Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:07

Iemand heeft gevraagd of ik een weekje mee ga naar Griekenland. Ik zou graag willen, maar ben een beetje bang dat mijn collega / baas het niet leuk vinden, zij zijn allemaal in NL gebleven...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:04

Griekenland is gewoon geel toch? Ik zou het niet voor m'n baas laten in elk geval, hooguit voor jezelf en je naasten als die in een risicogroep zitten. En uiteraard géén hotelkamer delen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:12

Het is in principe je eigen keuze, toch? Je werkgever kan je niet dwingen om in Nederland te blijven tijdens je vakantie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:14

Destination schreef:
Het is in principe je eigen keuze, toch? Je werkgever kan je niet dwingen om in Nederland te blijven tijdens je vakantie.

Nope, maar de eventuele gevolgen zijn vaak wel voor jezelf. Als je bv in quarantaine moet als Griekenland op oranje springt.
Dat moet je meewegen in je beslissing :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:44

Oké, thanks voor de reacties

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:13

Hangt van je werkgever af. Ik ga ook naar Griekenland (althans, hoop ik), en als het geel is bij vertrek betaald mijn werkgever loon door als je evt vast komt te zitten. Niet als het als oranje is bij vertrek.

ik ben ook wel bang voor scheve gezichten, vooral omdat ik al op vakantie ben geweest. Maar ben ook gevraagd en teveel zin in, en kan t hebben qua vrije dagen en geld. En het is idd gewoon geel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:16

Vertrek bij geel dan moet de werkgever gewoon je quarantaine doorbetalen. Dat zij niet zijn gegaan wil niet zeggen dat jij niet mag gaan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:44

Relaxed schreef:
Vertrek bij geel dan moet de werkgever gewoon je quarantaine doorbetalen. Dat zij niet zijn gegaan wil niet zeggen dat jij niet mag gaan..

Van wie dan? Hier niet hoor.
Je neemt zelf het risico, een geel land kan nl ook elk moment oranje worden, dan is quarantaine ook voor je eigen risico.
Mijn WG betaalt iig geen quarantaine na vakantie door.
Maar ook bv het niet terug kunnen vliegen door een vulkaanuitbarsting (niet vanwege Corona, maar is ook ooit zo geweest) is voor eigen risico.
En nu loop je nu eenmaal veel risico.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:48

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:

Je neemt zelf het risico, een geel land kan nl ook elk moment oranje worden, dan is quarantaine ook voor je eigen risico.
Maar ook bv het niet terug kunnen vliegen door een vulkaanuitbarsting (niet vanwege Corona, maar is ook ooit zo geweest) is voor eigen risico.

Rijksoverheid zegt daar wat anders over.

Citaat:
Verandert tijdens uw verblijf het reisadvies van een gebied van geel naar oranje of rood? En keert u spoedig naar Nederland terug om vervolgens het quarantaine-advies op te volgen? Dan behoudt u in principe het recht op loondoorbetaling tijdens de quarantaineperiode wanneer deze buiten de resterende geplande vakantieperiode valt.

Kiest u ervoor om ondanks het gewijzigde veiligheidsadvies toch de gehele geplande vakantieperiode te blijven? Dan verliest u mogelijk het recht op doorbetaling.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... kantiegeld
Je krijgt eventuele vakantie dagen er niet mee terug als je dus eerder terug moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:50

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:

Kwam er laatst een artikel over tegen op LinkedIn van een advocaat, kan hem niet meer vinden helaas.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:26

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:

<KNIP>

Dan zegt de meest recente jurisprudentie dat je werkgever fout zit. Wat niet wil zeggen dat ie toch niet kan proberen om zijn insteek aan zijn medewerkers te slijten. Dan zit ie nog steeds fout maar komt ie ermee weg.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:48

Aangezien de test voor Griekenland vanaf morgen niet meer nodig is hebben wij toch nog geboekt. Vliegen a.s. zondag naar Rhodos :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:15

