[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:49

Dat is echt pure discriminatie.
Geaardheid of geslacht zou geen factor mogen zijn in wel/geen kinderen krijgen.
Laat ze het dan voor iedereen afschaffen.
Als je écht persé een kind wil mag je die ook zelf betalen wat mij betreft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:00

Cayenne schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb ook echt zin in mijn 2e bevalling.

Ik stel me jou tijdens de bevalling dus ongeveer zo voor (vanaf 01:49) :D
[ Video ]

Houd dat beeld vast _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 23:58

Laurora schreef:

Als er nu net één ding is waarbij geslacht wél een factor is, dan is dat bij het krijgen/maken van kinderen. In de meeste situaties doet het er weinig toe wat iemand in zijn/haar broek heeft hangen, behalve als het gaat om iets waarbij de broekinhoud een allesbepalende functie heeft.
Iets met dat XY-dragers van die kleine beweeglijke celletjes uitstoten die alleen in combinatie met wat grotere celletjes van XX-dragers in een speciaal orgaan in die XX-dragers uitgroeien tot een kind.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:02

Dat is het verschil tussen gelijk en gelijkwaardig. Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal NIET gelijk

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:42

fleurtjeuh schreef:
Wat voor beurs is dit dan?

Late reactie maar het is een beurs in Engeland voor tankstations

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:56

oomens schreef:
Laurora schreef:

Als er nu net één ding is waarbij geslacht wél een factor is, dan is dat bij het krijgen/maken van kinderen. In de meeste situaties doet het er weinig toe wat iemand in zijn/haar broek heeft hangen, behalve als het gaat om iets waarbij de broekinhoud een allesbepalende functie heeft.
Iets met dat XY-dragers van die kleine beweeglijke celletjes uitstoten die alleen in combinatie met wat grotere celletjes van XX-dragers in een speciaal orgaan in die XX-dragers uitgroeien tot een kind.

Ja dat is als het allemaal 'vanzelf' werkt. De procedure waar het nu om gaat krijgen hetero stellen niet als alles normaal verloopt. Ze zitten in hetzelfde schuitje als de homostellen en alleenstaande vrouwen, maar de hetero's krijgen het wél vergoed en de anderen niet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:24

Sintara schreef:
Ja dat is als het allemaal 'vanzelf' werkt. De procedure waar het nu om gaat krijgen hetero stellen niet als alles normaal verloopt. Ze zitten in hetzelfde schuitje als de homostellen en alleenstaande vrouwen, maar de hetero's krijgen het wél vergoed en de anderen niet.

Hetero's krijgen dat toch ook alleen vergoed als er een medisch probleem is en het dus niet 'vanzelf' gaat? Voor zover ik weet is er zowel bij homokoppels als bij alleenstaanden geen sprake van een medisch probleem*, en is er dus geen reden om dat uit de zorgverzekering te vergoeden. Als man geen partner hebben die iets met je zaad kan of als vrouw er geen hebben die zaad kan leveren, terwijl de potentiële partner in principe intact en vruchtbaar is (maar gewoon van het verkeerde geslacht om je mee voort te planten of simpelweg afwezig), dat is echt geen medische kwestie maar een sociale. Dat heeft overigens niets met homodiscriminatie te maken, want ook voor alleenstaande hetero's is de zorgverzekering geen datingservice die voor hen op zoek moet gaan naar een partner met zaad of een baarmoeder.
*Er zijn nog steeds mensen die homoseksualiteit wel als een aandoening zien, maar daar reken ik mij niet toe.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:29

Volgens mij hebben we het hier over 2 dingen, namelijk wel of niet vergoeden en wel of niet voorrang krijgen.

Voorrang voor heterostellen vind ik onzin, de kans is groot dat in het lesbische stel minstens 1 goed functionerende baarmoeder te vinden is, dus die zijn ook eerder weer uit de molen. Dus ja.

Het vergoedingsdeel… Tja. Ik vind eigenlijk dat het helemaal niet vergoed hoeft te worden. Of alleen de eerste poging oid. (Kun je van het vrijgekomen geld mooi de behandelingen voor de lesbische stellen betalen.)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:04

Ik vind ook dat het helemaal niet vergoed hoeft te worden, maar ik vind het uitsluiten van sommige groepen mense niet ok.

Trouwens, ik zag op tv dat het een alleenstaande moeder iets van 800 euro per poging ging kosten. Vond ik wel meevallen qua eigen kosten. Zij was dan niet heel vruchtbaar blijkbaar, had 10 pogingen nodig bij de eerste. Poeh hee, op een heel kind 8 duizend euro. Die je uiteindelijk iets van een miljoen gaat kosten }> . Je betaald meer voor een auto. Gewoon lekker helemaal afschaffen die vergoeding..

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:50

Ik ben voor een andere auto aan het kijken, voor 8000 euro heb je toch een leuke kleine middenklasser van 5 jaar oud. Stukken leuker dan een kind en als ‘ie uiteindelijk toch een beetje tegenvalt ruil je ‘m lekker in :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:04

Tien keer en 8000 per keer.. da's voor zeer veel onbetaalbaar gok ik.
Zeker een alleenstaande.

Ik zou in elk geval daar minimaal wat maanden voor moeten werken. En dan nog..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:06

Ja maar als je weet dat je de wens hebt en je bent alleen/lesbisch dan kun je er voor sparen. Maar het onderscheid dat er nu gemaakt wordt vind ik niet oké.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:15

Christiene schreef:
Tien keer en 8000 per keer.. da's voor zeer veel onbetaalbaar gok ik.
Zeker een alleenstaande.

