Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:02

caro29 schreef:
Ik zit al sinds 5-10 te wachten op een pakket van mondial. Normaal zijn ze wel snel maar nu is het drama…begint op homerr te lijken

Ik heb vandaag na 3,5 toch mijn pakje via MR nog binnengekregen.

caro29

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:15

Ik krijg ook net melding dat ik hem kan ophalen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:01

Ik kom even binnenvallen..
Ik verkoop de laatste tijd aardig wat spullen op vinted, na een kastopruiming, je kent het. Nu heb ik een zgan bh van een duur merk verkocht. Nieuwprijs €80, akkoord gegaan met €7,50 (waar ik een tientje vroeg). Nu heeft ze hem binnen, alleen past hij niet omdat de cup te ruim valt en wil ze retourneren. De maat klopt gewoon met wat ik heb aangegeven en er zat ook een foto van het maatlabel bij.

Ik heb aangegeven dat ik maar een particuliere verkoper ben en dat ik geen artikelen retour neem omdat ze niet passen. Ook gezegd dat het voor de koopster waarschijnlijk voordeliger is om op vinted te verkopen ipv maar heen en weer te blijven sturen. Echter blijft ze maar doorgaan dat ze het wil retourneren.

Als ik zelf zoiets heb dan vind ik dat ik pech heb en verkoop ik het gewoon weer door via vinted.
Dat lijkt mij toch de normale gang van zaken? In de voorwaarden staat ook dat het alleen retour kan bij een pro verkoper of bij akkoord van de gewone verkoper.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:07

nee man, je bent toch geen winkel :+ Idd gewoon weer doorverkopen als het niet naar je wens/maat is.

Als ze niet ophoudt zou ik haar blokkeren :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:12

Niet mee akkoord gaan. Als het artikel is zoals beschreven, heeft ze geen poot om op te staan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:20

xJitskee schreef:
Ik verkoop de laatste tijd aardig wat spullen op vinted, na een kastopruiming, je kent het. Nu heb ik een zgan bh van een duur merk verkocht. Nieuwprijs €80, akkoord gegaan met €7,50 (waar ik een tientje vroeg). Nu heeft ze hem binnen, alleen past hij niet omdat de cup te ruim valt en wil ze retourneren. De maat klopt gewoon met wat ik heb aangegeven en er zat ook een foto van het maatlabel bij.

Ik heb aangegeven dat ik maar een particuliere verkoper ben en dat ik geen artikelen retour neem omdat ze niet passen. Ook gezegd dat het voor de koopster waarschijnlijk voordeliger is om op vinted te verkopen ipv maar heen en weer te blijven sturen. Echter blijft ze maar doorgaan dat ze het wil retourneren.

Als ik zelf zoiets heb dan vind ik dat ik pech heb en verkoop ik het gewoon weer door via vinted.
Dat lijkt mij toch de normale gang van zaken? In de voorwaarden staat ook dat het alleen retour kan bij een pro verkoper of bij akkoord van de gewone verkoper.

Zeker ook een Franse :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:15

Nee een Nederlandse :')
Maar toch blij dat ik niet gek ben, heb het voor nu maar gelaten.
De Fransen gaan bij mij juist altijd goed, nooit gedoe over de prijs en altijd vriendelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:17

Wat een rare mensen hebben we toch op de planeet :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:20

xJitskee schreef:

Wat erg! Dat is eigenlijk de reden dat ik het liever meegeef aan de ophaaldienst voor de arme landen en hergebruik textiel.
Zo'n geen zin in gedoe.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:06

Ik heb in mijn Vinted profiel staan dat items niet geretourneerd kunnen worden, dus iemand die iets wilt terugsturen, stuur ik naar mij profiel. Geen gedoe meer daarna.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:08

Ik zou ook zeker niet akkoord gaan met retourneren. Je bent geen winkel zeg. :=

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:36

Ik weet niet….. ligt eraan hoe populair het artikel is.
Ik heb ook weleens goede items terug gedaan zo had ik blouse gekocht van Fabienne bleek sample te zijn en die moet ik niet hoe leuk ie ook is.

