tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:31

Maar sowieso: zorg dat je eerst van jezelf houdt. Dan kan je daarna die liefde delen met een ander.

Zolang je een ander nodig hebt om de beste versie van jezelf te zijn ontbreekt er iets in de liefde voor je zelf.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:39

Ik sluit me bij de rest aan. Ik denk dat het goed is om met je eigenwaarde en zelfbeeld aan de slag te gaan en jezelf te leren accepteren. Ik begrijp uit je reacties dat je een negatieve ervaring hiermee gehad hebt, maar mss gaat het fijner als je iemand hebt waar je je goed bij voelt?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 13-04-19 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:39

Bij iemand blijven omdat je je dan de beste versie van jezelf voelt terwijl hij dus glashard over je grenzen gaat.. Dan gun je jezelf dus zo'n leven. Dus of je accepteert hem en alle pijn die hij je gaat geven, of je kiest voor jezelf. Want echt, zo hoort liefde gewoon niet te zijn.
En als ik over mezelf mag spreken, zo'n leven kost echt behoorlijk veel verloren tijd, tijd die je in jezelf kunt steken. Tijd waar je later spijt van krijgt en nog eens een extra knauw in de liefde omdat je het zo lang toe liet. Nee echt meid, je verdient zoveel beter!
Maar makkelijk praten, ooit zat ik ook zo, maar nu gaat dat me nooit meer overkomen gewoon. Zo zonde van m'n tijd en leven, en gun jou ook zoveel beter!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:51

MarlindeRooz schreef:
Pfff ik snap het niet. Ik zou het best een kans nog willen geven misschien. Maar hij wil zolang het uit is niet het contact met die collega verbreken. En hij zegt dat hij niks met haar wil. Maar ze hebben wel al 3 weken onafgebroken elke dag contact via snap.

Nou, zolang het niet uit is tussen die collega bij hem, kan het niet aan tussen jullie.

Belachelijk, we hebben in NL geen polygamie hoor.
Hij moet eens keuzes leren maken........ niet gezond, want jij wordt alle kanten op geslingerd zo

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:54

Avalanche81 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Pfff ik snap het niet. Ik zou het best een kans nog willen geven misschien. Maar hij wil zolang het uit is niet het contact met die collega verbreken. En hij zegt dat hij niks met haar wil. Maar ze hebben wel al 3 weken onafgebroken elke dag contact via snap.

Nou, zolang het niet uit is tussen die collega bij hem, kan het niet aan tussen jullie.

Hij moet eens keuzes leren maken........ niet gezond, want jij wordt alle kanten op geslingerd zo

Wij hebben in NL zeker wel polygamie. Het is ook niet strafbaar oid. Heeft te maken met keuzes.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:56

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:58

Laatst nog een docu over gezien op videoland :j er zijn ook genoeg mensen met een open relatie. Maar dat werkt alleen met heel goede afspraken en communicatie. En dat is hier niet het geval.

Het is niet toegestaan om met meerdere te trouwen. Maar zonder huwelijk is het geen probleem
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 13-04-19 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:58

Polyamorie hebben we wel, polygamie niet. Ik ben het er trouwens niet mee eens dat het misogyn is. Ik ken ook een stel dat met z'n drieën gelukkig is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:00

Wat heeft polygamie/polyamorie hiermee te maken? Gaat het toch niet om bij de relatie van TS?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:02

Het blijft nog steeds een gewoon relatietopic natuurlijk en over TS hebben we het allang niet meer, maar over de situatie van iemand anders. Maar goed, wat dat betreft: ik weet uit ervaring dat je er pas echt een punt achter kan zetten als je er zelf klaar voor bent. En niet eerder.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:04

Ohja niet TS maar Marlinde bedoelde ik. :D

Maar goed ik snapte Avalanche haar reactie op Marlinde niet. Want voor zover ik het kon opmaken uit de berichten van Marlinde hadden ze een monogame relatie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:29