Ik zou in elk geval daar minimaal wat maanden voor moeten werken. En dan nog..

Nee, het is 800 per keer, dus 10x proberen kost 8000 in totaal.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:53

MarcoBorsato schreef:
Ja maar als je weet dat je de wens hebt en je bent alleen/lesbisch dan kun je er voor sparen. Maar het onderscheid dat er nu gemaakt wordt vind ik niet oké.

Die wens is toch iets dat ineens binnen 3 seconden ontstaat als je zus/buurvrouw/nicht/collega een kind krijgt? Dat maakt het “ja-team” me in ieder geval altijd wijs... Lastig sparen dan :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:22

watchthesky schreef:
MarcoBorsato schreef:

Die wens is toch iets dat ineens binnen 3 seconden ontstaat als je zus/buurvrouw/nicht/collega een kind krijgt? Dat maakt het “ja-team” me in ieder geval altijd wijs... Lastig sparen dan :+

Altijd gedacht dat baby's in de directe omgeving bedoeld waren om de wens weer héél gauw te doen verdwijnen als hij eens de kop opsteekt. Dat effect hebben ze in ieder geval wel.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:19

Onderzoek toont aan dat het wel 6 jaar kan duren voordat ouders weer een beetje fatsoenlijk kunnen slapen.

:evaw:

Daar tegenover staat dat je met je huisdier op je kamer juist beter slaapt.

Nou, we hebben weer een mooi en bewezen argument om huisdieren te verkiezen boven kinderen :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:22

Mijn hond maakt mij meer wakker dan mijn dochter :') Baas knuffel. Baas, het is 5 minuten geleden dat de laatste knuffel is geweest. BAAAAS, KNUFFEEEEL, NU!

Dat is mijn hond _O-

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:24

oomens schreef:
Altijd gedacht dat baby's in de directe omgeving bedoeld waren om de wens weer héél gauw te doen verdwijnen als hij eens de kop opsteekt. Dat effect hebben ze in ieder geval wel.

In ieder geval als ze wakker zijn... Slapend kan ik ze nog net verdragen :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:24

oomens schreef:

In ieder geval als ze wakker zijn... Slapend kan ik ze nog net verdragen :+

Haha DMH, ben je mooi mee, laat de kleine je slapen, heb je zo'n hond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:27

Ja, sinds 4 maand is ze naar beneden verbannen. 20+ keer een tong in mijn oor of een kont in mijn gezicht werd wat te veel van het goede.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:33

Huisdieren in de slaapkamer lijkt me vooral niks vanwege de haren en het risico op kots/kak/pies naast je bed waar je dan uiteraard in gaat staan op de dag dat je je toch al verslapen hebt :').

Kinderwens en lesbisch zijn, volgens mij de enige keer dat je ermee wegkomt om het als medische afwijking te beschouwen :=

Ik vind de maakbaarheid van zwangerschap los van de geaardheid al een lastige kwestie. Hoe ver moet/wil/kun je gaan?

Was vandaag ergens en die mensen hebben echt een makkelijk kindje. Ideaal!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:35

Mijn hond kruipt in mijn knieholte en die komt 's morgens weer in actie.
Hij is altijd eerder wakker dan ik en zodra ik een wimperhaartje lijk te bewegen staat hij bovenop me te stuiteren. *\%/*
Maar kan 1000x beter hem op bed hebben dan de kat, die gaat de halve nacht zitten zeuren en loopt strak om je hoofd heen waarbij ze je de haren bijna uit je hoofd trekt. :x
En wanneer je in slaap valt ligt ze op je schouder en drukt hard spinnend haar koude natte neus in je oor; succes verzekerd want je hebt kippenvel over je hele lijf en bent gelijk klaarwakker. 8-)
De kat zit 's nachts in de kattenkamer want als ze los in huis loopt gaat ze aan de deurklink hangen, aan de deur krabbelen/rammelen, gooit ze zichzelf tegen de deur en gaat keihard miauwen/schreeuwen. >;)
Op zich slaap ik daar wel doorheen maar de hond reageert erop waardoor ik alsnog wakker word. -O-

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:45

Mijn kat slaapt wel bij mij op bed, aan het voeteneind. Heerlijk rustig en stil. En als de wekker gaat loopt hij naar mijn hoofd toe, dan wil hij graag een knuffel. Eigenlijk hetzelfde als de hond van lor1 :j

Maar hij is ook wel echt super makkelijk met alles, ik ben niet bang voor poep/pies op de slaapkamer. Ik moet wel het bed stofzuigen ja...

Ik ben ook een beetje allergisch voor de term "een kind neem je niet, een kind krijg je". Vroeger was dat zo ja, maar tegenwoordig heb je echt wel voldoende invloed op het proces om te kunnen zeggen dat het hebben van kinderen een keuze is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:46

Nah dieren mogen ook niet in mijn slaapkamer.
Toen ik nog beneden sliep was het wel eens warm, en toen had ik de deur opengezet. Werd ik wakker, zag ik echt alleen zon silhouet op de drempel zitten. GILLEN, tot ik doorhad wat het was.

Maar mn broertje slaapt daar nu en de hond heef iets minder respect voor hem. Die werd wakker met de hond zn neus op 1 cm afstand van zijn eigen neus xd

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:17

Hier ook echt géén huisdieren op bed. Geen honden, geen katten. Ze komen gewoon niet boven. Behalve nu de jonge katjes nog, die hebben hun eigen afgesloten slaapkamer waar ze 's nachts heen verbannen worden om te voorkomen dat ze de huiskamer 's nachts verbouwen :+