Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarinaR

Re: Stormchasetopic #3: Van Nederland tot Tornado Alley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:42

Flevoland hier... veel stormschade.
Ging heel hard, kregen via school verzoek kinderen op te halen ipv zelfstandig baat huis te laten gaan.

Tis nu even rustig maar komt nog wel wat aan

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:47

Elinaa schreef:
Dankjewel voor je reactie.

Omheining maak ik me niet zo'n zorgen om, ze staan op een flink groot stuk en het schrikdraad zit goed vast. Maak me meer zorgen als het flink gaat onweren. Ik denk dat ik zo even heen ga en dan even bekijken waar het het minst waait e.d.

Onweer hoef je niet zo bang voor te zijn hoor.
https://www.lightningmaps.org/

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 11:51

Siersma schreef:
TessaxQuincy schreef:
Mijn nicht stuurde net al een filmpje dat het in Meppel idd best hard waaide, haar trampoline vloog al de tuin door. Hoop dat het hier mee gaat vallen. Maar lees dat het hier na 12u harder gaat waaien. Moeten dus nog even bedenken wat we gaan doen. Wilden eigenlijk naar Den Burg gaan maar weet niet of dat nu verstandig is?

De markt is sowieso afgelast dus daarvoor zou ik niet heen gaan. Winkelen kan uiteraard wel. Of ga iets binnen doen

Ja we wilden gewoon winkelen idd, zit daar een dierenwinkel waar we graag heen willen. We weten niet zo goed wat we binnen kunnen doen. Wilden eigenlijk gaan zwemmen maar denk dat het nu heel druk is in 't zwembad. Want iedereen heeft wrs hetzelfde idee.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:34

amber15 schreef:
Elinaa schreef:
Dankjewel voor je reactie.

Omheining maak ik me niet zo'n zorgen om, ze staan op een flink groot stuk en het schrikdraad zit goed vast. Maak me meer zorgen als het flink gaat onweren. Ik denk dat ik zo even heen ga en dan even bekijken waar het het minst waait e.d.

Onweer hoef je niet zo bang voor te zijn hoor.

https://www.lightningmaps.org/

Handige site dankjewel!

Het is hier vrij rustig dus ik laat ze voorlopig nog staan waar ze zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:35

Hier is het ook rustig, ik hoop dat dat zo blijft.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:37

Afbeelding

Mijn domme buurjongen heeft de zonnewering niet opgedraaid :x :x :x

Doet natuurlijk niet open. Ben als de dood dat de boel verder los komt. VVE is gebeld, hopelijk krijgen zij contact.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:38

Hier nog steeds geen storm gezien...

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 12:40

Hier op Texel waait het nu flink en regen, half uur geleden nog blauwe lucht en opeens vertrok het helemaal en regen en wind.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:08

Hier (A'dam) is het inmiddels rustiger. Regio Kennemerland heeft het nodige te verduren gehad en in de haven van A'dam hebben de werkzaamheden een aantal uur stil gelegen. Ben benieuwd of het strandhuisje van mijn zus nog staat, Ijmuiden had windvlaag van 145 km/uur.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:14

Ik kreeg deze door, volgens mij is dit Zandvoort. Ik heb dit nog nooit gezien, maar dat klopt wel aangezien dit de zwaarste zomerstorm ooit gemeten is...
Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:19

Dit is in ieder geval geen IJmuiden, die stranthuisjes zijn groter, daar kan je ook in slapen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:20

gr_roos schreef:
Dit is in ieder geval geen IJmuiden, die stranthuisjes zijn groter, daar kan je ook in slapen.

Klopt, dit zijn opslaghuisjes idd.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:23

Hier begint het weer. Harde windstoten en regen. Duidelijk erger dan vanochtend.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:24

Earth schreef:
Ik kreeg deze door, volgens mij is dit Zandvoort. Ik heb dit nog nooit gezien, maar dat klopt wel aangezien dit de zwaarste zomerstorm ooit gemeten is...
[ [url=m/oellQx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is Egmond! (Zeepaardje)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:31

Pff wat een weer.. was naar het ziekenhuis ivm afspraak waar ik maanden op wachtte en moest nog naar stal ivm medicatie paard. In noordholland :p goed uitgewaaid maar wat was dat eng.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:37

De enige "schade" die wij tot nu toe hebben is wat omgevallen dingen en de draden naar de grote weide waren opengewaaid. Pony natuurlijk blij dat ze een paar uur zonder graasmasker op het gras heeft kunnen staan :Y) .

De berichten van alle schade zijn wel echt heel heftig hoor...

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:39

Hier begint het nu

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:43

Hier waait en regent het ook weer vies. Ik had twee hele sneue pony's in hun weitje staan. Dus de suikerklontjes maar weer naar hun luxe paddock met schuilstal verplaatst. Maar nog niet zo heftig als vanochtend. We hadden het dakraam van de broeikas eraf liggen, desondanks dichte deur was de wind eronder gekomen. Gelukkig nog heel (lang leve plexiglas), dus maar weer vastgeklikt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:15

Wat een foto's en filmpjes heb ik al voorbij zien komen zeg! Jee! Hopelijk zijn alle mensen en dieren in orde waar het zo hard tekeer is gegaan.

Hier in Limburg was het vrij rustig gelukkig. Ik zag op de website van het dierenhulpcentrum in de buurt dat er zo veel jonge duiven binnen kwamen vandaag. Die sukkeltjes bouwen geen stevige nesten.. Straks eens kijken of 'onze' vogels nog netjes in hun nestjes in de boom zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 17:09

Op volle schalen met water onder mijn potplanten na geen schade(gelukkig), morgenochtend haal ik de schuur wel leeg nu effe geen zin.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:16

Afbeelding

Alles wat echt los/gevaarlijk was is er blijkbaar afgehaald. Ik zit weer een stuk rustiger :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:17

M'n hibiscus is geknakt... De zonnebloemen van m'n over buurman idrm. En er zit een gat in het bladerdek van de boompjes voor m'n huis. Precies waar de wind op staat, hap eruit :=. Op stal wat gebroken palen en 't lint op sommige plekken los. Maar geen echte grote schade gelukkig.

De bomen met een hap eruit hihi
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:23

ik zag net filmpjes van een camping in Zandvoort, mensen die hun voortent/luifel niet van de caravan hadden gehaald zijn hem nu kwijt en uitgescheurde tentjes van een kamp zo te zien (allemaal dezelfde), omgewaaide viskramen op de boulevard. Het leek wel oorlog!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:19

Ik was ruim voor de storm in Groningen. Werk langs de A7. Ging er goed hard aan toe, verbaasd me dusbook niet dat de bomen daar op de snelweg gevallen zijn. En thuis (zuidoost drenthe) ging het blijkbaar ook lekker. M'n moeder woont vier huizen verder en daar is een deel van de wilg eruit geklapt. Op onze omheining en die van de buren.
Afbeelding
Dat rode stipje in het midden op de stam zijn mijn autosleutels... doorsnee minimaal 40 cm.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 13:22

Kaka schreef:
Ik krijg inderdaad van vrienden en familie uit Heemskerk/Beverwijk veel berichten over schade. Zij beschreven de windvlagen als beangstigend (en als je daar woont, krijg je ze te toch regelmatig om de oren).

Erg veel schade hier in de omgeving en het was serieus beangstigend tussen 9 en 11 gisteren. En zoals je schrijft zijn we in de kustregio echt wel wat gewend.

In de omgeving ziet veel er momenteel zo uit -O-
https://youtube.com/shorts/jnMoIjq9WX4?feature=share