Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:31

Sinds wanneer is Pepperrr paars? En dan bedoel ik de Bokker, niet de specerij verkeerd geschreven.

theadora99

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:52

Wat moet ik doen tegen mijn gek geworden telefoon?
- hij geeft continu de melding “zoomen ingeschakeld”, super irritant
- soms reageert hij niet meer op allles, gaat niet uit meer, geen enkel knopje doet iets. Dat duurt 5 minuutjes ouzo
- per uur zijn er minstens 2 berichten die niet aankomen onder het mom “wachten op dit bericht dit kan even duren”. Na een dag heb ik deze berichten nog steeds niet gekregen.

Ik. Heb een iPhone 7, nu 2,5 jaar oud en nog geen geld voor een update. Heb nog genoeg geheugen en heb de nieuwste software update.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:26

Opstuten naar apple?
Eerst resetten?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 03:21

fohadie schreef:
Sinds wanneer is Pepperrr paars? En dan bedoel ik de Bokker, niet de specerij verkeerd geschreven.

<<)

Sinds gister :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:58

Grondlagen verplaatsen zich ook, dus als er dan graven in liggen verplaatsen die met de grondlaag mee. Dus het kan goed zijn dat de skeletten zich verplaatsen.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:05

Of mijn gemoedstoestand een epilepsie aanval kunnen triggeren bij mijn hond..

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:17

Dat lijkt me wel, als ze door stress getriggert worden. (stress bij de hond dan)
MAAR ik weet niet waar een aanval door komt. Dus deze theorie werkt alleen als de aanvallen door het lichaam zelf getriggert worden.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:26

18+ vraag

Spoiler:
Ik zag gister een natuur film. Ik zag dat dieren hun piemel kunnen bewegen (bijvoorbeeld tegen de buik aan en weer terug) nou vroeg ik me af of mensen mannen dat ook kunnen? :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:29

Bambi1995 schreef:
18+ vraag

Spoiler:
Ik zag gister een natuur film. Ik zag dat dieren hun piemel kunnen bewegen (bijvoorbeeld tegen de buik aan en weer terug) nou vroeg ik me af of mensen mannen dat ook kunnen? :')

Misschien niet in die mate, maar er zit een spiertje die ze kunnen aanspannen, waarbij het omhoog komt. Er zijn mannen die dit spiertje ook trainen :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:34

Ja dat kunnen mensen ook. :D
Wij als vrouwen kunnen onze vagina ook aanspannen/ontspannen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:47

Pepperrr schreef:
fohadie schreef:

<<)

Sinds gister :P

Ah, vandaar. Ik vind dat zo irritant he. Bokkers die van kleur verschieten en het pas in het volgende BBB kunnen lezen. :+ Maar daar kan jij niets aan doen. Veel plezier en succes.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:19

Gewoon in de office omgeving zitten.. dan is iedereen zwart-wit :Y)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:49

Bambi1995 schreef:
18+ vraag

Spoiler:

Ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:36

Met rijles had de diesel auto een knopje die de handrem heette en er automatisch afging als je de koppeling liet opkomen , hellingproef is altijd een ding geweest

Nu ben ik in april geslaagd en in oktober een autotje, barrel uit 1998 en ben deels de hellingproef vergeten. Maar hoe op aarde werkt een oude handrem , en hoe krijg ik deze benzine zonder brokken boven. Vandaag een boom gekust omdat het niet lukte , koppeling op en dit gas maar ben helemaal kwijt hoe het nou moet en hoe het met deze auto moet

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:39

Auto op de handrem, koppeling voorzichtig laten opkomen tot je voelt dat hij hem pakt, KLEIN! beetje gas en dan de handrem er af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:39

Ik mocht de handrem niet gebruiken met de hellingproef dus heb het met de gewone rem geleerd.
Rem in houden, koppeling op laten komen tot je voelt dat hij kan zeg maar en dan je voet van de rem.. Als je je auto wat beter kent voel je wel waar dat punt zit en kan je rustig gas bij geven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:20

