Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:04

besita schreef:
Gisteren ook op het nieuws dat de ZA variant de eetlust remt ipv geur en smaakverlies *\o/*

Je zou het bijna willen oplopen na de feestdagen :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:10

Sunnda schreef:
Benzz schreef:
Inderdaad, het administrateve systeem is om alles vast te leggen wat er gebeurd. Helaas zijn er teveel schandalen in het verleden geweest waardoor in bijna het hele bedrijfsleven en zorg vastleggen belangrijker is geworden dan de daadwerkelijke zorg.

Dat ben ik niet met je eens.
Deels wel, maar deels wordt dit vastleggen ook gebruikt door managers om hun functie veilig te stellen en uit te breiden.
Vrijwel elke sector kent de laatste jaren een tendens van minder uitvoerende krachten tegenover een grotere managerslaag.
Je zou denken dat als je minder personeel hebt je ook minder aansturing nodig hebt, en dat is precies een bedreiging voor dezelfde managerslaag die juist de bezuiniging bedacht hadden.
Om hun eigen functie veilig te stellen wordt bureacratie ingezet: iemand moet controleren of je wel de juiste kruisjes zet ipv of je het werk goed uitvoert naar tevredenheid van de patient.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, mijn stukje is ook geen mening maar een constatering. Het kruisjes zetten, procedures van procedures volgen, ik ben er allergisch voor. Helaas is de controle voor velen belangrijker dan daadwerkelijk je verantwoordelijkheid pakken om je werk goed te doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:13

Benzz schreef:
Inderdaad, het administrateve systeem is om alles vast te leggen wat er gebeurd. Helaas zijn er teveel schandalen in het verleden geweest waardoor in bijna het hele bedrijfsleven en zorg vastleggen belangrijker is geworden dan de daadwerkelijke zorg.

Daar zijn we in Nederland goed in. Om voor alles wat er mis gaat meer regeltjes te bedenken. Inmiddels loopt het vast door de vele regeltjes. Wat dus ook gewoon niet werkt. Zou goed zijn als we eens leerden accepteren dat er ook weleens di gen fout gaan inplaats van alles maar af te vangen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:18

Sizzle schreef:
In Italie, Portugal en deels Frankrijk (Zorg) is het al zo ver dat je zonder 2G niet meer hoeft te komen werken. Inmiddels hoorde is dat meerdere zwitserse yoga scholen grotendeels stoppen omdat ze niet meer kunnen werken omdat blijkbaar veel mensen die yoga doen niet ingeent zijn.
Oostenrijk heeft de vaccinatieverplichting doorgezet en Duitsland is er mee bezig.
Ik vind het zelfs haast wat naief om te denken dat andere landen dit niet gaan overnemen. Maar welicht ben ik een ras-pessimist.

Je ziet het te negatief. Wát?! Gewoon verkéérd! Het is een ´incentive´; belóning!!
En waar maken we ons druk over? Je krijgt al meer andere vaccinaties als beloning voor verschillende beroepen. Wat maakt ééntje meer en wat meer beroepen dan uit. Is toch juist fijn dat de werknemers beter beschermd zijn en voor andere, de kwetsbaren ook. >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:26

Matheno schreef:
besita schreef:
Gisteren ook op het nieuws dat de ZA variant de eetlust remt ipv geur en smaakverlies *\o/*

Wíj hebben vóór de feestdagen een héérlijk maar matig en gezond voer-doel gesteld. Gaat +:)+

Heb een páár uitnodigingen deze week die ik niet ´kan´ (lees wil) afslaan maar ik ga me écht aan het gezonde/matige doel houden. Als er geen andere gezonde optie is, dan wordt het ensalada mixta en bubbelwater. Niets ´sociaal roker´, - drinker of - vet eter.

