Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:47

Vanavond weer een date via Breeze, Ik ben benieuwd. :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:34

Ik heb vanmiddag spontaan een date gehad. We hadden al een week contact via de app en al paar keer een videocall gedaan, en dat klikte al leuk.
Vanmiddag hadden we dus in een keer spontaan onze eerste date. Echt super leuke, lieve en grappige man. En klikte nog steeds heel goed :D
Eigenlijk hadden we voor morgen onze date gepland, maar die gaat ook gewoon door. Nu al zin in morgen <3

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:38

Hoe was je date xU_Blinghx?

Tof om te lezen dat het bij jou wel goed gaat AmyJamess, zeker na de partypoopers van eerder. Wat gaan jullie doen op de date morgen? :D

Hier inmiddels al 2 weken heel erg druk met de apps maar inmiddels alle profielen gedeactiveerd want het ging een beetje m'n leven beheersen. De allerleukste match en eentje die letterlijk in elk vakje een vinkje zette heeft me na 4 paar dagen gezellig chatten geghost en daar baal ik nog steeds van. ;(

Met twee ben ik nu serieus aan het daten en met beide na de tweede date blijven slapen. O:) Vanavond met één daarvan weer afgesproken en haar vriendengroepje ontmoet. Voor mij was die ervaring genoeg om er een punt achter te zetten maar m'n beste vriendin zegt dat ik overdrijf en haar niet moet beoordelen op haar vrienden dus ik ben wel nieuwsgierig naar jullie mening. Long story short: Ik vind haar vrienden ongelooflijke losers en zou er in het dagelijks leven niet mee om willen gaan. Ik snap echt niet waarom ze met hen bevriend is en ben van mening dat mensen over het algemeen het gemiddelde van hun vrienden zijn en dat ze daardoor dus ook niet zo'n goed persoon is.

Nemen jullie de vrienden van iemand mee in de beslissing om met iemand verder te gaan of niet? Zelfs als de persoon in kwestie niet de negatieve eigenschappen van de vrienden heeft?

Urbanus

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:48

Hmmm hangt er van af. In mijn vriendengroep(en) heb je echt verschillende soorten mensen. Ik vind niet dat dat per sé iets over mij zegt. Maar mijn vrienden zijn bijvoorbeeld wel allemaal antiracistisch en als iemand wél racistische vrienden heeft, dan knap ik daar wel op af.

Maar wat maakt dat jij vindt dat ze ongelooflijke losers zijn?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 23:57

Mwah, ligt eraan. Ook vooral of je ze gewoon een beetje suf vindt of dat ze bijvoorbeeld echt opvattingen hebben of zo die haaks staan op de jouwe. Ik vind niet alle vrienden van mijn man leuk, maar ik vind in elk geval geen van zijn vrienden echt vreselijk. Als dat wel zo zijn, zou ik er denk ik wel doorheen kunnen kijken afhankelijk van zijn reactie op bepaald gedrag. Bovendien, sommige van mijn jeugdvrienden zouden waarschijnlijk ook niet mijn vrienden zijn als ik ze nu tegen zou komen, dus wat dat betreft... :+

De vrienden van mijn ex bijvoorbeeld waren gewoon echt heel ongeïnteresseerd en een beetje onaardig naar mij toe en mijn ex vond dat geen probleem. Dat vond ik wel echt een afknapper (had toen meteen kunnen weten dat het niks ging worden eigenlijk :+ ).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 00:12

Ik vind vrienden wel heel veel over de persoon zeggen, anders zijn het ne vrienden niet. Dus voor mij zou het ook wel een afknapper zijn ja. Tuurlijk heb je soms in een groep wel wat mensen er tussen zitten van mwa, maar als ze allemaal zo zijn

