Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.
Brainless schreef:Ze mogen pas bekeuren als je bv gaat slingeren; niet als je netjes blijft rijden.
Dan pas hebben ze bewijs dat je niet oplettend bent op het verkeer.
bigone schreef:Sizzle schreef:Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.
Mogen ze overal invoeren. In pre coronatijd wel eens opgelet en je schrok je het klaplazarus hoeveel mensen zaten te bellen of duidelijk naar beneden te kijken. En de meesten maakt een boete niets uit.
Cer schreef:Geheel off topic maar ik ben inderdaad een soort van blij als ik in een file de een na laaste auto ben en de auto achter mij is een hele nieuwe met melders... Dan weet ik dat de auto in ieder geval wel op let indien de bestuurder dat niet doet.
Zou inderdaad niet nodig moeten zijn...
Femke_Tweety schreef:@HC. Je hebt gelijk. Zo'n 'grapje' heeft gezorgd dat ik nu gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben. Ik remde wel voor de dame die al midden op het zebrapad liep. De vier jongens op zaterdagavond in het golfje achter mij niet. En die vlogen er dan ook volkomen zonder te remmen vol achter bovenop bij mij. Beetje jammer.
Aan de andere kant ben ik zelf ook niet heilig, en raak ik mijn telefoon ook wel eens aan. Of ben afgeleid omdat mijn hond naast me op de voorstoel zit te kotsen ofzo...
Huertecilla schreef:Brainless schreef:Ze mogen pas bekeuren als je bv gaat slingeren; niet als je netjes blijft rijden.
Dan pas hebben ze bewijs dat je niet oplettend bent op het verkeer.
´Bewijs´???
verootjoo schreef:karuna schreef:Geen aanname maar keiharde cijfers die weken geleden al door duitsland gemeld zijn.
Sinds wanneer zijn nederlanders besmettelijker dan Duitsers
elnienjo schreef:Sizzle schreef:Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.
Dat vind ik wel 'n heel heftige straf.
En hoe zit 't als je iets op je navigatie aanklikt?
DuoPenotti schreef:Waarom is rijbewijs kwijt bij typen op je telefoon een zware straf?
Het is een heel bewuste actie. Heel bewuste onnodige actie.
Het is niet iets wat je per ongeluk even doet.
Sheran schreef:DuoPenotti schreef:Waarom is rijbewijs kwijt bij typen op je telefoon een zware straf?
Het is een heel bewuste actie. Heel bewuste onnodige actie.
Het is niet iets wat je per ongeluk even doet.
Ben ik niet geheel met je eens, sommigen zijn echt zo verslaafd aan hun telefoon dat ze hem gedachteloos pakken. En ja uiteraard moet hij dan buiten handbereik, maar veel mensen doen er ook de navigatie op. En als hij keihard afgaat (nee, moet ook niet) is het fijn om hem uit te kunnen zetten. Vind het prima als rijbewijs innemen eventueel mogelijk is, maar een boete zie ik veel liever, rijbewijs is echt heel erg heftig voor iets wat je gedachteloos kan doen.