Ook met vaccinatie, booster, booster van booster etcetera is te vet, ongezond extra risico :)*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:27

Matheno schreef:
besita schreef:

Nou idd. Kom maar door.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:30

Eet gewoon matig en gezond. Is je sociale plicht voor de zorg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:05

Kijk dan ! Of beter...lees :D
Misschien was het wel de belgische variant ipv de z-afrikaanse gezien onze alpencol een paar weken geleden... :=

Citaat:
"Veel mensen zullen besmet worden, en dat zal onze huisartsen belasten", zo schrijft Van Ranst in een tweet. "Door verhoogd absenteïsme zullen sommige sectoren met een tekort aan personeel kampen. Echter, door vaccinatie of doorgemaakte infectie (en vooral door T-cel immuniteit) zullen de infecties minder ernstige symptomen, minder ziekenhuisopnames en minder sterfte veroorzaken."

Van Ranst toont zich optimistisch: "In Zuid-Afrika is de omikron-curve al terug aan het dalen. Het is mogelijk dat de omikron-epidemie hier ook relatief snel onder controle kan gebracht worden, zonder dat we door een lockdownperiode moeten gaan."

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:08

Was ik net bij een tuincentrum (behoort niet tot een keten) om diervoer te halen. Ze hebben toevallig alle dierproducten grenzend aan de kassa's. Op de website stond dat je op de dierenafdeling mocht komen. Maar nee, ze hadden dat een week zo gedaan en nu mocht het niet meer. Iemand van het tuincentrum heeft mijn spulletje bij elkaar gepakt. Ik vind het wel zo vreemd. Dierenwinkels mogen wel gewoon open, paardenwinkels ook, maar dit niet.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:10

Ze mogen ook alleen voeding of aanverwante zaken verkopen, onze winkel heeft bvb de outdoor afdeling afgesloten met bouwhekken, eigenaar gaf aan knettergek van de discussies te worden waarom een wedstrijd outfit nu niet verkocht mocht worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:12

En de welkoop hier kon ik alles kopen. Ook kleding.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:13

bigone schreef:
Ze mogen ook alleen voeding of aanverwante zaken verkopen, onze winkel heeft bvb de outdoor afdeling afgesloten met bouwhekken, eigenaar gaf aan knettergek van de discussies te worden waarom een wedstrijd outfit nu niet verkocht mocht worden.

Ze hadden alles met lintjes afgezet, maar mensen mogen toch niet op de dierafdeling.
Ben verder superlief geholpen hoor :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:16

Waarschijnlijk hielden mensen zich niet braaf aan de lintjes en waren ze het gewoon zat om politie te spelen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:17

Sizzle schreef:
Waarschijnlijk hielden mensen zich niet braaf aan de lintjes en waren ze het gewoon zat om politie te spelen.

Nee, ze zeiden dat ze het niet meer mochten. En dat ze het er niet mee eens waren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:19

imaudy schreef:
Sizzle schreef:

Nee, ze zeiden dat ze het niet meer mochten. En dat ze het er niet mee eens waren.

Dat zou ik ook zeggen want anders gaan mensen met je in discussie :P

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:21

Sizzle schreef:
imaudy schreef:

Dat zou ik ook zeggen want anders gaan mensen met je in discussie :P

:')
Ik zag allemaal karretjes met bestellingen staan, dat is wel grappig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:23

In de skisport vrouwen zijn inmiddels een aantal topposities niet in staat om te starten vanwege een positieve test. Prachtig ingeent, topfit, geen symptomen maar positief en niemand weet hoe lang (kan rustig 12 weken aanhouden).
Dat zal toch op den duur ook moeten veranderen, niet alleen in de sport maar ook op het werk.
Het wordt (denk ik) onhoudbaar als je op den duur 10-20% topfitte ingeente positieve werknemers thuis hebt zitten duimdraaien.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:27

Sizzle schreef:
In de skisport vrouwen zijn inmiddels een aantal topposities niet in staat om te starten vanwege een positieve test. Prachtig ingeent, topfit, geen symptomen maar positief en niemand weet hoe lang (kan rustig 12 weken aanhouden).
Dat zal toch op den duur ook moeten veranderen, niet alleen in de sport maar ook op het werk.
Het wordt (denk ik) onhoudbaar als je op den duur 10-20% topfitte ingeente positieve werknemers thuis hebt zitten duimdraaien.

