mvdende schreef:Wat mij steeds meer opvalt is dat een aantal bokkers eigen regels lijken te bepalen. Iedereen die zich niet aan de door hun bepaalde regels houdt, is egoïstisch bezig en verspreid het virus....
Er is namelijk nog géén landelijke regel wat betreft boodschappen doen. Dat mag gewoon... er is ook géén regel dat je maar 1x per week boodschappen mag doen en er is nog géén tijdlimit op het boodschappen doen gezet door de overheid.
Ik houd me dus prima aan de officiële regels.....
Ik vind het daarom eigenlijk ook ongepast dat ik zo "aangevallen" wordt door sommigen hier!
Nogmaals ik houd me gewoon netjes aan de regels die zijn opgesteld door het kabinet en het RIVM.
Dat andere voor zichzelf strengere regels hanteren omdat ze zich daar fijn bij voelen, prima
Als je met kwetsbare groepen te maken hebt, snap ik dat heel goed.
Maar zullen we aub stoppen met zelfbedachte regels opleggen hier op Bokt.nl?
Het is ook niet verboden om rond te lopen met een bord 'slaag me op mijn smoel', maar slim is het niet.
Zeker wat Corona betreft zijn de maatregelen nieuw en daarom onvolledig. De overheid roept ook op om gezond verstand te gebruiken omdat ze niet een waterdichte wetgeving kunnen maken.
Mensen reageren zo omdat je niet enkel jezelf ermee hebt. Je kan zooo goed je best doen, maar als andere niet meedoen, ben je alsnog gezien. En dus zijn mensen kwaad op andere mensen als ze hun gezondheid en die van hun dierbaren niet serieus nemen.