Het I wel gewoon makkelijker bij die oudjes mét handrem. Ik kan beide maar zeker als je de auto niet kent is het even oefenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:04

Rebecca schreef:
Met rijles had de diesel auto een knopje die de handrem heette en er automatisch afging als je de koppeling liet opkomen , hellingproef is altijd een ding geweest

Nu ben ik in april geslaagd en in oktober een autotje, barrel uit 1998 en ben deels de hellingproef vergeten. Maar hoe op aarde werkt een oude handrem , en hoe krijg ik deze benzine zonder brokken boven. Vandaag een boom gekust omdat het niet lukte , koppeling op en dit gas maar ben helemaal kwijt hoe het nou moet en hoe het met deze auto moet

Oke ik ben ff compleet speechless... -O-

Ik heb ook gewoon een saaie handrem op een 10 jaar jongere auto... En mijn ouders ook op een auto van 6 jaar oud...

Maar het is toch zo moeilijk niet? Die handrem vergeten, je voet op de rem andere voet op de koppeling en als je omhoog moet gewoon van rem naar gas, beetje extra gas en koppeling laten opkomen.

Schandalig dat dit niet wordt geleerd en dat dit dus ook kennelijk niet zelfstandig bedacht kan worden :o

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:08

Als je reactievermogen nog niet zo snel is omdat je die hellingsproef totaal niet geoefend hebt op de juiste manier zou ik die handrem toch eerst maar gewoon gebruiken.. Helemaal als er al een botsing tegen een boom heeft plaats gevonden.
Op het moment dat je er een beetje handigheid in krijgt kun je die handrem langzaam vervangen voor je gewone rem.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:09

Janine1990 schreef:
Schandalig dat dit niet wordt geleerd en dat dit dus ook kennelijk niet zelfstandig bedacht kan worden :o

Hier breek ik even in, dit wordt zeker wel geleerd! Zowel met voetrem als met handrem zijn bijzondere verrichtingen en kunnen gevraagd worden op het rijexamen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:17

Steeph schreef:
Janine1990 schreef:

Hier breek ik even in, dit wordt zeker wel geleerd! Zowel met voetrem als met handrem zijn bijzondere verrichtingen en kunnen gevraagd worden op het rijexamen :j

Ik bedoel meer het feit dat de lesauto een handrem-knop had en ze niet weet hoe het met een gewone handrem moet, laat staan hoe het ding werkt... (hoe op aarde werkt een oude handrem)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:21

Steeph schreef:
Janine1990 schreef:

Niet dus. Ik mocht de handrem niet gebruiken en heb dat dus ook nooit geleerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:25

Daar zeg je wat Dees_Daan, ik zie dat wij even oud zijn... Ik mocht het inderdaad ook niet met handrem leren. Dit was te makkelijk en slecht voor de auto als ik me niet vergis.
Mijn ouders hebben het wel met handrem geleerd, maar doen het nooit want het is gewoon poedersuiker dan gewoon met voetrem.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:35

Mijn auto heeft hill-hold. Die blijft dus zelf nog even staan op de helling als je de voetrem los laat. Ideaal als je met een aanhanger rijdt. En als dan je hellingproef mislukt ben je echt de looser van de week :+ .

@Rebecca: handrem werkt als volgt. De pook van de handrem maximaal omhoog trekken om de handrem erop te zetten. Handrem eraf: het knopje aan de voorkant van de pook in drukken. Pook iets optillen en dan naar beneden drukken.
Even paar keer mee oefenen in het weekend op een rustig industrie terrein. Is even een handigheid.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:50

Janine1990 schreef:
Daar zeg je wat Dees_Daan, ik zie dat wij even oud zijn... Ik mocht het inderdaad ook niet met handrem leren. Dit was te makkelijk en slecht voor de auto als ik me niet vergis.
Mijn ouders hebben het wel met handrem geleerd, maar doen het nooit want het is gewoon poedersuiker dan gewoon met voetrem.

Tot je eens op een echte helling staat op slecht terrein. Je hebt je oordeel wel klaar zeg. Het is al rottig genoeg als het iemand even niet lukt met een nieuwe auto.