paasei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:46

Wij hebben nog wel eens lekkage in een van de slaapkamers, ben er morgen ook weer bang voor. Ik ga maar teiltjes neerzetten vanavond en hopen dat het meevalt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:20

Eik, ik vond vroeger Calendulan emulsie heel fijn bij zonnebrand. Volgens mij bestaat dat nog steeds.

Supervixen, hopelijk valt het mee met de lekkage.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:59

Tazzey schreef:
Eik, ik vond vroeger Calendulan emulsie heel fijn bij zonnebrand. Volgens mij bestaat dat nog steeds.

Supervixen, hopelijk valt het mee met de lekkage.

Dank je voor de tip, daar ga ik naar kijken.

Noodweer? Ik kijk te weinig naar de weersvoorspellingen geloof ik. Het regent hier nu maar verder niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Ja, in Zuid Limburg is ontzettend veel regenval voorspeld en we hebben hier natuurlijk al jaren ondertussen te kampen met regelmatig echt flinke wateroverlast. Het is non-stop aan't regenen hier sinds begin vannacht en het gaat nog tot later vanmiddag door, dus dat kan wel weer voor problemen gaan zorgen (geloof dat lokaal tot 50-75mm zou gaan vallen, al weet ik niet hoeveel er tot nu toe daadwerkelijk gevallen is). Gelukkig hebben we het niet meer zo extreem gehad als jaren terug, toen er echt een best extreme situatie is geweest hier in de regio, en over de grens in BE. Maar er is hier wel de laatste jaren alsnog regelmatig veel overlast geweest in bepaalde gebieden. Da's dan wel een nadeel van het wonen in een niet vlakke omgeving :')

edit:
Maar... het is wel lekker afgekoeld <3 :')

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Als het regent is het idd lekker afgekoeld! <3 Maar als het niet regent is het alweer heel snel benauwd en gutst het zweet van iedereen af hier. :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

Hier nu regen doe mij maar altijd beter dan 25 graden. Maar droog weer is beter.

Maar liever dit dat 30 graden.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

cursebreaker schreef:
Ja, in Zuid Limburg is ontzettend veel regenval voorspeld en we hebben hier natuurlijk al jaren ondertussen te kampen met regelmatig echt flinke wateroverlast. Het is non-stop aan't regenen hier sinds begin vannacht en het gaat nog tot later vanmiddag door, dus dat kan wel weer voor problemen gaan zorgen (geloof dat lokaal tot 50-75mm zou gaan vallen, al weet ik niet hoeveel er tot nu toe daadwerkelijk gevallen is). Gelukkig hebben we het niet meer zo extreem gehad als jaren terug, toen er echt een best extreme situatie is geweest hier in de regio, en over de grens in BE. Maar er is hier wel de laatste jaren alsnog regelmatig veel overlast geweest in bepaalde gebieden. Da's dan wel een nadeel van het wonen in een niet vlakke omgeving :')

edit:
Maar... het is wel lekker afgekoeld <3 :')

Oh heftig zeg!
Ik kan mij dat van een paar jaar geleden nog wel herinneren. Wat een drama was dat zeg.

Hopelijk valt het nu mee :j

Ben net even in het bos wezen wandelen. Zeiknat, maar was ook wel weer lekker. Helaas toch een beetje ziek aan het worden denk ik. Gisteren al niet helemaal lekker, en vannacht ruim 10 uur geslapen (is niks voor mij) en nu zó moe en hangerig. Ook last van mn keel -O-
En uiteraard tijdens mn vakantie, natuurlijk niet terwijl ik aan het werk ben.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:44

Ohh je hoort het veel nu he, dat mensen niet lekker zijn/ziek worden :( Beterschap.

En hier lijkt het voor m'n gevoel meegevallen te zijn qua regenval. het is wel non-stop (geweest) maar niet extreem vind ik. Het is wel heerlijk afgekoeld naar nu 13 graden, yay!

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Ja ergens ook niet gek hoor. 6 drukke maanden gehad en nu mn eerste vakantie. Dus ja dan kom je tot stilstand en reageert mn lijf met ziek worden.

Nou ja verplicht op de bank hangen en tv kijken is niet zo heel erg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Oh ja dat zie ik bij mijn man ook :j. Heeft ie eindelijk vakantie en dan is het prijs.
Had mijn vader vroeger ook vaker :j Echt super rot.

Maar even lekker rustig aan doen nu en idd tv kijken is ook geen straf perse nee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

Ik ben ook vaak ziek in mijn vakanties of rond kerst.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Wij zijn ook alle twee ziek momenteel. Hoesten, koorts, benauwd en de hele reutemeteut.
Qua weer ben ik echt in mijn nopjes. 14 graden en af en toe een bui.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Voor degenen die het niet weten:
Als je ziek wordt in je vakantie kun je jezelf ziekmelden en dan behoud je je vakantiedagen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Tenzij je ZZP'er bent zoals mijn man, dan schiet je er helaas niks mee op en loop je je inkomsten mis :')
Dus in zijn geval is het echt heel erg veel pech hebben als dit gebeurd.

Beterschap ook voor jullie Tazzey!

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

Kaitlyn schreef:
Als je ziek wordt in je vakantie kun je jezelf ziekmelden en dan behoud je je vakantiedagen.

Weet ik, maar ik ben niet ziek genoeg om mij ziek te melden vind ik.
Als ik nu geen vakantie had gehad was ik wel gewoon aan het werk gegaan met een lading paracetamol.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Tazzey schreef:
Wij zijn ook alle twee ziek momenteel. Hoesten, koorts, benauwd en de hele reutemeteut.
Qua weer ben ik echt in mijn nopjes. 14 graden en af en toe een bui.

Beterschap!

Hier gelukkig niet hoesten en benauwd. Alleen wat verhoging en gewoon een heel slap en moe gevoel.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

cursebreaker schreef:
Tenzij je ZZP'er bent zoals mijn man, dan schiet je er helaas niks mee op en loop je je inkomsten mis :')
Dus in zijn geval is het echt heel erg veel pech hebben als dit gebeurd.

Beterschap ook voor jullie Tazzey!

Oh ja dan heb je er helemaal niks aan inderdaad. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

Kaitlyn schreef:

In het onderwijs heb je dan gewoon pech haha.

Geen lekkage geweest gelukkig! Wel de hele dag regen. Het is net droog geworden gelukkig. Ben zo blij met de koelte!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Kaitlyn schreef:

Moet je wel langs een arts voor een doktersverklaring in een taal die te begrijpen is voor je werkgever.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Fitzroy schreef:
Kaitlyn schreef:

Moet je wel langs een arts voor een doktersverklaring in een taal die te begrijpen is voor je werkgever.

Nee hoor. Als jij griep hebt in je vakantie mag je je gewoon ziekmelden net als dat je aan het werk bent. Heb je geen doktersverklaring voor nodig

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Thanks meiden. Ik merk dat sinds ik erg ziek ben geweest van Covid ik sneller last van long infecties heb. Het is nu dus ook weer raak.
Het is hier nu 12 graden, echt zo ontzettend lekker. Ik ga straks lekker onder mijn dikke dekbed en de deur wagenwijd open lekker een boek lezen of film kijken in bed. Het park ruikt vandaag heerlijk.