Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:42

Dan moet ik ook wat opbiechten. Ik lees normaal alleen maar thrillers, maar heb één keer een kinderboek van Kippenvel gelezen. De * piep *, die vond ik wel erg spannend! :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:54

Me: Ik vind spinnen prachtig! Mooi, nuttig, fascinerend. Niet dood doen, altijd netjes buiten zetten, soms pak ik ze zelfs zo op!

Also me: vandaag liep ik door een spinnenweb waarna er drie spinnen op mij zaten. Eentje op mijn been, eentje op mijn T-shirt en eentje op mijn hoofd.
Het is mogelijk dat ik zo hysterisch gereageerd heb dat mijn garmin de hulpdiensten ging bellen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:20

poes schreef:
Me: Ik vind spinnen prachtig! Mooi, nuttig, fascinerend. Niet dood doen, altijd netjes buiten zetten, soms pak ik ze zelfs zo op!

Also me: vandaag liep ik door een spinnenweb waarna er drie spinnen op mij zaten. Eentje op mijn been, eentje op mijn T-shirt en eentje op mijn hoofd.
Het is mogelijk dat ik zo hysterisch gereageerd heb dat mijn garmin de hulpdiensten ging bellen.

_O- _O- _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:21

poes schreef:

:')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:28

poes schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:31

Heeft Garmin die functie dan?

Ik vraag dit voor een vriendin.

poes

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:33

Ik wist het ook niet :+ ik had 30 seconden om de oproep te annuleren.

Alle spinnen zijn ok overigens. Poes haar ego iets minder.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:37

Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend :+ . Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:50

poes schreef:
Ik wist het ook niet :+ ik had 30 seconden om de oproep te annuleren.

Alle spinnen zijn ok overigens. Poes haar ego iets minder.

Als ik snel achter elkaar op het scherm tik heeft hij een noodoproep met GPS coördinaten door aan max 3 personen die ik vooraf ingesteld heb.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 14-08-22 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:52

Schemerdier schreef:
Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend :+ . Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen :')

Ik heb ook collega's die naar festivals gaan enzo, maar ik geef gewoon aan als ik een rustig weekend heb gehad en dat ik dat heel fijn vond! Krijg eigenlijk nooit scheve blikken ofzo. Ieder zijn ding toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:08

Century schreef:
Schemerdier schreef:

Ik heb ook collega's die naar festivals gaan enzo, maar ik geef gewoon aan als ik een rustig weekend heb gehad en dat ik dat heel fijn vond! Krijg eigenlijk nooit scheve blikken ofzo. Ieder zijn ding toch?

Ik had een collega die heel outgoing is/was (hij werkt er al drie jaar niet meer) en die vond van een andere collega die even oud was als hem (dat was volgens mij 23 toendertijd) dat ze maar saai was geworden door het samenwonen en vreselijk burgerlijk. Dit was achter haar rug om, maar toch... er waren wel praatjes...

Dus ik die zin begrijp ik wel dat Schemerdier dat doet :j

Zelf heb ik op de een of andere manier de naam dat ik een ON-GE-LOOF-LIJK feestbeest ben... Terwijl dat echt wel mee valt...
Ja, als ik op een feestje ben, ga ik wel redelijk uit mijn dak en is het op de socials wel duidelijk dat ik het erg naar m'n zin heb. Dat ik vervolgens collega's om de nek vlieg, gaat dan wel rond in de fabriek. Maar dat is gewoon wie ik ben onder de invloed van zo'n feestje (en dan maakt het echt niet uit of ik heb gedronken of niet, ik drink nooit te veel en andere dingen gebruik ik ook niet).
Zo denkt de ene helft van mijn collega's dat ik een 'vrijgezel die gaat pas slapen, als ze alle sterren heeft gezien'-type ben en de andere helft dat ik in elk stadje een ander schatje heb.
Ik ben geen van beide :')

Mensen hebben altijd een beeld van je dat je zelf waarschijnlijk niet hebt. Daar hoef je geen dingen voor te verzinnen, ook al is het nog zo begrijpelijk :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:09

Schemerdier schreef:

Waarom? Of om in psychologentaal te spreken: Welke behoefte ligt daaronder? :+
Jij bent jij en je bent helemaal goed zoals je bent. En als jij lekker wilt luieren en je daar heerlijk bij voelt dan is dat helemaal goed. En dus kan je gewoon zeggen volgende keer dat je een lekker rustig weekend hebt gehad en zo min mogelijk hebt gedaan.
Grote kans dat die jongere collega’s in hun hart nog jaloers zijn ook, die leven alleen maar op fomo.

