Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 02:24

Dat is ook banketstaaf! Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je het te duur vond..

Onze oude buurvrouw vertelde hier laatst dat (nog voor Corona) haar dochter van 6 traktaties mocht uitdelen op school omdat ze jarig was. Daarom had ze zo'n multipack gekocht van kleine zakjes chips.
Maar de kinderen kregen niet allemaal een eigen zakje.. Nee, ze moesten een vriendje of vriendinnetje opzoeken en het zakje delen, want het was al zo duur :=
En het ging om een oneven aantal kinderen, dus haar dochter mocht als enige een eigen zakje chips omdat zij jarig was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 06:25

poes schreef:
Flessen wijn die over zijn terugdoen is wel gebruikelijk toch bij zoiets. De rest is gierig.

Flessen wijn terug doen is inderdaad gebruikelijk maar wel per volle doos :) Dus die 2 flessen terug doen gebeurt normaal niet. Een doos van 6 die niet aangebroken is dan weer wel.

Ilse: Oh hier is mijn zus en vader ook zo. Ik kreeg vaak geen cadeau of ergens 7/8 maand na mijn verjaardag. Nu koop ik ook niets meer... Sindsdien ook niet meer uitgenodigd op een feest :+

Oh Cayenne, die is ook erg!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-20 06:29, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 06:27

Bij kleine feestjes/catering ken ik dat wel echt anders?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:36

Cayenne schreef:
Dat is ook banketstaaf! Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je het te duur vond..

Onze oude buurvrouw vertelde hier laatst dat (nog voor Corona) haar dochter van 6 traktaties mocht uitdelen op school omdat ze jarig was. Daarom had ze zo'n multipack gekocht van kleine zakjes chips.
Maar de kinderen kregen niet allemaal een eigen zakje.. Nee, ze moesten een vriendje of vriendinnetje opzoeken en het zakje delen, want het was al zo duur :=
En het ging om een oneven aantal kinderen, dus haar dochter mocht als enige een eigen zakje chips omdat zij jarig was :+

:x Deze buurvrouw is wel de kampioen van de gierigheid |o

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:59

[quote="_lauraaa_"

Oja schiet mij nog een te binnen. Toen ik op het hbo zat had ik een goede vriendin waarmee ik dezelfde opleiding deed. Ik had een eigen auto gekocht, zij had een auto van dr ouders gekregen. Ik ging wel regelmatig met de auto naar school omdat op dat moment beter uit kwam met mijn werk. Uiteindelijk ging ik haar steeds ophalen (wat voor mij geen probleem was ) maar meedelen in de autokosten gebeurde nooit. Het was 20 minuten rijden en het parkeergeld was daar €5 per dag. Uiteindelijk is het wel goedgekomen gelukkig.[/quote]

Quote verkut maar

Reed je om voort haar?

Ik reed ook met de auto naar school en had er geen problemen mee vrienden mee te nemen of af te zetten aan het station. Ik vroeg of kreeg daar nooit iets voor maar ik ging niet rondrijden (je moet maar twee minuten wandelen naar een plaats waar ik je kan oppikken) of mijn planning omgooien.
Als ik passeer stop ik graag, maar anders neem je maar de bus, zeg maar.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:27

Cayenne schreef:

Oh, arm kind ook...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:33

Cayenne schreef:

Oooh dit is echt te gierig voor woorden. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand zo vrekkig is. En altijd zie je dat zij, of in dit geval hun kind, niet gierig zijn als het hunzelf aangaat. Bah.
Ik had vroeger ook zo’n vriendinnetje. Als je bij haar ging spelen dan kreeg je hele waterige limonade en zij zelf kreeg Taxi of Dubbeldrank. Maar voor vriendinnetjes was dat te duur. Prima, maar geef je eigen kind dan op zo’n moment ook gewoon limonade. Vond dat ook altijd zo gierig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:52

De moeder van een vriendin van mijn dochter wilde dat ik mijn dochter bij de friettent in dorp zou brengen s'morgens als ze de kinderen bij regen naar school bracht.Ik haalde haar dochter voor de deur op.Het was voor haar 3 minuten omrijden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:38

Britta31 schreef:
De moeder van een vriendin van mijn dochter wilde dat ik mijn dochter bij de friettent in dorp zou brengen s'morgens als ze de kinderen bij regen naar school bracht.Ik haalde haar dochter voor de deur op.Het was voor haar 3 minuten omrijden.

