Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:23

Nou inderdaad. Wel weer echt typisch Nederlands hoor. Eerst tijdens de avondklok hier hele steden verbouwen en winkels plunderen en nu weer niet mee willen werken met de Corona pas. Raar volkje die Hollanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:26

Verwend.. Te verwend misschien wel. Ik heb me dat vorig jaar al gerealiseerd en wordt nu keer op keer bevestigd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:27

Suzanne F. schreef:
Nou inderdaad. Wel weer echt typisch Nederlands hoor. Eerst tijdens de avondklok hier hele steden verbouwen en winkels plunderen en nu weer niet mee willen werken met de Corona pas. Raar volkje die Hollanders.

Precies wat een gezeik....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:28

Zou dat niet gewoon de Nederlandse variant zijn? :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:31

Relaxed schreef:
Verwend.. Te verwend misschien wel. Ik heb me dat vorig jaar al gerealiseerd en wordt nu keer op keer bevestigd.

:j

Kan niet anders dan het daar mee eens zijn.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:02

ruitje schreef:
Zag net op het nieuws deze website:

https://keuzevrijbijmij.nl/

Kunnen alle bedrijven die zich niet gaan houden aan de toegangscontrole zich melden. Dan weet je waar je heen kan als je niet wil vaccineren.

Wel super makkelijk voor BOA's, even de site nalopen en je weet waar je heen moet :')

De meeste bedrijven, blijven onder hun max klanten, en houden de afstand zoals ze al doen. Ze gaan niks veranderen en doen daarom hardop niet mee aan t verplicht vaccineren of testen.
Daar veranderd niks ten opzichte van nu.
Dat is dan toch ook geen probleem..?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:05

Voor mij wel, want ik zou vraagtekens zetten bij het waarom.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:10

Mss omdat ze zelf ook niet gevaccineerd zijn? Of omdat ze geen onderscheid willen maken, of niet genoeg personeel..
Ik roep maar wat mogelijkheden..

Want dat is geen verschil met nu, dus waarom zou dat dan verschil maken.. Als het veilig is zoals ze het nu doen, dan is dat na de 25ste toch ook nog zo..?

Ik snap met volle bak wel dat dat anders is. Maar als ze doorgaan zoals nu?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:12

Heb nu ook liever dat het wél zou gebeuren, maar het verschil is dat het nu nog geen regel is. Het bewust overtreden van een regel vind ik toch van een andere orde, dan komen er veel vraagtekens bij mij op.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:14

Daks schreef:
bigone schreef:
En weer het Corona verdienmodel , al 3 ton ingezameld.

Mooi hé hoe beide kampen verdienen aan corona :')

Hoezo kampen? Ik constateer alleen dat blijkbaar bij elke Corona actiegroep een doneer knop zit.
Maar wat ik het ergste vind, we zitten ( zeer waarschijnlijk) in de laatste fase van Corona bestrijding door middel van grootschalige vaccinatie en maatregelen waarvan de CoronaCheck er eentje is.
En dan komen er allerlei burgemeesters voor hun beurt banketstaaf , ja wij controleren niet. Ik vind het ronduit een blamage en een dikke middelvinger naar de zorg om zo de boel te ondermijnen.[/quote]

En ik vindt het schandalig dat miljoenen mensen nu worden uitgesloten door dat caronapas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:22

Nee dat zeg je verkeerd die 1,8 miljoen sluit zichzelf buiten. Het is een keuze, of je test of je vaccineert of je blijft lekker thuis. Maar vanaf 25 september zijn dit nu eenmaal de spelregels.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:30

Sheran schreef:
Heb nu ook liever dat het wél zou gebeuren, maar het verschil is dat het nu nog geen regel is. Het bewust overtreden van een regel vind ik toch van een andere orde, dan komen er veel vraagtekens bij mij op.

Ik vind bewust overtreden, volle bak binnen en nergens naar kijken ipv doorgaan zoals nu.. Dus met afstand en minder mensen binnen..
Voor wat ik begrijp komen de meeste besmettingen niet uit de horeca? Dus zoals ze het nu doen lijkt het ook veilig?
Plus dat ik t zelf wel veel fijner vind als t niet vol is, want in ik vind t wel lekker wat extra ruimte en minder herrie

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:39

Spenk schreef:
Nee dat zeg je verkeerd die 1,8 miljoen sluit zichzelf buiten. Het is een keuze, of je test of je vaccineert of je blijft lekker thuis. Maar vanaf 25 september zijn dit nu eenmaal de spelregels.

Sluiten zichzelf helemaal niet buiten.
Verkapte maatregel om je tot prikken te dwingen is het en gelukkig doen heel veel ondernemers er niet aan mee. *\o/*

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:42

bigone schreef:
Op het terras maakt me eerlijk gezegd niets uit of er een CoronaCheck word gedaan. Maar wel wanneer we in een overdekt iets met mindere ventilatie zitten of een theater en de mensen om je heen lachen gieren en brullen bvb.

