Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:51

Oscar schreef:
Dat doe je goed :j
Ik zou dat ook heel graag willen, maar zowel mijn vader als ikzelf moeten helaas vaak in het ziekenhuis zijn voor noodzakelijke behandelingen. Verder proberen we inderdaad ook zo geisoleerd mogelijk te leven.

Dat is vervelend, dat je in het ziekenhuis moet zijn. Mijn moeder heeft eigenlijk ook wat controleafspraken staan met MRI, echo e.d. maar die hebben we toch alvast maar laten verzetten naar mei. We vinden het toch een eng idee, aangezien er ook veel ziekenhuismedewerkers besmet blijken en ze nu in Brabant niet meer door testen tenzij ze op sterven na dood zijn. Sterkte met je paatje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:54

moonsparkle schreef:
Ik lees op teletekst dat India op lockdown gaat, met 1.3 miljard mensen, er zijn tot nu toe 469 besmettingen vastgesteld en 10 mensen overleden.

Dat is even een andere aanpak dan Nederland.

Sri Lanka zit al een paar dagen dicht incl avond klok

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:59

Firelight schreef:
Ik duim voor je opa Jolligirl. Sterkte.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/belgisch ... over-virus

Belgische minister klapt uit de school: Hoekstra in paniek over virus
Onze minister vreest dus voor Italiaanse toestanden in Nederland.

Wat een onprofessionele zak, die Belgische minister. En wat een stemmingmakerij, dat artikel.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:03

Firelight schreef:

Heeft iemand anders horen zeggen dat..... zelfs op bokt niet toegestaan.

mag

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:06

pfff dan snap ik nu waarom mensen uit Belgie zo negatief op het Nederlands beleid reageren. Het wordt gewoon zelfs vanuit de regering zo aangepraat.
Wat willen ze hier nu mee bereiken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:08

Ja, die Maggie was ook al zo negatief over Nederland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:10

Ik snap ook niet helemaal waarom er een concurrentie zou zijn. Volgens mij zijn er van beide kanten mensen de grens over getrokken om de regels 'thuis' te omzeilen, dus wat dat betreft lijken we heel erg op elkaar toch?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:13

En ik denk dat we in deze tijden juist gebaat zijn bij ondersteuning van de landen onderling, ook al zijn er verschillen in maatregelen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:14

Marie_Anne schreef:
Firelight schreef:

Wat een onprofessionele zak, die Belgische minister. En wat een stemmingmakerij, dat artikel.

We zullen het over 4 weken zien of het stemmingsmakerij is.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:15

Jolliegirl schreef:
Mijn opa is vandaag opgenomen in ZKH... Getest op corona.
Morgen de uitslag...

Willen jullie mee duimen?

Ah nee :(
Ik duim heeeel hard mee!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:16

Iedereen wijst met het vingertje naar elkaar. Kijk maar hoe 'wij' oordelen over de UK en USA bijv.
Tijd zal uitwijzen wie de beste methode heeft gebruikt. En ondertussen zelf proberen zoveel mogelijk onder de radar te blijven en jezelf niet aan risico's bloot te stellen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:17

Zijn niet alleen de landen onderling hoor.

Wat dacht je van de noorderlingen tegen de zuiderlingen in Nederland?

Kortom we zijn bijna allemaal als het er op aan komt egoïstisch :o

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:18

Ik mag wel hopen dat trump niet alle beademingsapparatuur claimt welke nu gemaakt gaan worden door Philips (Amerikaanse fabrieken) -O- zie hem er voor aan van wel.

Haha Saul, al vind ik de Groningers nu wel erg verstandig met hun test-capaciteit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:19

Het lastige aan twee verschillende manieren van beleid is dat je met een hoop grensarbeiders zit. Maar gelukkig is er al een betere samenwerking dan een week geleden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:21

Wat mij steeds meer opvalt is dat een aantal bokkers eigen regels lijken te bepalen. Iedereen die zich niet aan de door hun bepaalde regels houdt, is egoïstisch bezig en verspreid het virus....

Er is namelijk nog géén landelijke regel wat betreft boodschappen doen. Dat mag gewoon... er is ook géén regel dat je maar 1x per week boodschappen mag doen en er is nog géén tijdlimit op het boodschappen doen gezet door de overheid.

Ik houd me dus prima aan de officiële regels.....

Ik vind het daarom eigenlijk ook ongepast dat ik zo "aangevallen" wordt door sommigen hier!

Nogmaals ik houd me gewoon netjes aan de regels die zijn opgesteld door het kabinet en het RIVM.

Dat andere voor zichzelf strengere regels hanteren omdat ze zich daar fijn bij voelen, prima

Als je met kwetsbare groepen te maken hebt, snap ik dat heel goed.

Maar zullen we aub stoppen met zelfbedachte regels opleggen hier op Bokt.nl?

nynke55

Waar zie jij noorderlingen met een vingertje naar de zuiderlingen wijzen? Ze hebben met een paar dingen geluk gehad, maar ik hoor niemand zeggen dat de zuiderlingen het anders aan hadden moeten pakken.

Anoniem

Firelight schreef:
Marie_Anne schreef:

We zullen het over 4 weken zien of het stemmingsmakerij is.

Het is hoe dan ook dan ook stemmingmakerij, wat er over 4 weken ook aan de hand is hier.

