Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Me: Ik vind spinnen prachtig! Mooi, nuttig, fascinerend. Niet dood doen, altijd netjes buiten zetten, soms pak ik ze zelfs zo op!
Also me: vandaag liep ik door een spinnenweb waarna er drie spinnen op mij zaten. Eentje op mijn been, eentje op mijn T-shirt en eentje op mijn hoofd.
Het is mogelijk dat ik zo hysterisch gereageerd heb dat mijn garmin de hulpdiensten ging bellen.
poes schreef:Me: Ik vind spinnen prachtig! Mooi, nuttig, fascinerend. Niet dood doen, altijd netjes buiten zetten, soms pak ik ze zelfs zo op!
Also me: vandaag liep ik door een spinnenweb waarna er drie spinnen op mij zaten. Eentje op mijn been, eentje op mijn T-shirt en eentje op mijn hoofd.
Het is mogelijk dat ik zo hysterisch gereageerd heb dat mijn garmin de hulpdiensten ging bellen.
poes schreef:Ik wist het ook nietik had 30 seconden om de oproep te annuleren.
Alle spinnen zijn ok overigens. Poes haar ego iets minder.
Schemerdier schreef:Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend. Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen
Century schreef:Schemerdier schreef:Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend. Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen
Ik heb ook collega's die naar festivals gaan enzo, maar ik geef gewoon aan als ik een rustig weekend heb gehad en dat ik dat heel fijn vond! Krijg eigenlijk nooit scheve blikken ofzo. Ieder zijn ding toch?
Schemerdier schreef:Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend. Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen
Suzanne F. schreef:Schemerdier schreef:Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend. Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen
Waarom? Of om in psychologentaal te spreken: Welke behoefte ligt daaronder?![]()
Jij bent jij en je bent helemaal goed zoals je bent. En als jij lekker wilt luieren en je daar heerlijk bij voelt dan is dat helemaal goed. En dus kan je gewoon zeggen volgende keer dat je een lekker rustig weekend hebt gehad en zo min mogelijk hebt gedaan.
Grote kans dat die jongere collega’s in hun hart nog jaloers zijn ook, die leven alleen maar op fomo.
Edit: Janine: en als jij je nou superfijn voelt bij saai en het leven wat je leidt? Waarom je dan anders voordoen? Wees trots op wat jij vindt en de waarden die jij uitdraagt. Jezelf in bochten wringen voor anderen of mee willen doen met anderen of daarmee sociaal geaccepteerd willen worden door anderen is iets wat vaak door beeldvorming wordt opgelegd, voornamelijk door social media.
Suzanne F. schreef:Oh ik heb daar echt maling aan hoor. Ik vertel dan dat ik bewust vrijgezel ben en geen relatie wil. En klaar. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, aan niemand niet. Niet over mijn weekend, niet over waarom ik alleen ben.
Suzanne F. schreef:Oh ik heb daar echt maling aan hoor. Ik vertel dan dat ik bewust vrijgezel ben en geen relatie wil. En klaar. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, aan niemand niet. Niet over mijn weekend, niet over waarom ik alleen ben.
Suliko schreef:Suzanne F. schreef:Oh ik heb daar echt maling aan hoor. Ik vertel dan dat ik bewust vrijgezel ben en geen relatie wil. En klaar. Ik hoef geen verantwoording af te leggen, aan niemand niet. Niet over mijn weekend, niet over waarom ik alleen ben.
Deze mindset scheelt zoveel energie! Ik probeer het te omarmen, maar het zit erg diep in mij om goedgekeurd te willen worden door anderen wat ik zó irritant vindMaar oprecht zijn is echt beter. En inderdaad, je bent niemand een verantwoording verschuldigt.
Mijn vriend en ik wonen na 3 jaar samen gewoond te hebben nu een jaartje apart, een fenomeen wat héél raar is volgens iedereen en sowieso betekend dat er iets grandioos mis is in je relatie. Terwijl het hartstikke lekker tussen ons gaat en 24/7 samenwonen echt niet altijd zo gezond isDus daar ben ik ook gewoon eerlijk over naar anderen, ondanks scheve blikken. Overigens ook dat ik gerust een weekend helemaal niets doe en daar enorm van geniet, ook als het lekker weer is. Dat ik toch liever op mezelf ben dan tussen allemaal mensen. Af en toe een sociale uitspatting, prima. Maar de rest van de tijd een boekje en een kopje thee graag.
Heel de dag gezond gegeten, net 45 kilometer gefietst, helemaal trots op mezelf. Toen chocola gehaald vlak voor de winkel dicht ging en nu in bed filmpje kijken met wijn en chocola. Balans moet er wezen.
Tamara schreef:Mijn biecht: ik zit nu ruim een week ergens in de krochten van het platteland van Frankrijk, heerlijk vakantie te vieren maar zonder WiFi. En ik ben natuurlijk vergeten mijn bundel omhoog te gooien, waardoor ik spaarzaam met m'n data om moet gaan, anders kost het me €5 per 500mb![]()
. Een onvrijwillige social-detox die me ergens prima bevalt, maar om nog 'iets online te doen te hebben' heb ik dit hele topic gelezen de afgelopen dagen, als afwisseling van alle boekenHoe bedoel je, telefoon/internetverslaafd
Suzanne F. schreef:Schemerdier schreef:Ik biecht op dat ik soms dingen verzin tegen mijn collega's als ze vragen wat ik gedaan heb dit weekend. Ik heb veel jonge collega's die heel extravert zijn en elke avond terassen doen, naar concerten gaan, vrienden zien, citytrips om de haverklap en noem maar op, terwijl ik juist blij ben als ik in het weekend lekker kan luieren thuis en vooral niets hoef te doen
Waarom? Of om in psychologentaal te spreken: Welke behoefte ligt daaronder?![]()
Jij bent jij en je bent helemaal goed zoals je bent. En als jij lekker wilt luieren en je daar heerlijk bij voelt dan is dat helemaal goed. En dus kan je gewoon zeggen volgende keer dat je een lekker rustig weekend hebt gehad en zo min mogelijk hebt gedaan.
Grote kans dat die jongere collega’s in hun hart nog jaloers zijn ook, die leven alleen maar op fomo.
Edit: Janine: en als jij je nou superfijn voelt bij saai en het leven wat je leidt? Waarom je dan anders voordoen? Wees trots op wat jij vindt en de waarden die jij uitdraagt. Jezelf in bochten wringen voor anderen of mee willen doen met anderen of daarmee sociaal geaccepteerd willen worden door anderen is iets wat vaak door beeldvorming wordt opgelegd, voornamelijk door social media.