Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:08

Ik pak ook nooit 'n slok water als ik op 'n bochtig weggetje rij en/of tegenliggers heb. Denk dat gezond verstand gebruiken leidend moet zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:09

Sizzle schreef:
Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.

Mogen ze overal invoeren. In pre coronatijd wel eens opgelet en je schrok je het klaplazarus hoeveel mensen zaten te bellen of duidelijk naar beneden te kijken. En de meesten maakt een boete niets uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:10

Waarom is rijbewijs kwijt bij typen op je telefoon een zware straf?
Het is een heel bewuste actie. Heel bewuste onnodige actie.
Het is niet iets wat je per ongeluk even doet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:12

Brainless schreef:
Ze mogen pas bekeuren als je bv gaat slingeren; niet als je netjes blijft rijden.
Dan pas hebben ze bewijs dat je niet oplettend bent op het verkeer.

´Bewijs´???
Dat de agent je ziet slingeren in ook een interpretatie :)*

Maar goed, NL zal vast weer anders zijn :(:)
Gefeliciteerd dat je daar wel afgeleid mag rijden *\%/*

Wat ik schreef was dat HIER, in Spánje, de aangescherpte Covid19 maskerverplichtingen gelijk door de Spaanse RDW in verkeersbekeuringen vertaald zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:19

bigone schreef:
Sizzle schreef:
Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.

Mogen ze overal invoeren. In pre coronatijd wel eens opgelet en je schrok je het klaplazarus hoeveel mensen zaten te bellen of duidelijk naar beneden te kijken. En de meesten maakt een boete niets uit.

Let eens op hoe vaak jij anticipeert op iets verderop terwijl verschillende autos voor je dat pas later in de gaten hebben.
Dat geldt ook voor tegenliggers , verkeer op kruisingen en rotondes.
Die hebben jou allemaal érg laat in de gaten.
Voeg daar met mobiel, radio of gps frutten aan toe en... >;)

Er is hier een reclame voor een Volvo op tv.
Jongedame loopt met koffie in de hand naar haar Volvo. Stapt in, koffie in bekerhouder.
Rijdt weg en kijkt, reikt naar de beker.
Beeld verandert en meiske loopt zebra op.
De auto remt automatisch.
Conclusie? Wat veilig die auto.

Of dat effing normáál is -:(-
Míjn conclusie is gebruik die reclame voor een verkeersveligheidsspot; let fokking op!! AUTOMATISCH RIJBEWIJS KWIJT!!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:23

o jee, dat doet mijn Volvo ook...... ik mag wel uitkijken dat ik mijn rijbewijs niet kwijtraak :=
(gelukkig rij ik amper nog auto sinds corona er is)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:25

Geheel off topic maar ik ben inderdaad een soort van blij als ik in een file de een na laaste auto ben en de auto achter mij is een hele nieuwe met melders... Dan weet ik dat de auto in ieder geval wel op let indien de bestuurder dat niet doet.
Zou inderdaad niet nodig moeten zijn...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:25

@HC. Je hebt gelijk. Zo'n 'grapje' heeft gezorgd dat ik nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben. Ik remde wel voor de dame die al midden op het zebrapad liep. De vier jongens op zaterdagavond in het golfje achter mij niet. En die vlogen er dan ook volkomen zonder te remmen vol achter bovenop bij mij. Beetje jammer.

Aan de andere kant ben ik zelf ook niet heilig, en raak ik mijn telefoon ook wel eens aan. Of ben afgeleid omdat mijn hond naast me op de voorstoel zit te kotsen ofzo...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:34

Cer schreef:
Geheel off topic maar ik ben inderdaad een soort van blij als ik in een file de een na laaste auto ben en de auto achter mij is een hele nieuwe met melders... Dan weet ik dat de auto in ieder geval wel op let indien de bestuurder dat niet doet.
Zou inderdaad niet nodig moeten zijn...

Ik heb geleerd om even de knipperlichten aan en uit te zetten.. alarmlichten volgens mij?
(ik heb al jaren niet meer gereden, wil wel binnenkort weer eens een lesje nemen om bij te schaven)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:35

Femke_Tweety schreef:
@HC. Je hebt gelijk. Zo'n 'grapje' heeft gezorgd dat ik nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben. Ik remde wel voor de dame die al midden op het zebrapad liep. De vier jongens op zaterdagavond in het golfje achter mij niet. En die vlogen er dan ook volkomen zonder te remmen vol achter bovenop bij mij. Beetje jammer.

Aan de andere kant ben ik zelf ook niet heilig, en raak ik mijn telefoon ook wel eens aan. Of ben afgeleid omdat mijn hond naast me op de voorstoel zit te kotsen ofzo...

Wat naar Femke...

Je moet gewoon opletten. En ja, iets in je telefoon typen is gewoon gevaarlijk. Maar ik denk dat we allemaal wel aan een knopje van de radio of airco zitten, kletsen met de persoon die naast je zit, een slokje water nemen , etc. Goed dat er controle is, maar een boete voor aan je mondkapje zitten vind ik echt weer nergens over gaan. Ik kan niet voor heel Nederland spreken (het laatste jaar al helemaal niet) maar heb niet het idee dat er hier zo gecontroleerd wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:37

Helaas zien sommige dat ook niet.
Sommige rijden zelfs op die fel verlichte auto's van Rijkswaterstaat met van die grote knipperende pijlen in het donker.
Wat je dan aan het doen bent????