Westhof schreef:
Aangezien de test voor Griekenland vanaf morgen niet meer nodig is hebben wij toch nog geboekt. Vliegen a.s. zondag naar Rhodos :)

Ah leuk, mijn vriendin gaat woensdag ook naar Rhodos. Zouden gisteren een test hebben, maar hoefde idd niet meer :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:51

Westhof schreef:

Ik zaterdag naar Kreta :D
Bij het invullen van dat PLF formulier moest ik overigens nog wel aanvinken dat ik een test zou laten doen..
Ze hebben hem gewoon nog niet aangepast denk ik maar door dat soort dingen ga ik altijd twijfelen en stressen dat ze er straks tóch bij de grens om vragsb :o

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:58

Leuk :D Wij maken zondag nog een tussenlanding op Kreta.

Klopt, dan moet je gewoon invullen dat 'ie negatief was. Het reisbureau vertelde ons dat je er daar nog wel kan worden uitgepikt voor een test, maar dat is dan een test met wangslijm. Dat is in ieder geval minder erg dan zo'n stok door je neus :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:36

Hier nog een Griekenlandganger, vanmiddag geboekt :):) En nu maar duimen dat het geen oranje wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 20:36

Nu bij radar over vakanties

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:05

Op een vlucht van TUI Griekenland-Wales zijn 16 geinfecteerden gevonden waarvan zich waarschijnlijk 7 tijdens de vlucht hebben aangestoken.
De meeste mensen droegen ook geen masker en blijkbaar wordt zoiets dan niet gereguleerd 8)7

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:08

Ja, lekker dit bericht net nadat ik over mijn twijfels heen was :+
Gelukkig ga ik niet naar een party-eiland, dat scheelt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:51

Wauw.. Das bizar!

Wij nogsteeds in oostenrijk, oostenrijk is over nederland heen qua cijfers, maar we voelen ons hier nog prima.

Wel ontzettend rotweer.
Vanacht tot op het bot toe koud geweest.. We gaan straks shoppen voor even een schapenvachtje en een goede isolatiedeken.
Nachttemperaturen van 6-8 graden zijn niet leuk meer in een tent hahaha.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:04

Oeh Jolliegirl balen hé? :\ voor ons herkenbaar.
Wij zijn in Italië en hier is het ook al dagen rotweer. Zitten in een stacaravan en hebben het kacheltje al aan gehad, doorweekte schoenen moeten föhnen en extra dekens gehaald voor het slapen.

De cijfers die ik van Oostenrijk kan vinden zijn nog steeds laag/lager dan Nederland?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:12

Nederland 41.2 op 100.000
Oostenrijk 43.4 op 100.000
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Dagelijkse update rond het middaguur.

Ai jemig.. En dat in een stacaravan.
Mn vriend verklaarde me voor gek dat ik ons minikacheltje inpakte.. Maar is er nu toch wel blij mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:15

Sizzle schreef:
Op een vlucht van TUI Griekenland-Wales zijn 16 geinfecteerden gevonden waarvan zich waarschijnlijk 7 tijdens de vlucht hebben aangestoken.
De meeste mensen droegen ook geen masker en blijkbaar wordt zoiets dan niet gereguleerd 8)7

Wat vreemd. Die vliegende vogels beschikten toch over zo'n fantastisch filtersysteem waardoor overdracht van het virus haast onmogelijk was... := :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:17

Wij zitten in het Zwarte Woud nu weg te spoelen. Maar doorrijden heeft dus weinig zin hoor ik al. Camper heeft een thermostaat, kunnen het dus wel mooi op temperatuur houden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:22

Neonlight schreef:
Wij zitten in het Zwarte Woud nu weg te spoelen. Maar doorrijden heeft dus weinig zin hoor ik al. Camper heeft een thermostaat, kunnen het dus wel mooi op temperatuur houden.

Ah superfijn!
Standkacheltje zeker?