besita schreef:Gisteren ook op het nieuws dat de ZA variant de eetlust remt ipv geur en smaakverlies
Je zou het bijna willen oplopen na de feestdagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunnda schreef:Benzz schreef:Inderdaad, het administrateve systeem is om alles vast te leggen wat er gebeurd. Helaas zijn er teveel schandalen in het verleden geweest waardoor in bijna het hele bedrijfsleven en zorg vastleggen belangrijker is geworden dan de daadwerkelijke zorg.
Dat ben ik niet met je eens.
Deels wel, maar deels wordt dit vastleggen ook gebruikt door managers om hun functie veilig te stellen en uit te breiden.
Vrijwel elke sector kent de laatste jaren een tendens van minder uitvoerende krachten tegenover een grotere managerslaag.
Je zou denken dat als je minder personeel hebt je ook minder aansturing nodig hebt, en dat is precies een bedreiging voor dezelfde managerslaag die juist de bezuiniging bedacht hadden.
Om hun eigen functie veilig te stellen wordt bureacratie ingezet: iemand moet controleren of je wel de juiste kruisjes zet ipv of je het werk goed uitvoert naar tevredenheid van de patient.
Benzz schreef:Inderdaad, het administrateve systeem is om alles vast te leggen wat er gebeurd. Helaas zijn er teveel schandalen in het verleden geweest waardoor in bijna het hele bedrijfsleven en zorg vastleggen belangrijker is geworden dan de daadwerkelijke zorg.
Sizzle schreef:In Italie, Portugal en deels Frankrijk (Zorg) is het al zo ver dat je zonder 2G niet meer hoeft te komen werken. Inmiddels hoorde is dat meerdere zwitserse yoga scholen grotendeels stoppen omdat ze niet meer kunnen werken omdat blijkbaar veel mensen die yoga doen niet ingeent zijn.
Oostenrijk heeft de vaccinatieverplichting doorgezet en Duitsland is er mee bezig.
Ik vind het zelfs haast wat naief om te denken dat andere landen dit niet gaan overnemen. Maar welicht ben ik een ras-pessimist.
Matheno schreef:besita schreef:Gisteren ook op het nieuws dat de ZA variant de eetlust remt ipv geur en smaakverlies
Je zou het bijna willen oplopen na de feestdagen
Citaat:"Veel mensen zullen besmet worden, en dat zal onze huisartsen belasten", zo schrijft Van Ranst in een tweet. "Door verhoogd absenteïsme zullen sommige sectoren met een tekort aan personeel kampen. Echter, door vaccinatie of doorgemaakte infectie (en vooral door T-cel immuniteit) zullen de infecties minder ernstige symptomen, minder ziekenhuisopnames en minder sterfte veroorzaken."
Van Ranst toont zich optimistisch: "In Zuid-Afrika is de omikron-curve al terug aan het dalen. Het is mogelijk dat de omikron-epidemie hier ook relatief snel onder controle kan gebracht worden, zonder dat we door een lockdownperiode moeten gaan."
bigone schreef:Ze mogen ook alleen voeding of aanverwante zaken verkopen, onze winkel heeft bvb de outdoor afdeling afgesloten met bouwhekken, eigenaar gaf aan knettergek van de discussies te worden waarom een wedstrijd outfit nu niet verkocht mocht worden.
Sizzle schreef:In de skisport vrouwen zijn inmiddels een aantal topposities niet in staat om te starten vanwege een positieve test. Prachtig ingeent, topfit, geen symptomen maar positief en niemand weet hoe lang (kan rustig 12 weken aanhouden).
Dat zal toch op den duur ook moeten veranderen, niet alleen in de sport maar ook op het werk.
Het wordt (denk ik) onhoudbaar als je op den duur 10-20% topfitte ingeente positieve werknemers thuis hebt zitten duimdraaien.
imaudy schreef:Sizzle schreef:In de skisport vrouwen zijn inmiddels een aantal topposities niet in staat om te starten vanwege een positieve test. Prachtig ingeent, topfit, geen symptomen maar positief en niemand weet hoe lang (kan rustig 12 weken aanhouden).
Dat zal toch op den duur ook moeten veranderen, niet alleen in de sport maar ook op het werk.
Het wordt (denk ik) onhoudbaar als je op den duur 10-20% topfitte ingeente positieve werknemers thuis hebt zitten duimdraaien.
Ik vind het wel goed.
Sizzle schreef:In Italie, Portugal en deels Frankrijk (Zorg) is het al zo ver dat je zonder 2G niet meer hoeft te komen werken. Inmiddels hoorde is dat meerdere zwitserse yoga scholen grotendeels stoppen omdat ze niet meer kunnen werken omdat blijkbaar veel mensen die yoga doen niet ingeent zijn.
Oostenrijk heeft de vaccinatieverplichting doorgezet en Duitsland is er mee bezig.
Ik vind het zelfs haast wat naief om te denken dat andere landen dit niet gaan overnemen. Maar welicht ben ik een ras-pessimist.
Sizzle schreef:Het wordt (denk ik) onhoudbaar als je op den duur 10-20% topfitte ingeente positieve werknemers thuis hebt zitten duimdraaien.
Sizzle schreef:imaudy schreef:
Ik vind het wel goed.
In de zorg mag je wel al na 5 dagen en zonder inenting weer aan het werk terwijl die met kwetsbare mensen in aanraking komen
Hoe precies is dat logisch? (Oja, iets met tekorten en zo, dan mag je elkaar nog meer aansteken om de tekorten nog erger te maken, of nee, of toch, geen idee eigenlijk).
Nog suffer: vakantiegangers die recent positief waren mogen ipv een PCR test een minder gevoelige test nemen zodat ze waarschijnlijker negatief testen.
Maar een volledig topfitte topsporter moet verplicht een PCR test ookal weet iedereen dat je dan nog lang positief zest zonder nog besmettelijk te zijn.
Loretta schreef:Benzz schreef:Inderdaad, het administrateve systeem is om alles vast te leggen wat er gebeurd. Helaas zijn er teveel schandalen in het verleden geweest waardoor in bijna het hele bedrijfsleven en zorg vastleggen belangrijker is geworden dan de daadwerkelijke zorg.
Daar zijn we in Nederland goed in. Om voor alles wat er mis gaat meer regeltjes te bedenken. Inmiddels loopt het vast door de vele regeltjes. Wat dus ook gewoon niet werkt. Zou goed zijn als we eens leerden accepteren dat er ook weleens di gen fout gaan inplaats van alles maar af te vangen.