niet mee lastig vallen want ik weet dat ze zich dan zorgen gaat maken. Ben vorig jaar het huis uit gegaan, op kamers met ''begeleiding'' (1x per week een gesprek, maar had totaal geen klik met mijn mentor) maar dit heeft eigenlijk niet geholpen.
Sinds anderhalve maand woon ik echt op mezelf, en heb het daar best lastig mee.
Mijn vriend probeert me ook elke keer te helpen, hij bedoelt het allemaal goed, maar het komt op mij vaak verkeerd over, waardoor we de laatste tijd elke keer wel wat hebben. Praten is met hem ook heel lastig.

Waarom is het lastig om te praten met mensen die je kent? Praat je je problemen dan nooit door met bekende? Dat moet enorm zwaar zijn, dan tors je zoveel in je uppie mee.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:05

Qua hulpverlening moet het wel gewoon klikken inderdaad, anders schiet het ook totaal niet op.
Maar ik heb dan niet het gevoel dat ik mijn omgeving lastig val met mijn ''probleempjes'', en heb dan toch iemand om mee te praten.

Overigens praat ik wel gewoon goed met mijn vriendinnen.
Laatst bijgewerkt door Snoraly op 14-06-16 04:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:05

avaluna schreef:

Lijkt me zo vreselijk vervelend...
En ook een beetje confronterend voor mij...
Een oud stalgenoot is ruim een week geleden in botsing gekomen met een vrachtwagen.. die ligt nu in het ziekenhuis en nu jij verteld over jezelf moet ik meteen weer aan haar denken..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:06

Snoraly schreef:
Qua hulpverlening moet het wel gewoon klikken inderdaad, anders schiet het ook totaal niet op.
Maar ik heb dan niet het gevoel dat ik mijn omgeving lastig val met mijn ''probleempjes'', en heb dan toch iemand om mee te praten.

Maar je moet echt niet denken dat je je omgeving lastig valt met jou 'probleempjes' hoor, je omgeving is er juist om je 'probleempjes' mee te bespreken!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:06

Virtuele knuffel voor jullie allemaal! <3

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:09

Snoraly schreef:

Overigens praat ik wel gewoon goed met mijn vriendinnen.

Je valt mensen echt niet lastig met je problemen. Ze vertellen jou toch ook dingen die ze dwars zit. Iedereen heeft iemand nodig :*
Verse input maakt problemen soms ook anders. Kan helpen het op te lossen of te verwerken.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 14-06-16 04:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:09

Ginootje schreef:
Snoraly schreef:

Maar je moet echt niet denken dat je je omgeving lastig valt met jou 'probleempjes' hoor, je omgeving is er juist om je 'probleempjes' mee te bespreken!

Precies!
Ik heb een poosje gedacht dat ik mijn vriendinnen niet lastig moest vallen met mijn gezeik, totdat een klasgenootje zei: 'maar jij kunt niet voor hen bepalen of ze tijd voor je hebben en of ze het gezeik vinden'.
Ik kwam toen, gelukkig, tot de ontdekking dat het échte vriendinnen waren en me steunen door dik en dun.

Fem

Re: Nachtbrakers meld u!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 04:10

Ik ga maar weer eens proberen te slapen...
Eerst maar eens naar de wc