Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:31

Mars schreef:
Vuurwerk voor particulieren mag voor mij ook verboden. Laat gemeenten dan maar vrij om shows te organiseren, professioneel.
Hier in de stad werd weer een kat aangetroffen met een weggebrand achterlichaam. Oh zo leuk, sadistische jeugd met vuurwerk+een onschuldig dier. Het richt meer ellende aan dan het evt plezier waard is.

Eens.

Gisteravond leek het hier wel oorlog.

Politie handhaafde echt wel. Maar zodra de verkoop open is dan gaat iedereen los blijkbaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:43

Hier handhaaft de politie niet. Het gaat al weken te keer, maar gisteren helemaal bizar. Het enige voordeel is dat dit een gelovig dorp is, dus zondagochtend lekker rustig.

Maar goed, hier word je ook bekogeld en wordt er vuurwerk in de tuin gegooid waardoor de hond niet meer naar buiten mag en niet meer in zijn kennel kan. Het is ook al een aantal keer tegen de gevel aangegooid (en dan heb ik eerst 6 meter voortuin, dus niet per ongeluk) maar de politie bellen heeft geen nut. Ze komen niet en zitten te ver weg.

Wij hebben nog wel een vreugdevuur, maar ik ga daar niet heen omdat er vuurwerk afgestoken wordt tussen de mensen. Dat vuur is leuk en gezellig en wordt netjes en veilig geregeld, maar ik sta er niet op mijn gemak.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:53

MaTuMi schreef:
Mijn unpopular opinion. Ik vind niet dat leeftijd maar een getal is.

Mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:05

Amalarab schreef:
MaTuMi schreef:
Mijn unpopular opinion. Ik vind niet dat leeftijd maar een getal is.

Mee eens!

Dat roepen alleen maar hele jonge mensen en hele oude mensen :+

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:10

Ik ben 32 en roep het ook. Ik zie in mijn omgeving ook relaties waarvan ik toch zelf denk: doe maar beter niet. (20 en 50, 27 en 70)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:19

En mensen die een relatie hebben met iemand die heel erg verschilt kwa leeftijd.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:33

27 en 70? :oo Hoe dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:44

Foaly schreef:

Daar bestaan pilletjes voor }>

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:45

Ja dat snap ik :')

En ik snap ook best dat iemand van 70 iemand van 27 aantrekkelijk kan vinden. Ik verbaas me er eerder over dat dat andersom blijkbaar ook werkt :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:48

Foaly schreef:

En ik snap ook best dat iemand van 70 iemand van 27 aantrekkelijk kan vinden. Ik verbaas me er eerder over dat dat andersom blijkbaar ook werkt :')

Ligt eraan hoeveel geld er op de rekening staat denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:48

Sheran schreef:
Ik ben 32 en roep het ook. Ik zie in mijn omgeving ook relaties waarvan ik toch zelf denk: doe maar beter niet. (20 en 50, 27 en 70)

Waarom zou he daar überhaupt een mening over moeten hebben? Niet jouw leven, niet jouw zaak....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:53

Wat is dat nu voor lariekoek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:59

Mijn vader is 72 en ik 27 , als ik met iemand van 70 ga had het mijn pa kunnen zijn :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:19

LadyMadonna schreef:
Sheran schreef:

Waarom zou he daar überhaupt een mening over moeten hebben? Niet jouw leven, niet jouw zaak....

Het is het unpopular mening topic tuurlijk mag ze daar een mening over hebben.

Ik vind verschillen van plus 10 jaar ook niks. De jongste ziet vaak ook niet dat het niet gelijkwaardig is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:23

speedfiets_2 schreef:
Ik vind verschillen van plus 10 jaar ook niks. De jongste ziet vaak ook niet dat het niet gelijkwaardig is.

Ook unpopular: niet elke relatie hoeft gelijkwaardig te zijn!