Toen heb je ze hopelijk gemeld dat je ze dan wel gelijk door zou brengen naar school?

echt wat een maffe dingen komen er toch in dit topic voorbij. Dat familieleden zo doen, alla, daar zou ik overigens ook zo klaar mee zijn en contact verminderen tot zelfs verbreken. Maar vrienden? Mensen die op zo'n andere manier in het leven staan kunnen toch nooit vrienden zijn?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:40

Cayenne schreef:

woow.... |( dat vind ik wel sneu zeg

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:42

Met mijn verjaardag kreeg ik van een vriendin geld cadeau,ik moest de schulden er maar vanaf halen zei ze.

Automatisch ging ik ff rekenen en kwam tot de conclusie dat ik wel € 1,45 cadeau heb gekregen *\%/*

-O- serieus....

Ik sta nee stond altijd voor haar klaar en met haar verjaardag organiseerde ik altijd een leuke orginele activiteit.

(Ze wist zelf heel goed hoeveel ze mij nog moest betalen... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:44

Optiwolk schreef:
[quote="_lauraaa_"

Oja schiet mij nog een te binnen. Toen ik op het hbo zat had ik een goede vriendin waarmee ik dezelfde opleiding deed. Ik had een eigen auto gekocht, zij had een auto van dr ouders gekregen. Ik ging wel regelmatig met de auto naar school omdat op dat moment beter uit kwam met mijn werk. Uiteindelijk ging ik haar steeds ophalen (wat voor mij geen probleem was ) maar meedelen in de autokosten gebeurde nooit. Het was 20 minuten rijden en het parkeergeld was daar €5 per dag. Uiteindelijk is het wel goedgekomen gelukkig.

Quote verkut maar

Reed je om voort haar?

Ik reed ook met de auto naar school en had er geen problemen mee vrienden mee te nemen of af te zetten aan het station. Ik vroeg of kreeg daar nooit iets voor maar ik ging niet rondrijden (je moet maar twee minuten wandelen naar een plaats waar ik je kan oppikken) of mijn planning omgooien.
Als ik passeer stop ik graag, maar anders neem je maar de bus, zeg maar.[/quote]

Ik moest inderdaad een stukje om rijden en in plaats van dat ik na school meteen naar mijn werk toe ging moest ik haar nog eerst afzetten om vervolgens weer een stukje terug te moeten rijden. Nu maakte mij dat niet uit maar ook zij had er voordeel van dus aanbieden om iets te betalen was wel even netjes geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:31

Daan13 schreef:
Met mijn verjaardag kreeg ik van een vriendin geld cadeau,ik moest de schulden er maar vanaf halen zei ze.

Automatisch ging ik ff rekenen en kwam tot de conclusie dat ik wel € 1,45 cadeau heb gekregen *\%/*

-O- serieus....

Ik sta nee stond altijd voor haar klaar en met haar verjaardag organiseerde ik altijd een leuke orginele activiteit.

Oh wauw :')

Nee, zo zaken zijn 1 van die dingen waarom ik nauwelijks nog cadeau's geef... Ik ben jarig op 2 januari. Ik krijg gewoon standaard geen cadeau of veel te laat. Mijn zus is jarig eind februari. Heb haar toen gezegd: Kijk, jou cadeau staat klaar maar ik geen cadeau, jij ook niet. Ergens begin juni heb ik toen toch een cadeau gehad dat zij heeft besteld eind maart. Mijn vader is jarig eind april en je kunt het al raden, ook hier nog geen cadeau van gehad en hij heeft ook nog niets gehad. Is het eerste jaar dat ik het zo doe maar werd er zo moe van dat iedereen al lang en breed cadeau's had gekregen van mij van rond de €50 en ik jaar na jaar kon wachten op die van mij. Als ik ze al kreeg. Het gaat mij nog niet eens om het cadeau. Laat gewoon zien dat ik ook belangrijk ben. Iedereen ziet mij 1 januari. De 2de zie ik niemand want ze willen niet komen aangezien ze nog aan het ontnuchteren zijn. Geef het dan 1 januari ofzo :+ Ook standaard hetzelfde. Iedereen eerst zijn cadeau en dan krijg ik daarna een cadeau van €20/€30. Vind het best wel gierig aangezien de afspraak is rond €50. Weet je, als €50 te veel is dan zeg je dat gewoon. Maar je wacht niet om mij een cadeau te laten geven van €50 om daarna pas een cadeau te gaan halen dik na mijn verjaardag van €20/€30.

Aan de tekst te zien zit de frustratie bij mij hoger dan ik dacht :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:48

DeMolenhoek schreef:
Daan13 schreef:

-O- serieus....

