Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_GTI schreef:Pollers... die hebben we in Zwolle ook. Ik heb al zo vaak vertraging opgelopen omdat er een auto voor de pollers staat met alarmlichten aan om even snel wat op te halen in de winkel. En dan kom ik met de bus aanrollen en gaat automatisch de paal naar beneden. Voor hun opgesotemieterd zijn is de paal weer omhoog. Dus moet de gemeente weer gebeld worden en heb je zo 10 minuten vertraging met bijbehorende ellende als boze passagiers en pauzes en buswissels die de mist in gaan. Grote ergernis....
Kidde schreef:ista schreef:Waarschijnlijk heeft dat autootje zich dan aan jou geërgerd, aangezien jij hem voorrang had moeten verlenen. Jouw rijgedeelte wordt versperd, waardoor jij een bijzondere verrichting moet doen. Daar mag je het overige verkeer niet mee hinderen en die moet je dus voorrang verlenen
Edit: typo
Huh, maar als ik het goed begrijp was de zwarte auto geen tegenligger, maar een auto van dezelfde rijstrook, die terwijl Jpitty aan het inhalen was, ook Jpitty weer ging inhalen. M.i. had de zwarte auto dan geen voorrang hoor. Je gaat toch ook geen inhalende auto inhalen
purny schreef:Anne_GTI schreef:Pollers... die hebben we in Zwolle ook. Ik heb al zo vaak vertraging opgelopen omdat er een auto voor de pollers staat met alarmlichten aan om even snel wat op te halen in de winkel. En dan kom ik met de bus aanrollen en gaat automatisch de paal naar beneden. Voor hun opgesotemieterd zijn is de paal weer omhoog. Dus moet de gemeente weer gebeld worden en heb je zo 10 minuten vertraging met bijbehorende ellende als boze passagiers en pauzes en buswissels die de mist in gaan. Grote ergernis....
Wij hadden in Den haag de horrorpoller... Nadat er bijna 60 auto's op geklapt waren hebben ze besloten om ze weg te halen(het was dezelfde poller)
JPitty schreef:Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik leer graag bij en dit heb ik bij de fiets-/verkeerslessen op school nooit gehad. In de auto wel, maar ik wist niet dat dit ook voor fietsers geldt.
Ineke2 schreef:Uit fatsoen had ik afgeremd ( mopperend wellicht, maar ik vind toch echt dat veiligheid voorgaat).
Niet iedereen denkt zo, voorrang heeft de auto dus wel, maar ja soms is een beetje meedenken met een ander wel zo aardig.