In dit geval stond ie me niet en vond ik de blouse ook raar vallen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:48

xJitskee schreef:

Sommige mensen snappen Vinted niet helemaal geloof ik 8)7 Ik had laatst een trui die te groot was, tja dat is het risico van tweedehands kopen. Als ik iets te koop wat te groot of te klein blijkt te zijn, dan verkoop ik het door. En in dit geval geef ik de trui door aan mijn moeder. Ik zou het gesprek afkappen en als ze gaat klagen bij Vinted dan merk je het wel ;)

Heb gisteren een tas gekocht, mijn ouwe cowboytas viel uit elkaar van ellende en nu vond ik een andere voor een leuke prijs. Tassen zijn toch echt wel mijn zwakke punt, maar nu mocht het van mezelf. Wel altijd spannend of iets er in het echt net zo goed uitziet als op het plaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:24

Ik heb er vanochtend wat boeken op gezet. Niet bepaald hoogstaande literatuur (ahum) maar ze liggen in de weg. Als ze niet verkocht raken breng ik ze wel naar de kringloop.
Moet de rest van mijn boekenkast nog uitmesten om plek te maken voor mijn nieuwe aanwinsten, dus er zal nog wel een lading bij komen op termijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:35

Ik scroll door de pagina en denk ineens 'Hé, een frontriem op Vinted!'. Is het gewoon een zwarte teenslipper met steentjes. :')

Gisteravond nog snel rijkleding te koop gezet en op één artikel na was het allemaal meteen verkocht. Moest ook wel voor die prijzen... Beetje pijn doet het wel, maar hopelijk kan mijn kast straks weer dicht.

Ik wil heel graag overstappen naar het capsule wardrobe systeem. Er moet daarom nog veel kleding weg. Enige probleem is dat ik een enorme zwak heb voor juist wat meer opvallende items, zoals een wilde glittertrui of die enorm foute knalroze hakken. En dat kan nou net niet, want dat combineert voor geen meter en is niet tijdloos. :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:50

Ik heb vanochtend nog een leuke trui kunnen scoren voor m'n zoontje in een maat groter dan hij nu heeft. Hij is helemaal gek op dat ding, dus top dat hij erop stond :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:56

Suf zeg diegene die wil ruilen. Dat je het probeert nouja dat is 1 ding, maar als verkoper het (natuurlijk) niet wil dan heb je gewoon pech. Dan moet je idd. maar bij een winkel kopen :=

Haha die teenslipper, ik zie het voor me _O-
Misschien kan je jezelf bij dat capsule plan per item 1 "misstap" gunnen...?
Dus 1 paar vreselijk foute schoenen, 1 broek, 1 trui....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:22

_Lorette_ schreef:
Ik scroll door de pagina en denk ineens 'Hé, een frontriem op Vinted!'. Is het gewoon een zwarte teenslipper met steentjes. :')

Gisteravond nog snel rijkleding te koop gezet en op één artikel na was het allemaal meteen verkocht. Moest ook wel voor die prijzen... Beetje pijn doet het wel, maar hopelijk kan mijn kast straks weer dicht.

Ik wil heel graag overstappen naar het capsule wardrobe systeem. Er moet daarom nog veel kleding weg. Enige probleem is dat ik een enorme zwak heb voor juist wat meer opvallende items, zoals een wilde glittertrui of die enorm foute knalroze hakken. En dat kan nou net niet, want dat combineert voor geen meter en is niet tijdloos. :P

Draag je die opvallende items ook echt? Kijk daar eens kritisch naar. Anders zou ik zeggen, bewaar twee van dat soort outfits buiten je capsule om en richt de rest van je wardrobe in met spullen die je wel regelmatig draagt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:57

Lorette, ook bij een capsule wardrobe kan je een paar hele opvallende items hebben, hoor. Het hoeft niet allemaal basic. Ik ben er al een tijdje mee bezig, maat als je bij wijze van spreken 90 procent makkelijk te combineren hebt kan je echt wel 10 procent wat aparts hebben.

