[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:09

Ik hoorde gisteren weer een mooie naam.

"Sead, met een d".
Seat?
"Ja maar dan met een d."
Klinkt als de auto.
"Nee want het is met een d, niet met een t."
Ja maar je spreekt het hetzelfde uit?
"Ja."
Gaan zijn broertjes en zusjes Fiad, Renauld, Verrari en Bestelbuzz heten?
"Nee, dat zijn toch auto's?"

:\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:11

Snadrem schreef:
Ik hoorde gisteren weer een mooie naam.

"Sead, met een d".
Seat?
"Ja maar dan met een d."
Klinkt als de auto.
"Nee want het is met een d, niet met een t."
Ja maar je spreekt het hetzelfde uit?
"Ja."
Gaan zijn broertjes en zusjes Fiad, Renauld, Verrari en Bestelbuzz heten?
"Nee, dat zijn toch auto's?"

:

Whaha wauw.. :')

Amber_anne

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:14

Sead gaat later denk ik niet op vakantie naar Ibiza

----

Sinterklaas heb ik nog niet eens over nagedacht.... Wij vieren met mijn familie elk jaar Sinterklaas met surprises maar nu er in de schoonfamilie een kind komt willen die vast ook gaan vieren

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:16

Niks moet toch? Mijn ouders vieren ook sinterklaas met mijn neefjes maar daar deed ik echt niet aan mee hoor. :')

Wel benieuwd naar de naam... :)) Djylano?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:19

Amber_anne schreef:
Sead gaat later denk ik niet op vakantie naar Ibiza

----

Sinterklaas heb ik nog niet eens over nagedacht.... Wij vieren met mijn familie elk jaar Sinterklaas met surprises maar nu er in de schoonfamilie een kind komt willen die vast ook gaan vieren

Hoeft niet hoor... bij mijn schoonfamilie vierden we altijd sinterklaas met de volwassenen. Toen mijn schoonzus drie kinderen kreeg was het eerst de bedoeling om het ook met de kinderen te gaan doen. Dat is maar één keer geweest en toen kregen we te horen dat we niet meer welkom waren; teveel mensen en te druk voor de kinders.
Dus na dat jaar vieren we het gewoon weer alleen met de volwassenen. Uiteraard nu wel bij mijn schoonzus thuis, want ze zou maar eens betaalde oppas moeten regelen :roll:

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:19

Kimberleigh?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:28

Youandi?

Wij vierden Sinterklaas altijd met surprises. Maar dan wel op 1 dag cadeautjes kopen, surprise/ gedicht maken en geven. (2 teams die beide surprises maakten voor een leden van het andere team) super chaotisch maar heel erg gezellig.
Sinds er klein(e) kinderen zijn niet meer gedaan -O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:42

Yuk jak jakkes yakkie bah.

Ben in supermarkt.
Vader met koter doet boodschappen. Blaag van een jaar of 3, zit in het kinderzitje van een karretje, en dat kan nog precies. Dat is prima.

Maar het jochie hoest, kucht, rochelt.
Zo'n soort snothoest waarbij je kunt hóren dat de snot en slijm en longen en voorhoofdsholtes omhoog gerocheld wordt.
Ongeveer iedere halve minuut zo'n ranzige rochel hoest.

Nu kan dat blaag daar zelf niet zo veel aan doen natuurlijk, het zal ziek zijn en dat is sneu zat.

Maar vanuit dat zitje in het karretje zit hij precies op de juiste hoogte om over alle 'versvitrines' heen te kuchen.
Hand voor de mond doet hij nog niet.
En pa houdt er 0 rekening mee.

Ik heb hem zijn kar zien parkeren naast de verse broodjes, naast de vleeswaren, bij de kaasafseling, en bij de verse groenten.
(Waarbij een deel van die spullen dus onverpakt zijn)
Karretje parallel, tegen de vitrines aan.

Direct ernaast dus, het kind hing letterlijk zowat over de vitrine te rochelen en te kuchen.

Ik ben niet snel ergens vies van.
Maar dit vond ik echt écht ranzig.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:48

meintje schreef:
Youandi?

Omg, this one takes the cake

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:52

Wordt de tweede dan Meandu?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:56

Vergeet het nichtje Bee Effie niet

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:27

Zou het een Djeejson zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:50

Idinn, hij is wel meer een familiemens, dat wel.
Of hij het nog lang gaat accepteren betwijfel ik dan weer. Het basketbalseizoen is weer begonnen en behalve dat hij zelf speelt bij de heren is hij sinds dit jaar ook coach bij de damesploeg. De kalender is best pittig, ik benijd hem niet op dat vlak. Dus denk wel dat hij het stilaan gaat beginnen afblokken, en anders zal hij van mij wel moeten. Hij wil het altijd maar goed doen voor iedereen, hoge lat in zijn job, hij is nu al regelmatig flink moe. Dan komen ze maar een keer niet, dan kan hij uitslapen op zijn minst.

Ik zoek nu vooral nog een manier om beleefd aan te brengen dat ik niet naar de verjaardag van die koter ga in oktober...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:55

Hij zal toch wel weten hoe je over kinderen denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:00

Ja dat wel maar hij weet ook dat ik qua tactisch zaken aanbrengen nogal lomp kan zijn :+ Niet iedereen waardeert een nogal rechtuite uitspraak altijd even goed. En ik heb geen zin in een discussie "Welles/nietes" die er sowieso gaat komen als ik gewoon aangeef "ik zal er niet bij zijn". Ze willen absoluut een reden waarom er geen tijd beschikbaar is voor hun oh zo fantastisch klein wonder...