Oh wauw :')

Nee, zo zaken zijn 1 van die dingen waarom ik nauwelijks nog cadeau's geef... Ik ben jarig op 2 januari. Ik krijg gewoon standaard geen cadeau of veel te laat. Mijn zus is jarig eind februari. Heb haar toen gezegd: Kijk, jou cadeau staat klaar maar ik geen cadeau, jij ook niet. Ergens begin juni heb ik toen toch een cadeau gehad dat zij heeft besteld eind maart. Mijn vader is jarig eind april en je kunt het al raden, ook hier nog geen cadeau van gehad en hij heeft ook nog niets gehad. Is het eerste jaar dat ik het zo doe maar werd er zo moe van dat iedereen al lang en breed cadeau's had gekregen van mij van rond de €50 en ik jaar na jaar kon wachten op die van mij. Als ik ze al kreeg. Het gaat mij nog niet eens om het cadeau. Laat gewoon zien dat ik ook belangrijk ben. Iedereen ziet mij 1 januari. De 2de zie ik niemand want ze willen niet komen aangezien ze nog aan het ontnuchteren zijn. Geef het dan 1 januari ofzo :+ Ook standaard hetzelfde. Iedereen eerst zijn cadeau en dan krijg ik daarna een cadeau van €20/€30. Vind het best wel gierig aangezien de afspraak is rond €50. Weet je, als €50 te veel is dan zeg je dat gewoon. Maar je wacht niet om mij een cadeau te laten geven van €50 om daarna pas een cadeau te gaan halen dik na mijn verjaardag van €20/€30.

Aan de tekst te zien zit de frustratie bij mij hoger dan ik dacht :')

Ik denk dat mijn beste vriendin en broer jou heel hard begrijpen haha, die zijn vlak voor en vlak na Kerst jarig. Geef hen niet 1 cadeau "voor Kerst en je verjaardag samen", want dat vinden ze echt l*llig, het is ook niet hun schuld dat zij op die datum geboren zijn, ze hebben beide liever 2 kleine cadeautjes dan 1 grotere :j

Ik splits hun cadeautjes dan ook altijd op. Eentje voor de verjaardag, en eentje voor Kerst.

Mijn mama is 2 dagen voor Valentijn jarig - haar man durft ook "maar" 1 cadeau geven, ALS hij er al aan denkt :+ Twee jaar geleden oa met hen, en nog andere familie naar Centerparcs getrokken met Kerst, en lootje trek gedaan.
Ik wist toevallig dat mijn stiefpapa mijn mama getrokken had. Beetje standaard dat hij vergeet voor haar een cadeau te kopen, dus dat had ik voor de zekerheid gedaan. Hij had rode kaken hoor, met Kerstavond. Het is wel zo dat hij aan het begin van die vakantie mijn cadeautjes had proberen stelen (als grapje he), dus ik heb hem toen kunnen redden met de melding dat ik zijn cadeau gejat had en in mijn kamer verstopt had. Mijn mama wist wel beter hoor :+ Ze zeurt nog steeds tegen hem dat hij mij dat cadeautje moet terug betalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:55

Dat kreeg ik vroeger inderdaad heel vaak. Kerst en verjaardag samen. Was inderdaad banketstaaf want vaak was dit dan iets van een €80 ofzo (grootouders) terwijl mijn zussen dan 2 x iets rond de €50/€60 kregen. Dus die kwamen rond de €100/€120 uit.

Van mijn ouders kregen wij met kerst altijd kleren. Meer bepaald de kleren die wij aan hadden. Wij moesten er wat deftig uitzien en die kleren waren dan ons ‘cadeau’. Vind dat zelf ook zo enorm gierig :') En ik weet gewoon dat zij echt wel genoeg verdienden. Zij gaven het ook gewoon allemaal aan zichzelf uit. Moesten dat nu ook nog kleren zijn die je zelf leuk vind, tot daar aan toe. Maar dat was dus helaas niet het geval :+

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:30

Pfffttt... wat een gedoe met die cadeau's.

Vriend is ook rond een feestdag jarig, maar krijgt van mij gewoon netjes aparte cadeau's. Oké, hij krijgt wel eens snoep van die feestdag als extraatje erbij, omdat hij daar wild van is. Ik koop van dat snoep altijd een berg en dan verras ik hem eens in de zoveel weken met een zakje van dat snoep. <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:22

Ik vind het dan weer wat gierig om op de waarde van een cadeau te gaan letten. Of het nou 10, 30 of 50 euro kost, als iemand echt wat leuks voor mij heeft uitgezocht ben ik daar heel blij mee.
Ik koop ook weleens een goedkoper cadeau voor iemand dan ik van tevoren in gedachten had, puur omdat ik er dan van overtuigd ben dat iemand het heel leuk vindt om te krijgen en het bij diegene past. Ik zou het echt heel stom vinden als iemand dan de waarde op gaat zoeken en dat dan tegen je gaat zitten houden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:47

Ik ben ook blij dat er bij ons niet naar waarde gekeken wordt. Ik voel me soms enorm banketstaaf want ik word echt verwend door ouders en door broer en schoonzus. Maar ik heb het geld niet om hetzelfde te doen, dus ik probeer dingen te verzinnen die ze echt waarderen ipv een waarde qua geld.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:58

Tja, ik wil graag iets geven dat de ander leuk vind, maar ik geef niet aan iedereen een cadeau van 50 euro. Wel bijvoorbeeld aan mijn zus/vriend/ouders, maar niet aan de rest.