Ik heb zelfs een gedeelte wat ik helemaal buiten de capsule laat, maar wel heb coor speciale gelegenheden. Het voordeel is dat het nu een deel is ipv heel veel wat niet te combineren is. Schoenen is nog vele malen makkelijker, ik had regelmatig een simpele outfit qua kleur en dan heftige schoenen/hakken. Of aparte tas. Het glitter topje draag ik met feestelijke gelegenheden haha

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:26

Dit helpt niet in mijn poging tot minderen, dames. :P Zeg maar gewoon dat alles op Vinted moet! 100% capsule is toch een utopie... Ik heb een brede kledingsmaak en een makkelijke dresscode op kantoor (alleen te bloot is een no go), dus dat werkt niet mee.
Verder ben ik gewoon van mening dat 10 zwarte broeken helemaal niet teveel is, omdat het verschillende uitvoeringen zijn (wijde pantalon, slim fit pantalon, skinny jeans dunne stof, skinny jeans dikke stof, flared broek, legging, cropped pantalon/culotte, biker-model, coated skinny broek en mom-model). Dus tja... Ik ben een probleemgeval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:28

Capsule is voor minimalisten. Ik ben een maximalist. Be like me. Wees een maximalist.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:33

Hey, ik zei alleen wat iver de aparte dingen! :D en ik heb meer als wat sommige hebben, het hoeft niet minimalistisch maar wel allemaal te combineren. Maar ik doe het vooral vanwege het geld en omdat ik hele kast vol had en altijd hetzelfde aantrok en nieuwe dingen niet kon combineren. Moest altijd een hele outfit kopen haha.

Maar 10 zwarte is wel een beetje te... een pantalon is iets anders als spijkerbroek dus die mogen allebei. Verder kies ik 1 of 2 modellen die mij het beste staan, de rest koop ik niet of moet weg.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:09

Urbanus schreef:
Capsule is voor minimalisten. Ik ben een maximalist. Be like me. Wees een maximalist.

Dit wil ik op mijn kleerkastdeuren laseren _/-\o_

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 14:14

Ik heb mijn kast bijna leeg... en ik kan me er niet toe zetten om het op Vinted te zetten. Ga er liever shoppen dan zelf plaatsen, dan moet ik ook alles bewaren en voor die paar euro...

Heb serieus 2 vuilniszakken vol klaar staan om in de kledingcontainer te gooien. Soms wat goedkopere rommel zoals hemdjes die ik ergens onder draag, maar ook nog genoeg nagenoeg nieuwe items van Scotch and Sode, 7 for all Mankind, Liu Jo, Josephine & co.
Hoop dat er iemand nog heel blij van wordt.

Maar het shoppen op Vinted gaat goed. Heb nu wat items besteld, eens kijken of dat wat is of dat ik genaaid wordt ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:16

PSvanLot schreef:
Ik heb mijn kast bijna leeg... en ik kan me er niet toe zetten om het op Vinted te zetten. Ga er liever shoppen dan zelf plaatsen, dan moet ik ook alles bewaren en voor die paar euro...

Heb serieus 2 vuilniszakken vol klaar staan om in de kledingcontainer te gooien. Soms wat goedkopere rommel zoals hemdjes die ik ergens onder draag, maar ook nog genoeg nagenoeg nieuwe items van Scotch and Sode, 7 for all Mankind, Liu Jo, Josephine & co.
Hoop dat er iemand nog heel blij van wordt.

Maar het shoppen op Vinted gaat goed. Heb nu wat items besteld, eens kijken of dat wat is of dat ik genaaid wordt ;)

Dat doe ik ook eerlijk gezegd. Ik stop ook alles in vuilniszakken en stop het in de kledingcontainer. Ook merkkleding. Ik hoop altijd maar dat iemand er blij van wordt. Al dat gedoe met foto’s maken en vragen beantwoorden en advertenties maken. En dan nog wegbrengen naar een pakketpunt voor een paar euro. Ik heb daar vaak geen zin in. Maak ik er liever iemand blij mee.

Ik shop beter op Vinted dan ik verkoop in ieder geval. Laatst nog een vest gekocht. Nieuw met kaartjes eraan, 12,50 euro inclusief verzending. Dat is leuk.