Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:14

Ik bedoelde met mijn berichtje juist dat ik hem netjes tussen de lijntjes zette. Voor niets zo druk gemaakt de afgelopen weken.
Maar desondanks... Jullie hebben erg lieve reacties. Bedankt!

Kookaburra schreef:
Aan mijzelf. Ik heb komende week praktijkexamen voor de auto. Mijn instructrice tijdens de les vandaag: 'wat wil je nog oefenen'.

Ik heb de hele lockdown over het inparkeren zitten dubben. Wie draait m nu perfect binnen de lijntjes?

hagelslag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:54

Ik irriteer mij aan een boer die zich eraan irriteert dat ik hier mijn pauze moet houden....

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:57

Aan mezelf en dat ik zo veel wil maar het allemaal niet het goede moment is. Zowel qua geld als qua tijd :(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:04

hagelslag schreef:
Ik irriteer mij aan een boer die zich eraan irriteert dat ik hier mijn pauze moet houden....

Ik erger mij aan het verkeerd gebruik van het woord irriteren :D
Sorry door mijn opleiding nu zoveel mogelijk gefocust op correct Nederlands. ( stiekem maak ik een dansje als ik zoiets zie hoor *\o/* te leuk gewoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:06

Dat ik net al gegeten heb, maar nog steeds zoveel honger heb dat ik bijna geneigd ben om nog iets te laten bezorgen. -O-

En mensen die denken heel bijdehand te zijn met Engelse uitdrukkingen, maar het dan alsnog vernaggelen. Gebruik het dan gewoon niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:14

Sanniejtjuh schreef:
Dat een oproep op facebook heb staan voor huishoudelijke hulp, en echt bizar rare reacties krijg.

Mijn bericht;

Wij zijn op zoek naar hulp in huishouding

Wij zijn zelf woonachtig in ******* (buitengebied). Wij zoeken iemand voor zo”n 2 tot 3 uur per week. Dag en tijd in overleg. Stofzuigen, dweilen, toillet, badkamer, bed afhalen/verschonen, ramen lappen, ect.

Iemand die het werk ook zelf ziet en van aanpakken weet. Wij hebben (huis)dieren. Ivm gezondheidsklachten iemand die NIET rookt en de huidige corona maatregelen in acht neemt. Wij zoeken iemand voor vast, en dus niet tijdelijk.

Reacties kort samengevat;

discriminatie over dat roken!! Ik rook buiten, geloof me je ruikt niks.

Sorry maar ik heb o.a astma en dat prikkelt behoorlijk, benauwd/hoesten. Hele nare discussie volgt.

Veel te werk werk hoor voor het aantal uur!

Staat nergens dat ik elke week de ramen gedaan wil hebben. En onze hulp vanuit WMO redt al die taken met gemak binnen dat tijdsbestek.

Veel te veel werk, en wat je netto overhoud, is dit moderne slavernij?

Euhm tja, €15,- is een normale prijs voor dat werk, zwart uurloon.

Nu maar de reacties uitgezet, gelukkig al paar afspraken staan. Maar wat bezield mensen om soms zo grof en lelijk te reageren zonder dat ze achtergrond informatie hebben, word er soms gewoon verdrietig van -O-

Wow dat kan makkelijk in 3u. Ik ben zelf hulp in de huishouding en dit haal ik zelfs in 2,5 u.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:19

Dat ik niet gewoon een keus kan maken en hier dus gewoon zit te janken.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:25

fjordjes schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Dat een oproep op facebook heb staan voor huishoudelijke hulp, en echt bizar rare reacties krijg.

Mijn bericht;

Wij zijn op zoek naar hulp in huishouding

Wij zijn zelf woonachtig in ******* (buitengebied). Wij zoeken iemand voor zo”n 2 tot 3 uur per week. Dag en tijd in overleg. Stofzuigen, dweilen, toillet, badkamer, bed afhalen/verschonen, ramen lappen, ect.

Iemand die het werk ook zelf ziet en van aanpakken weet. Wij hebben (huis)dieren. Ivm gezondheidsklachten iemand die NIET rookt en de huidige corona maatregelen in acht neemt. Wij zoeken iemand voor vast, en dus niet tijdelijk.

Reacties kort samengevat;

discriminatie over dat roken!! Ik rook buiten, geloof me je ruikt niks.

Sorry maar ik heb o.a astma en dat prikkelt behoorlijk, benauwd/hoesten. Hele nare discussie volgt.

Veel te werk werk hoor voor het aantal uur!

Staat nergens dat ik elke week de ramen gedaan wil hebben. En onze hulp vanuit WMO redt al die taken met gemak binnen dat tijdsbestek.

Veel te veel werk, en wat je netto overhoud, is dit moderne slavernij?

Euhm tja, €15,- is een normale prijs voor dat werk, zwart uurloon.

Nu maar de reacties uitgezet, gelukkig al paar afspraken staan. Maar wat bezield mensen om soms zo grof en lelijk te reageren zonder dat ze achtergrond informatie hebben, word er soms gewoon verdrietig van -O-

Wow dat kan makkelijk in 3u. Ik ben zelf hulp in de huishouding en dit haal ik zelfs in 2,5 u.