Edit: Janine: en als jij je nou superfijn voelt bij saai en het leven wat je leidt? Waarom je dan anders voordoen? Wees trots op wat jij vindt en de waarden die jij uitdraagt. Jezelf in bochten wringen voor anderen of mee willen doen met anderen of daarmee sociaal geaccepteerd willen worden door anderen is iets wat vaak door beeldvorming wordt opgelegd, voornamelijk door social media.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:25

Suzanne F. schreef:
Schemerdier schreef:

Jij bent jij en je bent helemaal goed zoals je bent. En als jij lekker wilt luieren en je daar heerlijk bij voelt dan is dat helemaal goed. En dus kan je gewoon zeggen volgende keer dat je een lekker rustig weekend hebt gehad en zo min mogelijk hebt gedaan.
Grote kans dat die jongere collega’s in hun hart nog jaloers zijn ook, die leven alleen maar op fomo.

Edit: Janine: en als jij je nou superfijn voelt bij saai en het leven wat je leidt? Waarom je dan anders voordoen? Wees trots op wat jij vindt en de waarden die jij uitdraagt. Jezelf in bochten wringen voor anderen of mee willen doen met anderen of daarmee sociaal geaccepteerd willen worden door anderen is iets wat vaak door beeldvorming wordt opgelegd, voornamelijk door social media.

Ik doe mezelf niet anders voor hoor...
Het ging om een andere collega die als saai werd beschouwd door een persoon. En ik wilde alleen aangeven aan de hand van de interpretatie die mensen van mij hebben, dat mensen toch nooit bij het juiste eind zitten als het gaat om een beoordeling van.
En hoewel ik mezelf nooit anders heb voorgedaan dan ik ben, begrijp ik het soms wel dat mensen dat doen. Het is ook niet zo zeer dat mensen zich anders voordoen denk ik, maar meer om zichzelf niet supervaak te hoeven verklaren.

Ik moet mezelf bijvoorbeeld nogal eens verklaren over waarom ik alleen ben, niet keihard m'n best doe om te gaan daten en nog geen kinderen heb. Allemaal gesterkt door de woorden: Jij wordt ook niet jonger!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:31

Oh ik heb daar echt maling aan hoor. Ik vertel dan dat ik bewust vrijgezel ben en geen relatie wil. En klaar. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, aan niemand niet. Niet over mijn weekend, niet over waarom ik alleen ben.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:38

Mijn biecht: ik zit nu ruim een week ergens in de krochten van het platteland van Frankrijk, heerlijk vakantie te vieren maar zonder WiFi. En ik ben natuurlijk vergeten mijn bundel omhoog te gooien, waardoor ik spaarzaam met m'n data om moet gaan, anders kost het me €5 per 500mb :$
. Een onvrijwillige social-detox die me ergens prima bevalt, maar om nog 'iets online te doen te hebben' heb ik dit hele topic gelezen de afgelopen dagen, als afwisseling van alle boeken :') Hoe bedoel je, telefoon/internetverslaafd :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:41

Suzanne F. schreef:
Oh ik heb daar echt maling aan hoor. Ik vertel dan dat ik bewust vrijgezel ben en geen relatie wil. En klaar. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, aan niemand niet. Niet over mijn weekend, niet over waarom ik alleen ben.

Ik heb intussen geleerd dat ik over echt persoonlijke vragen gewoon een wedervraag stel: Waarom zeg/vraag/denk je dat?
En afhankelijk van het antwoord gewoon weglopen...