Dat wonder probeert tegenwoordig recht te staan in haar park. Dan rekt ze zich uit om de andere kant vast te kunnen nemen, wat uiteraard niet lukt en dan valt ze omver. Op haar gezicht. Meermaals. En dat kind zit zichzelf dan uit te lachen.
Ik moet me dan al inhouden om niks te zeggen over ezels en stenen :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:22

Door dit topic moet ik nog meer wennen aan de naam van m'n nichtje. Maarja vind het wel bij mijn schoonzus passen. Niet iedereen hoeft je uitgekozen naam mooi te vinden. Ik heb ook een vrij unieke naam waar ik mee gepest ben en zou het persoonlijk iedereen afraden om je kind zo'n unieke naam te geven maarja dat kun je nu echt niet meer zeggen. Wellicht is er nog een leuke bijnaam van te maken en hopelijk is de naam over een paar jaar wat meer geaccepteerd als naam.

Ik hoop het echt want ik zou het zo sneu vinden als ze gepest zou worden erdoor.

Edit: kwam er achter dat de naam een drie dubbele betekenis heeft. Wel mooi maar nog steeds apart.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:33

Je maakt het me wel heel nieuwsgierig zo

---

Over Sinterklaas hebben jullie natuurlijk gelijk, je hoeft niet mee te doen. Ik vind het moeilijk om niet 'vervelend' over te komen. Ik ben bijvoorbeeld ook nul geïnteresseerd in de zwangerschap. Je moet de band met je schoon familie wel een beetje leuk houden natuurlijk (is voor mijn vriend wel zo fijn)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:38

Amber_anne schreef:
Je maakt het me wel heel nieuwsgierig zo

---

Over Sinterklaas hebben jullie natuurlijk gelijk, je hoeft niet mee te doen. Ik vind het moeilijk om niet 'vervelend' over te komen. Ik ben bijvoorbeeld ook nul geïnteresseerd in de zwangerschap. Je moet de band met je schoon familie wel een beetje leuk houden natuurlijk (is voor mijn vriend wel zo fijn)

Omdat ik best makkelijk te vinden ben via bokt doe ik dat niet i.v.m. hun privacy. Uiteindelijk moeten ze er zelf blij mee zijn natuurlijk.

Ik ben dol op speelgoedwinkels en verassingen dus kadotjes kopen vind ik niet per se erg. Maar tis wel allemaal anders met familie dingen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:39

Dat kinderen wat rommelen stijgen en landen snap ik, daar zeg ik niks van. Maar onophoudelijk gekrijs terwijl er niets aan de hand is, sorry maar dat gaat mij te echt te ver.

Gefeliciteerd Plop, ik ben ook efg benieuwd naar de naam. En stiekem ook naar je eigen naam, vervelend zeg dat je daarom gepest bent. :(:)

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:50

marleen_88 schreef:
Dat kinderen wat rommelen stijgen en landen snap ik, daar zeg ik niks van. Maar onophoudelijk gekrijs terwijl er niets aan de hand is, sorry maar dat gaat mij te echt te ver.

Gefeliciteerd Plop, ik ben ook efg benieuwd naar de naam. En stiekem ook naar je eigen naam, vervelend zeg dat je daarom gepest bent. :(:)

Mijn eigen naam vind ik niet erg om te vertellen want de link in mijn onderschrift gaat ook gelijk naar de socials van mij en mijn vriend dus daar kun je het zo op vinden. Plop wat ik gebruik in mijn bokt naam is mijn bijnaam en mijn eigen naam is Polly. Mijn ouders hebben me vernoemd naar het kamermeisje van de britse televisieserie Falwty Towers. Mijn vriend's naam is Dwayne, ook heel uniek voor Nederland. Maar beide wel nog redelijk normaal, het heeft geen tweede betekenis ofzo.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:58

Help, ik heb een geboortekaartje ontvangen. Is het nu de bedoeling dat ik wat doe? Hoe kom ik er met minimale investering van tijd en geld nu vanaf?

Hun adres staat erop en heb het idee dat er wat verwacht wordt van mij. Is de eerste keer dat iemand zo dichtbij geworpen heeft.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:59

Danique_G schreef:
Help, ik heb een geboortekaartje ontvangen. Is het nu de bedoeling dat ik wat doe? Hoe kom ik er met minimale investering van tijd en geld nu vanaf?

Kaartje terugsturen met gefeliciteerd?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:59

Ik dacht eigenlijk dat dit een stille hint voor kraamvisite was. Maar durf het niet aan ze te vragen, wil mezelf niet in m’n voet schieten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:01

Plop1997 schreef:
marleen_88 schreef:

Mijn eigen naam vind ik niet erg om te vertellen want de link in mijn onderschrift gaat ook gelijk naar de socials van mij en mijn vriend dus daar kun je het zo op vinden. Plop wat ik gebruik in mijn bokt naam is mijn bijnaam en mijn eigen naam is Polly. Mijn ouders hebben me vernoemd naar het kamermeisje van de britse televisieserie Falwty Towers. Mijn vriend's naam is Dwayne, ook heel uniek voor Nederland. Maar beide wel nog redelijk normaal, het heeft geen tweede betekenis ofzo.

De serie zegt me niks, maar Polly vind ik geen vreemde naam. Ook Dwayne niet overigens.

Geboortekaartje van vrienden/vriendinnen of familie zie ik wel als uitnodiging. Van buren of kennissen niet, die stuur ik een kaart.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 26-08-22 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:01

Ga je op bezoek?Anders een kaart sturen.