elnienjo schreef:Femke_Tweety schreef:Ik heb een periode gewoond in een gezin met 10 kinderen, in een normale (iets ruimere) tussenwoning. Uiteraard had niet iedereen daar een eigen kamer.
Ik vind het echt gruwelijk westers rijkeluis mensen geneuzel om oprecht te vinden dat een kind een eigen kamer NODIG heeft.
Tuurlijk is het fijn als het kan. En het lijkt in Nederland ook steeds meer de norm te worden. Maar de norm is niet hetzelfde als noodzakelijk. Wij hanteren hier nogal luxe normen, zeg maar.
In deze tijd met voorbehoedsmiddelen is het niet meer nodig om meer kinderen te fokken dan je kunt huisvesten. Sowieso in deze overbevolkte wereld zou het beter zijn om het bij 1, hooguit 2, kinderen te houden als je je hormonale drang niet kunt weerstaan. Een standaard rijtjes huis voorziet dan in voldoende kamers. Niet altijd groot, maar wel 'n eigen plekje.
In andere landen zoals Amerika, Canada en Australie is het weer normaal om een 2e badkamer in huis te hebben zodat jezelf een ensuite hebt en je kinderen of logees de andere badkamer. Op dat gebied lopen we hier dus weer enorm achter.
Is dat achterlopen of gewoon overdadig gedoe in het andere land ?
Mag hopen dat dat geen wereldwijde standaard word en we als diersoort ook gewoon eens tevreden kunnen zijn ipv rupsje nooit genoeg
En daarbij , ook in die landen komt kamertje delen vrij veel voor in duurdere gebieden
Edit
Ik ben persoonlijk ook blij dat ik een eigen kamer had tijdens opgroeien
Kamer delen zou niks voor mij zijn geweest , maar ken ook mensen doenwel gedeeld hebben en dat als fijn hebben ervaren
Oftewel, wat de 1 fijn vind , hoeft de ander niet fijn te vinden