En als ik in een bepaalde bui zit en het gaat richting kinderen dan zeg ik heel gemeen: "Tsjah, niet iedereen kan kinderen KRIJGEN, hè?"
En dan is dat gemeen omdat ik dan iemand vies vuil voor het blok zet, maar dan hebben ze het ook verdiend vind ik... :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:44

Suzanne F. schreef:

Deze mindset scheelt zoveel energie! Ik probeer het te omarmen, maar het zit erg diep in mij om goedgekeurd te willen worden door anderen wat ik zó irritant vind :') Maar oprecht zijn is echt beter. En inderdaad, je bent niemand een verantwoording verschuldigt.
Mijn vriend en ik wonen na 3 jaar samen gewoond te hebben nu een jaartje apart, een fenomeen wat héél raar is volgens iedereen en sowieso betekend dat er iets grandioos mis is in je relatie. Terwijl het hartstikke lekker tussen ons gaat en 24/7 samenwonen echt niet altijd zo gezond is :Y) Dus daar ben ik ook gewoon eerlijk over naar anderen, ondanks scheve blikken. Overigens ook dat ik gerust een weekend helemaal niets doe en daar enorm van geniet, ook als het lekker weer is. Dat ik toch liever op mezelf ben dan tussen allemaal mensen. Af en toe een sociale uitspatting, prima. Maar de rest van de tijd een boekje en een kopje thee graag.

Heel de dag gezond gegeten, net 45 kilometer gefietst, helemaal trots op mezelf. Toen chocola gehaald vlak voor de winkel dicht ging en nu in bed filmpje kijken met wijn en chocola. Balans moet er wezen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:00

Suliko schreef:
Suzanne F. schreef:

Deze mindset scheelt zoveel energie! Ik probeer het te omarmen, maar het zit erg diep in mij om goedgekeurd te willen worden door anderen wat ik zó irritant vind :') Maar oprecht zijn is echt beter. En inderdaad, je bent niemand een verantwoording verschuldigt.
Mijn vriend en ik wonen na 3 jaar samen gewoond te hebben nu een jaartje apart, een fenomeen wat héél raar is volgens iedereen en sowieso betekend dat er iets grandioos mis is in je relatie. Terwijl het hartstikke lekker tussen ons gaat en 24/7 samenwonen echt niet altijd zo gezond is :Y) Dus daar ben ik ook gewoon eerlijk over naar anderen, ondanks scheve blikken. Overigens ook dat ik gerust een weekend helemaal niets doe en daar enorm van geniet, ook als het lekker weer is. Dat ik toch liever op mezelf ben dan tussen allemaal mensen. Af en toe een sociale uitspatting, prima. Maar de rest van de tijd een boekje en een kopje thee graag.

Heel de dag gezond gegeten, net 45 kilometer gefietst, helemaal trots op mezelf. Toen chocola gehaald vlak voor de winkel dicht ging en nu in bed filmpje kijken met wijn en chocola. Balans moet er wezen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel even raar heb gekeken en toch even moest nadenken toen mijn ouders na 30 jaar samenwonen, 3 kinderen en een koophuis, weer los van elkaar gingen wonen.
Mijn moeder had een baan aangeboden gekregen op Schiermonnikoog en dat heeft ze aangenomen.
Inmiddels wonen ze weer samen in hun nieuwe huis op Schiermonnikoog :D
Ze hebben een jaar of 3 (als ik het goed heb) los van elkaar gewoond.
En wat ik eraan zie is dat het hun geen schade heeft gedaan
Maar ik woon ook halverwege het land dus ik zie ze ook niet heel vaak :P

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:56

Tamara schreef:
Mijn biecht: ik zit nu ruim een week ergens in de krochten van het platteland van Frankrijk, heerlijk vakantie te vieren maar zonder WiFi. En ik ben natuurlijk vergeten mijn bundel omhoog te gooien, waardoor ik spaarzaam met m'n data om moet gaan, anders kost het me €5 per 500mb :$
. Een onvrijwillige social-detox die me ergens prima bevalt, maar om nog 'iets online te doen te hebben' heb ik dit hele topic gelezen de afgelopen dagen, als afwisseling van alle boeken :') Hoe bedoel je, telefoon/internetverslaafd :=

Ik heb nu iets langer dan een week geen abonnement meer... Ik heb serieus prepaid....
En dus als ik onderweg ben geen internet.