Maar is wel erg offtopic :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:38

Ik zie heel vaak dat mensen er aan zitten, of half op hebben..of dat je overduidelijk kan zien dat een wegwerp mondkapje heel heel vaak is gedragen. Ik vraag me af hoe veel ze echt helpen als ik zo in de winkel al zie dat zeker 50% van de mensen hem onjuist gebruikt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:40

Ik kijk altijd in m'n achteruitkijkspiegel als ik moet remmen. Als ik zie dat degene achter mij niet ook in de remmen schiet kan ik m'n auto hopelijk nog wegtrekken een berm in bijv.
Dat achterop files rijden komt ook veel voor bij vrachtwagens. Die zouden wat mij betreft niet meer de weg op mogen zonder zo'n automatisch remsysteem. Je bent echt dood als die over je autootje dendert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:40

Huertecilla schreef:
Brainless schreef:
Ze mogen pas bekeuren als je bv gaat slingeren; niet als je netjes blijft rijden.
Dan pas hebben ze bewijs dat je niet oplettend bent op het verkeer.

´Bewijs´???

En weer mijn conclusie dat je niet de links leest... omdat dit daar duidelijk in vermeldt wordt.
Ik snap dat je daar geen zin in hebt/tijd voor hebt.. maar reageer dan niet alsof jij gelijk hebt terwijl ik het tegendeel bewijs door die links te plaatsten.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:44

verootjoo schreef:
karuna schreef:
Geen aanname maar keiharde cijfers die weken geleden al door duitsland gemeld zijn.

Sinds wanneer zijn nederlanders besmettelijker dan Duitsers :?

Niet besmettelijker, maar Duitsland heeft al in deze hele Coronatijd snel maatregelen genomen, terwijl alle andere landen zo'n beetje achter de feiten aanlopen. Dus is het wel te begrijpen dat ze import van besmettingen willen tegengaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:55

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Dat vind ik wel 'n heel heftige straf.

En hoe zit 't als je iets op je navigatie aanklikt?

Ik vind het eigenlijk wel goed.
Appen doe je gewoon niet op de weg.

Navigatie weet ik eigenlijk niet, hoe dat zit.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:43

Kabinet wil terrassen en winkels open op 21 april als cijfers het toelaten - https://nos.nl/l/2375766

*\o/* *\o/*
Zou toch fijn zijn licht en tunnel gevalletje

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 15:54

Dat is toch nog eerder dan dat ik had verwacht. Wel fijn, want vanaf eind april is het weer vaak aan de beterende hand. Laten we wel wezen, met het weer van afgelopen dagen had toch geen hond op het terras gezeten :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:08

De Covid-klucht gaat verder:
Na zowat volksoproer naar aanleiding van de publicaties over de maskerbekeuringen IN ALLE GROTE KRANTEN! op papier en electronisch, heeft de Spaanse RDW een persbericht doen uitgaan dat het onjuist is 8)7
Zal het als de storm overgewaaid is in zachtere vorm stilzwijgend ingevoerd worden...

Kafka, puur Kafka.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:09

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:16

DuoPenotti schreef:

Ben ik niet geheel met je eens, sommigen zijn echt zo verslaafd aan hun telefoon dat ze hem gedachteloos pakken. En ja uiteraard moet hij dan buiten handbereik, maar veel mensen doen er ook de navigatie op. En als hij keihard afgaat (nee, moet ook niet) is het fijn om hem uit te kunnen zetten. Vind het prima als rijbewijs innemen eventueel mogelijk is, maar een boete zie ik veel liever, rijbewijs is echt heel erg heftig voor iets wat je gedachteloos kan doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:27

Sheran schreef:
DuoPenotti schreef:

Ben ik niet geheel met je eens, sommigen zijn echt zo verslaafd aan hun telefoon dat ze hem gedachteloos pakken. En ja uiteraard moet hij dan buiten handbereik, maar veel mensen doen er ook de navigatie op. En als hij keihard afgaat (nee, moet ook niet) is het fijn om hem uit te kunnen zetten. Vind het prima als rijbewijs innemen eventueel mogelijk is, maar een boete zie ik veel liever, rijbewijs is echt heel erg heftig voor iets wat je gedachteloos kan doen.

Gedachteloos achter het stuur zitten vind ik echt rijbewijsinvordering waardig := Hoe kun je achter het stuur gedachteloos je telefoon pakken, dan ben je toch niet met je volle concentratie op de weg en je auto aan het letten :?
Zet gewoon je geluid uit, of zet hem op mono, dan komt er helemaal niks binnen als je zo snel afgeleid bent.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:31

Gedachteloos je telefoon pakken gebeurt juist als je je op de weg concentreert... Maar we zijn geen superhelden hè, het is een utopie om te denken dat iedereen er altijd zijn volle aandacht bij heeft. Dan zouden er ook een stuk minder ongelukken gebeuren. Maar zo werkt een mens helaas niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:33

Gewoon zorgen dat je je telefoon zo ingesteld hebt staan dat je geen berichten ontvangt wanneer je aan het rijden bent. Hoe simpel kan het zijn.
Terug naar Corona, vandaag dik 300 mensen het ziekenhuis in, dat is nogal een hoop.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-04-21 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:35

Mijn punt is: telefoon grijpen (met reden of niet) is zo gedaan en meteen rijbewijs kwijt vind ik gewoon heel erg heftig voor even je telefoon vasthouden/verplaatsen en weer loslaten. Dus ben blij dat wij dat niet hebben :)