Zolang je beiden niet instemt met een open relatie, vind ik het not done om dan toch jezelf toe te staan op zo'n manier met je partner om te gaan. Om de simpele reden dat er ook nog zoiets bestaat als respect.
Áls je dan zo nodig met anderen wilt flikflooien, zorg dan eerst dat je, je relatie netjes afsluit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:41

Als je het contact met een ander niet wilt verbreken zolang het uit is, wil je toch gewoon 2 partners? Plus dat ik het emotionele chantage vind naar Marlinde. Hij zet haar gewoon onder druk op die manier.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:43

Avalanche81 schreef:
https://www.elhannouche.nl/is-polygamie-toegestaan/

Absoluut strafbaar. Is ook een nogal misogyn concept.

Polygamie is voor mij gewoon meerdere partners die van elkaar op de hoogte zijn en dit goedkeuren. Niet zozeer huwelijk. De wet ziet dit anders maar neemt niet weg dat er wegen omheen zijn en we in nederland soms wel iets ruimdenkender zijn. Soms....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:46

Hutcherson schreef:
Avalanche81 schreef:
https://www.elhannouche.nl/is-polygamie-toegestaan/

Absoluut strafbaar. Is ook een nogal misogyn concept.

Polygamie is voor mij gewoon meerdere partners die van elkaar op de hoogte zijn en dit goedkeuren. Niet zozeer huwelijk. De wet ziet dit anders maar neemt niet weg dat er wegen omheen zijn en we in nederland soms wel iets ruimdenkender zijn. Soms....

Dat is polyamorie :) en zolang idd iedereen op de hoogte is, heb ik daar ook geen probleem mee :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:47

Even mijn docentschap erop loslaten: gamos is huwelijk. Zo kun je het onthouden :) En polus is 'veel/meerdere'. Amor is een vreemde eend in de bijt, dat is namelijk Latijn, dus die hele term slaat echt nergens op :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:57

Avalanche81 schreef:
Als je het contact met een ander niet wilt verbreken zolang het uit is, wil je toch gewoon 2 partners? Plus dat ik het emotionele chantage vind naar Marlinde. Hij zet haar gewoon onder druk op die manier.

Hij heeft geen relatie met de collega dus ik zie het niet als dat hij twee partners wil. Dat wil hij misschien wel maar dat kan ik hier niet uit opmaken. Ik wil het contact met bepaalde personen ook niet verbreken voor m'n vriend maar dat betekent niet dat ik polygaam ben. ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:00

Denk dat dat wel een ander type contact is, of niet? :)

Seksueel getinte berichten sturen is voor mij toch wel anders.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:02

Avalanche81 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit is er zeker wel in Nederland. Is toevallig laatst nog in een documentaire op tv geweest. Drie mannen die samen een relatie hebben. Je kunt alleen niet met 2 mensen tegelijkertijd trouwen. Of het strafbaar is weet ik niet..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:07

Deze boy komt gewoon aandacht tekort, kan zich er niet overheen zetten dat hij in ee relatie niet altijd het centrum van de wereld is en denkt dat het gras groener is bij een ander. Gebrek aan levenservaring en eigenwaarde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:07

Marlinde, wanneer jij accepteert dat hij er vrolijk op los gaat met andere dames (contact bedoel ik) en je neemt genoegen met het brave meisje spelen die op de bank toch wel op hem wacht dan is daar niets mis mee. Het feit dat hij nu zegt, je zoekt het maar uit want ik doe gewoon wat ik wil en dat hij je daarmee kwetst wil er dus bij hem niet in of hij vertikt het gewoon want hij wil alles.

Ergens heb ik het gevoel dat jij zijn onzekerheid van vroeger veel erger inschat dan het in werkelijkheid is geweest, meneer vind al die aandacht alleen maar leuk en neemt het er van.