Ik moet echt zeggen dat het best fijn is.
Oke vorige week de vrachtauto telefoon gebruikt als wifihotspot _O-
Ik moest namelijk mn collega wat appen

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:57

@fleurtjeuh, ik kan me voorstellen dat dat niet helemaal rijmt, het is ook niet iets wat je vaak ziet gebeuren. Wel respect dat ze toch die stap hebben gezet na zoveel jaar al samengewoond te hebben!
Tja, mijn vriend speelde al vaker met het idee dat hij nog een tijd op zichzelf wilde wonen voordat hij het gevoel had te kunnen settelen. Toen hij op een gegeven moment in een burnout belandde en weinig ruimte had voor mij, werd het er thuis niet gezelliger op dus toen was de beslissing snel gemaakt. Eerst dacht ik dat ik dit voor hem deed, maar eigenlijk is het voor mij ook echt goed. :') Ik heb nog geen jaar op mezelf gewoond voor ik ging samenwonen en merk dat ik nu pas echt volledig op eigen voeten sta waar ik eerst wel eens aan mijn relatie kon hangen voor geluk/bevestiging.
Patronen kunnen er zo gemakkelijk insluipen en het is niet altijd duurzaam voor jezelf en de relatie om 24/7 in elkaars space te zitten. Nu moet ik zeggen dat corona hier ook wel een impact in heeft gehad denk ik. Conventioneel is het niet, maar ik sluit niet uit dat we dit in de toekomst nog een keer zo doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:41

Prima toch Suliko? Het is heerlijk om op jezelf te wonen. Wel de lusten en niet de lasten van een relatie. Mocht ik ooit iemand ontmoeten dan zou dat ook op die manier zijn. Ik mijn eigen huis en hij ook. Ik ga niet samenwonen in ieder geval. En het maakt niks uit wat anderen daarvan denken toch?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:46

Suzanne F. schreef:
Schemerdier schreef:

Geen idee, ik wil niet als saai bekeken worden door mijn collega's (al is dat waarschijnlijk al te laat :+ ). Ik heb ook niet de energie voor al die activiteiten (ik moet genoeg mijn rust nemen om daarna weer een werkweek aan te kunnen... Ondanks kantoorbaan) en ben er ook veel te introvert voor. Ergens vind ik het dan jammer dat ik niet wat meer was als hen... Ook een soort van FOMO zeker? Maar het zit gewoon echt niet in mij.
Ik ben even oud (jong) als die collega's trouwens.
Hun ogen vallen uit hun kop als je zegt dat je vakantiedagen hebt genomen maar geen reis/citytrip gepland hebt staan :') .

Vroeger verzon ik excuses als mijn vriendinnen mij meevroegen naar een festival of om mee uit te gaan feesten. Nu zeg ik gewoon dat ik er geen zin in heb omdat het niks voor mij is, dat is al wat vooruitgang :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:50

Ah dat laatste is al vooruitgang inderdaad. Het heeft te maken met een stukje zelfliefde en zelfacceptatie. Omarm jezelf hoe je bent. Waarom had je liever geweest zoals zij? Ben je dan beter, succesvoller, mooier, gelukkiger? Als jij gelukkig wordt van rust en regelmaat dan is dat oké. Jij bent jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:57

Je saaiheid ownen is het beste wat je kunt doen, Schemerdier. :)) Ik zeg altijd bij voorbaat al dat ik de saaiste persoon op aarde ben (valt overigens best mee, maar ik haal mijn voldoening gewoon niet uit feesten) en als mensen me vragen wat ik ga doen dit weekend vol overtuiging antwoorden met "heerlijk relaxen en Star Trek kijken!" Het zal je overigens verbazen hoeveel mensen je dan opbiechten dat ze eigenlijk heel erg behoefte hebben aan een weekendje niks doen, maar dat ze zoveel sociale druk voelen om toch uit te gaan dat ze geen 'nee' willen zeggen en dat ze er stiekem best bewondering voor hebben dat jij gewoon zegt 'ik ga heerlijk niks doen dit weekend.' :=

Overigens doe ik ook genoeg in m'n weekenden hoor, maar wel dingen waar ik ontspanning en energie uit haal.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:08

Ik had al net na mijn studententijd iedere 4-6 weken een rood kruis in het weekend in de agenda. Geen afspraken, we zien wel of we iets doen en wat. Deed wonderen!

Helaas met intensief wedstrijd sportende kinderen, is dat lastig geworden.