Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:55

Sheran schreef:
Ik denk vooral dat mensen het roepen voor de rest van de bevolking, niet uit wraak. Maar als Trump er heel makkelijk vanaf komt is de kans groot dat hij de bevolking nog verder in de problemen brengt.

Inderdaad, als hij nu alleen maar een weekje een beetje kucht, dan zal hij dat gebruiken als argument waarom de maatregelen onzin zijn.

Niobe

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:04

Toch nog iets positiefs aan Trump

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:08

Niobe schreef:

:')
Ik mag hier niet om lachen.

Ik hoop zelf ook op een niet ernstig maar wel afschrikkend verloop van corona. Tuurlijk wens ik niemand blijvende rest verschijnselen toe.
Net zoals paar anderen hier aangeven ben ik bang dat als ie met enkel een kuchje er van af komt gaat beweren dat het niets voorstelt en het een hoax en onzin is...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:10

Destination schreef:
Ik ben al in verschillende winkels/benzinestations geweest waar stokjes liggen om je pincode in te toetsen. Er is dan een bakje met gedesinfecteerde stokjes en een bakje met 'vieze' stokjes :=

Weet je, dat ik me tot nu toe heb afgevraagd, waarom er wattenstaafjes bij de kassa stonden _/-\o_ :')

Nicobe: heb even hard gelachen. Wens hem zeker niets ergs toe,maar hoop niet dat hij binnenkort roept dat er niets aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door Getup op 02-10-20 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:11

Dat is hier bij de boerenbond ook, maar ik heb nog niemand het zien gebruiken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:14

Bij ons zijn het geen wattenstaafjes, maar echt luxe stokjes 8-) Ze staan ook niet overal, maar ik betaal meestal contactloos en geef niet vaak meer dan €50 uit, dus typ mijn pincode niet zo vaak in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:21

Net boodschappen gedaan. Met mondkapje. En ik was niet de enige die hem op had.
Ik vind het goed om dit te zien

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:25

Niobe schreef:

*Lacht niet, lacht niet, kak, mislukt*.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:47

Vannacht schrok ik wakker met een enorme kriebel in de keel en hoesten. Wat gedronken en toch weer in slaap gevallen. Ik werd wakker en nog steeds de kriebel en hoesten.... Het is wel een beetje een droge hoest. Dus ik blijf mooi een dagje binnen , ik kijk het nog wel even aan omdat het ook een allergische reactie kan zijn op stof of iets. Kriebel is inmiddels over maar als ik hoest klinkt het niet als een normale hoest die je even tussendoor hebt.

Mijn moeder daarin tegen denk dat ik wel even boodschappen kan gaan doen... Juist dat doen we dus even niet. En telkens wordt mijn moeder ontzettend vel als we het over mondkapjes hebben. Nee ik ga echt niet 8 uur op een dag met een mondkapje lopen en werken.

Nee stel je voor om iets te proberen wat misschien een beetje gaat helpen. Mijn vader houdt zich er keurig aan en ziet er geen probleem in. Ik ook niet onder het motto niet zeuren moet gebeuren en het is heus niet zo voor altijd. Mijn moeder denkt dat het verloop van Corona bij haar wel meevalt. Ze is al 50 dus dat verloopt echt niet met een simpel snotneusje. Tuurlijk het kan maar mensen van die leeftijd zijn over het algemeen toch wel meer ziek dan een jonger iemand. Met natuurlijk uitzonderingen. Zo gaan ze ook over 2 weken naar de Efteling. Ik snap niet dat 3 leuke dagen het waard zijn om misschien schade voor het leven op te lopen. Mijn oma begon ook weer of ik echt niet mee wou. NEE , ik werk in de zorg kan dat niet maken.

En we maken het nu mee dichtbij en nog zulke ik heb er schijt aan gedachten hebben.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:55

besita schreef:
bigone schreef:

Besmetting gaat via de lucht maar nies in je hand , raak kar aan, volgende pakt kar en wrijft in zijn oog . Theoretisch zeer wel mogelijk dat je zo besmet raakt . Daarom moet je ook altijd van je gezicht afblijven en thuis , pas wanneer je je handen goed hebt gewassen is het klaar. Dus handschoenen nergens voor nodig. Nadenken wel.

Neen die kans is volgens de virologen minimaal
Er moet echt al een halve kilo besmet snot aan dat handvat hangen

Deze viroloog zit het toch een klein beetje anders : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/25 ... kelkarren/
Doe mij maar een proper karretje :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:01

Dat ziet ie niet anders. Hij zegt dat de kans minimaal is. Maar dat het bewustzijn en de oplettendheid wat groter zou kunnen zijn als je het wel doet. Dus, voor de bühne en voor de minder bewuste medemens prima. Net als het psychologische effect van mondkapjes.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:02

Wat is er in Ijsland aan de gang ?
Ik hoor net dat Belgie heel Ijsland rood ingekleurd heeft...
Leest Kuggur nog mee ? :P

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:08

Sclimpre schreef:
besita schreef:

Neen die kans is volgens de virologen minimaal
Er moet echt al een halve kilo besmet snot aan dat handvat hangen

Deze viroloog zit het toch een klein beetje anders : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/25 ... kelkarren/

Dat was dus dezelfde viroloog die zei dat het via oppervlakten niet kan :+ := >;)
Dat was toen met de uitbraken in een vleesverwerkend bedrijf en de media vroeg of dit dus gevolg had voor de mensen die verpakkingen met besmet vlees hadden gekocht ..toen zei hij dat dit echt niet kon want dat het virus NIET via oppervlakten kon overgedragen worden ..ik viel toen zelf bijna van mijn stoel want ik dacht " echt ?? Je laat ons al maanden karretjes ,handvaten , deurklinken ,menukaarten ontsmetten en dan nu dit zeggen ??"

