raket schreef:Even over ic verpleegkundige, er is al jaren een tekort. Elke verpleegkundige die naar de ic zou willen had dit allang kunnen doen. Ik weet van meerdere ziekenhuizen dat er ic bedden zijn gesloten vanwege personeelstekort en dat er soms operaties uitgesteld worden omdat er geen ic bed beschikbaar is. En bij sommige ingrepen gaat een patiënt postoperatief naar ic.
Verpleegkundigen hebben het al jaren te verduren. Er is dusdanig bezuinigd dat je elke dag je werk niet af krijgt en voortdurend langs alle kanten te horen krijgt dat je tekortgeschoten bent, de registratielast is groot, de patiënten en hun families assertief. Heel vaak ook terecht, maar vaak had je niet meer kunnen doen, het doet wel iets met je werkplezier.
Ik krijg na 6 jaar extra studie niets extra aan salaris, ik word uitbetaald als mbo terwijl ik toch echt hbo heb gedaan.
Priveven? Vooral als het het ziekenhuis het uitkomt mag dat. Iemand die 2 dagen werkt, werkt even veel weekenden, feestdagen etcetera als een fulltimer. Meerdere keren per week gebeld worden om extra te werken. Zeg je een, hebben je collega's een probleem.
Dit alles maakt het werken in een ziekenhuis niet perse heel leuk. Overigens spelen veel problemen in alle sectoren van de zorg.
Dus als dat niet verandert dan gaat het vak ook niet veel aantrekkelijker worden.
Gommers zei hierover: de omstandigheden en het salaris moeten beter worden en je hebt door het hele ziekenhuis voldoende verpleegkundigen nodig.
Het is dat ik van mijn werk hou, mijn partner voldoende verdiend, ik momenteel een fijne leidinggevende heb. Maar anders was ik elders gaan werken en had ik er vrijwilligerswerk in de zorg bij gedaan.
Het is ook gewoon belachelijk dat de essentiële beroepen zijn uitgekleed. Ja zorg kost nou eenmaal ook geld.