Vanavond geweest. Ik heb die app niet maar een uitgeprinte code, en daar ook een foto van op m'n telefoon. Beide kregen ze niet gescand, met twee telefoons. Uiteindelijk achterop gekeken zodat ze konden zien dat ik gevaccineerd ben, alleen bedacht ik me later dat ze totaal m'n ID niet gevraagd of gecontroleerd hebben :+

Sheran schreef:

Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant zijn de maatregelen die ze verzinnen ook niet altijd even logisch of praktisch. Als een eventuele overtreding goed onderbouwd en met de nodige voorzichtigiheid begaan wordt, vind ik het persoonlijk niet zo'n issue. Maar goed, dat kan voor anderen anders zijn en als overheid kun je er sowieso niets mee omdat het met verschillende smaken niet te handhaven is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:46

Ach of het nu Corona, Carona of cojona is, voor het eerst in de hele crisis heeft het sars COVID 19 virus de wappies pas echt in de greep. En of je nu Doutzen of Alie heet, je doet dus tijdelijk door eigen regels niet meer mee.
Net als de zeer kwetsbaren in onze maatschappij al heel lang niet mee konden doen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:48

loriene schreef:
Spenk schreef:

Verkapte maatregel om je tot prikken te dwingen is het en gelukkig doen heel veel ondernemers er niet aan mee. *\o/*

Ja net als dat ze massaal zich niet aan de avondklok zouden houden, open zouden gaan ondanks verbod want genoeg is genoeg en hun restaurants voller zouden doen dan mag.

In de praktijk valt dat allemaal enorm mee en houdt merendeel zich netjes aan alle regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:48

bigone schreef:
Ach of het nu Corona, Carona of cojona is, voor het eerst in de hele crisis heeft het sars COVID 19 virus de wappies pas echt in de greep. En of je nu Doutzen of Alie heet, je doet dus tijdelijk door eigen regels niet meer mee.
Net als de zeer kwetsbaren in onze maatschappij al heel lang niet mee konden doen .

Zoals de premier in Belgie zei dit wordt nu een pandemie van de ongevaccineerden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:52

bigone schreef:

Zit niet zo te wauwelen.
Ongeprikten kunnen nog prima meedoen hoor.
Zat gelegenheden om bv uit eten te gaan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:55

loriene schreef:
Spenk schreef:

Ja net als dat ze massaal zich niet aan de avondklok zouden houden, open zouden gaan ondanks verbod want genoeg is genoeg en hun restaurants voller zouden doen dan mag.

In de praktijk valt dat allemaal enorm mee en houdt merendeel zich netjes aan alle regels.[/quote]

In de praktijk wordt er helemaal niet gecontroleerd.
Lees maar eens goed internet er op na.
Zelfs die gekke halsema doet niet mee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 23:57

Tja, de realiteit is hard. Vooral de komende drie maanden. Ik hoop oprecht dat alle wappies gezond de kerst halen en dat het voor hun het zo felbegeerde griepje is. Zou ze wel aanraden om te testen anders zijn ze straks ook nog 90 euro voor een bloedtesten kwijt wanneer ze zonodig op vakantie willen naar verre oorden.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:02

bigone schreef:
Tja, de realiteit is hard. Vooral de komende drie maanden. Ik hoop oprecht dat alle wappies gezond de kerst halen en dat het voor hun het zo felbegeerde griepje is. Zou ze wel aanraden om te testen anders zijn ze straks ook nog 90 euro voor een bloedtesten kwijt wanneer ze zonodig op vakantie willen naar verre oorden.

Hahahahaha realiteit hard?
Waarom testen?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:06

Kan iemand mij dit uitleggen, afgelopen voorjaar lagen de ziekenhuizen aardig vol op het hoogtepunt van de coronacrisis. Zonder enige enting. Nu zijn de risicogroepen allemaal al volledig gevaccineerd, net zoals een groot gedeelte van de bevolking. 63 procent volledig geprikt en natuurlijk van de rest een flink gedeelte een keer geprikt en de teller loopt rap door voor volledige entingen.

Hoezo begint Dhr Gommers dan nu al te roepen dat hij niet wil dat de ziekenhuizen in januari volledig vol liggen. Het gros is ingeënt en van het gedeelte die over zijn zal heus niet iedereen het krijgen en al helemaal niet allemaal tegelijk. Dat is immers al 1.5 jaar niet gebeurd.
Laatst bijgewerkt door robert45 op 18-09-21 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:06

Wanneer jij dat niet snapt heeft het ook geen zin om het uit te leggen, slaap lekker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:11

robert45 schreef:
Kan iemand mij dit uitleggen, afgelopen voorjaar lagen de ziekenhuizen aardig vol op het hoogtepunt van de coronacrisis. Zonder enige enting. Nu zijn de risicogroepen allemaal al volledig gevaccineerd, net zoals een groot gedeelte van de bevolking. 63 procent volledig geprikt en natuurlijk van de rest een flink gedeelte een keer geprikt en de teller loopt rap door voor volledige entingen.

Hoezo begint Dhr Gommers dan nu al te roepen dat hij niet wil dat de ziekenhuizen in januari volledig vol liggen. Het gros is ingeënt en van het gedeelte die over zijn zal heus niet iedereen het krijgen en al helemaal niet allemaal tegelijk. Dat is immers al 1.5 jaar niet gebeurd.

Wel eens gehoord dat er een nieuwe variant opdook? Die zes keer zo besmettelijk is? En jammer genoeg voldoet dan de vaccinatie graad van 75 niet meer want hoe besmettelijker hoe hoger de aantal gevaccineerden moet zijn. En anderhalf jaar ? Volgens mij zijn er momenten genoeg geweest dat het kiele kiele was. Alleen door allerlei maatregelen is het gelukt. Zo meteen hebben we invfeire alleen de CoronaCheck en vaccinaties en twee miljoen niet gevaccineerden( zonder de kwetsbaren en immuun door infectie)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:11