Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:55

Ik had laatst her en der een oproep gedaan dat ik een 2e kat zocht (inmiddels voorzien) en dat er een eisenlijstje aan vast zat.
Wat ik aangeboden kreeg:
Een blaasgruiskat (eis: zo gezond mogelijk en geen speciale diëten ivm mijn kat met voedselallergie). :\
Een kat met x-pootjes waarbij verdere vragen/informatie werden ontweken en die ineens voor mij gereserveerd stond terwijl ik niet had aangegeven hem ook daadwerkelijk te willen. :x
Een doodsbange kat ('nee hoor, hij's echt niet meer bang') terwijl ik een kat heb met angstige inslag en dus absoluut geen angstige kat zocht. %)
Alle specifieke dingen waren toch echt wel duidelijk benoemd in mijn oproep, maar mensen hebben oogkleppen voor of lezen gewoon niet. -O-

De laatste die reageerde was gelukkig iemand met een kerngezonde kat die perfect in het plaatje past van wat ik zocht. *\o/*

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:47

xSCWx schreef:
Ik had overigens richtprijs gezegd, excuus niet definitieve prijs. Mijn richtprijs was €200 maar anderen zeggen dat ik er minimaal €100 meer voor kan krijgen. Dat vind ik toch een aardig bedrag (en momenteel zeer welkom)
Bedrag is dus nog niet overeengekomen, ik heb enkel een richtprijs gezegd.

Als je gewoon eerlijk bent, what's the harm?
Ik had vrijdag de afspraak gemaakt dat iemand mijn auto zaterdag zou overnemen voor €450,-, 's avonds liep het bieden op tot €900,-. Als het om €50,- of €100,- ging oké, maar dit is gewoon het dubbele. Dus ik heb die meneer een nette e-mail gestuurd dat de biedingen dusdanig hoog opgelopen zijn dat ik terug moet komen op onze afspraak, dat hij alsnog langs mag komen, maar dan wel voor €900,-. Ik kan het geld goed gebruiken en ga mezelf niet benadelen, omdat ik 'een afspraak' heb gemaakt. Meneer begreep het wel, zag van de koop af, en de hoogste bieder komt dinsdag langs. Tsja, wat is dan fair?

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:54

Tja, helemaal netjes is het dan misschien niet en die meneer zal er best van gebaald hebben, maar :D dat ben je voor die 450 euro extra zo vergeten :D

Liever hij de pest in dan jij ;)

Wie weet had hij die auto zelf ook wel weer voor het dubbele doorverkocht, sla je jezelf toch ook voor je kop ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:56

Precies dat dus! Karma will get me eventually, dan geniet ik liever eerst even van die extra €450,-. :))

Volgende bod was overigens €1500,-, maar wie gaat nou van €900,- naar €1500,-? Dan ben je toch ook gek?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 01:13

Dat was vast die man van 450 :))

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:42

Wat voor auto is het? Want bepaalde autos zijn enorm gewild voor export (starlets bijv)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:18

Hier gelukkig weer een goede ervaring... Eindelijk, na anderhalf jaar op mp, m'n oude bureau verkocht. Keurig mailcontact en de volgende dag is hij langsgekomen om te kijken en heeft hij het gelijk meegenomen. Heerlijk!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:24

maralyn schreef:
olafgek schreef:
oei sorry! ik had je post verkeerd begrepen! :D dan s het idd een zeer vervelende situatie

Hihi, geeft niets hoor!!
Eerst dacht ik er ook zo over, ik heb letterlijk in handstand gestaan waarom het nou niet paste.
Tot k ging meten aan de onderkant -- blush --

ik dacht: 145 is toch hetzelfde als 195? waarom past het dan niet??

Is het met uitpakken dan al niet opgevallen?

Een deken maat 145 onderlengte is 95 ruglengte.
Die kan ik normaal vasthouden.
1 met een rug van 145 niet....

