Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tancreda4 schreef:Dat mijn tosti apparaat steeds zo vies wordt en het amper schoon te maken is er na. Teveel werk voor 'even snel' een lunch vind ik dit(en ja, heb er nu bakpapier tussen, maar vind ik ergens ook weer stom en zonde).
Niobe schreef:Ik heb het vaak lastig met afkortingen. Zelfs als het in een groep is waarvan ik goed bekend ben met de context.
Vaak maak ik er in de seconde dat ik het lees gelijk iets van wat ik al eerder kende. Bijvoorbeeld een afkorting in een spel die hetzelfde is als een afkorting voor een nummer van Metallica.
Maar soms maak ik er in mijn hoofd ook iets totaal anders van wat helemaal nergens op slaat.
Verder geen man overboord ofzo, maar het houdt wel op met lezen. Ik moet altijd even een stukje terug
rien10 schreef:Niobe schreef:Ik heb het vaak lastig met afkortingen. Zelfs als het in een groep is waarvan ik goed bekend ben met de context.
Vaak maak ik er in de seconde dat ik het lees gelijk iets van wat ik al eerder kende. Bijvoorbeeld een afkorting in een spel die hetzelfde is als een afkorting voor een nummer van Metallica.
Maar soms maak ik er in mijn hoofd ook iets totaal anders van wat helemaal nergens op slaat.
Verder geen man overboord ofzo, maar het houdt wel op met lezen. Ik moet altijd even een stukje terug
Weet je welke organisatie he-le-maal overloopt van afkortingen? De politie.
BoBo (gewoon, het opleidingsgebouw aan de Boezembocht).
DLFP (Het Doogleever-Fortuynplein)
En dan ook de nodige vakinhoudelijke afkortingen. Ik vind het een sport om ze te herkennen.
F_T schreef:Heer Perseus is door brandnetels gebanjerd vandaag, en nu heeft hij last van zijn pootjes.
Allemaal niet gevaarlijk of uberhaupt dierenarts waardig, het zal vanzelf over gaan.
Alleen hij blijft er maar aan likken en smakken en ik begin me écht te ergeren aan dat geluid.
Ik wou dat we we een uur of 6 verder waren. Dan is zijn irritatie weg en mijn ergernis daarover
Ineke2 schreef:F_T schreef:Heer Perseus is door brandnetels gebanjerd vandaag, en nu heeft hij last van zijn pootjes.
Allemaal niet gevaarlijk of uberhaupt dierenarts waardig, het zal vanzelf over gaan.
Alleen hij blijft er maar aan likken en smakken en ik begin me écht te ergeren aan dat geluid.
Ik wou dat we we een uur of 6 verder waren. Dan is zijn irritatie weg en mijn ergernis daarover
Heb je geen weegbree of dovenetel in de buurt? Dat helpt tegen de jeuk / irritatie.