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 00:47

Oh Rawr, 100% eens hoor. Vrienden zeggen juist enorm veel over iemand; over het algemeen genomen deel je namelijk min of meer dezelfde normen en waarden met die mensen. Je vrienden zijn de mensen waarvan je ze ze zelf gekozen hebt, mensen waar je graag je tijd mee spendeert en dus mensen die de wereld min of meer hetzelfde zien als jij. Dus als iemands vrienden echt totaaal anders in de wereld staan dan ik, vind ik dat weldegelijk een afknapper en een zeer legitieme reden om er een punt achter te zetten. :j

Edit: dit is uiteraard iets anders dan als iemand een enkele vriend heeft waar je qua klik minder mee hebt. Dat vind ik heel normaal en geen probleem; je hoeft immers niet met iedereen beste maten te worden. Maar als echt meer dan 75% van iemands vriendengroep radicaal andere wereldideeën heeft dan jij (bij wijze van)? Red flag.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:01

Voor mij zeggen vrienden wel heel veel ook, maar ben wel benieuwd waardoor jij ze enorme losers vindt.
Ik zou bijvoorbeeld erg afknappen op een vriendengroep die super rechts is met allemaal van die brallende korpsmannen. Ben ik gelukkig nooit tegengekomen :') maar zou ook gek zijn dat iemand waar ik op val dan zulke vrienden heeft

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:04

Ja, ligt er erg aan waarom je ze 'losers' vindt inderdaad. Zijn het stille sukkeltje of hebben ze nazi-ideeën, zeg maar :))

Overigens, je bent met allebei serieus aan het daten :P? Weten ze dat van elkaar? Of ben je niet monogaam, kan ook natuurlijk.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:43

Hmm... ik vind het een lastige. Ik weet van mijzelf dat van de vrienden en vriendinnen die ik heb zij lang niet het zelfde zijn als ik. Ze hebben geen radicale ideeën ofzo, maar ze zijn qua karakter lang niet het zelfde als ik. Daarom werkt het vaak juist wel goed.

Ik ben zelf echt super nuchter op heel veel vlakken en daardoor bij tijd en wijlen ook wel eens een "niet zeuren maar doorwerken" typ, terwijl een aantal vriendinnen van mij juist heel erg gevoelsmensen zijn, zacht, (soms te) beschermend. Dus daar waar ik ze een beetje mee neem in de "actie", aarden zij mij.

Maargoed. Radicale ideeën. Dikke afknapper. Het zijn niet helemaal jou soort mensen maar je vind haar wel erg leuk, ik zou het nog even aankijken. Uiteindelijk zal je jou leven met haar delen, niet met haar vrienden perse.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:13

Hmm ja en nee.

Ik heb ook een wat suffere vriendin. Leuk om even mee te lunchen maar thats it. Dus ik vind niet dat ik haar evenbeeld ben. Anderzijds heb ik alleen losse vriendinnen en dat is anders dan een vriendengroep.

Maar stel dat mijn date allemaal van die voetbal hooligan type vrienden heeft tja dan is het inderdaad doeii.

Maar een groep alternatievelingen waar geen kwaad in zit zou ook niet mijn genre zijn.

Dus ik ben ook wel benieuwd wat eraan schort.

De vraag is ook hoeveel tijd ze met ze doorbrengt .

Ik zou btw zwaar not amused zijn als mijn (serieuze ?) date ligt te hopzakken met een andere tegelijk met mij :+ Voelt ook dan van even proeven en kiezen welke het beste uit de bus komt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:23

Even proeven en kijken welke het beste uit de bus komt lijkt me een waterdichte methode.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:36

Zolang je daar open over bent. En daarbij geen relatienis geen commitment. Je kan na 2 dates (als ik het goed begrijp) ook niet echt van commitment spreken...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:43

Ik zou er flink op afknappen, ik beschouw mijzelf als een vrouw op een niveau dat de focus van mijn date waard is. Als een man zou zeggen dat hij serieus date met mij en iemand anders zou ik hem lachend de deur wijzen. Ik vind dat een onvolwassen manier van ‘serieus’ daten, zo’n man is nog niet toe aan commitment. Mijn vriend en ik wisten vanaf moment 1 dat wij elkaar spraken dat we alleen elkaar wilden. Voor minder zou ik het niet doen als je zelfrespect hebt én serieus wil daten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:44