Tja ik dacht ook niet echt onredelijk. Was zelf iemand die reageerde dat ze met stofzuigen dweilen echt wel langer dan 70 min bezig was als het echt goed moest. Nou met schuursponsje dan ofzo :') Maar had nu expres 3 uur neer gezet omdat bijv keer de ramen lappen hier wel veel werk is qua hoeveelheid/tijd.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:28

Aan mezelf, dat ik niet gewoon kan genieten van het rijden en omgaan met mijn paard, maar de hele tijd loop te piekeren over of ik het wel goed doe qua harnachement, voeding, huisvesting, rijden enz. Wil gewoon weer lekker ontspannen omgaan met paarden

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:32

Wachten duurt lang als je naar iets uitkijkt pff. :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:34

JackieT schreef:
Aan mezelf, dat ik niet gewoon kan genieten van het rijden en omgaan met mijn paard, maar de hele tijd loop te piekeren over of ik het wel goed doe qua harnachement, voeding, huisvesting, rijden enz. Wil gewoon weer lekker ontspannen omgaan met paarden

Volg je gevoel! Niemand doet alles 100 procent goed!
Letterlijk niemand!

Twijfelen is niet erg, het mag alleen geen overhand nemen...

Kijk naar je paard, is ie happy? Eet drinkt poept plast en loopt goed? Nou.. klaar! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:02

Kairos schreef:

Kunnen we helpen? :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:03

Dat mijn vriend niet voor zichzelf op durft te komen tegenover zijn baas. Hij heeft 4 maart vrij gevraagd voor onze sleuteloverdracht op 1 april. Tot afgelopen vrijdag had hij nog geen rooster voor deze week en nu wil zijn baas eigenlijk niet dat ie vrij heeft.

Vriend staat dus in zijn recht; ruim op tijd ingediend, meer dan 3 weken niks van zijn aanvraag gehoord, geen zwaarwegende belangen (alleen dat zijn collega's het één dagje wat drukker hebben). Maar vriend wil gewoon niet voor zichzelf opkomen. Zeker geen dealbreaker, maar wel een beetje frustrerend :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:04

Mkango schreef:
Kairos schreef:

Ja dit!

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:05

Aan de buurtkinderen en hun loederouders _-:(

Kinderen worden om 12 uur naar buiten getrapt en spelen nu nog steeds buiten, ondanks de avondklok.

Zal je denken, ach laat ze lekker spelen maar ze zijn echt heel irritant.

Lange straat en de hele tijd voor onze deur en die van onze buren spelen ipv voor hun eigen deur (al eerder akkefietjes gehad met de ouders)
Daarbij de hele godganse tijd gillen, met fietsen en skeelers voorbij komen, ballen tegen het huis aan trappen, plantsoenen en bomen vernielen, met takken gooien en vechten bij de geparkeerde auto’s.

Wordt er echt moedeloos van zeker omdat ik zelf de hele dag thuis zit ivm online colleges, kan me gewoon niet concentreren. -:(-

Er iets van zeggen resulteert in een grote bek van ouders en kinderen die expres nog vaker voor de deur spelen.

Ik kan mij van vroeger herinneren dat als wij voor de deur speelden thuis dat mijn moeder ons wegjoeg, ga maar in het speeltuintje verderop spelen de buren hebben last van je.

Beetje meedenken en respect voor elkaar hebben zit er hier niet bij helaas....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:15

19de eeuws Nederlands. Nog erger: 19de eeuws Nederlands in Handelingen van de Tweede en Eerste Kamer. :Z

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:15

En een keer per ongeluk je hete schoonmaakwater naar buiten gooien? Oeps!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:21

Captain schreef:
En een keer per ongeluk je hete schoonmaakwater naar buiten gooien? Oeps!

Dat lijkt me een beetje ziek. Al zijn het nog zulke tokkies, het zijn wel koters en die ouders zijn het probleem.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:25

Dat een man me even vertelt dat ik me bij een bepaalde handeling "niet moet schamen". Oh Gerard, nooit geweten dat er een knopje bestaat zodat ik "schamen" per direct uit kan zetten WHAT A LIFEHACK

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 21:26

Spanning voor mijn vaccinatie morgenochtend. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:27

Ik had gedacht een emmer koud water.
Nooit met warm / heet water gooien. Je wilt kinderen al zijn ze nog zo irritant toch niet expres pijn doen -O-

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:28

Pffff. Ook even klagen hoor.

We wilden een stuk vloer zeil hebben van de Leen Bakker, en dit kan alleen in de winkel gekocht worden en niet via de website. Dus we maken een winkelafspraak online.

We komen netjes op tijd voor onze winkel afspraak aan en geven aan welk zeil we willen.
De rol zeil lag er al, maar de medewerker die ons hielp werd terug geroepen door zijn meerdere, met de mededeling;”daar is nu geen tijd voor.”
De medewerker word weggestuurd meneer zelf loopt ook weg. 8)7 stond met m’n bek vol tanden.

Wat is het nut om een winkel afspraak te maken voor een product wat op voorraad is, wat vervolgens niet aangekocht kan worden?
Jammer dat je daarvoor een dag vrij neemt.

Heel irritant.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:28

Niobe schreef:
Mkango schreef:

Ja dit!
Is denk ik lastig, want jullie zien natuurlijk niet het hele plaatje, maar bedankt voor het aanbod. Ik ga zsm eens met de huisarts praten, want na een uur gehuild en nagedacht te hebben, heb ik zelf een idee wat het mogelijk kan zijn (ADD). Ik herken me echt in ontzettend veel symptomen en ik hoop dat ik door hulp te krijgen om rust in mijn hoofd te krijgen het probleem zo ook oplos (het probleem kwam namelijk voort uit drukte in mijn hoofd.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:40

Toch wel bijwerkingen van vaccinatie :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:46

Dat ik aan het janken ben over die stomme suikerbrood-afsluiter van Lubach :+