Ik vind het wel goed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:36

imaudy schreef:
Sizzle schreef:

Ik vind het wel goed.

In de zorg mag je wel al na 5 dagen en zonder inenting weer aan het werk terwijl die met kwetsbare mensen in aanraking komen >;)
Hoe precies is dat logisch? (Oja, iets met tekorten en zo, dan mag je elkaar nog meer aansteken om de tekorten nog erger te maken, of nee, of toch, geen idee eigenlijk).

Nog suffer: vakantiegangers die recent positief waren mogen ipv een PCR test een minder gevoelige test nemen zodat ze waarschijnlijker negatief testen.
Maar een volledig topfitte topsporter moet verplicht een PCR test ookal weet iedereen dat je dan nog lang positief zest zonder nog besmettelijk te zijn.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-12-21 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:40

Sizzle schreef:
In Italie, Portugal en deels Frankrijk (Zorg) is het al zo ver dat je zonder 2G niet meer hoeft te komen werken. Inmiddels hoorde is dat meerdere zwitserse yoga scholen grotendeels stoppen omdat ze niet meer kunnen werken omdat blijkbaar veel mensen die yoga doen niet ingeent zijn.
Oostenrijk heeft de vaccinatieverplichting doorgezet en Duitsland is er mee bezig.
Ik vind het zelfs haast wat naief om te denken dat andere landen dit niet gaan overnemen. Maar welicht ben ik een ras-pessimist.

Precies,enge ontwikkelingen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:42

Sizzle schreef:

Heb ik, twee weken geleden?, voorgerekend. Dat de samenleving, de economie zich bij toenemende besmetting de quarantaine van werkenden met nauwelijks/geen symptomen niet kán permiteren.

De besmettingscijfers welke nodig zijn voor groepsweerstand (en alleen begrensd door de opnames) sluiten quarantaine van niet zieken uit. Doen we met verkoudheid of lichte griep ook niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:01

In de voetbal zitten ook al zo goed als hele ploegen in quarantaine vanwege positieve testen las ik.

Dat van die hoge aantallen afwezige werknemers en daardoor sluiting van bepaalde sectoren, voorspelt Van Ranst ook al ( zie mijn tekstje eerder hier ).
En dan moet de staat natuurlijk geen vergoeding betalen :+

De toerismesector heeft goed gelobbyd de laatste maanden blijkbaar, die blijven deze keer volledig buiten schot als ik het zo lees van die minder gevoelige testen. :x

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:02

Sizzle schreef:
imaudy schreef:

Ik vind het wel goed.

In de zorg mag je wel al na 5 dagen en zonder inenting weer aan het werk terwijl die met kwetsbare mensen in aanraking komen >;)
Hoe precies is dat logisch? (Oja, iets met tekorten en zo, dan mag je elkaar nog meer aansteken om de tekorten nog erger te maken, of nee, of toch, geen idee eigenlijk).

Nog suffer: vakantiegangers die recent positief waren mogen ipv een PCR test een minder gevoelige test nemen zodat ze waarschijnlijker negatief testen.
Maar een volledig topfitte topsporter moet verplicht een PCR test ookal weet iedereen dat je dan nog lang positief zest zonder nog besmettelijk te zijn.

Heeft dat niet vooral te maken dat andere deelnemers niet besmet raken? Daarom de strenge eisen?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:09

Loretta schreef:
Benzz schreef:

Daar zijn we in Nederland goed in. Om voor alles wat er mis gaat meer regeltjes te bedenken. Inmiddels loopt het vast door de vele regeltjes. Wat dus ook gewoon niet werkt. Zou goed zijn als we eens leerden accepteren dat er ook weleens di gen fout gaan inplaats van alles maar af te vangen.

Niet alleen in Nederland, over de hele wereld gaat het zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:12

Sizzle schreef:

Je doet alsof dat vaststaat, maar volgens mij komt het maar heel weinig voor dat mensen lang positief blijven.