KarenQ schreef:Tja, ik wil graag iets geven dat de ander leuk vind, maar ik geef niet aan iedereen een cadeau van 50 euro. Wel bijvoorbeeld aan mijn zus/vriend/ouders, maar niet aan de rest.
Kind (3-4 jaar) van een vriendin was jarig en haar moeder had aangegeven dat ze kind graag boekjes uit een bepaalde serie wilde geven ipv allehande speelgoed. Ik denk per deel 10 euro of zo. Ze had ze alvast gehaald (vond ik prima). Maar ze was toen wel heel verbaasd dat ik maar één boekje wilde geven. Ik kon merken dat ze het raar (misschien wel gierig) vond, maar ik vond een boek een prachtig cadeau én 10 euro prima voor een klein kind.
Maar ik was denk ik degene met het kleinse cadeau, de meesten hadden meerdere boekjes of een groot stuk speelgoed.
Eerlijk, ik geef ook niet graag meer dan dat uit aan een kind van die leeftijd - ze groeien zo snel uit dat speelgoed, uit boekjes, op de leeftijd
Voor mijn metekind maak ik natuurlijk een uitzondering, maar op die leeftijd zijn ze vaak nog blijer met de verpakking dan met het cadeau zelf
Vanaf ze een leeftijd / attitude bereiken waarop ze langer met een cadeau doen (zoals Lego bijvoorbeeld), vind ik het helemaal niet erg om meer uit te geven.