Kind (3-4 jaar) van een vriendin was jarig en haar moeder had aangegeven dat ze kind graag boekjes uit een bepaalde serie wilde geven ipv allehande speelgoed. Ik denk per deel 10 euro of zo. Ze had ze alvast gehaald (vond ik prima). Maar ze was toen wel heel verbaasd dat ik maar één boekje wilde geven. Ik kon merken dat ze het raar (misschien wel gierig) vond, maar ik vond een boek een prachtig cadeau én 10 euro prima voor een klein kind.
Maar ik was denk ik degene met het kleinse cadeau, de meesten hadden meerdere boekjes of een groot stuk speelgoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:38

Lisitano schreef:
Ik vind het dan weer wat gierig om op de waarde van een cadeau te gaan letten. Of het nou 10, 30 of 50 euro kost, als iemand echt wat leuks voor mij heeft uitgezocht ben ik daar heel blij mee.
Ik koop ook weleens een goedkoper cadeau voor iemand dan ik van tevoren in gedachten had, puur omdat ik er dan van overtuigd ben dat iemand het heel leuk vindt om te krijgen en het bij diegene past. Ik zou het echt heel stom vinden als iemand dan de waarde op gaat zoeken en dat dan tegen je gaat zitten houden.

Tja, als er €50 wordt afgesproken dan vind ik dat zij zich daar aan moeten houden. Vragen wat ik wil, lijstje doorgeven en toch iets anders goedkopers geven gebeurt niet ‘zomaar’ Dat is in mijn ogen echt niet willen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:00

Ik heb als kind volgens mij eens een aangegeten pak boterhamworst aan mn vader gegeven voor zijn verjaardag :Y) daar lachen mijn ouders nog steeds om. :7 gierig of niet, het was wel hilarisch :Y)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:23

KarenQ schreef:
Tja, ik wil graag iets geven dat de ander leuk vind, maar ik geef niet aan iedereen een cadeau van 50 euro. Wel bijvoorbeeld aan mijn zus/vriend/ouders, maar niet aan de rest.

Kind (3-4 jaar) van een vriendin was jarig en haar moeder had aangegeven dat ze kind graag boekjes uit een bepaalde serie wilde geven ipv allehande speelgoed. Ik denk per deel 10 euro of zo. Ze had ze alvast gehaald (vond ik prima). Maar ze was toen wel heel verbaasd dat ik maar één boekje wilde geven. Ik kon merken dat ze het raar (misschien wel gierig) vond, maar ik vond een boek een prachtig cadeau én 10 euro prima voor een klein kind.
Maar ik was denk ik degene met het kleinse cadeau, de meesten hadden meerdere boekjes of een groot stuk speelgoed.

Eerlijk, ik geef ook niet graag meer dan dat uit aan een kind van die leeftijd - ze groeien zo snel uit dat speelgoed, uit boekjes, op de leeftijd :)

Voor mijn metekind maak ik natuurlijk een uitzondering, maar op die leeftijd zijn ze vaak nog blijer met de verpakking dan met het cadeau zelf :+ Vanaf ze een leeftijd / attitude bereiken waarop ze langer met een cadeau doen (zoals Lego bijvoorbeeld), vind ik het helemaal niet erg om meer uit te geven.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:37

Rennie89 schreef:
Ik heb als kind volgens mij eens een aangegeten pak boterhamworst aan mn vader gegeven voor zijn verjaardag :Y) daar lachen mijn ouders nog steeds om. :7 gierig of niet, het was wel hilarisch :Y)

Doet me denken aan die keer dat ik een kerstpakket beenham kreeg voor m'n verjaardag. Vond het ansich al een vreemd cadeau en ik was daarbij in die periode ook vegetarisch :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:50

Zo heeft mijn man zijn moeder eens een mooi ingepakt zeepje gegeven. Van de voorraad die op zolder lag, ingeslagen na de oorlog, want je weet maar nooit.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:12

Ik weet eigenlijk niet of het echt als gierig omschreven kan worden, maar mijn destijds 78 jarige oma kocht, toen ze aan een nieuwe auto toe was, expres een 3 deurs auto zodat ze haar zussen niet altijd hoefde op te halen. Die konden dan niet meer naar de achterbank kruipen.