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:11

Pandora2 schreef:

En mogelijk vanaf volgende week heel Frankrijk in rode zone :roll:

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:14

besita schreef:
Pandora2 schreef:

En mogelijk vanaf volgende week heel Frankrijk in rode zone :roll:

Voor ons is heel Frankrijk met uitzondering Grand Est al rood. Heel België en IJsland trouwens ook. Het verbaast me dat heel Nederland nog niet rood is, want vrijwel alle provincies zitten over de grens heen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:15

Ja, dat ook. Maar dat was te verwachten. Ze gaan snel daar.

Ijsland verwondert mij wel eigenlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:19

Is dat niet omdat Ijsland Belgie niet meer vertrouwd en daarom omgekeerd ook maar rood maakt?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:20

besita schreef:
Sclimpre schreef:

Dat was dus dezelfde viroloog die zei dat het via oppervlakten niet kan :+ := >;)
Dat was toen met de uitbraken in een vleesverwerkend bedrijf en de media vroeg of dit dus gevolg had voor de mensen die verpakkingen met besmet vlees hadden gekocht ..toen zei hij dat dit echt niet kon want dat het virus NIET via oppervlakten kon overgedragen worden ..ik viel toen zelf bijna van mijn stoel want ik dacht " echt ?? Je laat ons al maanden karretjes ,handvaten , deurklinken ,menukaarten ontsmetten en dan nu dit zeggen ??"

Voor zover ik begrepen heb overleeft het virus een beperkte tijd op oppervlakken.
Dus klant A zet karretje weg en 30 sec. later neemt klant B karretje = risico
Vleesverpakker raakt verpakking aan, maar die verpakking is een tijdje onderweg naat de winkel = virus hoogst waarschijnlijk weg.
Besmetting via oppervlakken is niet het grootste risico, maar het risico is ook niet onbestaande. Dus kleine moeite om de meest aangeraakte oppervlakken even te ontsmetten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:21

Beetje problematisch met de alarm-kleur is dat de belangrijkste basis het aantal positieven per 100.000 (of wat ook is.
Effectiever testen en dat de besmetting zich over de minder kwetsbare delen van de bevolking aan het verspreiden is, worden hier niet in meegenomen. Veel positieven zijn asymptomatisch zelfs!

Hier in Spanje is de helft van het land zwárte fase. Een kwart rood en een kwart oranje.
Slechts in Madrid echter is het aantal ziekenhuis opnames een probleem en Madrid is een onbegrijpelijk politiek spel met mensenlevens door de regering van Madrid. Als dit zo doorgaat, sluit de centrale regering Madrid van buiten af met het leger om de rest van het land te beschermen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:22

karuna schreef:
Is dat niet omdat Ijsland Belgie niet meer vertrouwd en daarom omgekeerd ook maar rood maakt?

Nee, ze hebben een 14-dagen incidentie van 145,4 per 100,000 inwoners en zitten daarmee ver boven de grens van 50.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:23

Wat gaat er mis in Madrid dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:30

veerledec schreef:
Wat gaat er mis in Madrid dan?

Veel te snelle verspreiding, teveel belasting van ziekenhuizen en de autonome regering van de comunidad will de maatregelen niet aanscherpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:31

Wat betreft Trump bestaat de mogelijkheid dat het een manipulatie van informatie is; fake news, in een verkeizingsstrategie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:42

Huertecilla schreef:
Wat betreft Trump bestaat de mogelijkheid dat het een manipulatie van informatie is; fake news, in een verkeizingsstrategie.

Bij Trump zou dat zomaar kunnen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:45

Ik zou morgen bij mijn ouders gaan eten met mijn broers + aanhang (dus 7 pers in totaal). Ik heb maandag al aangegeven niet zeker te weten of ik wel kom, omdat ik met ov moet komen vanuit Amsterdam naar Drenthe. Werd beetje lacherig over gedaan, "kan toch wel", "we zijn toch gewoon een gezin" (we wonen allemaal op ons zelf, broers wel allebei samenwonend met partner). Vanochtend toch de knoop doorgehakt dat ik er iig niet in persoon bij ben. Maar dit doen zoveel families/vrienden natuurlijk.. Zelf afwegingen maken "dat het heus wel kan".... Zo gaan we het virus er zeker niet onder krijgen..

Daar komt ook bij dat ik sinds vanochtend lichte keelpijn heb, dus ik word vanmiddag nog getest via mijn werk.