Zat mensen vinden het heerlijk om hun zelfstandigheid overboord te zetten in ruil voor geborgenheid en zorg. En waarom niet? Tis maar waar je gelukkig van wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:24

Foaly schreef:

Ze kennen elkaar al 10 jaar van de dansvereniging. Hij lijkt iets minder oud, is ook heel sportief. Maar toch :')

En ja, ik heb hier gewoon een mening over. Volgens mij heeft bijna iedereen bijna overal een mening over _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:28

Sheran schreef:
En ja, ik heb hier gewoon een mening over. Volgens mij heeft bijna iedereen bijna overal een mening over _O-

En dat is denk ik precies een van de problemen van de maatschappij.

Ik ben meer van leven en laten leven....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:37

Dat je een mening hebt wil niet zeggen dat je hem uitdraagt, of dat je anderen niet hun eigen mening laat hebben. Ik bedoel: ze gaan hun gang maar. Betekent niet dat ik er in mijn hoofd niet toch een wenkbrauw over optrek.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:54

verootjoo schreef:
Foaly schreef:

Honi soit qui mal y pense, toch?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:13

LadyMadonna schreef:
Sheran schreef:

Het is niet mijn leven en niet mijn zaak, en toch heb ik er een mening over. Zoals bijna alles in het leven, maar strooi die mening niet overal rond.
Ik zal niet de enige zijn, vermoed ik.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 14:22

verootjoo schreef:
Foaly schreef:

Ik ken een homoseksuele man van 74.
Wat een prachtige, krachtige en zeer mannelijke uitstraling heeft hij en wat een ongelooflijk mooi gezicht.

Jammer dat ik geen man ben. ;)

Dus nee, het is echt niet een eeuwig bankrekeningdingetje

En ik vind dat een hele simpele en vooral domme gedachtengang

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:05

LadyMadonna schreef:
Sheran schreef:

En dat is denk ik precies een van de problemen van de maatschappij.

Ik ben meer van leven en laten leven....

Het is niet het een of het ander, beiden kan. En dat is het probleem van de maatschappij: dat zwart-wit denken.

Ik kan perfect een mening hebben over bepaalde relaties en toch die mensen in die relaties hun leven laten leiden. Gek hé, dat dat kan? Een mening hebben zonder te willen dat iedereen zich naar die mening gedraagt of die mening overneemt. Kan gewoon, heerlijk!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 15:07

Sheran schreef:
Dat je een mening hebt wil niet zeggen dat je hem uitdraagt, of dat je anderen niet hun eigen mening laat hebben. Ik bedoel: ze gaan hun gang maar. Betekent niet dat ik er in mijn hoofd niet toch een wenkbrauw over optrek.

Eens, ik geloof eerlijk gezegd mensen ook niet als ze zeggen dat ze überhaupt geen vooroordelen hebben. Tuurlijk heb je die, maar je hoeft ze inderdaad niet uit te spreken.

Gevoelsmatig vind ik tot 15 jaar leeftijdsverschil ok, maar dat is misschien ook omdat mijn ouders 13 jaar schelen.

Ik kan me zelf gewoon niets voorstellen bij een echt oudere man, er moet voor een relatie in mijn ogen een geestelijke, maar ook een lichamelijke klik zijn.
En behalve Colin Firth zijn er vrijwel geen oudere mannen waar ik het op zou kunnen :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:12

speedfiets_2 schreef:
LadyMadonna schreef:

Het is het unpopular mening topic tuurlijk mag ze daar een mening over hebben.

Sowieso zijn heel veel relaties niet gelijkwaardig en ziet (in ieder geval) één van beiden dat niet. ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:18

Palmera schreef:
verootjoo schreef:

Ik ken een homoseksuele man van 74.
Wat een prachtige, krachtige en zeer mannelijke uitstraling heeft hij en wat een ongelooflijk mooi gezicht.

Jammer dat ik geen man ben. ;)

Dus nee, het is echt niet een eeuwig bankrekeningdingetje

En ik vind dat een hele simpele en vooral domme gedachtengang

Nou, en ook om even terug te komen op de ‘gelijke kansen voor vrouwen-discussie’, er zijn toch een hoop mensen die het maar wat mooi meegenomen vinden dat ze er niet slechter van worden wanneer een relatie met een meer vermogende partner fout loopt.
(Het feit dat echtscheidingsadvocaten het op het moment drukker dan ooit hebben, onderstreept dat. ;) )
Dus zo’n domme en simpele gedachtengang is dat niet, blijkbaar.