Nessie schreef:
Ik zou er flink op afknappen, ik beschouw mijzelf als een vrouw op een niveau dat de focus van mijn date waard is. Als een man zou zeggen dat hij serieus date met mij en iemand anders zou ik hem lachend de deur wijzen. Ik vind dat een onvolwassen manier van ‘serieus’ daten, zo’n man is nog niet toe aan commitment. Mijn vriend en ik wisten vanaf moment 1 dat wij elkaar spraken dat we alleen elkaar wilden. Voor minder zou ik het niet doen als je zelfrespect hebt én serieus wil daten.

Oké, wij staan allebei aan een andere kant van het spectrum, maar dat betekent niet dat ik geen zelfrespect heb.

Ik vind 1 of 2 dates niet bepaald serieus, tenzij je allebei al van alles voelt. Met mijn man was het ook direct serieus, maar dat was gewoon BAM liefde op het eerste gezicht.

Ik vind het nogal... ja, veroordelend en kortzichtig dat je hier nu (impliciet) stelt dat Rawr niet toe is aan commitment.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:44

.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 29-07-23 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:45

Pandapunten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:46

Die heb ik al een tijdje niet meer :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:46

Urbanus schreef:
.

Da's maar één punt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:53

Ja, het leidde af van de discussie, vond ik. Ik vind dat je best een beetje kan rondvrijen als je nog niet serieus bent. Ik ben geneigd te zeggen dat ik na date 1 niet zo serieus vind, maar toen ik mijn man leerde kennen was het absoluut liefde op het eerste gezicht en dat was meteen gewoon duidelijk, dan had ik een sidechick niet zo gewaardeerd.

Maar als je nog aan het aftasten bent of je elkaar überhaupt leuk vind, zou ik er niet zo moeilijk over doen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:05

Ik denk dat het ook afhangt van wat je naar elkaar hebt uitgesproken.
Hebben jullie het al gehad over exclusiviteit, is iedereen op de hoogte van alles?
Ik bedoel, je hoeft je dates niet aan elkaar voor te stellen, maar weten diegene dat ze niet de enige zijn waarmee je op dat moment date?

In mijn optiek zijn dates om elkaar te leren kennen, er zijn nog geen afspraken tot het iets serieus wordt. Sommige mensen spreken dat naar elkaar uit, voor sommigen groeit dat.
Mijn 2 cents, gewoon eerlijk zijn hoe en wat, dan is er meestal niks aan de hand.
Want dan kan iedereen hun eigen keuzes maken.
Ben je van mening dat een date alleen met jou mag daten, want anders krijg je het gevoel dat diegene jou niet serieus neemt? Prima, gewoon uitspreken. Dan kan je zelf de keuze maken of daar afspraken over gemaakt worden of dat jullie je eigen weg zonder elkaar weer vervolgen.
Vind je het prima als er in de datingfase met meerdere personen gedate wordt? Ook uitspreken en dan kan ieder z'n eigen keuzes maken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:16

Er werd genoemd ‘serieus daten’ met 2 personen. Daar haak ik op ik. Ik zou dat als een van die personen niet accepteren en zie dat niet als serieus daten. Mijn waardigheid is dan wel te hoog om met zo iemand verder te gaan, als hij aan het begin al niet kan kiezen.

Maar als Rawr dat open communiceert naar beide heren en zij dat prima vinden, is er geen probleem natuurlijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:18

Ik weet redelijk zeker dat Rawr date met vrouwen...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:19

Naar beide personen dan, dat is de juiste genderneutrale term :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:20

Nou ja, vandaar mijn verwarring eigenlijk. Serieus, twee weken en twee personen zijn allemaal dingen die niet matchen in mijn ogen.

Verder geen veroordeling of gekkigheid over zelfwaarde, maar wel "zijn deze vrouwen daar ook van op de hoogte?"