Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:MarcoBorsato schreef:Ik heb ook echt zin in mijn 2e bevalling.
Ik stel me jou tijdens de bevalling dus ongeveer zo voor (vanaf 01:49)![]()
[ Video ]
Laurora schreef:Dat is echt pure discriminatie.
Geaardheid of geslacht zou geen factor mogen zijn in wel/geen kinderen krijgen.
Laat ze het dan voor iedereen afschaffen.
Als je écht persé een kind wil mag je die ook zelf betalen wat mij betreft.
oomens schreef:Laurora schreef:Dat is echt pure discriminatie.
Geaardheid of geslacht zou geen factor mogen zijn in wel/geen kinderen krijgen.
Laat ze het dan voor iedereen afschaffen.
Als je écht persé een kind wil mag je die ook zelf betalen wat mij betreft.
Als er nu net één ding is waarbij geslacht wél een factor is, dan is dat bij het krijgen/maken van kinderen. In de meeste situaties doet het er weinig toe wat iemand in zijn/haar broek heeft hangen, behalve als het gaat om iets waarbij de broekinhoud een allesbepalende functie heeft.
Iets met dat XY-dragers van die kleine beweeglijke celletjes uitstoten die alleen in combinatie met wat grotere celletjes van XX-dragers in een speciaal orgaan in die XX-dragers uitgroeien tot een kind.
Sintara schreef:Ja dat is als het allemaal 'vanzelf' werkt. De procedure waar het nu om gaat krijgen hetero stellen niet als alles normaal verloopt. Ze zitten in hetzelfde schuitje als de homostellen en alleenstaande vrouwen, maar de hetero's krijgen het wél vergoed en de anderen niet.
MarcoBorsato schreef:Ja maar als je weet dat je de wens hebt en je bent alleen/lesbisch dan kun je er voor sparen. Maar het onderscheid dat er nu gemaakt wordt vind ik niet oké.
watchthesky schreef:MarcoBorsato schreef:Ja maar als je weet dat je de wens hebt en je bent alleen/lesbisch dan kun je er voor sparen. Maar het onderscheid dat er nu gemaakt wordt vind ik niet oké.
Die wens is toch iets dat ineens binnen 3 seconden ontstaat als je zus/buurvrouw/nicht/collega een kind krijgt? Dat maakt het “ja-team” me in ieder geval altijd wijs... Lastig sparen dan
oomens schreef:Altijd gedacht dat baby's in de directe omgeving bedoeld waren om de wens weer héél gauw te doen verdwijnen als hij eens de kop opsteekt. Dat effect hebben ze in ieder geval wel.