Een of ander sneue roddelkont die blijkbaar zijn eigen beleid alleen kan verdedigen door het beleid van anderen aan te vallen, beweert dat hij lichte paniek in de stem van een minister van een ander land hoorde. Hoe is dat nieuws?
We zijn toch allemaal bang voor Italiaanse toestanden?

Ik zou me dood schamen als een Nederlandse ministers zoiets zou doen. Zo onprofessioneel, echt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:22

Ierland heeft net ook aangescherpte maatregelen genomen. Veel in lijn met de UK, ook vanwege Noord Ierland.. Je kunt niet te veel verschil hebben op hetzelfde eiland...
- alle niet essentiele winkels gaan dicht
- alle openbare gebouwen, speeltuinen, bibliotheken, kappers/hotels/leisure centers/ sportscholen etc dicht tot nader orde
- Scholen, kinderopvang etc blijft dicht tot 19 april (was hier tot 29 maart, dus tot na de Paasvakantie)
- geen niet-essentiele reizen binenn en buiten Ierland tot na de Pasen
- Restaurants en lunchrooms ed alleen open voor take away en bezorgen
- Geen samenkomsten meer dan 4 mensen tenzij uit eigen gezin
- Het liefst alleen de deur uit voor essentiele dingen, maar hier wordt niet op gehandhaafd dus wandelen/sporten in je eentje mag nog.

En nog een zooitje sociale hulp voor werknemers/werkgevers over hoe om te gaan met verlies van inkomsten en WW uitkeringen (die werken hier anders dan in NL; vast bedrag per week ipv 70% van je laatst gewerkte salaris).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:23

Ach op elk beleid is wel wat op te merken...

Zoals: Ik weet niet in hoeverre het al ter sprake is gekomen, maar wat een onnozel kaa uu tee-systeem met die verplichte winkelwagentjes zeg.....lekker contra-productief....

Ik snap het idee an sich heus wel, dat is ook wel slim +:)+ Met een maximum aantal mensen in de winkel, en dat afstand houden. Hoewel dat laatste natuurlijk alleen maar in de lengte is....mensen lopen nog steeds dicht langs elkaar heen :=

Maar normaal gesproken neem ik altijd mijn eigen mandje mee. Dan hoef ik niet aan die gore winkelwagentjes te zitten maar alleen aan de spullen die ik toch zelf koop. Dat zullen vast meer mensen doen +:)+ Of mensen die alleen maar even pakje boter of pak melk komen halen ofzo.

Die worden nu allemaal gedwongen om die winkelwagentjes mee te slepen 8)7
Ik wil helemaal niet zo'n goor winkelwagentje vast pakken...en nu al helemaal niet -O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:24

Dan neem je toch een doekje mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:24

elnienjo schreef:
Iedereen wijst met het vingertje naar elkaar. Kijk maar hoe 'wij' oordelen over de UK en USA bijv.
Tijd zal uitwijzen wie de beste methode heeft gebruikt. En ondertussen zelf proberen zoveel mogelijk onder de radar te blijven en jezelf niet aan risico's bloot te stellen.

Ik vind het wel een groot verschil of het inwoners zijn die dat doen, of bewindslieden. Ik heb nog geen ministers in Nederland het beleid van een ander land zien bekritiseren gelukkig.

Maar iedereen zou er mee op moeten houden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:25

Naast regels is het ook een kwestie van gezond verstand. Maar ja, over gezond verstand valt allicht ook nog te discussiëren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:26

Tieneke schreef:
Naast regels is het ook een kwestie van gezond verstand. Maar ja, over gezond verstand valt allicht ook nog te discussiëren....

Dat is heel subjectief!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:26

mvdende schreef:
Wat mij steeds meer opvalt is dat een aantal bokkers eigen regels lijken te bepalen. Iedereen die zich niet aan de door hun bepaalde regels houdt, is egoïstisch bezig en verspreid het virus....

Er is namelijk nog géén landelijke regel wat betreft boodschappen doen. Dat mag gewoon... er is ook géén regel dat je maar 1x per week boodschappen mag doen en er is nog géén tijdlimit op het boodschappen doen gezet door de overheid.

Ik houd me dus prima aan de officiële regels.....

Ik vind het daarom eigenlijk ook ongepast dat ik zo "aangevallen" wordt door sommigen hier!

Nogmaals ik houd me gewoon netjes aan de regels die zijn opgesteld door het kabinet en het RIVM.

Dat andere voor zichzelf strengere regels hanteren omdat ze zich daar fijn bij voelen, prima

Als je met kwetsbare groepen te maken hebt, snap ik dat heel goed.

Maar zullen we aub stoppen met zelfbedachte regels opleggen hier op Bokt.nl?

Het is ook niet verboden om rond te lopen met een bord 'slaag me op mijn smoel', maar slim is het niet.

Zeker wat Corona betreft zijn de maatregelen nieuw en daarom onvolledig. De overheid roept ook op om gezond verstand te gebruiken omdat ze niet een waterdichte wetgeving kunnen maken.

Mensen reageren zo omdat je niet enkel jezelf ermee hebt. Je kan zooo goed je best doen, maar als andere niet meedoen, ben je alsnog gezien. En dus zijn mensen kwaad op andere mensen als ze hun gezondheid en die van hun dierbaren niet serieus nemen.