Waar wel wat heel erg mis mee is, is het feit dat jij blijkbaar je eigenwaarde ontleent aan hem. Laat hem gaan, stop met praten, ga je eigen leven op de rit krijgen en geniet daar van. Jij hebt hem "blijkbaar" gered en nu pluk je daar de zure vruchten van, jij moet leren om van jezelf te houden voor je van iemand anders kunt verwachten dat die van jou houd.

Ik vind je ex een lamsstraal en jou niet waardig, ik hoop dat jij dat ook in gaat zien en niet meer op je knieen gaat om hem terug te krijgen, of je moet de rest van je leven door willen brengen met een partner en schoonfamilie die jou niet als gelijkwaardig beschouwen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:15

Avalanche81 schreef:
Denk dat dat wel een ander type contact is, of niet? :)

Seksueel getinte berichten sturen is voor mij toch wel anders.

Is zeker anders en ik ben ook van mening dat ze heel ver bij deze jongen vandaan moet blijven. Maar ik vind stellen dat hij polygaam is wel wat ver gaan.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:18

Saskia9 schreef:
Bij iemand blijven omdat je je dan de beste versie van jezelf voelt terwijl hij dus glashard over je grenzen gaat.. Dan gun je jezelf dus zo'n leven. Dus of je accepteert hem en alle pijn die hij je gaat geven, of je kiest voor jezelf. Want echt, zo hoort liefde gewoon niet te zijn.
En als ik over mezelf mag spreken, zo'n leven kost echt behoorlijk veel verloren tijd, tijd die je in jezelf kunt steken. Tijd waar je later spijt van krijgt en nog eens een extra knauw in de liefde omdat je het zo lang toe liet. Nee echt meid, je verdient zoveel beter!
Maar makkelijk praten, ooit zat ik ook zo, maar nu gaat dat me nooit meer overkomen gewoon. Zo zonde van m'n tijd en leven, en gun jou ook zoveel beter!

Dit :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:19

Alle docu's die ik heb gezien over polygamie of open relaties is er altijd 1 iemand ongelukkig, die het vaak niet toegeeft. := Heb nog humane wetenschappen gestudeerd, dit is iets dat vaak aan bod kwam en volgens experts is het niet alleen tegen de natuur in maar ook vaak niet goed. Maar oké, dat doet er nu niet toe want in Marlindes situatie is er ook geen sprake van een evenwichtige polyamorie relatie.

Ik denk inderdaad dat Marlindes ex onzeker is maar ook heel graag geniet van aandacht en graag het middelpunt van de belangstelling is en iedereen moet hem leuk vinden. Dat is iemand die te veel met zichzelf bezig is. Marlinde, jij hebt geen genoegen met het feit dat hij geen contact wil breken met deze collega. Maar hij wil zich niet aanpassen voor jou. Dat zegt toch echt genoeg? Je zit constant aan een dood paard te trekken, stop met zelfmedelijden te hebben en zeg tegen die kerel dat hij de pot op kan als hij niet eens bereid is om andere meiden te laten liggen voor jou. Ik krijg ook de indruk dat jullie beide nog erg jong zijn. Neem zelf je eigen leven in handen en er staat nog zoveel op jou te wachten, verspil je tijd daaraan niet. Krijg je alleen maar spijt van.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:14

Maar de ex van marlinde had alleen maar contact met een collega via de app? Hier wordt net gedaan of hij vreemd is gegaan ofzo....... als t gewoon vriendschappelijk is?? Het punt is volgens mij dat hij erover liegt en ook naar collega toe liegt over zijn vriendin destijds. Er wordt net gedaan of hij vreemd is gegaan? :=

Heel eerlijk zou ik doorzetten Marlinde, ik denk niet dat je hier gelukkig van wordt.

Hier gaat t wel......... probeer er zo min mogelijk aan te denken maar vind het nog steeds zo kwalijk dat die zo snel op gegeven heeft en dat mijn hele toekomst die ik dacht met hem te hebben weg is.... ;(