Wordt hier zelf een beetje moe van de mensen die 20 euro op nieuwe regendeken blijven bieden -:(-

En had van het weekend een mooie :+
Was 14,95 euro geboden (was ook de VP) op een setje peeskappen.
Akkoord gegaan, en geld zou overgemaakt worden (maar ja weekend, dus zal er vanmiddag wel op staan)
Nadat ik alles was overeen gekomen krijg ik van iemand anders een mail of ze de set alstublieft voor 10 euro mogen incl zielig verhaal.

Jammer voor ze, maar al waren ze nog niet verkocht, dan nog niet!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:26

Dacht inclusief verzendkosten :D
Een zielig verhaal krijgen ze er gratis bij, toch ;) ?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:45

Shirley schreef:
Dacht inclusief verzendkosten :D
Een zielig verhaal krijgen ze er gratis bij, toch ;) ?

Haha, lees het nu na, staat idd een beetje raar :o
Maar kreeg die vraag, en een zielig verhaal :7

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:46

:D

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:04

Pffff, ik was even zwaar pissig gisteren. -:(-

Ik ben al een tijdje opzoek naar iets en eindelijk had ik gevonden wat ik wilde. Dus meteen gemaild wat haar vraagprijs was, want er stond bij 'bieden'.. Nou, nette prijs overeengekomen, ze kon het via Kiala versturen dus ik helemaal happy. Ik meteen netjes het geld overgemaakt en haar een bevestiging gestuurd. Ik naar de stad want had iets gezien wat er precies bij paste maar wilde het pas kopen als ik het andere gevonden had.

Toen hoorde ik eventjes niks, dus na 3 dagen maar een mailtje gestuurd of ze het geld al ontvangen had. Dag erna kreeg ik reactie dat ze het die ochtend inderdaad had ontvangen maar ook meteen weer had teruggestort want ze wilde het toch niet meer verkopen -:(- -:(- -:(-

Nu heb ik dus die andere dingen gekocht, alleen voor dat en nu krijg ik het dus niet. #) Nou, we gaan maar weer zoeken.....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:33

ah das niet leuk!
ik ben dan altijd wel heel nieuwschierig naar wat voor specifieks je dan hebt gezocht :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:50

Dott schreef:
Wat voor auto is het? Want bepaalde autos zijn enorm gewild voor export (starlets bijv)

Een Smart met kapotte koppakking. :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:10

haha oke.. ja wie weet dat die ook geliefd zijn bij de export.. hoewel ik 1500 wel beetje heel royaal vind dan persoonlijk :o

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:25

Dott schreef:
haha oke.. ja wie weet dat die ook geliefd zijn bij de export.. hoewel ik 1500 wel beetje heel royaal vind dan persoonlijk :o

Ja, zeker als het hoogste bod €900,- was. Dan bied je toch €950,- of €1.000,-. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:03

Grrrrr.... er wordt via facebook een rij buitenstallen aangeboden. Ophalen, zelf demonteren, je kent het wel. Ik had wat vragen wat betreft de afmetingen, materiaal, ondergrond etc. En natuurlijk wat de vraagprijs is. Er gaan al 5 berichten heen en weer met halve antwoorden, in ieder berichtje van mij vraag ik om de prijs, maar na 5 berichten nog steeds geen prijs genoemd. En nu heeft ze pech, ik heb geen interesse meer. Had ze maar meteen de vraagprijs moeten noemen. Ik word zo moe van zulke mensen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:32

Kan ik me voorstellen. Irritant is dat!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:37

