Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:01

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:52

Mayling27 schreef:
Sammie schreef:
Nou dat probeert de vrouw al miljoenen jaren :') Het is nog niet gelukt :=

Hoe kan het dat het menselijk lichaam vrij wel helemaal hetzelfde is (afgezien van M/V-geslacht),

maar hoe kan het dat denkwijze-gevoel-etc zo ontzettend van elkaar verschillen en elkaar gewoon vaak niet begrijpen (uitzonderingen daar gelaten)

Behalve de biologische verschillen: vlak het sociale niet uit!
Zo worden kleine meisjes niet aangeraakt op die plekken waar later onze borsten komen. Op zich niet fout, maar het zegt wel, dat we al van jongs af aan jongens anders behandelen dan meisjes. Ook anno 2015.
Ook de dubbele moraal dat een knul die makkelijk meiden versiert best stoer is, maar dat je als dame het etiket prutmuts mag vrezen (voor knullen bestaat hier geen veroordelend woord voor) - ook niet weg.

Dus dat wezens met een andere biologie EN een andere sociale setting elkaar soms toch begrijpen: dat is prachtig.
Dat het vaak niet lukt is heel jammer. (Het zijn niet de verschillen die mensen gescheiden houden, maar het zwijgen over de verschillen....)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:57

Hoezo vinden het mensen zo stoer en belangrijk om te delen wanneer ze alcohol drinken of aan het blowen zijn of iets dergelijks? In de app van mijn klas worden er regelmatig foto's van jointjes of 20 flessen drank gestuurd. Zodra ze dronken of stoned zijn willen ze het maar al te graag met de rest delen.
Dat je het doet oke, maar hoezo is het zo belangrijk om te delen? :+
Als ik 3 dagen in het weekend lam en stoned zou zijn zou ik het lekker voor mezelf houden, is volgens mij niet echt iets om trots op te zijn.. :')
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 19-10-15 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:58

Waarom komen er uit de kol van mijn paard altijd zoveel (witte) haartjes los? Het is niet iets van een huidziekte, zijn verder ook geen kale plekken maar uit die kol komen altijd heel veel haartjes als je erover wrijft..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:26

Free2 schreef:
Waarom komen er uit de kol van mijn paard altijd zoveel (witte) haartjes los? Het is niet iets van een huidziekte, zijn verder ook geen kale plekken maar uit die kol komen altijd heel veel haartjes als je erover wrijft..

Ik denk dat de witte gewoon meer opvallen dan de donkere, had mijn knollie ook 'last' van :)

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:58

Is de leeftijd Esmee.
Ik krijg zulke apps namelijk nooit. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:00

Ik ook niet. Zou er ook gelijk uit stappen. .

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:05

Dat zou goed kunnen inderdaad :j :')

Eruit stappen is niet zo handig, vaak zat zetten ze er handige dingen in mbt. huiswerk en uitval (wat de ene persoon wel kan zien en de andere niet, heeeeel handig!) dus dan zou ik dat allemaal missen.

Maar ik snap de drang om het overmatig te delen (en te gebruiken :+ ) gewoon echt niet. Is dat "stoer" ofzo? Vinden mensen het leuk om als junk/alcoholist gezien te worden?
:o? :')

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 23:44

Steeph schreef:
Free2 schreef:

Ik denk dat de witte gewoon meer opvallen dan de donkere, had mijn knollie ook 'last' van :)

Ik merk het bij de meeste paarden op... Maar ik denk niet dat dat het antwoord is? Bijvoorbeeld als ik over haar bles wrijf zit mijn hele hand onder, als ik over een ander stuk voorhoofd zonder bles wrijf heb ik nauwelijks haar aan m'n handen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 06:33

ik denk zelfs dat als niemand van hun vrienden/kennissen ervan weet, het plots niet meer zo leuk. ze willen aandacht en voelen zichzelf behoorlijk stoer als ze het doen, maar als niemand weet dat ze het gedaan hebben, kunnen ze er ook niet over praten of opscheppen, want het is dan net of ze het biet gedaan hebben, snap je? in deze tijden bestaat enkel iets als het op de social media komt :+

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:01

Waarom kunnen parasieten zich in de ene diersoort wél (seksueel) voortplanten, waardoor dat dier eitjes gaat uitscheiden, en in de andere diersoort niet?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:03

Goede vraag!
Parasieten zijn wonderlijke beesten, die het soms van twee of drie "gastheren" moeten hebben...