GamblersCup schreef:
Grrrrr.... er wordt via facebook een rij buitenstallen aangeboden. Ophalen, zelf demonteren, je kent het wel. Ik had wat vragen wat betreft de afmetingen, materiaal, ondergrond etc. En natuurlijk wat de vraagprijs is. Er gaan al 5 berichten heen en weer met halve antwoorden, in ieder berichtje van mij vraag ik om de prijs, maar na 5 berichten nog steeds geen prijs genoemd. En nu heeft ze pech, ik heb geen interesse meer. Had ze maar meteen de vraagprijs moeten noemen. Ik word zo moe van zulke mensen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig via FB ook geen vraagprijs meer zet. Er zijn altijd mensen die commentaar hebben op de prijs en dat vind ik zo zwaar irritant! Daarom kunnen ze de prijs via PB krijgen van mij.
Alhoewel jij natuurlijk in een andere situatie zit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:40

Dat is toch hetzelfde?!? Dat er geen prijs bij staat moet men zelf weten (hoewel ik het zwaar irritant vind, maar ik begrijp het ook wel, zo voorkom je discussies/nutteloze opmerkingen bij je advertentie) maar als ik er per privebericht om vraag, dan stuur je toch gewoon de vraagprijs mee? En dat doet ze dus al 5 berichten niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:45

GamblersCup schreef:
Dat is toch hetzelfde?!? Dat er geen prijs bij staat moet men zelf weten (hoewel ik het zwaar irritant vind, maar ik begrijp het ook wel, zo voorkom je discussies/nutteloze opmerkingen bij je advertentie) maar als ik er per privebericht om vraag, dan stuur je toch gewoon de vraagprijs mee? En dat doet ze dus al 5 berichten niet.

Pff, dat is inderdaad heel frustrerend. Via PB kan iedereen van mij de prijs krijgen, maar ik heb er zo'n schurft aan als er wordt gediscussieerd in mijn advertentie. Dan verwijder ik hem gewoon en plaats hem op nieuw hoor, zie het dan nog maar eens te verkopen met zo'n discussie er onder.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:49

Precies, dat deel begrijp ik ook wel. Maar als iemand er dan in een pb om vraagt, geef je toch gewoon de prijs lijkt mij... maar ze beantwoordde mijn vragen ook maar half. Dat doen een hoop mensen. Zet je 3 vragen in een bericht, krijg je het antwoord op 1 vraag terug en gebeurt er verder niets. Pas als je dan één voor één je vragen gaat herhalen, krijg je stukje bij beetje je antwoorden bijelkaar... ik snap zulke mensen niet. Potentiele kopers haken écht af op zulk irritant, laks gedoe.
Als ik een antwoord zo niet weet, dan schrijf ik dat ik het na ga, na meet of er om een andere reden nog even op terug kom. Ik negeer de vraag dan niet gewoon.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:56

GamblersCup schreef:
Precies, dat deel begrijp ik ook wel. Maar als iemand er dan in een pb om vraagt, geef je toch gewoon de prijs lijkt mij... maar ze beantwoordde mijn vragen ook maar half. Dat doen een hoop mensen. Zet je 3 vragen in een bericht, krijg je het antwoord op 1 vraag terug en gebeurt er verder niets. Pas als je dan één voor één je vragen gaat herhalen, krijg je stukje bij beetje je antwoorden bijelkaar... ik snap zulke mensen niet. Potentiele kopers haken écht af op zulk irritant, laks gedoe.
Als ik een antwoord zo niet weet, dan schrijf ik dat ik het na ga, na meet of er om een andere reden nog even op terug kom. Ik negeer de vraag dan niet gewoon.

Dat maak ik ook regelmatig mee inderdaad. Heb altijd het idee alsof mensen het dan niet graag genoeg willen verkopen. Dan niet. :evaw:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:59

Daar ben ik ook erg makkelijk in: :evaw: Als de verkoper niet normaal kan doen, ben ik er gauw klaar mee en zoek verder. En in dit geval is het niet eens voor mezelf, dus heb ik al helemaal geen zin in moeilijke communicatie.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:09

Misschien heb je al helemaal geen interesse meer in de maten als de prijs te hoog is, lijkt me toch geen onbelangrijk detail ;)