(Als je last hebt van zo'n rotbeest is het anders, maar de creativiteit, fantasie en inventiviteit zijn indrukwekkend!)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:23

Damned schreef:
ik denk zelfs dat als niemand van hun vrienden/kennissen ervan weet, het plots niet meer zo leuk. ze willen aandacht en voelen zichzelf behoorlijk stoer als ze het doen, maar als niemand weet dat ze het gedaan hebben, kunnen ze er ook niet over praten of opscheppen, want het is dan net of ze het biet gedaan hebben, snap je? in deze tijden bestaat enkel iets als het op de social media komt :+

LOL! En vervolgens zitten werkgevers ook op social media en komen er heel boeiende mechanismen op gang. Nou zal dat bij de vraagstelster (17 jaar) nog niet aan de orde zijn, maar sommige mensen schaden hun eigen loopbaan behoorlijk door dingen die ze op FB roeptoeteren.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-10-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:24

Als het parasieten zijn die bijv. via de mond worden opgenomen kan de zuurgraad en samenstelling van de darmflora bepalend zijn. Net die ene 0,1 zuurgraad verschil kan uitmaken of het een lekker ontwikkelingsklimaat is of niet.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:52

Hallo!

Ik ga smiddags wel ooit slapen op bed, omdat het kan en relax is haha.
Maar ik heb dan altijd de spannendste en wilde dromen. Gaan vooral over mensen die ik een aantal uur eerder gezien / gesproken heb. Die komen er altijd in voor. Ook dingen waar ik mee bezig ben geweest of nog wil gaan doen.

Wat voor soort dromen zijn dit?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:55

Net als alle andere dromen: verwerking van wat je gedurende de dag(-en) hebt meegemaakt :)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:17

Ja maar heeft verder geen specifieke naam? Want vandaag zei ik in mijn droom tegen iemand. Wist je dat dit een droom is :')

Soort lucide dromen maar dan nog niet helemaal goed

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:19

Als je heel veel wil eten van iets (om welke reden dan ook :') ) moet je dan juist heel snel of heel langzaam eten?

:+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:21

Snel, want het duurt even voordat je maag doorheeft dat die vol zit en dan een signaal aan je hersenen geeft dat je vol zit! :))

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:22

_bokworst schreef:
Als je heel veel wil eten van iets (om welke reden dan ook :') ) moet je dan juist heel snel of heel langzaam eten?

:+

Ik geloof heel snel want, je hersenen hebben een tijdje nodig om te kunnen aangeven dat je geen honger meer hebt. Dus als je heel veel eet voordat je een seintje krijgt dat je genoeg hebt dan heb je dus veel meer gegeten als dat je langzaam eet want dan krijg je met minder eten in je buik eerder een sein.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:38

Blackflag schreef:
Ja maar heeft verder geen specifieke naam? Want vandaag zei ik in mijn droom tegen iemand. Wist je dat dit een droom is :')

Soort lucide dromen maar dan nog niet helemaal goed

Nee hoor, geen specifieke naam voor zover ik weet.

Ik vind het zelf altijd raar als ik een droom heb met een persoon erin die ik al heel lang niet heb gezien, waar ik niet aan gedacht heb, enzovoorts. Zo had ik een tijdje terug een super rare droom met Ralph Fiennes erin, ondanks dat het minstens een jaar geleden is dat ik een film met heb gezien. Vind het een goede acteur maar ben niet specifiek fan ofzo, dus ik denk ook nooit aan de beste man. Heel apart dat die ineens in m'n droom naar boven dreef :')

Ik vraag me af wat voor symbool dat is op je avatar, Blackflag? :)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:13

Haha raar is dat hé, ben ook blij dat ik zoveel droom.. Toch altijd wel leuk om er dan zo in te zitten.

Dat is mijn peace teken logo.
Ben nogal links, en we moeten allemaal samenwerken om dingen te bereiken :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:50

Captain schreef:
Snel, want het duurt even voordat je maag doorheeft dat die vol zit en dan een signaal aan je hersenen geeft dat je vol zit! :))

Het enige nadeel is dan dus dat je jezelf kan overeten en daarna beroerd bent omdat je gewoon teveel naar binnen hebt geschoven :P .

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:21

Waarom is in het engels 'solliciting' tippelen, maar 'sollicitor' een advocaat? Ik vind het zo raar :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:10

Waarom zijn onze kinderen zo ondankbaar.